czy 1.2 TSI rzeczywisie powinno zastapic 1.6 ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9943
    • Ford

    #26
    Zamieszczone przez rkb
    za 50 to mozna na dzien dzisiejszy 1.6 MPI O2 w Mint kupic, bez metalika, troche za malo na TSI ;]
    zapomniałem dodać "około"...
    PS: "od forumowców" 1.6i MINT bez metallica to można kupić za 48.500zł (a przynajmniej można było kupić jeszcze 3 misiące temu)... Zresztą mnie w tej chwili nie stać (tak mi się wydaje ) na kupno (za gotówkę) auta za około 50.000zł...
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • wojciech_
      Ambiente
      • 2008
      • 164

      #27
      Zamieszczone przez Agamek12
      to faktycznie "papierowo" 1.2TSI nie ma szans z 1.6i ...
      - a czy ja gdzies napisalem ze nie ma szans? Po prostu zastanawiam sie, jak sobie bedzie radzic to 1.2 przy obrotach kiedy jeszcze ta turbina nie bedzie pompowac. A mysle ze w korku czesto przyspieszasz np dwojka z obrotow niemalze biegu jalowego. Oczywiscie DSG sprawe rozwiazuje

      megon, moze teraz cos zmienili w tym 1.4tdi. Ja jezdzilem fabia z 2006r i tam wlozenie dwojki wtedy, gdy samochod toczyl sie 5-10kmh objawialo sie szarpaniem.

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #28
        W tym roku napewno bede chcial sie przejechac demowkami 1.4 tsi, 1.2 tsi i 1.6 MPI, na przyszle wyprzedaze decyzja zapadnie - tylko nie wiem kiedy w toruniu bedzie mozna pojezdzic tym 1.2 ;/

        [ Dodano: Pią 08 Sty, 10 10:32 ]
        Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.


        wiecej info "od srodka", wyglada na solidna jednostke
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • andre.kass
          Classic
          • 2008
          • 12

          #29
          Mam zamiar wymienic swoją Octavkę1,6 z gazem 2008 na 1,2 TSI ????? 8)

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #30
            Zamieszczone przez andre.kass
            Mam zamiar wymienic swoją Octavkę1,6 z gazem 2008 na 1,2 TSI ????? 8)
            No i ... ?
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez _tm_
              Zamieszczone przez andre.kass
              Mam zamiar wymienic swoją Octavkę1,6 z gazem 2008 na 1,2 TSI ????? 8)
              No i ... ?
              no co, cieszymy się :lol:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #32
                Zamieszczone przez szkoda
                Zamieszczone przez _tm_
                Zamieszczone przez andre.kass
                Mam zamiar wymienic swoją Octavkę1,6 z gazem 2008 na 1,2 TSI ????? 8)
                No i ... ?
                no co, cieszymy się :lol:
                Jakby postawił wykrzyknik na końcu to bym się cieszył razem z nim . A te znaki zapytania mnie zmyliły :diabelski_usmiech.
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • andre.kass
                  Classic
                  • 2008
                  • 12

                  #33
                  Jakie macie zdanie na takie małe TURBO??

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #34
                    andre.kass, zacznij pisać po polsku to ci ktoś odpowie, bo jak narazie nie bardzo możemy zrozumieć o co ci biega 8)
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • krzysiek83wpr
                      Rider
                      • 2010
                      • 362

                      #35
                      Niektórzy to BARDZO lubią snuć czarnowidztwo nie znając sprawy:]. Silnik dopiero na rynku od paru tygodni a już przypuszczenia 200tys i kaplica :P.

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #36
                        krzysiek83wpr, to nie jest czarnowidztwo tylko domniemania oparte na doświadczeniach z nowymi konstrukcjami
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • Marx
                          Elegance
                          • 2009
                          • 865

                          #37
                          andre.kass, no to najlepszy sposob straty kasy, sprzedac prawie nowe solidne auto z gazem na auto z niesprawdzonym silnikiem, bez gazu...

