Czy silniki FSI to puszka pandory????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Agnieszka K
    Classic
    • 2008
    • 4

    Czy silniki FSI to puszka pandory????

    Coś mi się kojarzy, że to chodzi o podświetlenie gałki od głosu

    [ Dodano: Sro 26 Maj, 10 21:24 ]
    Illum

    Podświetlenie przy wyłączonych światłach wyłączamy za pomocą Illum i ustawieniem opcji w pozycji 1 W pozycji 2 przy włączonym zapłonie zostanie podświetlone pokrętło regulacji głośności.


    To tyle z instrukcji obsługi

    Pzdr.
    Kamil
    Ask me no questions and I'll tell you no lies... :P
  • rkb
    RS
    • 2008
    • 2152
    • Rapid Spaceback (NH1)
    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

    #3
    No to pieknie, zaczynaja pierwsze "kwasy" wychodzic :lol:
    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

    Komentarz

    • domino_EL
      Ambiente
      • 2009
      • 204

      #4
      :shock: ale numer.... :shock:
      ..... >>> JEŻELI ZA PIERWSZYM RAZEM CI SIĘ NIE POWIEDZIE, TO SKOKI SPADOCHRONOWE NIE SĄ DLA CIEBIE <<<<< ....

      Komentarz

      • malgosk
        Ambiente
        • 2009
        • 148

        #5
        Przedwczoraj już założyłem watek odnośnie tego tematu. Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....


        Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

        Komentarz

        • Andys
          Elegance
          • 2007
          • 762

          #6
          Zamieszczone przez malgosk
          Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
          Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
          TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
          Pozdrawiam,
          Andys

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #7
            Mozna stwierdzic ze niemcy zadbali o to zeby byly powody do odiwedzania serwisu po gwarancji, czasem mam wrazenie ze oni to specjalnie robia konstruujac te silniki :roll:
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • pedro
              Ambiente
              • 2009
              • 178

              #8
              ja nawet nie mam takiego wrażenia tylko jestem przekonany, że to celowe. Przy dzisiejszej technologii produkcji, wiedzy i doświadczeniu konstruktorów-producentów nasze auta powinny byc dużo bardziej trwałe niż jeszcze 20 lat temu. Niestety tak nie jest
              Pozdrawiam
              pedro

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #9
                Z 2.0 TFSI jest jakis problem chyba z pompa paliwa, ktos tu kiedys wrzucal linka z fotkami.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • grangerh
                  Classic
                  • 2007
                  • 19

                  #10
                  dotyczy wiekszosci silnikow z bezposrednim wtryskiem. nie tylko silnikow VW. Zastanawiam sie czy rozwiazaniem nie bedzie zalozenie wtrysku wody do dolotu.

                  Komentarz

                  • t271828
                    Elegance
                    • 2008
                    • 928

                    #11
                    Zamieszczone przez pedro
                    ja nawet nie mam takiego wrażenia tylko jestem przekonany, że to celowe. Przy dzisiejszej technologii produkcji, wiedzy i doświadczeniu konstruktorów-producentów nasze auta powinny byc dużo bardziej trwałe niż jeszcze 20 lat temu. Niestety tak nie jest
                    IMO to wynik walki o jak najnizsza emisje CO2 - praktycznie wszystkie rozwiazania
                    ekologiczne powoduja problemy w eksploatacji:

                    start stop - wieksza ilosc uruchomien silnika nie moze pozostac bez wplywu
                    na jego zywotnosc, plus problem z akumulatorem

                    hybryda j.w plus olbrzymi koszt zakupu

                    eco opony - gorsza przyczepnosc

                    obnizenie nadwozia - latwiej gdzies przyhaczyc

                    FAP - wiadomo

                    etc etc

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #12
                      No coż, pozostaje zawsze 1.6 16V
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • star200
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 177

                        #13
                        Omawiany temat w tym wątku dotyczy 1,6FSI do 2006 roku. Potem zmieniono oprogramowanie silnika 8)
                        Zawsze pierwsze koty za płoty...

                        Komentarz

                        • baca10
                          RS
                          • 2009
                          • 6225

                          #14
                          moze nie bedzie tak zle ja sie przymiezam do silnika 1.8 Tsi w Yeti

                          Komentarz

                          • star200
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 177

                            #15
                            Podobna sytuacja była z 2.0TDI. Pierwsze egzemplaże to podobno zlep usterek.

                            Komentarz

                            • malgosk
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 148

                              #16
                              No ale TSI to nie jest nowa konstrukcja, więc chyba nie powinno już być tego problemu. Zerknę pod maskę i zobaczę w jaki sposób rozwiązano odmę w moim silniczku.


                              Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #17
                                Zamieszczone przez baca10
                                moze nie bedzie tak zle ja sie przymiezam do silnika 1.8 Tsi w Yeti
                                a co z czerwonym 1.6?
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • baca10
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6225

                                  #18
                                  Zamieszczone przez rkb
                                  Zamieszczone przez baca10
                                  moze nie bedzie tak zle ja sie przymiezam do silnika 1.8 Tsi w Yeti
                                  a co z czerwonym 1.6?
                                  Bedzie dalej w rodzinie Yeti ma byc autem dla meza, jak mu rozwalili Honde to tylko czekamy na zakonczenie sprawy i wyplate odszkodowania a potem jazda do salonu zamowic Yeti i tez bedzie czerwona :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • Psycho Dad
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 629

                                    #19
                                    Zamieszczone przez star200
                                    Omawiany temat w tym wątku dotyczy 1,6FSI do 2006 roku. Potem zmieniono oprogramowanie silnika 8)
                                    Zawsze pierwsze koty za płoty...
                                    Jedyny normalny
                                    Wystarczy wpisać fsi nagar w Google.
                                    Wyślę że po prostu silnik potrzebuje od czasu do czasu ostrego palnika właśnie po to żeby nie zarastać takim syfem.
                                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                    Komentarz

                                    • Yarek
                                      Elegance
                                      • 2005
                                      • 992

                                      #20
                                      Zamieszczone przez Andys
                                      Zamieszczone przez malgosk
                                      Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
                                      Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
                                      TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
                                      Z tego co ja wiem, aktualnie montowane silniki TSI to zupełnie nowa konstrukcja w stosunku do starszych TFSI. Tutaj: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html można trochę poczytać.

