OCTAVIA 1.4 TSI 122KM + skrzynia DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bodzio1806
    Classic
    • 2010
    • 8

    OCTAVIA 1.4 TSI 122KM + skrzynia DSG

    W PL jeśli będą tworzyć sieć od zera, bez współpracy, to przyciągną pewnie tylko klientów kilkuletnich aut, a tacy często i gęsto nie będą kupować pakietów w ADAC z uwagi na cenę.
    Nowe auta mają assistance w cenie, a w kolejnych latach w ubezpieczeniu.

    Mogę się mylić, jednak IMO ADAC będzie się wiązał z ubezpieczycielami, bo kierowcy oczekującemu na pomoc na drodze, będzie wszystko jedno kto przyjedzie z lawetą/narządziami/paliwem/dobrą radą, a ubezpieczycielom bardziej będzie się opłacało dogadywać z firmą działającą w całym kraju (ADAC), zamiast szukać lokalnych podwykonawców.

    Do tego niewątpliwym atutem ADAC będzie pakiet ważny w wielu krajach Europy. Firmy pewnie chętnie coś takiego wykupią.
    Rynek pomału normalnieje, szkoda że po raz kolejny to Niemcy wchodzą do nas z ofertą.
  • filipus
    Classic
    • 2009
    • 26

    #2
    OCTAVIA 1.4 TSI 122KM + skrzynia DSG

    Witam!
    Czy ktos moze mnie oswiecic, ilo biegowa jest ta skrzynia w tej wersji silnikowej??
    Pozdrawiam
    filipus

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      7 biegów
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • Jac_ek
        RS
        • 2009
        • 1733

        #4
        7 biegów w przód i jeden do tyłu i luz

        w trybie sport są dostępne biegi 1-5 więc wynika z tego ze biegi 6 i 7 to tzw nadbieg
        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Jac_ek, Nie zapina 6 i 7 biegu ??

          Stare DSG w instrukcji tez mialo ze ma tylko 5 biegow, a w realu zapnie wreszcie 6 bieg
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Jac_ek
            RS
            • 2009
            • 1733

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Jac_ek, Nie zapina 6 i 7 biegu ??

            Stare DSG w instrukcji tez mialo ze ma tylko 5 biegow, a w realu zapnie wreszcie 6 bieg
            podaje co w instrukcji jest napisane, a że jeżdżę ostatnio tylko po mieście to w trybie sport przy obecnych warunkach na 4 poprzestaje ;-) poza tym jak już jest coś wyprzedzone, to zmieniam od razu na D... ale jak będzie okazja to sprawdzę czy zapnie 6 ;-)
            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Jac_ek
              w trybie sport są dostępne biegi 1-5 więc wynika z tego ze biegi 6 i 7 to tzw nadbieg
              :shock:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • westwi78
                RS
                • 2008
                • 2940

                #8
                No tak ,

                w 6 biegowych w dieslu na S też tylko 1-5 .

                Komentarz

                • Jac_ek
                  RS
                  • 2009
                  • 1733

                  #9
                  Zamieszczone przez szkoda
                  Zamieszczone przez Jac_ek
                  w trybie sport są dostępne biegi 1-5 więc wynika z tego ze biegi 6 i 7 to tzw nadbieg
                  :shock:
                  manual strona 134-135
                  S - Position for sporty style of driving
                  Shifting up later into a higher gear makes it possible to fully exploit the power
                  potential of the engine. The gearbox also then shifts down at higher engine speeds
                  as in the position D.The gearbox does not shift into the 6th gear in the position S, because the
                  maximum speed is reached with the 5th gear
                  12).
                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez Jac_ek
                    manual strona 134-135
                    sprawdź w realu a nie w manualu
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Jac_ek
                      Zamieszczone przez szkoda
                      Zamieszczone przez Jac_ek
                      w trybie sport są dostępne biegi 1-5 więc wynika z tego ze biegi 6 i 7 to tzw nadbieg
                      :shock:
                      manual strona 134-135
                      S - Position for sporty style of driving
                      Shifting up later into a higher gear makes it possible to fully exploit the power
                      potential of the engine. The gearbox also then shifts down at higher engine speeds
                      as in the position D.The gearbox does not shift into the 6th gear in the position S, because the
                      maximum speed is reached with the 5th gear
                      12).
                      Czy to jest sztywne ogranicznie, czy po prostu wynika z tego, że samochód nie ma siły, żeby na 5 biegu osiągnąć takie obroty przy których następuje zmiana na 6-kę ? Inaczej mówiąc - czy po tuningu, gdy wzrośnie znacznie moc, a więc i prędkość maksymalna, to skrzynia wrzuci 6-kę, czy będzie sztucznie ograniczała prędkość maksymalną ?
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #12
                        Zamieszczone przez szkoda
                        Zamieszczone przez Jac_ek
                        manual strona 134-135
                        sprawdź w realu a nie w manualu
                        spoko, spoko, będą warunki będą testy ;-)
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez _tm_
                          Inaczej mówiąc - czy po tuningu, gdy wzrośnie znacznie moc, a więc i prędkość maksymalna, to skrzynia wrzuci 6-kę, czy będzie sztucznie ograniczała prędkość maksymalną ?
                          w BKD normalnie wrzuca 6. z tym, że na pełnym ogniu to jest przy jakichś 190km/h
                          (rozumiem, że też powinien działać w trybie 5b)
                          i to ma sens, bo po cholerę poruszać się ze stałą prędkością np. 200km/h na 5.b :?: :!:
                          nic prostszego jak sprawdzić, czekam na relację

