AEE i wrażenia z eksploatacji...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RIKARD
    Classic
    • 2006
    • 17

    AEE i wrażenia z eksploatacji...

    Zamieszczone przez oranvag
    Taaaaak... A w którymż to miejscu jest ten magiczny numer wybity, skoro upierasz się, że to nie może być BSE? :roll:
    Wyglada na to, ze jest to faktycznie nowe oznaczenie kodowe silnika.
    Dodaje tymczasowo do naszego spisu. Moze pojawi sie niedlugo w jakis dokumentacjach, to wtedy potwierdzimy lub poprawimy to oznaczenie.
  • kejek
    Drive
    • 2005
    • 40

    #2
    AEE i wrażenia z eksploatacji...

    Kupiłem sobie Skode O. w 2004r. rocznik '98 GLX i oto jej historia wraz z kosztami...
    Trochę się już załamuje, ale sami przeczytajcie:

    135000 instalacja LPG na wtrysku 4000zl
    136000 wymiana akumulatora 180zl
    145000 wymiana silnika krokowego 150zl
    148000 wymiana kabli napięcia 200zl
    150000 naprawa cewki 200zl
    151000 wymiana plastikowego elementu łączący drążki 150zl
    152000 wymiana przedniego siłownika (od strony kierowcy) elektryczna szybka 900zl
    153000 wysiadło podświetlenie ogrzewania powietrza itp 100zl
    156000 wymiana uszczelki pod klawiaturą 150zl
    157000 wymiana tylnego siłownika (za kierowcą) elektryczna szybka 800zl
    158000 poleciał termostat 100zl
    159000 puściły zimmeringi przy pasku rozrządu 150zl
    160000 spawanie rury wydechowej 50zl
    161000 skrzynia biegów 1700zl
    161200 wymiana uszczelniaczy w skrzyni 150zl
    161500 wymiana uszczelki pod wałkiem sprzęgłowym 150zl
    162000 ustawienie kolumny kierowniczej (zła zbieżność) 50zl
    163000 pali na 3 gary (wymiana kabli) 100zl
    164000 wymiana rozrusznika (bendix itp.) 200zl
    165000 wymiana pompy paliwowej 400zl
    166000 wymiana termostatu 100zl
    167000 CZEKAM

    oczywiście nie piszę o wymianach filtrów, olejów, komplety opon (zima lato),
    wycieraczkach. Zastanawia mnie co jeszcze padnie... Auto prześwietliłem dokladnie
    i nie było nigdzie bite. Nawet chciałem sprzedać, ale po co mam komuś dać za free
    wszystkie prawie nowe części. Co wy na to? Czy to normalne? Czy może mój licznik tak
    naprawdę, to ma 267 albo 367000km. Przecież cofnięcie u mnie kosztuje 75zl...

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ja spotkałem się z opinią ,że Octavie te przed faceliftingiem były bardziej awaryjne niż te co teraz. Dziwi mnie to bo silnik praktycznie te same. Bądź dobrej nadzieji
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • Śniady
        Drive
        • 2005
        • 46
        • Octavia I (1U2)
        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

        #4
        Sporo z tych usterek(palenie na trzy gary,przewody,termostat,przepalenie rury wydechowej,pompa paliwa) to wynik instaliacji LPG dokładnie miałem takie same wymiany w swoim starym pugu. Z tego co piszesz to ja miałem tylko zimemering wymieniany a tak to nic wiecej a mam juz 185000 no i na szczęście mam diesla.
        OUTLANDER BSY TDI

        Komentarz

        • kejek
          Drive
          • 2005
          • 40

          #5
          Z tym termostatem to był partacz a nie mechanik. Za pierwszym razem założył zły, a było to latem i niby OK. Przyszły temperatury niższe i nie mogłem dogrzać silnika...

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Re: AEE i wrażenia z eksploatacji...

            Zamieszczone przez kejek
            Przecież cofnięcie u mnie kosztuje 75zl...
            ???!!!
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • howard7
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1120

              #7
              Re: AEE i wrażenia z eksploatacji...

