Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tykanie w okolicach zbiorniczka przelewowego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tykanie w okolicach zbiorniczka przelewowego

    sh3v, tarcze w zegarach masz oryginalne czy wymieniłeś? moje są jakieś ... inne.

  • #2
    Tykanie w okolicach zbiorniczka przelewowego

    Witam, mam nową Octavie Tour z silnikiem 1.6 i zaniepokoil mnie odglos tykania z czestotliwoscia okolo 2x na sek. Dochodzi to z czarnego plastikowego prostokatnego pudeleczka umiejscowionego pod zbiorniczkiem wyrownaczym chlodnicy. Widzialem na zdjeciach, ze te elementy sa tez okrągle i metalowe. Co to moze byc? Czy to normalna praca - raczej dziwne odglosy, czy lepiej jechac z tym do aso?

    Komentarz


    • #3
      chodzi Ci o ten element nieco 'z przodu' zbiornika wyrownawczego?
      to jest pochlaniacz par paliwa wraz z zaworem elektromagnetycznym.
      moze sobie czasem pohalasowac (jak to zawor - byle nie za bardzo). czy halasuje zawsze, czy tylko w pewnych okolicznosciach ?
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz


      • #4
        pawel76, mnie też to cykanie zaniepokoiło, było dość głośne, ale diagnoza VAG nie wykazała błędu. Sam jestem ciekawy dlaczego tak głośno cykało.

        Komentarz


        • #5
          U mnie tak samo. Podobno tak ma być, chociaż trudno mi się z tym pogodzić :? Zaczyna stukać jak silnik nabierze temperatury (ok 60 stopni) i tak sobie stuka prawie cały czas. A przynajmniej jak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez sucheckit
            Za takie rozwiązanie techniczne: pała!
            ekologia rulezzzzz
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez sucheckit
              U mnie tak samo. Podobno tak ma być, chociaż trudno mi się z tym pogodzić :? Zaczyna stukać jak silnik nabierze temperatury (ok 60 stopni) i tak sobie stuka prawie cały czas. A przynajmniej jak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!
              jaki to jest dźwięk?

              pytam, bo bardzo często słyszę dźwięk bardzo zbliżony do tego, jaki wydaje dysk twardy :?
              a najlepsze jest to, że jest on słyszalny częściej podczas skrętu w prawo

              Komentarz


              • #8
                "jaki to jest dźwięk?"

                Po prostu stukanie. Jak napisano wcześniej - wydobywające się z elektrozaworu znajdującego się w puszcze z filtrem węglowym (koło zbiornika z płynem chłodzącym). Stukanie z częstotliwością ok 3 Hz (3 razy na sekundę) To chyba nie to o czym piszesz.

                A co do ekologii - OK, ale inne firmy chyba lepiej rozwiązały problem par paliwa.

                Komentarz


                • #9
                  Mi tez cos stuka w okolicy tego zbiorniczka, najgorsze jest to ze powodow moze byc mnostwo a sama diagnostyka jest trudna. nagrałem ten dzwiek i juz wrzucalem w innym topicu ale wkleje jeszcze raz. Czy u Ciebie jest podobnie? (wydaje sie glosny bo przylozylem komorke bardzo blisko)

                  Link
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez rkb
                    Mi tez cos stuka w okolicy tego zbiorniczka, najgorsze jest to ze powodow moze byc mnostwo a sama diagnostyka jest trudna.
                    Panowie, kolega rss przecież napisał. Stuka elektrozawór na pochłaniaczu par paliwa. Diagnostyka tego jest trudna? Wystarczy przyłożyć rękę/ucho i od razu czuć że to to. Jak ktoś chce się przekonać na 100% to wystarczy wypiąć z tego elektrozaworu wtyczkę i cykanie ustanie ( może pojawić się błąd! ). Tak było już za czasów 1,6 AEE i zostało w BFQ...
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #11
                      No, ale ja mam 1.8T i nie wiem czy tam tez to wsadzili
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz


                      • #12
                        wsadzili wsadzili .... przypuszczam ze jest to w kazdym benzyniaku, nawet w Felicji 1.3
                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                        _________________________________________
                        Do sprzedania:
                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                        zaciski do hamulcow 280mm.