                          [ Dodano: Pon 18 Sty, 10 14:48 ]
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          spoko, spoko, będą warunki będą testy
                          :kciukgora
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #14
                            Zamieszczone przez _tm_
                            Czy to jest sztywne ogranicznie, czy po prostu wynika z tego, że samochód nie ma siły, żeby na 5 biegu osiągnąć takie obroty przy których następuje zmiana na 6-kę ? Inaczej mówiąc - czy po tuningu, gdy wzrośnie znacznie moc, a więc i prędkość maksymalna, to skrzynia wrzuci 6-kę, czy będzie sztucznie ograniczała prędkość maksymalną ?
                            A to w sumie interesujace punkt widzenia, w sumie powinny obroty determinowac zmiane biegu a nie predkosc, mysle ze dane w instrukcji odnosza sie do mocy fabrycznej, przy czym 5 bieg moze miec np Vmax do 220? nie wiem jak sa zestrojone przelozenia trzeba by gdzies to po necie znalesc.
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • Spider
                              Drive
                              • 2005
                              • 95

                              #15
                              W 1.9 TDI obroty na 5 biegu się kończą gdzieś chyba przy 160-170 km/h, więc nawet w trybie sport zmienia na 6 bieg. Instrukcja w tym wypadku podaje nieprawdę - pewnie przedruk z jakiegoś Audi z mocnym benzynowym silnikiem, tam pewnie 5 bieg wystarczy do osiągnięcia V-Max 250 km/h i dalej nie pójdzie bo jest ograniczenie prędkości
                              Spider
                              ---------------
                              Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                              Komentarz

                              • Karpie
                                Drive
                                • 2009
                                • 53

                                #16
                                S - Position for sporty style of driving
                                Shifting up later into a higher gear makes it possible to fully exploit the power
                                potential of the engine. The gearbox also then shifts down at higher engine speeds
                                as in the position D.The gearbox does not shift into the 6th gear in the position S, because the
                                maximum speed is reached with the 5th gear
                                12).
                                A wiesz co znaczy 12) na końcu zdania?
                                Zobacz na dole strony :szeroki_usmiech

                                ....... 12) Not valid for vehicles with automatic gearbox DSG.

                                Wniosek: instrukcje trzeba czytać ze zrozumieniem :lol:
                                1.4TSI + DSG Biała

                                Komentarz

                                • Spider
                                  Drive
                                  • 2005
                                  • 95

                                  #17
                                  A wiesz, sprawdzę czy w mojej instrukcji też była ta uwaga, ale wydaje mi się że nie.
                                  Spider
                                  ---------------
                                  Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    u mnie nie ma ani słowa, za to doczytałem (a jednak warto :lol: ), że adaptacja, tzn. przestawianie się w bardziej dynamiczny tryb pracy następuje po pierwszym kikdałnie, warto wiedzieć.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • translaticus
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 22

                                      #19
                                      Dorzucę kilka słów o octy 1.4 TSI + DSG7, żeby doinformować Kolegę, który pewnie nosi się z zamiarem jej kupna (i innych, którzy myślą o takiej konfiguracji). Piszę z własnego doświadczenia, bo sam mam takie autko.

                                      Biegów jest 7, ale tylko w trybie D. Służy to, IMHO, zapewnieniu zgodności silnika z normą emisji spalin EURO 4. Teraz do rzeczy: w moim odczuciu w trybie D nie da się tym samochodem jeździć po mieście, bo (o ile dobrze pamiętam) 5. bieg wrzuca już po przekroczeniu 40 km/h, 6. przy 50 km/h, a 7. przy 60 km/h. Normalne wciśnięcie pedału przyspieszenia przy takiej jeździe powoduje, że silnik ewidentnie się męczy (słychać wyraźnie, że domaga się redukcji, a skrzynia uparcie dusi go na jak najwyższym biegu, mimo że strzałka na obrotomierzu trzyma się w okolicach 1000 obr./min). Dlatego w praktyce trzeba co chwilę wymuszać redukcję kickdownem - co chwilę, bo skrzynia w ciągu paru sekund znów wrzuca bieg-dusiciela. Mnie tak to wkurza, że jeżdżę tylko w trybie sportowym - chyba że telepię się w korku albo jadę z prędkością powyżej 70 km/h (wtedy skrzynia spisuje się dobrze). Rozwiązania proekologiczne zabijają radość z jazdy...