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #38
                            Zamieszczone przez Marx
                            andre.kass, no to najlepszy sposob straty kasy, sprzedac prawie nowe solidne auto z gazem na auto z niesprawdzonym silnikiem, bez gazu...
                            czytam Cię w innym topiku i już w końcu nie wiem jakie masz zdanie na temat nowoczesności w motoryzacji :lol:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • marbab
                              RS
                              • 2009
                              • 4713
                              • Fiat
                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                              #39
                              Ostatnio mialem okazje przejechac sie w trase 1.6 MPI i na pewno szalu to to nie ma, ale dla kogos kto nie lubi/musi deptac to chyba optymalny silnik.
                              Marek



                              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                              Komentarz

                              • Marx
                                Elegance
                                • 2009
                                • 865

                                #40
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez Marx
                                andre.kass, no to najlepszy sposob straty kasy, sprzedac prawie nowe solidne auto z gazem na auto z niesprawdzonym silnikiem, bez gazu...
                                czytam Cię w innym topiku i już w końcu nie wiem jakie masz zdanie na temat nowoczesności w motoryzacji :lol:
                                no to w tym innym topiku zauwaz jeszcze emotikon usmieszku, bo nie wiem czemu sie zjezyles
                                a moje zdanie jest takie ze stare moze byc dobre i nowe tez moze byc dobre. Nie ma czegos takiego jak nowoczesnosc w motoryzacji, wiekszosc rzeczy zostala juz dawno wymyslona i jest po prostu powielana albo "odkrywana" na nowo. Czy turbo to jest nowoczesnosc?
                                jak czytamy w wikpedii "Turbodoładowanie zostało opatentowane w roku 1905". No to rzeczywiscie nowoczesnosc...

                                Komentarz

                                • romman
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 201

                                  #41
                                  Co kraj to obyczaj, chciałoby się powiedzieć.

                                  Czy 1.2 powinno zastąpić 1.6? Gdyby mnie ktoś pytał i miałbym podjąć taką decyzję, to powiedziałbym - NIE.

                                  Ale to dlatego, że w Polsce szuka się oszczędności i cały czas kołacze mi się w głowie możliwość zainstalowania LPG. Tutaj wiadomo - im silnik mniej wysilony i generalnie - prostszy, tym mniej problemów. Gdybym mógł sobie pozwolić na jazdę na benzynie sto km dziennie, to pewnie nie byłaby też problemem wymiana samochodu, jak zacznie się kończyć.

                                  Czy 1.6 jest aż tak bardzo przestarzały konstrukcyjnie? No nie wiem - w sumie aż taki postęp jak w przypadku diesli nie nastąpił. Owszem - mamy downsizing, bezpośredni wtrysk, turbo etc, ale nie jest to rewolucja na miarę Common Rail w dieslu.

                                  Uważam, że obydwa silniki powinny pozostać. Z tego co wiem, to LPG + wtrysk bezpośredni słabo się sprawdza. Poza tym - większe wysilenie silnika MUSI odbić się na trwałości.

                                  Tak więc - z punktu widzenia klienta - tak - niech zostanie.
                                  Z punktu widzenia koncernu, który musi iść do przodu i zarabiać - niech odejdzie, bo zbyt mało zarabiamy na serwisie.

                                  Komentarz

                                  • rkb
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2152
                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    #42
                                    Tylko że zakładanie LPG do 1.2 TSI to jak kupowanie krowy gdy chcesz napic sie mleka, to tak malo pali ze sie nie oplaca bo instalacja bedzie kosztowac z 4k pln.
                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #43
                                      rkb, A Tico czy SC, czy inne Clio ktore pala po 7l i jezdza na LPG to co :roll:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • romman
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 201

                                        #44
                                        rkb,

                                        Instalacja do 1.6 kosztuje 4 tys. zł. w salonie. U gazownika założysz za 2500 i to naprawdę porządną. Zakładam, że decydujemy się na LPG po gwarancji.

                                        Każdy wtrysk bezpośredni i LPG to moim zdaniem sprawa nie do pogodzenia, bo wtryski sa bezpośrednio narażone na wysoką temperaturę i zapieką się pracując na sucho. Tutaj nawet wtrysk w fazie ciekłej nic nie da.

                                        Także jeżeli wogóle rozważa się instalację LPG to moim zdaniem TSI odpadają.

                                        Poza tym - czy pali na tyle mało, że może konkurować z LPG? Ja mam spalanie w cyklu mieszanym 9l LPG/100 + około 4 litry benzyny co 400 km (okrez zimowy).

                                        Ile musiałby spalać ten 1.2 TSI, żeby się opłacało? Nie wierzę, że zejdzie poniżej 7l/100 w cyklu mieszanym

                                        Komentarz

                                        • rkb
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2152
                                          • Rapid Spaceback (NH1)
                                          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          rkb, A Tico czy SC, czy inne Clio ktore pala po 7l i jezdza na LPG to co :roll:
                                          dla mnie to głupota, takie cos zakladaja sobie ludzie co chodza do biedronki na zakupy z kalkulatorem

                                          zeby nie bylo offtop przyspieszenie 1.2 TSI w polo, daje rade

                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



                                          "I just did a test drive with the new VW Polo 1.2 TSI. The acceleration was quite impressive for such a small car. I was even more impressed by the fuel consumption. I really teased the turbo and stayed under 7 liters. "
                                          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                          Komentarz

                                          • romman
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 201

                                            #46
                                            rkb,

                                            Gabaryty Polo a OII - hmm - kilkaset kg różnicy - no nie?

