czy 1.2 TSI rzeczywisie powinno zastapic 1.6 ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rkb
    RS
    • 2008
    • 2152
    • Rapid Spaceback (NH1)
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    #51
    Yeti to kloc, w polówce ten silnik to wariat - w skodzie powinno byc miedzy Polo a Yeti

    1.2 TSI to nie tylko 6ty bieg, powinno tez to mniej palic :idea:
    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

    Komentarz

    • Langusta
      RS
      • 2010
      • 1864
      • Seat

      #52
      Zamieszczone przez rkb
      Yeti to kloc, w polówce ten silnik to wariat - w skodzie powinno byc miedzy Polo a Yeti

      1.2 TSI to nie tylko 6ty bieg, powinno tez to mniej palic :idea:
      [ Dodano: Pią 04 Cze, 10 23:03 ]
      Odbieram Octavie Mint 1.2 TSI zobczymy jak osiagi. http://forum.octaviaclub.pl/images/smiles/bigok.gif

      [ Dodano: Pią 04 Cze, 10 23:09 ]
      powinno byc zobaczymy :!:
      Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

      Komentarz

      • rkb
        RS
        • 2008
        • 2152
        • Rapid Spaceback (NH1)
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #53
        Napisz odrazu jak wrazenia
        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

        Komentarz

        • Rekin Chlebojad
          Rider
          • 2010
          • 474

          #54
          Dla mnie bez sensu jest silnik 1.2 tsi wsadzany w Octavi i Yeti, jezdzic to bedzie napewno, lecz palic sporo( i niech nikt mi nie pisze ile producent czy ile komputer mu pokazał ) Musi palic, bo maly silnik a jechac musi i ciezar koło 1300 kg ciagnac trzeba, wiec dla mnie lepszym wyjsciem jesli chodzi o benzyne zakup 1.4 tsi. 1.2 TSi dobry do Fabi. Podobnie jak z Honda 1.4 i 1.8 , 1.4 jak pocisniesz aby dorownac chodz troche 1.8 dużo wiecej spali niż jeżeli 1.8 przy normalnej jezdzie.

          Proste założenie żeby coś ruszyc ciezkiego zmiejsca trzeba jak to mówia "zjeść snaidanie"
          Tu nie jest ważna ilośc KM tylko pojemnośc silnika, sam miałem wielki dylemat miedzy 1.6 TDi a 2.0 TDi.
          [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #55
            Rekin Chlebojad, idac ta droga 1.6 MPI jest jeszcze bardziej bez sensu bo ma 3 konie mniej od 1.2 TSI, przyspiesza do setki 1.5 s wolniej i pali wiecej od 1.4 TSI

            A O2 z tym silnikiem wazy 1220 kg
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #56
              rkb, na przykładzie o1 według katalogu 1,4 ;1,6 i 2,0 palą więcej od 1,8t
              tak samo będzie w tym przypadku

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #57
                to 1.6 pali wiecej niz 1.8T?
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • marlej108
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 4976
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                  #58
                  Zamieszczone przez djczas
                  rkb, na przykładzie o1 według katalogu 1,4 ;1,6 i 2,0 palą więcej od 1,8t
                  tak samo będzie w tym przypadku
                  no ja akurat mam katalogi O1 Skody i tam zarowno 1.4 jak i 1.6 mniej pali od 1.8T.... zreszta wystarczy poczytac opinie uzytkownikow - tez pisza ze mniej pali...

                  chyba cos nie teges z powyzsza teoria...

                  (2.0 ponoc pali wiecej od 1.8T - tu sie zgodze)

                  co do spalania 1.2 TSI vs 1.6 MPI - to mysle ze duzo bedzie zalezalo od stylu jazdy, ale przy porownywalnym, to ten 1.2 TSI bedzie jednak spalal mniej - ciekawe czy tyle co w danych fabrycznych podane - jesli tak - byloby niezle.

                  natomiast ja bym sie obawial trwalosci po np. 6-7 latach tego 1.2 TSI, ale jesli ktos wlasnie kupuje auto na taki okres to w sumie ma to w d..pie - to bedzie zmartwienie nabywcy uzywanego auta. I moze wlasnie o to chodzi specom z VAG - zeby uzywanych ogolnie nie bylo warto kupowac.... - ludnosc nawet w naszej Ludowej Ojczyznie w sporej czesci podziela przekonanie ze 2.0 TDI VW nie wyszedl i ze syf - wystarczy popatrzec co sie dzieje na rynku uzywanych - O2 1.9 TDI kosztuje niewiele mniej niz Passek 2.0 TDI comfortline lub highline. Dlaczego? Bo jak ma sie do interesu (2.0 TDI) dokladac absurdalne pieniadze bo sie po pewnym (moze okreslonym przez producenta....) czasie zaczyna sypac - to lepiej cos pewniejszego choc mniej "wyszukanego"?