                                      Dodam, że nie ja jeden zauważyłem ten problem - wystarczy poszukać w necie, a nawet na tym forum. Ciekawe, czy w volkswagenach i seatach oprogramowanie skrzyni też jest tak 'przyjazne kierowcy' :?:
                                      Translaticus
                                      Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez translaticus
                                        Ciekawe, czy w volkswagenach i seatach oprogramowanie skrzyni też jest tak 'przyjazne kierowcy'
                                        z pewnością jest identyczne, ale to co piszesz to jakaś masakra, w BKD tak to nie działa, z tego co piszesz to się nie da jeździć, albo jakoś niemrawo operujesz gazem, albo prgram w DSG7 z 1,4 jest do dupy.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          szkoda, Dziala to w BKD identycznie, tym trzeba nauczyc sie jezdzic po miescie i jak ma wrzucic bieg nizszy to albo przydusic mocniej gaz(czyli jezdzimy na oparach) albo odpuscic gaz i dodac ponownie, zawsze zadziala.

                                          Jak gaz dusi sie normalnie to tez normalnie zmienia biegi. Chociaz wydaje mi sie ze w serii ten silnik bardziej sie meczyl ze skrzynia niz po programie.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Jak gaz dusi sie normalnie to tez normalnie zmienia biegi.
                                            no tez tak mi się wydaje, chociaz owszem, tendencja do ekodrajwingu jest

                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Chociaz wydaje mi sie ze w serii ten silnik bardziej sie meczyl ze skrzynia niz po programie.
                                            być może
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • translaticus
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 22

                                              #23
                                              Spróbuję inaczem operować gazem, ale nie mam wielkich nadziei, że to pomoże. Mam przejechane dopiero niecałe 4 tys. kilometrów, więc faktycznie coś może być na rzeczy.

                                              Z drugiej strony Maicroft pisze:

                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              odpuscic gaz i dodac ponownie, zawsze zadziala
                                              .

                                              Otóż właśnie wtedy słychać to pierdzenie, jeśli wcisnę gaz gdzieś tak do połowy. Kiedy wcisnę go mocniej, następuje kickdown.

                                              Ale kolega Maicroft podsunął mi rozwiązanie:

                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Chociaz wydaje mi sie ze w serii ten silnik bardziej sie meczyl ze skrzynia niz po programie
                                              Gdzie można zmienić oprogramowanie TM? Myślę o tym od dłuższego czasu, ale na razie męczyłem tylko kilka ASO, a one spuszczają mnie na drzewo. Gwarancja nie jest problemem.
                                              Translaticus
                                              Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

                                              Komentarz

                                              • _tm_
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 2333
                                                • Superb III (3V3)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez translaticus
                                                Otóż właśnie wtedy słychać to pierdzenie, jeśli wcisnę gaz gdzieś tak do połowy. Kiedy wcisnę go mocniej, następuje kickdown.
                                                Zaraz, zaraz, kickdown występuje dopiero gdy wcisniesz gaz do oporu i jeszcze troche docisniesz az poczujesz taj jakby wcisniecie jakiegos przycisku. Czy faktycznie musisz w ten sposob jezdzic po miescie ? Jezeli tak to jakas masakra i w 1.8 TSI na szczescie nie ma tego problemu.
                                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                -------------------------------------------------------------------------
                                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                Komentarz

                                                • Jac_ek
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1733

                                                  #25
                                                  translaticus, To prawda, zmiany biegów są przy około 2000-2200 obrotów, czyli już przy 60 paru km/h mamy 7, i jeśli się nie przyśpiesza, to jest ok, natomiast jeśli się zwolni to obroty spadają nawet do ~1100 rpm, a skrzynie nie redukuje biegu na 6, natomiast przyciśniecie gazu (u mnie przynajmniej) zawsze skutkuje redukcją do szóstki, piątki a czasami nawet do czwórki czy trójki :twisted:, więc widać że redukcje są bezpośrednio związane z kątem wychylenia pedału przyspieszenia i trzeba się tego nauczyć. Oczywiście DSG jest to automat i przeznaczony jest do spokojnej równej i płynnej jazdy, jeśli komuś to przeszkadza, to jest też tryb Sport i Tiptronic. Z racji tego że jeździłem już wcześniej rożnymi automatami to mam łopatki przy kierownicy które znakomicie się spisują, właśnie wtedy kiedy zależy mi na "szybkości" wykonania manewru wyprzedzania, zgodnie z techniką jazdy a nie z programem skrzyni biegów, bo jaki by on nie był wspaniały to dowiaduje się o "moich planach" dopiero w momencie przyśpieszania, a nie 5 sek wcześniej ;-)
                                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...