OCTAVIA 1.4 TSI 122KM + skrzynia DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Karpie
    Drive
    • 2009
    • 53

    #26
    Wszystko zależy od upodobań kierowcy. Mi to oprogramowanie zupełnie odpowiada dlatego, że do tej pory jeździłem dieselami. Lubię wolne obroty i wcale nie mam wrażenia, że silnik się męczy. Ma dość duży moment obrotowy od niskich obrotów i jak najbardziej daje radę.

    Mam zasadniczo inne odczucia. Mnie właśnie denerwuje ten "kick down", który następuje za wcześnie - tzn. wtedy gdy jeszcze nie wciśnie się gazu do oporu, a kręci silnik do 5 tys. obrotów. :twisted: Ale przejechałem tylko 1 tys. km i jeszcze nie mam wyczucia pedału gazu. Jeździłem wcześniej Mercedesem E 290 TD z automatem i pozwalał kręcić silnik do czerwonego pola tylko po naciśnięciu kickdown, to moim zdaniem optymalne ustawienia dla trybu D.

    Żałuję, że nie wziąłem łopatek przy kierownicy... Chciałem jeszcze w ostatniej chwili je domówić, ale było za późno - samochód był już w budowie
    1.4TSI + DSG Biała

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Moze kick-down w benzynie 1.4 jest inny niz w innych, albo wy czucia nie macie w stopie.

      Jeszcze raz gaz idzie do deski i ma opor, ten opor trzeba pokonac i wtedy nastepuje kick-down. Jak ten pedal sie tak trzyma to on zaczyna bic po stopie.

      Jak sie go nie wcisnie do oporu to jedzie przeciez normalnie, chyba ze ten silnik jest jakis inny.

      Jezdzilem 1.8TSI z DSG i tez zachowywal sie tak samo.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • translaticus
        Classic
        • 2009
        • 22

        #28
        Faktycznie wyczucia mogę nie mieć, bo przy swoich dwóch metrach wzrostu ledwie mieszczę się za kółkiem, więc moje cielsko nie jest usadowione w optymalnej pozycji do jazdy. Mam jednak wrażenie, że kickdown następuje jeszcze przed ustawieniem pedału w położeniu granicznym (ale mogę się mylić).

        Trochę myślałem o tym, co pisze Maicroft, i doszedłem do wniosku, że nie sposób inaczej operować pedałem przyspieszenia, bo przecież jego silniejsze wciśnięcie powoduje przyspieszanie, a jak jedzie się za innymi samochodami, których nie można wyprzedzić, to przecież nie jest to pożądany efekt. Dlatego nauczyłem się jeździć swoją octy w ten sposób, że co chwilę zdejmuję nogę z gazu, a potem przyspieszam, walcząc niestety ze skrzynią, która na siłę mnie uszczęśliwia ultrawysokim biegiem przy obrotach rzędu 1000 rpm.

        Podsumowując, moim zdaniem oprogramowanie jest skopane - może po prostu niedostosowane do parametrów silnika CAXA. Punkty zmiany przełożeń (prędkość jazdy-prędkość obrotowa) powinny być ZNACZNIE wyższe.
        Translaticus
        Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez translaticus
          Mam jednak wrażenie, że kickdown następuje jeszcze przed ustawieniem pedału w położeniu granicznym (ale mogę się mylić).
          to jest chyba problem rozróżnienia redukcji i kick downa

          Zamieszczone przez translaticus
          Podsumowując, moim zdaniem oprogramowanie jest skopane - może po prostu niedostosowane do parametrów silnika CAXA. Punkty zmiany przełożeń (prędkość jazdy-prędkość obrotowa) powinny być ZNACZNIE wyższe.
          ktos kto wczesniej pisał o programie, nie ten program miał na mysli
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • translaticus
            Classic
            • 2009
            • 22

            #30
            Szkoda: a jaka jest różnica? Redukacja - tylko o jeden bieg, kick-down - o kilka, w celu szybkiego przyspieszenia?

