No to akurat oczywiste. Audi musi byc bardziej eleganckie, bo to Audi i na co innego koncern nie pozwoli. Jednak w Octavii II jest tak przyjemnie, przytulnie ze jak wsiadlem do tego auta to nie chcialem z niego wysiadac.
Octavia Tour
Zwiń
X
-
Ja sie przesiadlem z 4 kolek na skode Tyle ze audi bylo nie A3 a A4 96rok.
Zalety i wady wedlog mnie tych 2 modeli (i co bylo wiecej/mniej w wyposazeniu) :
Zalety AUDI:
- siedzenia byly podgrzewane i tapicerka welur ,lempek wiecej
- climatronic
- quattro
- Dobrze wyciszone w srodku auta przy predkosci 180-200+km/h nie bylo nic slychac z zewnatrz
- 2,8l V6
- zawieszenie komfortowe i lepiej trzymala sie drogi niz octavia i przeswit byl wiekszy
- skuteczniejsze hamulce
Minusy:
- paliwo zernosc
- automat
- z tylu korbki do szyb
- sedan
- brak podgrzewanych lusterek
- mniejsze lusterko prawe
Zalety Octavia ICE :
- TDI :twisted: elastycznosc i spalanie.
- liftback
- elektryka z tylu i lusterka podgrzewane
- 2 Airbagi wiecej
Minusy:
- trzeszczenie tapicerki i slabe wytlumienie auta
- Zbyt miekie zawieszenie (zderzakiem przytarlem o asfalt) ,nurkowanie przy hamowaniu i przechyly na zakretach
- klima manualna
Jestem szczerze bardziej zadowolony z octavi niz z A4 ale octavie kupilem nowa a audi bylo uzywka. A najlepiej to bym zlozyl znich dwoch jedno auto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftAudi A3 Attraction 1.6 102 KM (75 kW), 5 biegów 74429 goly i wesoly :diabelski_usmiech
diesel 1.9 to jest plus 15 tys zl
[ Dodano: Pią 19 Lis, 04 11:14 ]
Zamieszczone przez MiKruSZamieszczone przez MufonPorownalem CENY tych samochodow, bo majac 75kzl mozna kupic takie A3 i taka octavie 100km , a samochody te dzieli roznica KLAS. Prosze przeczytaj moj pierwszy post jeszcze raz.
Nie wiem czy wiesz, ale te samochody maja te same silniki, te same skrzynie, te same zwieszenia, uklady mechaniczne, elektronike, ta sama metodyka przegladow, itp. itd. 80% czesci ma te same logo!!! W tej chwili nawet sie je projektuje przy tym samym biurku.
Roznica polega na marce i na tym, ze do Audi mozna domowic wiecej opcji, ktorych nie ma w Skodzie.
Ale Ty nie piszesz o jakims wypasionym modelu tylko o wersji dla (za przeproszeniem) golodupcow z szybami na krobke, ktorzy chca miec cztery kolka w cenie Skody i sprawiac wrazenie, ze sa o dwie klasy wyzej niz w rzeczywistosci sa.
Wiec o jakiej roznicy klasy Ty do mnie rozmawiasz, bo ja Cie nie rozumie.
I zeby nie bylo watpliwosci - nie uwazam, ze Skoda to Audi, albo VW ze znaczkiem Skody.
Podkreslam to!
Podejrzewam jednak, ze dla Ciebie Skoda ze znaczkiem Audi bylaby Audi, bo chyba metka ma dla Ciebie kluczowe znaczenie, prawda?
Zamieszczone przez Mufonuwazam ze dalsza dyskusja bedzie jalowa
Znam trochę osób, które czepiją się znaczka Skody. Nie rozumieją pewnych rzeczy. Zmienię znaczek i będzie przypominała niezbyt ładną Borę?
Ja uważam, że Czesi właśnie powinni się szczycić tym, że to znaczek Skody jest na takim samochodzie.
Może napić się wódki Absolut ale ze zmiemioną etykietką na "wódka z czerwoną kartką" - BĘDZIE RÓZNICA CZY NIE ??? MOŻE SMAK ZALEŻY OD ETYKIETKI ???Pozdrawiam
"Teoria jest wtedy gdy wiesz wszystko, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Tu łączymy teorię z praktyką.
To znaczy nic nie działa i nikt nie wie dlaczego."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chicken
Znam trochę osób, które czepiją się znaczka Skody. Nie rozumieją pewnych rzeczy. Zmienię znaczek i będzie przypominała niezbyt ładną Borę?