                  Czekam na relacje z jazd 1.2 TSI O2 Kolego! :-) i opisuje spalanie - to z kompa i liczone samodzielnie przy tankowaniu :-)

                  ps. dla mnie i tak najlepszy jest tu poczciwy 1.9 TDI ;-)))) szkoda ze kosztuje tyle kasy wiecej niz 1.2 TSI czy 1.6.
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #59
                    marlej108, poszukam danych technicznych o1 aucie i zrobię scana i tam jest jak byk napisane ze najmniej pali 1.8t dane 2002 roku

                    Komentarz

                    • krzysiek83wpr
                      Rider
                      • 2010
                      • 362

                      #60
                      Moim zdaniem 1.6 MPI powinien powoli być wycofany. Jednak moim zdaniem w ofercie powinien być jeden silnik wolnossący np 1.4, dla tych którzy nie przepadają za turbo. Powinna to być alternatywa dla 1.2 tsi i dla 1.6 MPI. Np taki 1.4 około 90km z niskim spalaniem, choćby coś takiego jak ma toyota w corrolli

                      Komentarz

                      • romman
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 201

                        #61
                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                        Moim zdaniem 1.6 MPI powinien powoli być wycofany. Jednak moim zdaniem w ofercie powinien być jeden silnik wolnossący np 1.4, dla tych którzy nie przepadają za turbo. Powinna to być alternatywa dla 1.2 tsi i dla 1.6 MPI. Np taki 1.4 około 90km z niskim spalaniem, choćby coś takiego jak ma toyota w corrolli
                        A dlaczego powinien być wycofany? Ja naprawdę nie wiem czego mu brakuje. Będzie na pewno wycofany, ale powodów, żeby się z tym śpieszyć - nie widzę. Tym bardziej, że LPG + bezpośredni wtrysk benzyny to niezbyt zdrowa kompozycja.

                        Komentarz

                        • milosz.k
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 127

                          #62
                          Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                          Moim zdaniem 1.6 MPI powinien powoli być wycofany. Jednak moim zdaniem w ofercie powinien być jeden silnik wolnossący np 1.4, dla tych którzy nie przepadają za turbo. Powinna to być alternatywa dla 1.2 tsi i dla 1.6 MPI. Np taki 1.4 około 90km z niskim spalaniem, choćby coś takiego jak ma toyota w corrolli
                          Jaki sens ekonomiczny zarówno dla firmy jak i dla klienta miałoby wycofanie 1,6 102KM i wprowadzanie nowego wolnossącego 1,4 ~90KM?

                          W moim odczuciu 1,6 MPI pozostanie z nami jeszcze sporo czasu. Nie zdziwiłbym się nawet jeżeli zagościłby w ofercie Octavii III generacji.

                          Pozdrav
                          M.
                          Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                          Komentarz

                          • t271828
                            Elegance
                            • 2008
                            • 928

                            #63
                            Zamieszczone przez milosz.k
                            Jaki sens ekonomiczny zarówno dla firmy jak i dla klienta miałoby wycofanie 1,6 102KM i wprowadzanie nowego wolnossącego 1,4 ~90KM?

                            W moim odczuciu 1,6 MPI pozostanie z nami jeszcze sporo czasu. Nie zdziwiłbym się nawet jeżeli zagościłby w ofercie Octavii III generacji.
                            Dla klienta zaden dla firmy duzy - 1.4 16V ma (na papierze) znacznie nizsze spalanie
                            niz 1.6 8V

                            Komentarz

                            • liroyek
                              Rider
                              • 2008
                              • 620

                              #64
                              powiem wam jezdzilem tym 1,2 tsi w nowym polo naprawde mile mnie zaskoczyl wiadomo jak sie wciasnie to swoje luknie ale napewno nie tyle ile 1,6 mpi
                              jedyna wada silnikow tsi wg mnie to brak instalacji LPG
                              Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                              bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                              http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                              Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                              Komentarz

                              • milosz.k
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 127

                                #65
                                t271828,

                                Ten silnik dostępny jest tylko dla Liftback-a.

                                Zamieszczone przez t271828
                                1.4 16V ma (na papierze) znacznie nizsze spalanie
                                7,0 vs 7,4 jak dla mnie 0,4 trudno nazwać "znaczną" różnicą.
                                Plusem z pewnością jest 5000 w kieszeni ale 80 KM to mało jak na to auto.
                                Przyspieszenie do 100 km/h w 14,2 s i prędkość max 173 km/h

                                Nie wiem jak wygląda statystyka sprzedaży ale nie wydaje mi się by ten silnik cieszył się dużą popularnością.
                                Poza tym 1,4 16V + LPG no nie wiem...
                                :roll:
                                Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                Komentarz

                                • djczas
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 9612

                                  #66
                                  liroyek, ale jest instalka na cng

                                  Komentarz

                                  • liroyek
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 620

                                    #67
                                    djczas

                                    podobno juz maja robic tez lpg do tsi ale to narazie eksperymenty wiec sie nie odwaze
                                    np abart w wrocku cos testuje mowili ze jadac na lpg co jakis czas podawane jest paliwo zeby sklchadzac wtryski i wychodzi to jakies 1/10 ale nie sa w stanie podac ceny instalacji mam dzwonic w czerwcu
                                    Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                    bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                    http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                    Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                    Komentarz