            A oprogramowania modułu mechatroniki nie można zmienić? Jeśli nie, to chyba rozstanę się ze swoją oktawką i kupię coś z klasycznym automatem na przekładni planetarnej
            Translaticus
            Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #31
              Zamieszczone przez translaticus
              Szkoda: a jaka jest różnica? Redukacja - tylko o jeden bieg, kick-down - o kilka, w celu szybkiego przyspieszenia?
              Kickdown to jest wymuszenie redukcji przez wciśnięcie gazu do dechy i jeszcze trochę - dajesz w ten sposób systemowi znać, że chcesz mocno przyspieszać i on ma się nie zastanawiać, czy zmienić bieg czy nie. A redukcja to jest własnie zmiana biegu zgodna z programem, tzn. jeżeli wciskasz lekko gaz to zmienia biegi w inny sposób niż gdy wciskasz gaz mocno (ale nadal nie do końca).
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • westwi78
                RS
                • 2008
                • 2940

                #32
                Hmmm to jakoś dziwnie to działa ta 7-biegówka. W moim 1,9 tdi nie odczułem jakiś kłopotów, albo konieczności kickdownów czy czegoś takiego. Może to kwestia wyczucia i wypracowania, ale teraz mi się wydaję że monety zmiany biegów i reakcja na to jak chce jechać są optymalne.

                Komentarz

                • pitbull
                  Drive
                  • 2010
                  • 60

                  #33
                  no to troche mi mina zżedła po przeczytaniu tego wątku... zastanawiam sie wlasnie nad zakupem nowej O2 z DSG (1,4TSi lub 1,9TDi). Wcześniej czytałem raczej pochlebne opinie o DSG....

                  Komentarz

                  • westwi78
                    RS
                    • 2008
                    • 2940

                    #34
                    Wcześniej czytałem raczej pochlebne opinie o DSG....
                    no to ja powtórze: mam doświadzenia z DSG w BXE i BKD i jest REWELACYJNA, manuala już nie chcę. Kupuj śmiało.

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      #35
                      Tutaj wszystko jednak opiera się o bardzo subiektywne odczucia, co kto che zrobić i jak, jak sie spodziewa ze to będzie zrobione itd, mi np pasuje DSG7, większości użytkowników tez, więc jako tako problemu raczej niema, a że pojawiają się głosy krytyki to jest normalne, bo każdy chce jednak czego innego i nie wszystko będzie każdemu pasować. Żeby stwierdzić że DSG7 jest "dziwna" potrzeba czegoś więcej niż jednej jaskółki ;-)

                      Inną sprawą jest to że jest to skrzynia adaptacyjna i DSG7 po tym jak jeździła moja żona jest zupełnie inną skrzynią niż po tym jak ja jeździłem ;-), dlatego też jeśli ktoś chce jeździć delikatnie i ekonomicznie przez większą część drogi a większej mocy silnika używa bardzo rzadko to na te chwile powinien sobie machnąć wajchą w tryb S, zredukować bieg sekwencyjnie, lub pogodzić się z opóźnieniami bo skrzynia jeździ tak jak kierowca
                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        Zamieszczone przez Jac_ek
                        wszystko jednak opiera się o bardzo subiektywne odczucia
                        dokładnie, a jak dziwnie ludzie potrafią jeździć to sobie nie wyobrażacie
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Zamieszczone przez translaticus
                          A oprogramowania modułu mechatroniki nie można zmienić? Jeśli nie, to chyba rozstanę się ze swoją oktawką i kupię coś z klasycznym automatem na przekładni planetarnej
                          Nie jezdzilem tym 1.4 z DSG, ale wydawalo mi sie na poczatku w BKD ze ten automat dziwnie chodzi. Teraz juz albo sie przyzwyczailem, albo nauczylem nim jezdzic. Dziennie pokonuje minimum 150km autem z manualem i jak wsiadam po poludniu albo w weekend do DSG to czuc roznice i ta teoretyczna niedogodnosc wybrania wysokiego biegu nieistnieje, albo nie jest uciazliwoscia dla mnie :twisted:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Karpie
                            Drive
                            • 2009
                            • 53

                            #38
                            Zamieszczone przez pitbull
                            no to troche mi mina zżedła po przeczytaniu tego wątku... zastanawiam sie wlasnie nad zakupem nowej O2 z DSG (1,4TSi lub 1,9TDi). Wcześniej czytałem raczej pochlebne opinie o DSG....
                            Nie chcę żeby mnie źle zrozumiano. Jeździłem różnymi samochodami ze skrzynią automatyczną i chcę wyraźnie powiedzieć, że skrzynia DSG jest zdecydowanie najszybszym i najbardziej komfortowo zmieniającym biegi (bo niezauważenie) automatem.
                            Jednakże jest też inaczej oprogramowana niż automaty którymi jeździłem do tej pory i pewnie jest to kwestia przyzwyczajenia. Ostateczną opinię wydam co najmniej po roku użytkowania 8)