Ja uważam, że Czesi właśnie powinni się szczycić tym, że to znaczek Skody jest na takim samochodzie.
Może napić się wódki Absolut ale ze zmiemioną etykietką na "wódka z czerwoną kartką" - BĘDZIE RÓZNICA CZY NIE ??? MOŻE SMAK ZALEŻY OD ETYKIETKI ???Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
czarna AR 156 1.8 T.Spark
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ChickenMoże napić się wódki Absolut ale ze zmiemioną etykietką na "wódka z czerwoną kartką" - BĘDZIE RÓZNICA CZY NIE ??? MOŻE SMAK ZALEŻY OD ETYKIETKI ???
Taki maly OT ale na tematu samochodow tez dotyczy (po tym jak skonczymy jezdzic) :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
ja mam wlasnie Octavie I TOUR PLUS 1,9TDi 110KM.... (wersja silnikowa ASV) niestety potwierdzam... brak wersji silnikowej 130km (PD) ta wersja co ja mam to takie dziwadlo... elektryczne szyby, ale tylko z przodu, elektryczne podgrzewane lusterka, jakas tam niby sport buhahaha tapicerka foteli, nie biale ale zielone szyby ... prawie tego nie widac, no i klimatyzacja... ale nie klimatronic tylko manualna (na szczescie)... jak ktos ma jakies pytanka to smialo odpowiem i jak trzeba to fote zrobie.1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Komentarz
-
-
danielpoz
-
Zamieszczone przez MaicroftKolega juz pisal ze nie jest zwolennikiem automatu, woli manual ktory mozna dostosowac do wlasnych potrzeb. A Automat robi po swojemu :szeroki_usmiechTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJa tam do automatu w klimie nic nie mam. Czasem to moze i skrzynie automat bym chcial do jazdy w korkach w systemie pierwszy bieg - stop i tak przez 2km w sznureczku. Ale do normalnej jazdy manual tez fajna rzecz :diabelski_usmiech
Pamiętam jak KarolZ się przesiadł z Feli do Octy to narzekał na automat, że go wkurza... jak się przesiadłem z Feli do Octy to faktycznie "samowolka" automatu mnie na początku wkurzała :evil: ale nauczyłem się z nią żyć i zwalczać :diabelski_usmiech teraz automatu używam praktycznie tylko do początkowego przewiania auta, później wyłączam automat i ustawiam sobie po swojemu :wink:
Co do skrzyni automatycznej to jedyny moment kiedy widzę jej przydatność to własnie wspomniana przez Ciebie sytuacja z korkiem :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
no wlasnie....
mialem watpliwom przyjemnosc korzystac kilka dni z klimatronica w toyocie....... nie bylo to ani przyjemne ani intuicyjne... mozliwe ze w skodzie jest to lepiej rozwiazane, ale moim zdaniem manualna niczym nie ustepuje automatycznej, a jest szybsza w dostosowywaniu do potrzeb uzytkownika...... zreszta sa gusta i gusciki kazdy lubi co innego1,9TDi ASV/VP - było - 117HP/252Nm, teraz jest ??? ALIGATOR
Komentarz
-
-
danielpoz
-
Mam nadzieje, że nikt mnie nie zaszczeli za odkopanie tematu...ale potrzebuje info...czy Octavie 2 były/są z silnikami 1.9TDi PD 130km??
Wiem,że w PD są 105KM, oczywiście nowy 2.0TDI 140KM ale czy były 130km?
P.S.
Szukałem w archiwum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi i dlatego postanowiłem tutaj dopisać swoje pytanko ops:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MachWedlug tego co wiem i sprawdzilem w necie to NIE bylo i NIE ma PD130 :!:
Jednak jesli zakladasz sie z kims o glowe... to niechcialbym byc pozniej odpowiedzialny za Twoja glowe :lol: :lol: :lol:
Dzięki Panowie za info
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MiKruSArci - kto/co takie glupoty opowiada?
Ale info mam z drugiej ręki, więc wiesz jak to jest - ktoś coś palnie a inny poprostu powtarza - od razu wydało mi się to dziwne i dlatego zapytałem fachowców :wink:
Zresztą chyba nie po to VW wymyślił i wporwadził nowy silnik ,żeby sprzedawać też 1.9TDI PD.
Komentarz
-
Komentarz