sh3v, tarcze w zegarach masz oryginalne czy wymieniłeś? moje są jakieś ... inne.
Tykanie w okolicach zbiorniczka przelewowego
Zwiń
X
-
Tykanie w okolicach zbiorniczka przelewowego
Witam, mam nową Octavie Tour z silnikiem 1.6 i zaniepokoil mnie odglos tykania z czestotliwoscia okolo 2x na sek. Dochodzi to z czarnego plastikowego prostokatnego pudeleczka umiejscowionego pod zbiorniczkiem wyrownaczym chlodnicy. Widzialem na zdjeciach, ze te elementy sa tez okrągle i metalowe. Co to moze byc? Czy to normalna praca - raczej dziwne odglosy, czy lepiej jechac z tym do aso?
-
-
chodzi Ci o ten element nieco 'z przodu' zbiornika wyrownawczego?
to jest pochlaniacz par paliwa wraz z zaworem elektromagnetycznym.
moze sobie czasem pohalasowac (jak to zawor - byle nie za bardzo). czy halasuje zawsze, czy tylko w pewnych okolicznosciach ?kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
U mnie tak samo. Podobno tak ma być, chociaż trudno mi się z tym pogodzić :? Zaczyna stukać jak silnik nabierze temperatury (ok 60 stopni) i tak sobie stuka prawie cały czas. A przynajmniej jak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sucheckitU mnie tak samo. Podobno tak ma być, chociaż trudno mi się z tym pogodzić :? Zaczyna stukać jak silnik nabierze temperatury (ok 60 stopni) i tak sobie stuka prawie cały czas. A przynajmniej jak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!
pytam, bo bardzo często słyszę dźwięk bardzo zbliżony do tego, jaki wydaje dysk twardy :?
a najlepsze jest to, że jest on słyszalny częściej podczas skrętu w prawo
Komentarz
-
-
"jaki to jest dźwięk?"
Po prostu stukanie. Jak napisano wcześniej - wydobywające się z elektrozaworu znajdującego się w puszcze z filtrem węglowym (koło zbiornika z płynem chłodzącym). Stukanie z częstotliwością ok 3 Hz (3 razy na sekundę) To chyba nie to o czym piszesz.
A co do ekologii - OK, ale inne firmy chyba lepiej rozwiązały problem par paliwa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbMi tez cos stuka w okolicy tego zbiorniczka, najgorsze jest to ze powodow moze byc mnostwo a sama diagnostyka jest trudna.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
pawel76, powiem Ci ze szukalem na wszystkich forach grupy wieśwagena (audi, vw, seat) i znalazlem z 4 takie nagrania jak moje. w kazdym wypadku bylo co innego, stukajaca plyta pod silnikiem /rezonans/, umierajaca pompa oleju, amortyzatorek napinacza paska wielorowkowego i jakies kolo pasowe.... a dzwiek klekotal taki sam
dodam ze u mnie po odpaleniu tez nie slychac praktycznie tylko jak sie nagrzeje lekko do pierwszego spadku z obrotow, moze faktycznie to ten posrany zaworek - ktos moze wskazac na foto ktora wtyke trzeba wypiac?
Komentarz
-
-
raczej bym tej wtyki nie wypinal - wymienil lub oczyscil wklad i przewody. no - chyba ze chcesz wyeliminowac te rzeczy o ktorych napisales.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel76zaniepokoil mnie odglos tykania z czestotliwoscia okolo 2x na sek. Dochodzi to z czarnego plastikowego prostokatnego pudeleczka umiejscowionego pod zbiorniczkiem wyrownaczym chlodnicy.