                            Jeśli chodzi o wybór jednostki 1.4 TSi lub 1,9 TDi to pamiętaj, że 1,4 TSi pali trochę więcej niż podaje producent (jakieś 2 litry). Ale po kilku klekotach naprawdę fajnie się przesiąść na benzynkę (ach ta cisza) - serdecznie polecam, zwłaszcza, że dobrze zbiera się od samego dołu, zupełnie jak w dieselu.
                            1.4TSI + DSG Biała

                            Komentarz

                            • pitbull
                              Drive
                              • 2010
                              • 60

                              #39
                              no właśnie do tej pory nie jezdzilem dieslem (poza sporadycznymi przygodami z astra 1,3tdci) i w sobote pojechalem na jazde probna. Najpierw 1,9TDi potem 1,4TSi i powiem wam ze tdi rozczarowal mnie. nie zbieral sie zbyt dobrze, poza tym przy przyspieszaniu było zdecydowanie glośno. 1,4tsi duzo bardziej mi przypasowal. dobrze sie zbieral i byl w miare cichy (choc wg goscia z salonu oba beda cichsze bo te z salonu sa katowane na krotkich odcinkach). Z drugiej strony TDi bedzie palil pewnie ze dwa litry mniej a w dodatku ON jest obecnie tanszy... wiem ze TDI bedzie na pewno sie dluzej rozgrzewal, rozwazam tez zakup skodowskiego "niezależnego systemu ogrzewania i wentylacji".... TDi latwej grzebnac i dodac mu troche mocy, jednak to ewentualnie spiewka przyszlosci...

                              Komentarz

                              • translaticus
                                Classic
                                • 2009
                                • 22

                                #40
                                Co kto lubi, panowie, Wcześniej jeździłem z innymi automatami (zawsze w benzynie) i może dlatego DSG7 mi nie podchodzi. Najbardziej przeszkadza mi to uporczywe trzymanie niskich obrotów i zawyżanie biegu :|
                                Translaticus
                                Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

                                Komentarz

                                • Yarek
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 992

                                  #41
                                  Zamieszczone przez pitbull
                                  no to troche mi mina zżedła po przeczytaniu tego wątku... zastanawiam sie wlasnie nad zakupem nowej O2 z DSG (1,4TSi lub 1,9TDi). Wcześniej czytałem raczej pochlebne opinie o DSG....
                                  Może zamiast czytać, to się przejedź takim samochodem... bo w niektórych opiniach, które można wyczytać na OCP to jedna bzdura goni drugą. :roll:

                                  Od siebie mogę dodać, że mam auto z DSG7 i nie zauważyłem żadnego z dziwnych problemów opisanych na OCP. Skrzynia działa lepiej niż każdy automat z którym miałem do czynienia.

                                  [ Dodano: Sro 20 Sty, 10 23:26 ]
                                  Zamieszczone przez Karpie
                                  Jeśli chodzi o wybór jednostki 1.4 TSi lub 1,9 TDi to pamiętaj, że 1,4 TSi pali trochę więcej niż podaje producent (jakieś 2 litry).
                                  1.4 TSI (jak i inne silniki TSI) spalają niemal dokładnie tyle, ile podaje producent dla poszczególnych cykli (miejski/trasa/mieszany). Różnice to max pół litra, podaję to na przykładzie głównie 1.8 i 2.0

                                  Ilość jaką podajesz, wynika zapewne z niezrozumienia co to jest na przykład jazda miejska wg. producenta.
                                  Otóż jazda miejska wg producenta to NIE jest stanie w korkach. NIE jest to również ściganie się od świateł do świateł.

                                  Zamieszczone przez pitbull
                                  TDi latwej grzebnac i dodac mu troche mocy
                                  z tego co wiem, 1.4 TSI bez większych problemów da się zrobić na ~150KM
                                  . pzdr Jarek
                                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                  Komentarz

                                  • translaticus
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 22

                                    #42
                                    Widzę, że próbuje się ze mnie zrobić balona :lol:, więc pozwolę sobie zacytować kolegę Karpecika (1.4 TSI + DSG, wątek z OCP), żeby nie być gołosłownym:

                                    'DSG fajne jest, choć dosyć szybko przerzuca na 7 bieg (60km/h) i silnik nieco burczy (obroty 1200-1300/min)'.