                        Komentarz


                        • #13
                          Tak właśnie chodzi mi o ten element nieco 'z przodu' zbiornika wyrownawczego. Hałasuje dopiero jak silnik się zagrzeje, być może, że własnie koło 60 stopni i sie utrzymuje cały czas. Dźwięk zbliżony do tego co kolega wrzucił w linku. To normalne ze tłucze się to dziadostwo cały czas?

                          Komentarz


                          • #14
                            pawel76, powiem Ci ze szukalem na wszystkich forach grupy wieśwagena (audi, vw, seat) i znalazlem z 4 takie nagrania jak moje. w kazdym wypadku bylo co innego, stukajaca plyta pod silnikiem /rezonans/, umierajaca pompa oleju, amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego i jakies kolo pasowe.... a dzwiek klekotal taki sam

                            dodam ze u mnie po odpaleniu tez nie slychac praktycznie tylko jak sie nagrzeje lekko do pierwszego spadku z obrotow, moze faktycznie to ten posrany zaworek - ktos moze wskazac na foto ktora wtyke trzeba wypiac?
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz


                            • #15
                              raczej bym tej wtyki nie wypinal - wymienil lub oczyscil wklad i przewody. no - chyba ze chcesz wyeliminowac te rzeczy o ktorych napisales.
                              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                              _________________________________________
                              Do sprzedania:
                              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                              zaciski do hamulcow 280mm.

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez rss
                                wymienil lub oczyscil wklad i przewody
                                Ale ja mam nowe auto nie ma nawet przejechane 200 km, wiec zuzycie nie wchodzi w gre :/, a jak pisalem stuka po rozgrzaniu silnika caly czas. Czy to normalne?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez pawel76
                                  zaniepokoil mnie odglos tykania z czestotliwoscia okolo 2x na sek. Dochodzi to z czarnego plastikowego prostokatnego pudeleczka umiejscowionego pod zbiorniczkiem wyrownaczym chlodnicy.
                                  (ja też 1,6 BFQ) jeśli to tykanie dochodzi z okolicy "prawy - przód" (tak za przednim reflektorem) i nie występuje zawsze - to spoko. Sam to przerabiałem. To jakiś zaworek, czy jakaś inna franca - coś związane z ekologią i oparami paliwa - tak ma być. Przynajmniej mnie 4,5 roku temu w ASO tak to wytłumaczyli. A że do tej pory zrobiłem już prawie 100.000 km i cały czas sobie potykuje nieraz - to najlepszy dowód, że nic się nie dzieje. To normalne tykanie jak starego budzika.

                                  Zamieszczone przez sucheckit
                                  jak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!
                                  no cóż - trzeba z tym żyć
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dziekuje wszystkim za pomoc. Troche mnie uspokoiliscie . Bede sie przygladal pracy tego urzadzenia i przy najblizszym przegladzie wypytam dokladnie co i jak.
                                    Pozdrawiam wszystkich .

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Najgorsze jest to, że te tykanie słychać siedząc za kierownicą. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
                                      O1 Tour 2009, 1.6 BFQ.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez pawel76
                                        Zamieszczone przez rss
                                        wymienil lub oczyscil wklad i przewody
                                        Ale ja mam nowe auto nie ma nawet przejechane 200 km, wiec zuzycie nie wchodzi w gre :/, a jak pisalem stuka po rozgrzaniu silnika caly czas. Czy to normalne?
                                        wydaje mi sie ze normalne - ten zawor cos zamyka i otwiera.
                                        (o czyszczeniu pisalem do rkb)

                                        Zamieszczone przez GeorgeF
                                        Najgorsze jest to, że te tykanie słychać siedząc za kierownicą. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
                                        pomaga podglosnienie radia . serio serio
                                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                        _________________________________________
                                        Do sprzedania:
                                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                        zaciski do hamulcow 280mm.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez rkb
                                          ... dodam ze u mnie po odpaleniu tez nie slychac praktycznie tylko jak sie nagrzeje lekko do pierwszego spadku z obrotow, moze faktycznie to ten posrany zaworek - ktos moze wskazac na foto ktora wtyke trzeba wypiac?

