Dla mnie bez sensu jest silnik 1.2 tsi wsadzany w Octavi i Yeti, jezdzic to bedzie napewno, lecz palic sporo( i niech nikt mi nie pisze ile producent czy ile komputer mu pokazał ) Musi palic, bo maly silnik a jechac musi i ciezar koło 1300 kg ciagnac trzeba, wiec dla mnie lepszym wyjsciem jesli chodzi o benzyne zakup 1.4 tsi. 1.2 TSi dobry do Fabi. Podobnie jak z Honda 1.4 i 1.8 , 1.4 jak pocisniesz aby dorownac chodz troche 1.8 dużo wiecej spali niż jeżeli 1.8 przy normalnej jezdzie.
Proste założenie żeby coś ruszyc ciezkiego zmiejsca trzeba jak to mówia "zjeść snaidanie"
Tu nie jest ważna ilośc KM tylko pojemnośc silnika, sam miałem wielki dylemat miedzy 1.6 TDi a 2.0 TDi.
Rekin Chlebojad, idac ta droga 1.6 MPI jest jeszcze bardziej bez sensu bo ma 3 konie mniej od 1.2 TSI, przyspiesza do setki 1.5 s wolniej i pali wiecej od 1.4 TSI
A O2 z tym silnikiem wazy 1220 kg
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
rkb, na przykładzie o1 według katalogu 1,4 ;1,6 i 2,0 palą więcej od 1,8t
tak samo będzie w tym przypadku
no ja akurat mam katalogi O1 Skody i tam zarowno 1.4 jak i 1.6 mniej pali od 1.8T.... zreszta wystarczy poczytac opinie uzytkownikow - tez pisza ze mniej pali...
chyba cos nie teges z powyzsza teoria...
(2.0 ponoc pali wiecej od 1.8T - tu sie zgodze)
co do spalania 1.2 TSI vs 1.6 MPI - to mysle ze duzo bedzie zalezalo od stylu jazdy, ale przy porownywalnym, to ten 1.2 TSI bedzie jednak spalal mniej - ciekawe czy tyle co w danych fabrycznych podane - jesli tak - byloby niezle.
natomiast ja bym sie obawial trwalosci po np. 6-7 latach tego 1.2 TSI, ale jesli ktos wlasnie kupuje auto na taki okres to w sumie ma to w d..pie - to bedzie zmartwienie nabywcy uzywanego auta. I moze wlasnie o to chodzi specom z VAG - zeby uzywanych ogolnie nie bylo warto kupowac.... - ludnosc nawet w naszej Ludowej Ojczyznie w sporej czesci podziela przekonanie ze 2.0 TDI VW nie wyszedl i ze syf - wystarczy popatrzec co sie dzieje na rynku uzywanych - O2 1.9 TDI kosztuje niewiele mniej niz Passek 2.0 TDI comfortline lub highline. Dlaczego? Bo jak ma sie do interesu (2.0 TDI) dokladac absurdalne pieniadze bo sie po pewnym (moze okreslonym przez producenta....) czasie zaczyna sypac - to lepiej cos pewniejszego choc mniej "wyszukanego"?
Czekam na relacje z jazd 1.2 TSI O2 Kolego! :-) i opisuje spalanie - to z kompa i liczone samodzielnie przy tankowaniu :-)
ps. dla mnie i tak najlepszy jest tu poczciwy 1.9 TDI ;-)))) szkoda ze kosztuje tyle kasy wiecej niz 1.2 TSI czy 1.6.
Moim zdaniem 1.6 MPI powinien powoli być wycofany. Jednak moim zdaniem w ofercie powinien być jeden silnik wolnossący np 1.4, dla tych którzy nie przepadają za turbo. Powinna to być alternatywa dla 1.2 tsi i dla 1.6 MPI. Np taki 1.4 około 90km z niskim spalaniem, choćby coś takiego jak ma toyota w corrolli
Moim zdaniem 1.6 MPI powinien powoli być wycofany. Jednak moim zdaniem w ofercie powinien być jeden silnik wolnossący np 1.4, dla tych którzy nie przepadają za turbo. Powinna to być alternatywa dla 1.2 tsi i dla 1.6 MPI. Np taki 1.4 około 90km z niskim spalaniem, choćby coś takiego jak ma toyota w corrolli
A dlaczego powinien być wycofany? Ja naprawdę nie wiem czego mu brakuje. Będzie na pewno wycofany, ale powodów, żeby się z tym śpieszyć - nie widzę. Tym bardziej, że LPG + bezpośredni wtrysk benzyny to niezbyt zdrowa kompozycja.
Moim zdaniem 1.6 MPI powinien powoli być wycofany. Jednak moim zdaniem w ofercie powinien być jeden silnik wolnossący np 1.4, dla tych którzy nie przepadają za turbo. Powinna to być alternatywa dla 1.2 tsi i dla 1.6 MPI. Np taki 1.4 około 90km z niskim spalaniem, choćby coś takiego jak ma toyota w corrolli
Jaki sens ekonomiczny zarówno dla firmy jak i dla klienta miałoby wycofanie 1,6 102KM i wprowadzanie nowego wolnossącego 1,4 ~90KM?
