Czy silniki FSI to puszka pandory????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agnieszka K
    Classic
    • 2008
    • 4

    Czy silniki FSI to puszka pandory????

    Coś mi się kojarzy, że to chodzi o podświetlenie gałki od głosu

    [ Dodano: Sro 26 Maj, 10 21:24 ]
    Illum

    Podświetlenie przy wyłączonych światłach wyłączamy za pomocą Illum i ustawieniem opcji w pozycji 1 W pozycji 2 przy włączonym zapłonie zostanie podświetlone pokrętło regulacji głośności.


    To tyle z instrukcji obsługi

    Pzdr.
    Kamil
    Ask me no questions and I'll tell you no lies... :P
  • grangerh
    Classic
    • 2007
    • 19

    #2
    Czy silniki FSI to puszka pandory????

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      No to pieknie, zaczynaja pierwsze "kwasy" wychodzic :lol:
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • domino_EL
        Ambiente
        • 2009
        • 204

        #4
        :shock: ale numer.... :shock:
        ..... >>> JEŻELI ZA PIERWSZYM RAZEM CI SIĘ NIE POWIEDZIE, TO SKOKI SPADOCHRONOWE NIE SĄ DLA CIEBIE <<<<< ....

        Komentarz

        • malgosk
          Ambiente
          • 2009
          • 148

          #5
          Przedwczoraj już założyłem watek odnośnie tego tematu. Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....


          Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

          Komentarz

          • Andys
            Elegance
            • 2007
            • 762

            #6
            Zamieszczone przez malgosk
            Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
            Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
            TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
            Pozdrawiam,
            Andys

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              Mozna stwierdzic ze niemcy zadbali o to zeby byly powody do odiwedzania serwisu po gwarancji, czasem mam wrazenie ze oni to specjalnie robia konstruujac te silniki :roll:
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • pedro
                Ambiente
                • 2009
                • 178

                #8
                ja nawet nie mam takiego wrażenia tylko jestem przekonany, że to celowe. Przy dzisiejszej technologii produkcji, wiedzy i doświadczeniu konstruktorów-producentów nasze auta powinny byc dużo bardziej trwałe niż jeszcze 20 lat temu. Niestety tak nie jest
                Pozdrawiam
                pedro

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Z 2.0 TFSI jest jakis problem chyba z pompa paliwa, ktos tu kiedys wrzucal linka z fotkami.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • grangerh
                    Classic
                    • 2007
                    • 19

                    #10
                    dotyczy wiekszosci silnikow z bezposrednim wtryskiem. nie tylko silnikow VW. Zastanawiam sie czy rozwiazaniem nie bedzie zalozenie wtrysku wody do dolotu.

                    Komentarz

                    • t271828
                      Elegance
                      • 2008
                      • 928

                      #11
                      Zamieszczone przez pedro
                      ja nawet nie mam takiego wrażenia tylko jestem przekonany, że to celowe. Przy dzisiejszej technologii produkcji, wiedzy i doświadczeniu konstruktorów-producentów nasze auta powinny byc dużo bardziej trwałe niż jeszcze 20 lat temu. Niestety tak nie jest
                      IMO to wynik walki o jak najnizsza emisje CO2 - praktycznie wszystkie rozwiazania
                      ekologiczne powoduja problemy w eksploatacji:

                      start stop - wieksza ilosc uruchomien silnika nie moze pozostac bez wplywu
                      na jego zywotnosc, plus problem z akumulatorem

                      hybryda j.w plus olbrzymi koszt zakupu

                      eco opony - gorsza przyczepnosc

                      obnizenie nadwozia - latwiej gdzies przyhaczyc

                      FAP - wiadomo

                      etc etc

                      Komentarz

                      • rkb
                        RS
                        • 2008
                        • 2152
                        • Rapid Spaceback (NH1)
                        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                        #12
                        No coż, pozostaje zawsze 1.6 16V
                        Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                        Komentarz

                        • star200
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 177

                          #13
                          Omawiany temat w tym wątku dotyczy 1,6FSI do 2006 roku. Potem zmieniono oprogramowanie silnika 8)
                          Zawsze pierwsze koty za płoty...

                          Komentarz

                          • baca10
                            RS
                            • 2009
                            • 6225

                            #14
                            moze nie bedzie tak zle ja sie przymiezam do silnika 1.8 Tsi w Yeti

                            Komentarz

                            • star200
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 177

                              #15
                              Podobna sytuacja była z 2.0TDI. Pierwsze egzemplaże to podobno zlep usterek.

                              Komentarz

                              • malgosk
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 148

                                #16
                                No ale TSI to nie jest nowa konstrukcja, więc chyba nie powinno już być tego problemu. Zerknę pod maskę i zobaczę w jaki sposób rozwiązano odmę w moim silniczku.