              Zamieszczone przez kejek
              Przecież cofnięcie u mnie kosztuje 75zl...
              wlasnie moglbys to troszke rozwinac????
              SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
              Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #8
                wysiadło podświetlenie ogrzewania powietrza itp 100zl
                dobrze rozumiem 100zl za wymiane zarowki???
                tyle to nawet w ASO nie biora a mozna to samemu za darmo

                a co do rury wydechowej to pierwszy raz sie spotkalem ze ktos ma z nia klopoty
                no ale jak to powiedzialŚniady, wina LPG i teraz trza by sie zastanowic czy LPG to naprawde taka oszczednosc????? :wink:

                Komentarz

                • Irek999
                  Classic
                  • 2005
                  • 27

                  #9
                  Witam Mam AEE z 99 roku wymieniłem termostat - 30zł bendix - 120 zł i wąż podłączony do zaworu spustowego płyn chłodzący koszt 100zł . Robiłem to sam :wink:
                  A co do instalacji LPG to sam sobie odpowiedz, czy ta instalacja była "fabryczna" czy instalowana przez inną firmę POZDRO

                  Komentarz

                  • BaPit
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 630

                    #10
                    Zamieszczone przez Ziomal
                    Ja spotkałem się z opinią ,że Octavie te przed faceliftingiem były bardziej awaryjne niż te co teraz. Dziwi mnie to bo silnik praktycznie te same. Bądź dobrej nadzieji
                    ja słyszałem opinię zupełnie odwrotną i jestem przykładem ją potwierdzającym

                    Pozdr!
                    BP
                    była mocna Octa, a jest konik
                    Greckie Delikatesy

                    Komentarz

                    • piotrekwawa
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 125

                      #11
                      Re: AEE i wrażenia z eksploatacji...

                      136000 wymiana akumulatora 180zl U mnie jeszcze dyszy :szeroki_usmiech
                      150000 naprawa cewki 200zl wymieniłem przy 115000 za 600 :x
                      153000 wysiadło podświetlenie ogrzewania powietrza itp 100zl 135000 żarówka 4zł
                      158000 poleciał termostat 100zl 115000 u mnie
                      160000 spawanie rury wydechowej 50zl u mnie przy 100000 teraz już rdzewieje
                      164000 wymiana rozrusznika (bendix itp.) 200zl konserwacja rozrusznika przy 100000
                      Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

                      Komentarz

                      • Arti23
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 892
                        • Superb II combi (3T5)
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #12
                        Miałem Fiata z LPG. Podobna historia co u Ciebie. Kable, wydech, cewki, wtryski, itp. LPG to watpliwa oszczednosc. Przeglady droższe. Dlatego przesiadlem sie na klekota i mam spokój a koszty eksploatacji są porównywalne. Nigdy więcej benzyny a jeżeli już to nie z gazem chyba ze z NOS'em.
                        Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          #13
                          Nie rozumiem:
                          1. wymiana silnika krokowego? a gdzie on jest ( tam jest przepustnica ale to cały element)
                          2. naprawa cewki 200zł ( to cewke sie naprawia? nowa z BERU kosztuje 240zł)
                          3. wymiana el. łączącego drążki ( 150?)
                          4. kompletny termostat oryginalny (zawsze wymienia sie term+krociec) 60zł kosztuje
                          5. co sie stało w skrzyni że 1700zł?
                          6. pompa paliwa poleci jak sie jeżdzi na gazie a mało benzyny w baku ( warto wyłącznik zastosować)
                          zła zbierzność spowodowana fachową wymianą punkt3
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • adam_was
                            Drive
                            • 2005
                            • 63

                            #14
                            Mój klekot z 99 (czyli sprzed liftingu) ma już nalatane troche wiecej i owszem bywały ciezkie chwile, ale po wymianie newralgicznych elementów (koło dwumasowe, zawór EGR i N75, przepływka, przeguby, całe zawieszenie, świece żarowe, troche uszczelek i uszczelniaczy, jakies łozyska itp wszystko za ładnych pare kpln'ów) od jakichś 10 kkm nie sprawia żadnych klopotów.
                            Niestety mając samochód, który ma 6-7 lat nie mozna liczyc, ze bedzie zupełnie bezawaryjny.
                            Ważne żeby wszystko z głowa naprawiać u dobrego fachowca. Np. jak bym nie posłuchał mechaniora, że razem z rozrzadem trzeba wymienić uszczelniacz wału to potem pewnie bym wymieniał rozrzad jeszcze raz, bo uszczeniacz po stronie sprzagła zaczął przepuszczać jakieś kilka kkm po wymianie rozrzadu.
                            Ale bez przesady, wymiana żarówki pod pokretłem ogrzewania kosztowała mnie 3 zł i dwa kwadranse główkowania (ale teraz już wiem , że to b.proste)

