sh3v, tarcze w zegarach masz oryginalne czy wymieniłeś? moje są jakieś ... inne.
Tykanie w okolicach zbiorniczka przelewowego
Zwiń
X
-
Tykanie w okolicach zbiorniczka przelewowego
Witam, mam nową Octavie Tour z silnikiem 1.6 i zaniepokoil mnie odglos tykania z czestotliwoscia okolo 2x na sek. Dochodzi to z czarnego plastikowego prostokatnego pudeleczka umiejscowionego pod zbiorniczkiem wyrownaczym chlodnicy. Widzialem na zdjeciach, ze te elementy sa tez okrągle i metalowe. Co to moze byc? Czy to normalna praca - raczej dziwne odglosy, czy lepiej jechac z tym do aso?
-
-
chodzi Ci o ten element nieco 'z przodu' zbiornika wyrownawczego?
to jest pochlaniacz par paliwa wraz z zaworem elektromagnetycznym.
moze sobie czasem pohalasowac (jak to zawor - byle nie za bardzo). czy halasuje zawsze, czy tylko w pewnych okolicznosciach ?kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
U mnie tak samo. Podobno tak ma być, chociaż trudno mi się z tym pogodzić :? Zaczyna stukać jak silnik nabierze temperatury (ok 60 stopni) i tak sobie stuka prawie cały czas. A przynajmniej jak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sucheckitU mnie tak samo. Podobno tak ma być, chociaż trudno mi się z tym pogodzić :? Zaczyna stukać jak silnik nabierze temperatury (ok 60 stopni) i tak sobie stuka prawie cały czas. A przynajmniej jak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!
pytam, bo bardzo często słyszę dźwięk bardzo zbliżony do tego, jaki wydaje dysk twardy :?
a najlepsze jest to, że jest on słyszalny częściej podczas skrętu w prawo
Komentarz
-
-
"jaki to jest dźwięk?"
Po prostu stukanie. Jak napisano wcześniej - wydobywające się z elektrozaworu znajdującego się w puszcze z filtrem węglowym (koło zbiornika z płynem chłodzącym). Stukanie z częstotliwością ok 3 Hz (3 razy na sekundę) To chyba nie to o czym piszesz.
A co do ekologii - OK, ale inne firmy chyba lepiej rozwiązały problem par paliwa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbMi tez cos stuka w okolicy tego zbiorniczka, najgorsze jest to ze powodow moze byc mnostwo a sama diagnostyka jest trudna.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
pawel76, powiem Ci ze szukalem na wszystkich forach grupy wieśwagena (audi, vw, seat) i znalazlem z 4 takie nagrania jak moje. w kazdym wypadku bylo co innego, stukajaca plyta pod silnikiem /rezonans/, umierajaca pompa oleju, amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego i jakies kolo pasowe.... a dzwiek klekotal taki sam
dodam ze u mnie po odpaleniu tez nie slychac praktycznie tylko jak sie nagrzeje lekko do pierwszego spadku z obrotow, moze faktycznie to ten posrany zaworek - ktos moze wskazac na foto ktora wtyke trzeba wypiac?
Komentarz
-
-
raczej bym tej wtyki nie wypinal - wymienil lub oczyscil wklad i przewody. no - chyba ze chcesz wyeliminowac te rzeczy o ktorych napisales.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel76zaniepokoil mnie odglos tykania z czestotliwoscia okolo 2x na sek. Dochodzi to z czarnego plastikowego prostokatnego pudeleczka umiejscowionego pod zbiorniczkiem wyrownaczym chlodnicy.
Zamieszczone przez sucheckitjak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel76Zamieszczone przez rsswymienil lub oczyscil wklad i przewody
(o czyszczeniu pisalem do rkb)
Zamieszczone przez GeorgeFNajgorsze jest to, że te tykanie słychać siedząc za kierownicą. Trzeba się do tego przyzwyczaić.. serio serio
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkb... dodam ze u mnie po odpaleniu tez nie slychac praktycznie tylko jak sie nagrzeje lekko do pierwszego spadku z obrotow, moze faktycznie to ten posrany zaworek - ktos moze wskazac na foto ktora wtyke trzeba wypiac?
Zaworek ma nr.2 na rysunku ( widać też na nim gniazdko w którym siedzi wtyczka ).
Dźwięk zaworka jest podobny do dźwięku metalowej kulki potrząsanej w plastikowym pudełku ( można to by też nazwać głośnym i szybkim "cykaniem" ). Zaworek faktycznie odpala po jakimś czasie ( już nie pamiętam czy zależało to od temp. silnika czy paliwa ).
Ja w poprzednim aucie ( Cordoba 1,6 ALM ) "otuliłem" sam ten zaworek taką grubą gąbką ( podobną do tej otuliny izolacyjnej do rur C.O. ) i było dużo ciszej...
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
"Ja w poprzednim aucie ( Cordoba 1,6 ALM ) "otuliłem" sam ten zaworek taką grubą gąbką ( podobną do tej otuliny izolacyjnej do rur C.O. ) i było dużo ciszej..."
Rozumiem że przed "otuleniem" odłaczyłeś rurkę i przewody. Nie zapowietrza się czasem coś, można bez problemu potem znowu podpiąć rurkę i przewody (gniazdo chyba przeszkadza w otuleniu?).
Komentarz
-
-
sucheckit, nic nie odłączałem podczas "otulania". Obłożyłem sam zaworek tą otuliną ( to była taka miękka gąbka ( chyba od rur do klimy ), nie taka twarda jak ta szara do C.O. ) i złapałem całość kilkoma opaskami samozaciskowymi.
rkb, co do problemów po odłączeniu to nic nie powinno się stać ( co najwyżej "Check"). Ja w Cordobie miałem też LPG i ciągłe problemy z falowaniem obrotów. W czasie poszukiwania "przyczyn" tego falowania zrobiłem m.in. odcięcie tego zaworu, ( gdy silnik pracował na LPG ) i jakoś nic się nie działo ( nie wywalało nawet "Check"-a ). Podejrzewam, że nawet jak po odpięciu zaworu komp złapie błąd, to po jego ponownym podłączeniu pewnie sam zniknie ( jak nie od razu to po kilku odpaleniach )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Drążąc dalej na temat tego ustrojstwa w naszych samochodach wyczytalem:
filtr posiada wbudowany elektrozawór, którym steruje komputer. Otwiera go gdy temperatura silnika sięga około 60-70 stopni (czasem nie wiedzieć czemu, wcześniej i na jakiś czas) Na słuch w trakcie pracy, słychać stukanie którego częstotliwość zależy od prędkości obrotowej silnika. Im większe obroty, tym szybsze stukanie.
(...)
Jego zadanie to dwie ważne rzeczy:
1. Wzbogacenie powietrza kolektora w opary benzyny.
2. Stabilizowanie ciśnienia w baku (usuwanie nadmiaru oparów, głównie latem) - również odpowietrzanie.
(połączenie między powietrzem a bakiem jest cały czas - przez węgiel aktywny - niezależnie od stanu załączenia elektrozaworu)
(...)
Dlaczego ważny element ?
Ano dlatego, że jeśli się przytka - np. przy wężyku z baku to silnik może mieć problemy z jałowymi obrotami i może gasnąć w trakcie jazdy (na jałowych). Jeśli zatkałby się przy wlocie powietrza to węgiel aktywny przestałby się "regenerować" i po jakimś czasie byłby zbyt mocno nasycony.
czy dobrze rozumiem czy z tym badziewiem jest powiazany filtr weglowy? moze warto go zatem wymienic?
Komentarz
-
Komentarz