                                            LPG nigdy nie jest głupotą, o ile się kalkuluje. Sam zakładałem do Saxo 1.1 Oszczędności były ogromne, bo auto sporo jeździło. Tak więc moim zdaniem w każdym aucie jest to uzasadnione, o ile auto jeździ.

                                            Poza tym - każdy chce jeździć - ten co kupuje w biedronce z kalkulatorem też.


                                            Z drugiej strony - ja sam robię przebiegi ...do 11 tys rocznie - ale wziąłem to LPG, bo niby za darmo, a teraz przynajmniej się nie zastanawiam, czy jechać czy nie. Sytuacja może też się zmienić i wtedy zacznę robić 2 albo 3 razy więcej km/rok.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #47
                                              Zamieszczone przez romman
                                              Z drugiej strony - ja sam robię przebiegi ...do 11 tys rocznie - ale wziąłem to LPG, bo niby za darmo, a teraz przynajmniej się nie zastanawiam, czy jechać czy nie. Sytuacja może też się zmienić i wtedy zacznę robić 2 albo 3 razy więcej km/rok.
                                              No wlasnie, Ty robisz 11 w rok, a ja w nie cale 3 miesiace w tej chwili.

                                              Czasem ktos kupi auto bo robi 8-12kkm rok, a potem zmienia prace gdzie jest jakis dluzszy dojazd i juz robi 25-30kkm albo pojawia mu sie kochanka daleko i trzeba smigac :diabelski_usmiech
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • rkb
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2152
                                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                #48
                                                Musze sie umowic na jazde probna 1.2 TSI, jak nie bedzie octy to pojde do VW moze golfa beda mieli - jak bedzie komp to zobaczymy jak to pali.
                                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                Komentarz

                                                • kloszyk
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 29

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez romman
                                                  LPG nigdy nie jest głupotą, o ile się kalkuluje. Sam zakładałem do Saxo 1.1 Oszczędności były ogromne, bo auto sporo jeździło. Tak więc moim zdaniem w każdym aucie jest to uzasadnione, o ile auto jeździ.
                                                  romman ma rację. Jeśli na LPG jest znacznie taniej to czemu nie skorzystać. Ja w styczniu 2006 przyciągnąłem Fiestę z silnikiem 1.25, która mnie po opłatach kosztowała 7 tys. I zaraz założyłem gaz sekwencję za 3100zł. I do dnia dzisiejszego zrobiłem już 82 tys km, a zysk w stosunku do benzyny po odjęciu kosztów instalacji i przeglądów mam 6000 zł. I nikt mi nie powie, że się nie opłaciło

                                                  Zamieszczone przez romman
                                                  Poza tym - każdy chce jeździć - ten co kupuje w biedronce z kalkulatorem też.
                                                  Ten co nie musi w biedronce liczyć na kalkulatorze też zakłada lpg. Ileż to ja już widziałem wypasionych fur, które, choć w miarę skrzętnie ukryty, miały wlewik na gaz. A sądzę, że większość z właścicieli byłoby stać na benzynkę. A mnie ta różnica wystarczyła na pokrycie bieżącego utrzymania auta - ubezpieczenie, wymiana oleju, filtrów, klocków hamulcowych czy też amorków
                                                  Od 24 maja 2011 szczęśliwy posiadacz Octavia II Tour 1.6 LPG

                                                  Komentarz

                                                  • Big
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 6389

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez rkb
                                                    Musze sie umowic na jazde probna 1.2 TSI,
                                                    Jeździłem tym silnikiem. Co prawda był on zamontowany w Yeti a nie w Octavii ale jeździłem. Powiem ci tak szału to ten silnik w porównaniu z 1.6 MPI nie robi. Faktem jest, że jest on troche bardziej dynamiczny, ale to jest naprawde tylko trochę. Wielkim jego plusem jest szkrzynia 6-tka Ale minusem cena która jest wyższa niz analogicznego auta z silnikiem 1.6 MPI.
                                                    Na dzień dzwisiejszy bardzo mocno bym sie zastanawiał którą jednastkę wybrać, ale chyba zdecydowałbym sie na 1.6 MPI ze względu na podobne osiągi i sprawdzona konstrukcję. Jesli 1.2 TSI nie bedzie miało żadnych chorób wielku dzicięcego to za jakieś 2-3 latka można brać ten silnik.
                                                    Czarny Elegance

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...