                            Komentarz

                            • Piotrus
                              Rider
                              • 2004
                              • 524

                              #15
                              Zamieszczone przez adam_was
                              Np. jak bym nie posłuchał mechaniora, że razem z rozrzadem trzeba wymienić uszczelniacz wału to potem pewnie bym wymieniał rozrzad jeszcze raz, bo uszczeniacz po stronie sprzagła zaczął przepuszczać jakieś kilka kkm po wymianie rozrzadu.
                              A co ma uszczelniacz po stronie sprzęgła do wymiany rozrządu skoro znajduje się po drugiej stronie wału korbowego? :shock:
                              Chyba coś ci się pokręciło :wink:
                              Piotruś
                              AGR(RIP) + ALH

                              Komentarz

                              • borut
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 299

                                #16
                                Co do LPG to ilu kierowcow tyle opinii, ja mam VSI PRINS w 1.8 i smigam - praktycznie brak roznicy i mysle ze problemy ktore opisales rownie dobrze moglyby sie wydazyc i bez gazu. Generalnie gdyby Pb byla w cenie gazu nikt nie montowal by tych wynalazkow ani nie jezdzil DIESLEM bo nie powiecie ze kupiliscie ten samochod z silnikiem na rope bo bardzo lubicie ten klekot ( ok - charakterystyczny dzwiek ) - po prostu koszty !!! Wcale niewykluczone ze tez takiego kiedys bede mial, ale nie dlatego ze mi sie podoba praca tego silnika tylko dlatego ze potrzebuje troszke mniej paliwa i przynajmniej narazie jest jeszcze troszke tansze. I prosze nie rozpoczynajcie dyskusji ze D lepszy od Pb i na odwrot - to nie jste wazne, kazdy z nas chcialby po prostu tanio jezdzic duzym samochodem i radzi sobie z tym na rozne sposoby.

                                Pozdrawiam
                                Powered by VSI PRINS

                                Komentarz

                                • Piotrus
                                  Rider
                                  • 2004
                                  • 524

                                  #17
                                  Zamieszczone przez borut
                                  Wcale niewykluczone ze tez takiego kiedys bede mial, ale nie dlatego ze mi sie podoba praca tego silnika tylko dlatego ze potrzebuje troszke mniej paliwa i przynajmniej narazie jest jeszcze troszke tansze. I prosze nie rozpoczynajcie dyskusji ze D lepszy od Pb i na odwrot - to nie jste wazne, kazdy z nas chcialby po prostu tanio jezdzic duzym samochodem i radzi sobie z tym na rozne sposoby.
                                  Taaa, jeżeli dla kolegi spalanie 7-8l ON jest tylko trochę mniejsze niż 12-15 l benzyny (przy takim samym stylu jazdy) to gratuluję :lol:
                                  Piotruś
                                  AGR(RIP) + ALH

                                  Komentarz

                                  • borut
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 299

                                    #18
                                    Zazwyczaj jesli brakuje konkretnych argumentow to czepiamy sie slowek.....tez znam ten sposob. I nie bede rozpoczynal po raz kolejny postow na temat spalania - po prostu benzyna pali wiecej...
                                    Powered by VSI PRINS

                                    Komentarz

                                    • chester121
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1053

                                      #19
                                      ja ci powiem tak
                                      nawet gdybys mnie bardzo prosil to nie zamienil bym sie z toba na benzyne
                                      bo odkad jezdze dieslem to ilekroc wsiadam do nissana ktory ma 15KM wiecej to
                                      zawsze wydaje mi sie ze auto nie jedzie :twisted:
                                      ja kupilem diesla nie po to zeby malo palil ( bo eksploatacja i kupno silnika diesla jest duzo drozsza niz benzyny, wiec nie o oszczednosc tu sie rozchodzi) tylko daltego bo auto ma niewiarygodnego kopa(na kazdym biegu) w benzynce niestety tego nie ma
                                      do tego dochodzi piekny swist turbiny :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
                                      wsaidl bys raz do samochodu z silnikiem diesla to bardzo sdzybko sprzedal bys benzynke k k k k