                                          Zaworek ma nr.2 na rysunku ( widać też na nim gniazdko w którym siedzi wtyczka ).
                                          Dźwięk zaworka jest podobny do dźwięku metalowej kulki potrząsanej w plastikowym pudełku ( można to by też nazwać głośnym i szybkim "cykaniem" ). Zaworek faktycznie odpala po jakimś czasie ( już nie pamiętam czy zależało to od temp. silnika czy paliwa ).
                                          Ja w poprzednim aucie ( Cordoba 1,6 ALM ) "otuliłem" sam ten zaworek taką grubą gąbką ( podobną do tej otuliny izolacyjnej do rur C.O. ) i było dużo ciszej...

                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            "Ja w poprzednim aucie ( Cordoba 1,6 ALM ) "otuliłem" sam ten zaworek taką grubą gąbką ( podobną do tej otuliny izolacyjnej do rur C.O. ) i było dużo ciszej..."

                                            Rozumiem że przed "otuleniem" odłaczyłeś rurkę i przewody. Nie zapowietrza się czasem coś, można bez problemu potem znowu podpiąć rurkę i przewody (gniazdo chyba przeszkadza w otuleniu?).

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Czy jak odepne ta wtyczke oprocz "check engine" ktory napewno sie pojawi na desce cos jeszcze grozi silnikowi ? Mozna to zrobic w takcie pracy silnika czy lepiej wyciagnac - odpalic - posluchac czy przestalo tykac - zgasic silnik - podpiac? :roll:
                                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                sucheckit, nic nie odłączałem podczas "otulania". Obłożyłem sam zaworek tą otuliną ( to była taka miękka gąbka ( chyba od rur do klimy ), nie taka twarda jak ta szara do C.O. ) i złapałem całość kilkoma opaskami samozaciskowymi.

                                                rkb, co do problemów po odłączeniu to nic nie powinno się stać ( co najwyżej "Check"). Ja w Cordobie miałem też LPG i ciągłe problemy z falowaniem obrotów. W czasie poszukiwania "przyczyn" tego falowania zrobiłem m.in. odcięcie tego zaworu, ( gdy silnik pracował na LPG ) i jakoś nic się nie działo ( nie wywalało nawet "Check"-a ). Podejrzewam, że nawet jak po odpięciu zaworu komp złapie błąd, to po jego ponownym podłączeniu pewnie sam zniknie ( jak nie od razu to po kilku odpaleniach )...
                                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Drążąc dalej na temat tego ustrojstwa w naszych samochodach wyczytalem:

                                                  filtr posiada wbudowany elektrozawór, którym steruje komputer. Otwiera go gdy temperatura silnika sięga około 60-70 stopni (czasem nie wiedzieć czemu, wcześniej i na jakiś czas) Na słuch w trakcie pracy, słychać stukanie którego częstotliwość zależy od prędkości obrotowej silnika. Im większe obroty, tym szybsze stukanie.
                                                  (...)
                                                  Jego zadanie to dwie ważne rzeczy:
                                                  1. Wzbogacenie powietrza kolektora w opary benzyny.
                                                  2. Stabilizowanie ciśnienia w baku (usuwanie nadmiaru oparów, głównie latem) - również odpowietrzanie.
                                                  (połączenie między powietrzem a bakiem jest cały czas - przez węgiel aktywny - niezależnie od stanu załączenia elektrozaworu)
                                                  (...)
                                                  Dlaczego ważny element ?
                                                  Ano dlatego, że jeśli się przytka - np. przy wężyku z baku to silnik może mieć problemy z jałowymi obrotami i może gasnąć w trakcie jazdy (na jałowych). Jeśli zatkałby się przy wlocie powietrza to węgiel aktywny przestałby się "regenerować" i po jakimś czasie byłby zbyt mocno nasycony.


                                                  czy dobrze rozumiem czy z tym badziewiem jest powiazany filtr weglowy? moze warto go zatem wymienic?
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X