W moim odczuciu 1,6 MPI pozostanie z nami jeszcze sporo czasu. Nie zdziwiłbym się nawet jeżeli zagościłby w ofercie Octavii III generacji.
powiem wam jezdzilem tym 1,2 tsi w nowym polo naprawde mile mnie zaskoczyl wiadomo jak sie wciasnie to swoje luknie ale napewno nie tyle ile 1,6 mpi
jedyna wada silnikow tsi wg mnie to brak instalacji LPG
7,0 vs 7,4 jak dla mnie 0,4 trudno nazwać "znaczną" różnicą.
Plusem z pewnością jest 5000 w kieszeni ale 80 KM to mało jak na to auto.
Przyspieszenie do 100 km/h w 14,2 s i prędkość max 173 km/h
Nie wiem jak wygląda statystyka sprzedaży ale nie wydaje mi się by ten silnik cieszył się dużą popularnością.
Poza tym 1,4 16V + LPG no nie wiem...
:roll:
podobno juz maja robic tez lpg do tsi ale to narazie eksperymenty wiec sie nie odwaze
np abart w wrocku cos testuje mowili ze jadac na lpg co jakis czas podawane jest paliwo zeby sklchadzac wtryski i wychodzi to jakies 1/10 ale nie sa w stanie podac ceny instalacji mam dzwonic w czerwcu
liroyek, ale cng wychodzi taniej i coraz więcej stacji z tym jest a i w domu można tankować
wychodzi coś koło 1zł za litr
tu masz linka o kosztach i ile mozna przejechac za 120 zł
7,0 vs 7,4 jak dla mnie 0,4 trudno nazwać "znaczną" różnicą.
Nie mowilem o tych konkretnych silnikach tylko ogolnie: obecnie stosowane silniki
w porownaniu do silnikow sprzed okolo 10 lat maja mniejsza pojemnosc, podobna lub
wieksza moc i wyraznie nizsze "srednie spalanie" IMO zadzialala tu presja Unii
na obnizke emisji CO2. Tyle, ze slychac coraz wiecej glosow, ze to niskie spalanie
mozna miedzy bajki wlozyc.
szkoda, np vw ma w swojej ofercie takie auta co do stacji to pojawia sie ich coraz wiecej ale jest ich nieporównywalnie mniej niż lpg co do tankowania w domu są specjalne kompresory które w garażu podłączas dos sieci ale musi być garaż
Nie mowilem o tych konkretnych silnikach tylko ogolnie: obecnie stosowane silniki
w porownaniu do silnikow sprzed okolo 10 lat maja mniejsza pojemnosc, podobna lub
wieksza moc i wyraznie nizsze "srednie spalanie" IMO zadzialala tu presja Unii
na obnizke emisji CO2. Tyle, ze slychac coraz wiecej glosow, ze to niskie spalanie
mozna miedzy bajki wlozyc.
Ogólnie producenci zawsze będą dążyć do tego co im się bardziej opłaca. Czasami interesy klienta idą w parze z interesami producentów, częściej zaś producent próbuje owinąć kiepski produkt w ładne sreberko.
Jeżeli chodzi o pokusę posiadania dużej mocy przy względnie niskich kosztach i pojemnościach to rozumiem, że w zasadzie każdy kupujący nową Skodę staje przed taką pokusą.
Sam nie wiem co bym zrobił gdybym miał możliwość wybrać O1 z takim silnikiem.
Porównałem te dwa silniki w związku z tezą która postawiłeś. W moim odczuciu VW/Skoda strzeliłby sobie w kolano zostawiając jako alternatywę słaby silnik 1,4 16V. Może wprawdzie spróbować wydobyć z 1,4 więcej mocy ale zdecydowanie odbije się to na spalaniu a co za tym idzie odpadnie główny argument przemawiający za pozostawieniem w ofercie 1,4 16V a rezygnacją z 1,6 MPI.
Poczekajmy 3 lata by sprawdzić moją teorię że 1,6 MPI znajdzie się w ofercie Octavii III generacji. :szeroki_usmiech
[ Dodano: Nie 06 Cze, 10 21:31 ] djczas,
CNG jako alternatywa dla LPG będzie miało sens tylko wtedy gdy wzrośnie liczba stacji.
Zasięg na pełnej butli jak na razie dyskwalifikuje to paliwo w Polsce.
Zbiornik o pojemności 65 litrów dodatkowo znacznie cięższy, mieści zaledwie ok. 10 m³ CNG, co przeciętnemu autu pozwala na pokonanie dystansu niewiele ponad 100 km!
Gdyby przyszło mi tankować co 100km to dostałbym szału.
Komentarz