                                      Komentarz

                                      • borut
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 299

                                        #20
                                        chester

                                        prawda, skoda nie jezdzilem ale sporo jezdilem MONDEO 2.2 tdci -mysle ze silnikom skody daleko do jego mozliwosci - jest niwiarygodny, wrecz - prawdziwa rakieta
                                        przerabialem tez 1.9 tdci focusa ( kilkadziesiat kkm) - tez niezle, ale to juz nie to - lecz niestety w mondeo zawiodla turbina ( pomimo stosowania wszystkich zalecen, dbania uwazania itd ) - prywatnie nie chcialbym placic takich rachunkow. Dalej renault clio 1.5 dci, fiat punto 1.3 jtd ( testowy ), takze pare slow moge powiedziec o dieslach - nie wyliczam jednostek wolnossacych
                                        Zeby nie rozpoczynac tej walki na argumenty po raz kolejny, uwierz mi ze wiem iz diesle tez potrafia byc OK i sa, a ja mam benzyne bo wiedzialem od kogo kupuje ( lepsze to niz zakup diesla w ciemno ) i bede nia jezdzil. Oba sa OK kazdy ma swoje wady i zalety a dyskusje mozna by ciagnac w niskonczonosc. I kazdy z nas mialby racje ( chociaz w czesci ).
                                        Powered by VSI PRINS

                                        Komentarz

                                        • Jackal
                                          Elegance
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 758

                                          #21
                                          Zamieszczone przez BaPit
                                          Zamieszczone przez Ziomal
                                          Ja spotkałem się z opinią ,że Octavie te przed faceliftingiem były bardziej awaryjne niż te co teraz. Dziwi mnie to bo silnik praktycznie te same. Bądź dobrej nadzieji
                                          ja słyszałem opinię zupełnie odwrotną i jestem przykładem ją potwierdzającym

                                          Pozdr!
                                          BP
                                          moj egzemplarz tez jest z przed FC i tez sobie bardzo chwale... Nic mi sie nie dzieje :twisted:
                                          bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                          Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                          Perfect service by DobryGrzesWawa

                                          Komentarz

                                          • Emil
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1092

                                            #22
                                            ale sporo jezdilem MONDEO 2.2 tdci -mysle ze silnikom skody daleko do jego mozliwosci - jest niwiarygodny, wrecz - prawdziwa rakieta

                                            prawda, skoda nie jezdzilem
                                            :rofl :rofl
                                            BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                                            CR-V 2,2 i-ctdi
                                            Perfectservice by Dobrygrześwawa

                                            Komentarz

                                            • borut
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 299

                                              #23
                                              zapomnialem ze wiekszosc z Was wyznaje zasade ze skody sa najlepsze a wszczegolnosci TDi , a to normalna kupa blaszek jak kazda inna tylko o innych ksztaltach....

                                              pozdrawiam i zycze wesolych swiat
                                              Powered by VSI PRINS

                                              Komentarz

                                              • Emil
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1092

                                                #24
                                                Szanowny kolego Borut...

                                                Mimo, iż również miałem okazję prowadzić wpomniane Mondeo 2.2 tdci, daleki byłbym od wysuwania tak daleko idących wniosków jak Ty. Przyznam, że autko prowadziło się całkiem fajnie, jednak powiedziałbym "porównywalnie" do Octavii 1,9 ASZ, z seryjnym programem rzecz jasna. I moje odczucie, nawet jeśli potraktujemy jako całkowicie subiektywne wcale nie wynika z tego, że żyję w przekonaniu o wyższości skód nad innymi markami i silników tdi nad innymi silnikami. Poprostu Twoje stwierdzenia typu "niewiarygodny" czy "rakieta" są IMO mocno przesadzone. Zalecam abyś przed dokonywaniem wszelakich porównań, przejechał się najpierw drugim autkiem, bo bez tego jak możesz wysnuwać takie teorie

                                                Sorry za OT
                                                BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                                                CR-V 2,2 i-ctdi
                                                Perfectservice by Dobrygrześwawa

                                                Komentarz

                                                • franca
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 532

                                                  #25
                                                  145000 wymiana silnika krokowego 150zl
                                                  kejek napisz coś jak tego dokonałeś. w aee silnik krokowy jest wszadzony w przepustnice i ponoć jest to nienaprawialne a wymiana tego silniczka prawdopodobnie rozwiązałaby by problem falowania obrotów.
                                                  a co do tekstu boruta chłopie co ty za głupoty piszesz :!:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...