                                      A zamieszanie z nazewnictwem, które wprowadziło audi, to już zupełnie inna sprawa.
                                      . pzdr Jarek
                                      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                      Komentarz

                                      • star200
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 177

                                        #21
                                        Zamieszczone przez Psycho Dad
                                        Wyślę że po prostu silnik potrzebuje od czasu do czasu ostrego palnika właśnie po to żeby nie zarastać takim syfem.
                                        A to akurat święta prawda dużo jazdy miejskiej + zamulator za kółkiem = problem

                                        Komentarz

                                        • S3 CHRIS
                                          Elegance
                                          • 2006
                                          • 979
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          #22
                                          Zamieszczone przez Yarek
                                          Zamieszczone przez Andys
                                          Zamieszczone przez malgosk
                                          Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
                                          Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
                                          TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
                                          Z tego co ja wiem, aktualnie montowane silniki TSI to zupełnie nowa konstrukcja w stosunku do starszych TFSI. Tutaj: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html można trochę poczytać.

                                          A zamieszanie z nazewnictwem, które wprowadziło audi, to już zupełnie inna sprawa.
                                          konstrukcja moze tak ale wtrysk jest dalej bezposredni do cylindra przez co nie są czyszczone zawory i to tyczy sie nie tylko grupy VAG ale tez innych marek

                                          rozwiązaniem niewątpliwie ma być wtrysk wody jak juz ktoś wczesniej napisał ( który będzie mozna zamienic na coś mocniejszego :twisted: :P ), normalna zecz w mocnych sam tuningowych
                                          ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                          ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                          Komentarz

                                          • Yarek
                                            Elegance
                                            • 2005
                                            • 992

                                            #23
                                            Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                            Zamieszczone przez Yarek
                                            Zamieszczone przez Andys
                                            Zamieszczone przez malgosk
                                            Zapytałem się tam, czy ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat i czy dotyczy to też TSI....
                                            Jeśli dotyczy FSI (silników z bezpośrednim wtryskiem w grupie VAG), to TSI też dotyczy.
                                            TSI, gdzieniegdzie oznaczane również TFSI, to FSI z doładowaniem.
                                            Z tego co ja wiem, aktualnie montowane silniki TSI to zupełnie nowa konstrukcja w stosunku do starszych TFSI. Tutaj: http://blogsilnika.blogspot.com/2009...si-tfsi-i.html można trochę poczytać.

                                            A zamieszanie z nazewnictwem, które wprowadziło audi, to już zupełnie inna sprawa.
                                            konstrukcja moze tak ale wtrysk jest dalej bezposredni do cylindra przez co nie są czyszczone zawory i to tyczy sie nie tylko grupy VAG ale tez innych marek

                                            rozwiązaniem niewątpliwie ma być wtrysk wody jak juz ktoś wczesniej napisał ( który będzie mozna zamienic na coś mocniejszego :twisted: :P ), normalna zecz w mocnych sam tuningowych
                                            Sama koncepcja, czyli wtrysk paliwa bezpośrednio do cylindra, oczywiście się nie zmieniła.
                                            Ale jednak jest to nowa konstrukcja i na pierwszy rzut oka widać zmiany na plus:
                                            - w TSI wystarczy paliwo 95, nie trzeba już lać 98
                                            - TSI mają spore gifty, których raczej nie było w TFSI
                                            - TSI dużo lepiej się czipsują (np. 1.8 na ~220KM)
                                            - TSI z tą samą mocą spala ze 20% mniej od TFSI (najbardziej zauważalne w 2.0 TSI)

                                            Więc jest nadzieja, że skoro nie ma już problemu znanego z FSI, czyli nietrzymania mocy deklarowanej przez producenta, to może udało im się choć trochę poprawić problem z zaworami.
                                            . pzdr Jarek
                                            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                            Komentarz

                                            • b-bar01
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 985
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                              #24
                                              Zamieszczone przez S3 CHRIS
                                              rozwiązaniem niewątpliwie ma być wtrysk wody
                                              to nic nowego, na ten pomysł wpadli niemcy jeszcze na poczatku lat 40 ubieglego wieku a zastosowano w silnikach messerschmita latrajacych na południu europy, niestety jedyną zaletą tego systemu był przyrost mocy a zaczęły się sypac pierścienie, zawory i inne elementy silnika ze wzgledu na korozję.
                                              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                              Komentarz

                                              • star200
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 177

                                                #25
                                                Zamieszczone przez Yarek
                                                Sama koncepcja, czyli wtrysk paliwa bezpośrednio do cylindra, oczywiście się nie zmieniła.
                                                Ale jednak jest to nowa konstrukcja i na pierwszy rzut oka widać zmiany na plus:
                                                - w TSI wystarczy paliwo 95, nie trzeba już lać 98
                                                - TSI mają spore gifty, których raczej nie było w TFSI
                                                - TSI dużo lepiej się czipsują (np. 1.8 na ~220KM)
                                                - TSI z tą samą mocą spala ze 20% mniej od TFSI (najbardziej zauważalne w 2.0 TSI)
                                                Czy wujek dobrze rozumuje :?: FSI chodzi na 98 a TSI wystarczy 95 :?:

                                                Komentarz

                                                Pracuję...