                                Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                Komentarz

                                • rkb
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2152
                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez baca10
                                  moze nie bedzie tak zle ja sie przymiezam do silnika 1.8 Tsi w Yeti
                                  a co z czerwonym 1.6?
                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                  Komentarz

                                  • baca10
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6225

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rkb
                                    Zamieszczone przez baca10
                                    moze nie bedzie tak zle ja sie przymiezam do silnika 1.8 Tsi w Yeti
                                    a co z czerwonym 1.6?
                                    Bedzie dalej w rodzinie Yeti ma byc autem dla meza, jak mu rozwalili Honde to tylko czekamy na zakonczenie sprawy i wyplate odszkodowania a potem jazda do salonu zamowic Yeti i tez bedzie czerwona :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • Psycho Dad
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 629

                                      #19
                                      Zamieszczone przez star200
                                      Omawiany temat w tym wątku dotyczy 1,6FSI do 2006 roku. Potem zmieniono oprogramowanie silnika 8)
                                      Zawsze pierwsze koty za płoty...
                                      Jedyny normalny
                                      Wystarczy wpisać fsi nagar w Google.
                                      Wyślę że po prostu silnik potrzebuje od czasu do czasu ostrego palnika właśnie po to żeby nie zarastać takim syfem.
                                      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                      Komentarz

                                      • Yarek
                                        Elegance
                                        • 2005
                                        • 992

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Andys
                                        Zamieszczone przez malgosk
                                        Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
                                        Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
                                        TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
                                        Z tego co ja wiem, aktualnie montowane silniki TSI to zupełnie nowa konstrukcja w stosunku do starszych TFSI. Tutaj: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html można trochę poczytać.

                                        A zamieszanie z nazewnictwem, które wprowadziło audi, to już zupełnie inna sprawa.
                                        . pzdr Jarek
                                        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                        Komentarz

                                        • star200
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 177

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Psycho Dad
                                          Wyślę że po prostu silnik potrzebuje od czasu do czasu ostrego palnika właśnie po to żeby nie zarastać takim syfem.
                                          A to akurat święta prawda dużo jazdy miejskiej + zamulator za kółkiem = problem

                                          Komentarz

                                          • S3 CHRIS
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 979
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Yarek
                                            Zamieszczone przez Andys
                                            Zamieszczone przez malgosk
                                            Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
                                            Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
                                            TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
                                            Z tego co ja wiem, aktualnie montowane silniki TSI to zupełnie nowa konstrukcja w stosunku do starszych TFSI. Tutaj: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html można trochę poczytać.

                                            A zamieszanie z nazewnictwem, które wprowadziło audi, to już zupełnie inna sprawa.
                                            konstrukcja moze tak ale wtrysk jest dalej bezposredni do cylindra przez co nie są czyszczone zawory i to tyczy sie nie tylko grupy VAG ale tez innych marek

                                            rozwiązaniem niewątpliwie ma być wtrysk wody jak juz ktoś wczesniej napisał ( który będzie mozna zamienic na coś mocniejszego :twisted: :P ), normalna zecz w mocnych sam tuningowych
                                            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                            Komentarz

                                            • Yarek
                                              Elegance
                                              • 2005
                                              • 992

                                              #23
                                              Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                              Zamieszczone przez Yarek
                                              Zamieszczone przez Andys
                                              Zamieszczone przez malgosk
                                              Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
                                              Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
                                              TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
                                              Z tego co ja wiem, aktualnie montowane silniki TSI to zupełnie nowa konstrukcja w stosunku do starszych TFSI. Tutaj: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html można trochę poczytać.

                                              A zamieszanie z nazewnictwem, które wprowadziło audi, to już zupełnie inna sprawa.
                                              konstrukcja moze tak ale wtrysk jest dalej bezposredni do cylindra przez co nie są czyszczone zawory i to tyczy sie nie tylko grupy VAG ale tez innych marek

                                              rozwiązaniem niewątpliwie ma być wtrysk wody jak juz ktoś wczesniej napisał ( który będzie mozna zamienic na coś mocniejszego :twisted: :P ), normalna zecz w mocnych sam tuningowych
                                              Sama koncepcja, czyli wtrysk paliwa bezpośrednio do cylindra, oczywiście się nie zmieniła.
                                              Ale jednak jest to nowa konstrukcja i na pierwszy rzut oka widać zmiany na plus:
                                              - w TSI wystarczy paliwo 95, nie trzeba już lać 98
                                              - TSI mają spore gifty, których raczej nie było w TFSI
                                              - TSI dużo lepiej się czipsują (np. 1.8 na ~220KM)
                                              - TSI z tą samą mocą spala ze 20% mniej od TFSI (najbardziej zauważalne w 2.0 TSI)

                                              Więc jest nadzieja, że skoro nie ma już problemu znanego z FSI, czyli nietrzymania mocy deklarowanej przez producenta, to może udało im się choć trochę poprawić problem z zaworami.
                                              . pzdr Jarek
                                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                              Komentarz

                                              • b-bar01
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 985
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                                rozwiązaniem niewątpliwie ma być wtrysk wody
                                                to nic nowego, na ten pomysł wpadli niemcy jeszcze na poczatku lat 40 ubieglego wieku a zastosowano w silnikach messerschmita latrajacych na południu europy, niestety jedyną zaletą tego systemu był przyrost mocy a zaczęły się sypac pierścienie, zawory i inne elementy silnika ze wzgledu na korozję.
                                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                                Komentarz

                                                • star200
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 177

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Yarek
                                                  Sama koncepcja, czyli wtrysk paliwa bezpośrednio do cylindra, oczywiście się nie zmieniła.
                                                  Ale jednak jest to nowa konstrukcja i na pierwszy rzut oka widać zmiany na plus:
                                                  - w TSI wystarczy paliwo 95, nie trzeba już lać 98
                                                  - TSI mają spore gifty, których raczej nie było w TFSI
                                                  - TSI dużo lepiej się czipsują (np. 1.8 na ~220KM)
                                                  - TSI z tą samą mocą spala ze 20% mniej od TFSI (najbardziej zauważalne w 2.0 TSI)
                                                  Czy wujek dobrze rozumuje :?: FSI chodzi na 98 a TSI wystarczy 95 :?:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...