                                    • djczas
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 9612

                                      #68
                                      liroyek, ale cng wychodzi taniej i coraz więcej stacji z tym jest a i w domu można tankować
                                      wychodzi coś koło 1zł za litr
                                      tu masz linka o kosztach i ile mozna przejechac za 120 zł

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #69
                                        djczas, no bez przesady, stacji jest jak na lekarstwo, nie każdy może tankować w domu, a do ciężaru butli IMO wypadałoby cały zawias przerobić :roll:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • t271828
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 928

                                          #70
                                          Zamieszczone przez milosz.k
                                          Zamieszczone przez t271828
                                          1.4 16V ma (na papierze) znacznie nizsze spalanie
                                          7,0 vs 7,4 jak dla mnie 0,4 trudno nazwać "znaczną" różnicą.
                                          Nie mowilem o tych konkretnych silnikach tylko ogolnie: obecnie stosowane silniki
                                          w porownaniu do silnikow sprzed okolo 10 lat maja mniejsza pojemnosc, podobna lub
                                          wieksza moc i wyraznie nizsze "srednie spalanie" IMO zadzialala tu presja Unii
                                          na obnizke emisji CO2. Tyle, ze slychac coraz wiecej glosow, ze to niskie spalanie
                                          mozna miedzy bajki wlozyc.

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #71
                                            szkoda, np vw ma w swojej ofercie takie auta co do stacji to pojawia sie ich coraz wiecej ale jest ich nieporównywalnie mniej niż lpg co do tankowania w domu są specjalne kompresory które w garażu podłączas dos sieci ale musi być garaż

                                            Komentarz

                                            • t271828
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 928

                                              #72
                                              Zamieszczone przez djczas
                                              ale cng wychodzi taniej i coraz więcej stacji z tym jest a i w domu można tankować
                                              Na Slasku jest chyba jedna a zeby tankowac w domu trzeba troche zainwestowac
                                              oraz miec warunki

                                              Zamieszczone przez djczas
                                              wychodzi coś koło 1zł za litr
                                              OIDP CNG tankuje sie w m3

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #73
                                                Zamieszczone przez djczas
                                                ale musi być garaż
                                                i dom

                                                [ Dodano: Nie 06 Cze, 10 19:49 ]
                                                w każdym razie w tym momencie cng nie jest jeszcze alternatywą dla przeciętnego użytkownika osobówki.
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #74
                                                  Ja znam jedna stacje CNG w Pawlowicach miedzy Skoczowem a Zorami oraz chyba jest tez w Tychach, bo miejskie autobusy tam tankuja.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • milosz.k
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 127

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez t271828
                                                    Nie mowilem o tych konkretnych silnikach tylko ogolnie: obecnie stosowane silniki
                                                    w porownaniu do silnikow sprzed okolo 10 lat maja mniejsza pojemnosc, podobna lub
                                                    wieksza moc i wyraznie nizsze "srednie spalanie" IMO zadzialala tu presja Unii
                                                    na obnizke emisji CO2. Tyle, ze slychac coraz wiecej glosow, ze to niskie spalanie
                                                    mozna miedzy bajki wlozyc.
                                                    Ogólnie producenci zawsze będą dążyć do tego co im się bardziej opłaca. Czasami interesy klienta idą w parze z interesami producentów, częściej zaś producent próbuje owinąć kiepski produkt w ładne sreberko.
                                                    Jeżeli chodzi o pokusę posiadania dużej mocy przy względnie niskich kosztach i pojemnościach to rozumiem, że w zasadzie każdy kupujący nową Skodę staje przed taką pokusą.
                                                    Sam nie wiem co bym zrobił gdybym miał możliwość wybrać O1 z takim silnikiem.

                                                    Porównałem te dwa silniki w związku z tezą która postawiłeś. W moim odczuciu VW/Skoda strzeliłby sobie w kolano zostawiając jako alternatywę słaby silnik 1,4 16V. Może wprawdzie spróbować wydobyć z 1,4 więcej mocy ale zdecydowanie odbije się to na spalaniu a co za tym idzie odpadnie główny argument przemawiający za pozostawieniem w ofercie 1,4 16V a rezygnacją z 1,6 MPI.

                                                    Poczekajmy 3 lata by sprawdzić moją teorię że 1,6 MPI znajdzie się w ofercie Octavii III generacji. :szeroki_usmiech

                                                    [ Dodano: Nie 06 Cze, 10 21:31 ]
                                                    djczas,

                                                    CNG jako alternatywa dla LPG będzie miało sens tylko wtedy gdy wzrośnie liczba stacji.
                                                    Zasięg na pełnej butli jak na razie dyskwalifikuje to paliwo w Polsce.
                                                    Zbiornik o pojemności 65 litrów dodatkowo znacznie cięższy, mieści zaledwie ok. 10 m³ CNG, co przeciętnemu autu pozwala na pokonanie dystansu niewiele ponad 100 km!
                                                    Gdyby przyszło mi tankować co 100km to dostałbym szału.

                                                    :?
                                                    Skoda Octavia Tour 1.6 BFQ+LPG

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...