pytanie do posiadaczy silnika tsi (1,4 i 2,0)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zarol
    Classic
    • 2009
    • 21

    pytanie do posiadaczy silnika tsi (1,4 i 2,0)

    Zamieszczone przez Janusz
    Zamieszczone przez KolinWawa
    2pac, Hunter,

    Potwierdzam, pozdrawiałem 3 razy ( często kręci się w okolicach metra wilanowska/służew) - również bez odzewu. Chyba mamy do czynienia z duszkiem.
    Witam nie macie do czynienia z duszkiem tylko ze mna. Zyje dosyc intensywnie i wiekszosc czasu jestem poza domem (taka praca), no nie tylko w 7 pracuje. Wpadlem w powazne tarapaty finansowe przez sklep, praca pochlania duzo czasu, co za tym idzie nie mam czasu na nic innego. Powoli zaczynam stawac na nogi . Dzieki za pozdro i rowniez pozdrawiam .
    No to co innego W takim razie życzę szybkiego wyjścia na prostą i więcej wolnego czasu :wink:
  • liroyek
    Rider
    • 2008
    • 620

    #2
    pytanie do posiadaczy silnika tsi (1,4 i 2,0)

    witam
    przymierzam sie do nowego autka.

    na poczatku chcialem 1,4 tsi 160 KM ale naczytalem sie ze sa z nim problemy

    czy to prawda ?? jak sie sprawuje 2,0 tsi 210 KM podobno ok

    dzieki za kada wypowiedz nie ukrywam ze po dolozeniu do 2,0 tsi pojawila sie mozliwosc zakupu disla 2,0 140 km ale jakos nie lubie disli


    dzieki
    Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
    bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
    http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
    Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      Bardzo dobre forum wybrałeś na to pytanie widać że mocno się interesowałeś i zapewne wiesz że:
      Silnika 1.4 tsi 160 KM nie montują do skody :shock:
      A silnik 2.0 tsi jest dopiero dostępny w wersji RS co ogranicza liczbę posiadaczy.
      I ma moc 200KM.

      A porównanie każdego diesla do benzyny nie ma sensu.
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Zamieszczone przez liroyek
        na poczatku chcialem 1,4 tsi 160 KM ale naczytalem sie ze sa z nim problemy

        czy to prawda ?? jak sie sprawuje 2,0 tsi 210 KM podobno ok
        jak Cię stać na paliwo to bierz 2,0 tsi, większa frajda z jazdy.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • liroyek
          Rider
          • 2008
          • 620

          #5
          Psycho Dad
          no wlasnie teraz zauwazylem ze nie ma w skodzie no ale moze ktos sie wypowie,
          podbno skoda ma te same silniki co VW


          loru

          no wiem tylko ze on ma chyba 280 NM a dislek ma juz 350 NM
          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

          Komentarz

          • suchy
            Rider
            • 2009
            • 682

            #6
            Zamieszczone przez liroyek
            loru

            no wiem tylko ze on ma chyba 280 NM a dislek ma juz 350 NM
            Nie da się porównywać NM benzyny do NM ropniaka :idea: :!:
            Było, minęło:
            RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

            Komentarz

            • _tm_
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 2333
              • Superb III (3V3)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Zamieszczone przez liroyek
              loru

              no wiem tylko ze on ma chyba 280 NM a dislek ma juz 350 NM
              To jeszcze poczytaj o przełożeniach skrzyni biegów i użytecznym zakresie obrotów, a dopiero potem "zachwycaj się" liczbami .

              Mając do wyboru 1.4TSI, 2.0TSI i 2.0TDI zdecydowanie wybrałbym 2.0TSI.
              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
              -------------------------------------------------------------------------
              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

              Komentarz

              • liroyek
                Rider
                • 2008
                • 620

                #8
                no dobra a moze mi ktos powiedziec co jest drozsze w utrzymaniu ?? (nie licze kosztow paliwa :P)
                Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez liroyek
                  no wiem tylko ze on ma chyba 280 NM a dislek ma juz 350 NM
                  ale za to w jakim zakresie :idea:
                  ja mam teoretycznie 105KM i 250 NM po programie pewnie będzie w okolicach 150KM i 320NM myślisz że bym dał radzę objechać takie 2,0tsi nawet w serii ? wątpię prędzej bym oglądał jej dupkę jak ładnie mi odjeżdża.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • Psycho Dad
                    Rider
                    • 2009
                    • 629

                    #10
                    Zamieszczone przez liroyek
                    no dobra a moze mi ktos powiedziec co jest drozsze w utrzymaniu ?? (nie licze kosztow paliwa :P)
                    Głównym kryterium jest przebieg roczny i stosunek miasto trasa.
                    Jeśli koszty paliwa cie nie interesują to 2.0 TSI
                    To jest naprawdę mocny silnik przy takiej mocy warto pomyśleć o napędzie na 4 łąpy.
                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      takie porównywanie motorów o mocach 210\160\140KM z czego jeden z nich jest dieslem, to dosyć ryzykowna sprawa :lol:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • Dachu
                        Rider
                        • 2008
                        • 724
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        ja tam byl bral diesla ale tego 170 km
                        Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                        obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          a ja ten najmocniejszy skoro mam taki wolny wybór
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • ufo
                            L&K
                            • 2008
                            • 1475
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Dachu
                            ja tam byl bral diesla ale tego 170 km
                            ja toże :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • liroyek
                              Rider
                              • 2008
                              • 620