                                    A przejechać się będzie trudno, bo wielu dealerów nie ma samochodów demonstracyjnych w wersji ze skrzynią preselekcyjną - dominują te z przekładnią manualną.
                                    Translaticus
                                    Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

                                    Komentarz

                                    • Yarek
                                      Elegance
                                      • 2005
                                      • 992

                                      #43
                                      Zamieszczone przez translaticus
                                      A przejechać się będzie trudno, bo wielu dealerów nie ma samochodów demonstracyjnych w wersji ze skrzynią preselekcyjną - dominują te z przekładnią manualną.
                                      Myślę, że na OCP jest sporo życzliwych ludzi, więc zorganizowanie jazdy to nie problem. :wink:
                                      Jazda próbna powinna rozwiać wszelkie wątpliwości.
                                      . pzdr Jarek
                                      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                      Komentarz

                                      • translaticus
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 22

                                        #44
                                        Jakby co, sam chętnie służę pomocą
                                        Translaticus
                                        Skoda Octavia II FL, 1.4 TSI, DSG

                                        Komentarz

                                        • Karpie
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 53

                                          #45
                                          1.4 TSI (jak i inne silniki TSI) spalają niemal dokładnie tyle, ile podaje producent dla poszczególnych cykli (miejski/trasa/mieszany). Różnice to max pół litra, podaję to na przykładzie głównie 1.8 i 2.0
                                          Dobre Silnik 1,4TSi spala tyle co podaje producent, mówię to na podstawie silnika 1.8, 2.0

                                          Ale tak na poważnie, opieram się głównie na informacjach innych użytkowników OCP, którzy spisują tankowania i liczą średnią. Ja mam samochód na dotarciu i jeździłem tylko na mrozie, więc mi pali 3-4 litry więcej. Ale uwierz mi, że na razie jeźdżę jak kapelusznik, codziennie pół w mieście, pół na trasie i pali średnio 10l. W poprzedniej mojej benzynie - Citroenie Picasso 1.8 (117KM) wychodziło mi średnio 8l na tej samej trasie, a w Fiacie Stilo 1.9 JTD (115KM) - 6,5l i to przy dynamiczniejszej jeździe :evil:
                                          1.4TSI + DSG Biała

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Karpie
                                            że 1,4 TSi pali trochę więcej niż podaje producent (jakieś 2 litry). Ale po kilku klekotach naprawdę fajnie się przesiąść na benzynkę (ach ta cisza) - serdecznie polecam,
                                            ładne trochę :wink: ...no chyba się kiedyś umówimy , z chęcią bym się przejechał taka cichą skodą z dsg , w jakim kierunku jeździsz do pracy :?: jaki masz kolor :?:
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • Yarek
                                              Elegance
                                              • 2005
                                              • 992

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Karpie
                                              Dobre Silnik 1,4TSi spala tyle co podaje producent, mówię to na podstawie silnika 1.8, 2.0
                                              Udało Ci się sprytnie pominąć słowo "głównie" panie Makiawelli :lol:
                                              Oznaczało ono, że głównie mam do czynienia z silnikami TSI 1.8 i 2.0, ale 1.4 też jeździłem i wiem jakie ma spalanie.

                                              Zamieszczone przez Karpie
                                              Ale tak na poważnie, opieram się głównie na informacjach innych użytkowników OCP, którzy spisują tankowania i liczą średnią.
                                              Tak na poważnie, to użytkownicy OCP którzy spisują i liczą te swoje tankowania chyba nie latają nad korkami? Jeszcze raz napiszę: trzeba najpierw sprawdzić co to jest jazda miejska wg producenta...

                                              Zamieszczone przez Karpie
                                              Ale uwierz mi, że na razie jeźdżę jak kapelusznik, codziennie pół w mieście, pół na trasie i pali średnio 10l.
                                              Jeśli to prawda, to na Twoim miejscu albo sprawdziłbym sprawność auta, albo kierowcy.
                                              Bo ja w 1.8TSI w takich warunkach miałbym spalanie ze 2 litry mniejsze...
                                              . pzdr Jarek
                                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                              Komentarz

                                              • Karpie
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 53

                                                #48
                                                Udało Ci się sprytnie pominąć słowo "głównie" panie Makiawelli :lol:
                                                Oznaczało ono, że głównie mam do czynienia z silnikami TSI 1.8 i 2.0, ale 1.4 też jeździłem i wiem jakie ma spalanie.
                                                Tak wiem, manipulacje i machinacje to moja specjalność

                                                Tak na poważnie, to użytkownicy OCP którzy spisują i liczą te swoje tankowania chyba nie latają nad korkami? Jeszcze raz napiszę: trzeba najpierw sprawdzić co to jest jazda miejska wg producenta...
                                                No to jeszcze jedna manipulacja: skoro wiesz, że te silniki palą tyle co podaje producent, a on nie uwzględnia korków, to znaczy, że Ty jednak latałeś nad korkami :lol:
                                                Nie obraź się, mam dobry humor dzisiaj ;-)