Zamieszczone przez sucheckitjak silnik pracuje na luzie (bo w czasie jazdy dzwięk silnika zagłusza ten cholerny elektrozawór). Co do głośności - jak dla mnie głośno: tzn słyszę go wyraźnie w środku samochodu. Za takie rozwiązanie techniczne: pała!pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel76Zamieszczone przez rsswymienil lub oczyscil wklad i przewody
(o czyszczeniu pisalem do rkb)
Zamieszczone przez GeorgeFNajgorsze jest to, że te tykanie słychać siedząc za kierownicą. Trzeba się do tego przyzwyczaić.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkb... dodam ze u mnie po odpaleniu tez nie slychac praktycznie tylko jak sie nagrzeje lekko do pierwszego spadku z obrotow, moze faktycznie to ten posrany zaworek - ktos moze wskazac na foto ktora wtyke trzeba wypiac?
Zaworek ma nr.2 na rysunku ( widać też na nim gniazdko w którym siedzi wtyczka ).
Dźwięk zaworka jest podobny do dźwięku metalowej kulki potrząsanej w plastikowym pudełku ( można to by też nazwać głośnym i szybkim "cykaniem" ). Zaworek faktycznie odpala po jakimś czasie ( już nie pamiętam czy zależało to od temp. silnika czy paliwa ).
Ja w poprzednim aucie ( Cordoba 1,6 ALM ) "otuliłem" sam ten zaworek taką grubą gąbką ( podobną do tej otuliny izolacyjnej do rur C.O. ) i było dużo ciszej...
Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
"Ja w poprzednim aucie ( Cordoba 1,6 ALM ) "otuliłem" sam ten zaworek taką grubą gąbką ( podobną do tej otuliny izolacyjnej do rur C.O. ) i było dużo ciszej..."
Rozumiem że przed "otuleniem" odłaczyłeś rurkę i przewody. Nie zapowietrza się czasem coś, można bez problemu potem znowu podpiąć rurkę i przewody (gniazdo chyba przeszkadza w otuleniu?).
Komentarz
-
-
sucheckit, nic nie odłączałem podczas "otulania". Obłożyłem sam zaworek tą otuliną ( to była taka miękka gąbka ( chyba od rur do klimy ), nie taka twarda jak ta szara do C.O. ) i złapałem całość kilkoma opaskami samozaciskowymi.
rkb, co do problemów po odłączeniu to nic nie powinno się stać ( co najwyżej "Check"). Ja w Cordobie miałem też LPG i ciągłe problemy z falowaniem obrotów. W czasie poszukiwania "przyczyn" tego falowania zrobiłem m.in. odcięcie tego zaworu, ( gdy silnik pracował na LPG ) i jakoś nic się nie działo ( nie wywalało nawet "Check"-a ). Podejrzewam, że nawet jak po odpięciu zaworu komp złapie błąd, to po jego ponownym podłączeniu pewnie sam zniknie ( jak nie od razu to po kilku odpaleniach )...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Drążąc dalej na temat tego ustrojstwa w naszych samochodach wyczytalem:
filtr posiada wbudowany elektrozawór, którym steruje komputer. Otwiera go gdy temperatura silnika sięga około 60-70 stopni (czasem nie wiedzieć czemu, wcześniej i na jakiś czas) Na słuch w trakcie pracy, słychać stukanie którego częstotliwość zależy od prędkości obrotowej silnika. Im większe obroty, tym szybsze stukanie.
(...)
Jego zadanie to dwie ważne rzeczy:
1. Wzbogacenie powietrza kolektora w opary benzyny.
2. Stabilizowanie ciśnienia w baku (usuwanie nadmiaru oparów, głównie latem) - również odpowietrzanie.
(połączenie między powietrzem a bakiem jest cały czas - przez węgiel aktywny - niezależnie od stanu załączenia elektrozaworu)
(...)
Dlaczego ważny element ?
Ano dlatego, że jeśli się przytka - np. przy wężyku z baku to silnik może mieć problemy z jałowymi obrotami i może gasnąć w trakcie jazdy (na jałowych). Jeśli zatkałby się przy wlocie powietrza to węgiel aktywny przestałby się "regenerować" i po jakimś czasie byłby zbyt mocno nasycony.
czy dobrze rozumiem czy z tym badziewiem jest powiazany filtr weglowy? moze warto go zatem wymienic?
Komentarz
-
Komentarz