                                                Jeśli to prawda, to na Twoim miejscu albo sprawdziłbym sprawność auta, albo kierowcy.
                                                Bo ja w 1.8TSI w takich warunkach miałbym spalanie ze 2 litry mniejsze...
                                                Dlatego podałem ile paliły moje poprzednie auta, żeby nie wyszło, że driver paliwa za kołnierz nie wylewa

                                                Sprawności auta nie będę sprawdzał, gdyż jest mróz (dzisiaj 12 stopni) i samochód przejechał 1,2 tys. km dopiero, pewnie w normalnych warunkach będzie palił tyle co inne.
                                                A z tej całej dyskusji wynika, to że dane producenta (w tym przypadku) nijak się mają do rzeczywistości. Są wykonywane w laboratoryjnych warunkach. W przypadku jednych silników dane wychodzą zbliżone do rzeczywistości, dla innych nie. Powinny zmieniać się przepisy homologacyjne i powinni wprowadzić jakieś inne sposoby pomiarów.

                                                Dla ciekawostki powiem, że w Stanach, gdzie są możliwe pozwy zbiorowe (u nas chyba też to wchodzi w tym roku) właściciele hybrydowego Civica zorganizowali się i pozwali Hondę za zbyt duże spalanie rzeczywiste (które nijak się miało do tego z folderów). Honda poszła na ugodę i każdy dostał chyba 7 tys. $ odszkodowania. I Honda poprawiła spalanie w danych tego modelu

                                                ładne trochę :wink: ...no chyba się kiedyś umówimy , z chęcią bym się przejechał taka cichą skodą z dsg , w jakim kierunku jeździsz do pracy :?: jaki masz kolor :?:
                                                Nie widzę problemu. Do pracy jeźdźę w okolice Świdnika. Kolor mam jedyny słuszny, czyli biały ;-)
                                                1.4TSI + DSG Biała

                                                Komentarz

                                                • _tm_
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 2333
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Karpie
                                                  gdyż jest mróz (dzisiaj 12 stopni) i samochód przejechał 1,2 tys. km dopiero, pewnie w normalnych warunkach będzie palił tyle co inne.
                                                  Akurat z mojego doświadczenia wynika, że:
                                                  1) nie ma różnicy w spalaniu na dotarciu i po
                                                  2) jak jest mróz to często warunki na drodze nie sprzyjają dynamicznej jeździ, więc z powodu spokojnej jazdy spalanie jest mniejsze niż podczas dobrej pogody, kiedy można w pełni wykorzystać dynamikę samochodu

                                                  W związku z tym nie liczyłbym na jakiś spektakularny spadek spalania.
                                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                  -------------------------------------------------------------------------
                                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                  Komentarz

                                                  • Karpie
                                                    Drive
                                                    • 2009
                                                    • 53

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez _tm_
                                                    Akurat z mojego doświadczenia wynika, że:
                                                    1) nie ma różnicy w spalaniu na dotarciu i po
                                                    2) jak jest mróz to często warunki na drodze nie sprzyjają dynamicznej jeździ, więc z powodu spokojnej jazdy spalanie jest mniejsze niż podczas dobrej pogody, kiedy można w pełni wykorzystać dynamikę samochodu
                                                    W związku z tym nie liczyłbym na jakiś spektakularny spadek spalania.
                                                    Co do docierania, to może i tak, nie mam doświadczenia, to mój pierwszy nowy samochód z salonu, zazwyczaj wykupowałem samochód od kogoś z rodziny już używany. Natomiast, jak jeżdżę 15 lat to auta zawsze paliły mi 1,5l - 2,5l więcej na mrozie. Co najśmieszniejsze w zasadzie samochody użytkuje od 15 lat na tej samej trasie Lublin - Świdnik (najpierw mieszkałem w Świdniku i dojeżdżałem do Lublina do szkoły, teraz mieszkam w Lublinie i jeźdżę do Świdnika do pracy). Więc mam idealne warunki porównawcze wszystkich samochodów którymi jeździłem (5szt własnych i 3 rodziców), od CC900, poprzez mercedesa E, na Octavii kończąc ;-)

                                                    Może to wynika z tego, że trasa ta jest najbardziej uczęszczaną w całym woj. lubelskim (chyba 30tys. poj/dobę) i niezależnie od warunków w zasadzie jedzie się tym samym tempem (bo ruch jest za duży, żeby jechać zarówno b.szybko, jak i wlec się powoli).
                                                    A może mam po prostu specyficzny sposób jazdy
                                                    1.4TSI + DSG Biała

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...