                              #15
                              kusi mnie ta benzyna 210 ps

                              tym bardziej ze do TSI juz montuja LPG wiec ze rok da sie wlozyc cos sensownego



                              a tu wykaz modeli octavia rs tez jest

                              Home. Witamy na stronach zajmujących się tematyką instalacji gazowych. Proponujemy Brc Sequent, Landi Renzo, Prins Vsi, Agis
                              Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                              bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                              http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                              Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                              Komentarz

                              • rafik11
                                Rider
                                • 2009
                                • 448

                                #16
                                skoda ma te same silniki co vw ale w tym przyapadku zamiast silnika 160KM 1,4 tsi (montowanego np. w golfach)ma 160KM 1,8 tsi (montowany w passacie)1,4 tsi w skodzie jest ten sam co w golfie ale z mocą 120KM. Ja wybrałem 1,8 tsi bo diesel Raczej mi się nie opłacał(mowa tu o porównywalnej mocy czyli 2,0 tdi) a poza tym nie przepadam za nimi. Jazda 1,8 sprawia naprawdę wiele przyjemności więc ja go polecam.

                                Komentarz

                                • liroyek
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 620

                                  #17
                                  rafik11
                                  a jak koszty przegladow ?? i ile ci to pali w 10 sie miescisz ??
                                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                  Komentarz

                                  • Jac_ek
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1733

                                    #18
                                    Zamieszczone przez liroyek
                                    tym bardziej ze do TSI juz montuja LPG
                                    skoro nie zależy ci na spalaniu to po co ci LPG?
                                    Bierz 2.0 TSI i się nie zastanawiaj nawet
                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                    Komentarz

                                    • liroyek
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 620

                                      #19
                                      Jac_ek
                                      narazie mi nie zalezy

                                      ale nigdy nie wiadomo co bedzie a jak bryna bedzie po 6 zl ?? :P
                                      Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                      bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                      http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                      Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                      Komentarz

                                      • grzes74
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 176
                                        • Rapid (NH3)

                                        #20
                                        Re: pytanie do posiadaczy silnika tsi (1,4 i 2,0)

                                        Zamieszczone przez liroyek
                                        witam
                                        przymierzam sie do nowego autka.

                                        na poczatku chcialem 1,4 tsi 160 KM ale naczytalem sie ze sa z nim problemy

                                        czy to prawda ?? jak sie sprawuje 2,0 tsi 210 KM podobno ok

                                        dzieki za kada wypowiedz nie ukrywam ze po dolozeniu do 2,0 tsi pojawila sie mozliwosc zakupu disla 2,0 140 km ale jakos nie lubie disli


                                        dzieki
                                        1.4 TSI - Nie wiem o jakich problemach czytałeś - może wrzuć linka, bo wg mnie VW trafił w 10 z tą konstrukcją (piszę o wersji 90 KW)... na podstawie własnych doznań . Tyle o samej jednostce napędowej.

                                        JEDYNA BARDZO POWAŻNA WADA: anatomia tego silnika, jego osprzętu jest TERRA INCOGNITA dla serwisu - więc każdy USER jest beta-testerem dla ASO, systemów, Skoda Auto Polska...Jak się coś poważnego schrzani będą tygodniami deliberować nad częściami, co i jak ma być skręcone i do czego co przychodzi... Może za rok/ dwa lata sytuacja się poprawi. Who knows...

                                        Jeśli nie jeździsz za wiele może lepiej 1.8 TSI? Spali pewnie litr więcej na 100 km. Ale frajda z jazdy większa i ASO pewnie bardziej kumate w jego anatomii...
                                        pozdrawiam
                                        Grzes
                                        polecam :

                                        www.octavia-forum.de
                                        www.skodacommunity.de
                                        www.briskoda.net........

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          rafik11, Tylko 1.4 160KM a 1.8 160KM to dwie zupelnie inne konstrukcje.


                                          Silniki z Golfa sa innymi silnikami niz te z Octavii, pomijajace ten najslabszy 122KM
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • rafik11
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 448

                                            #22
                                            a nie ja nie pisałem ze ten 1,8 to ten sam co 1,4, tylko napisałem ze 1,4 tsi 160 KM jest montowany w golfach a 1,8 tsi jest montowany w passacie. Swoją drogą to mnie zastanawia dlaczego do golfa wkładają 1,4 tsi 160 KM a nie daja tego 1,8 tsi zaoszczędzili by na produkcji? Natomiast problemy z silnikiem 1,4 tsi dotyczą (z tego co słyszałem) wersji z kompresorem czyli tych 140 i 160 KM a w octavi jest tylko ten 120KM bez kopresora tylko z turbiną. Więc nie ma co porównywać tych silników, być może tam problem wiąze sie z dodatkowym osprzętem? Co do spalania 1,8 tsi
                                            to w trasie minimalne spalanie na odcinku ok 80km zanotowałem 6,2 ale jazda z prędkością 80-110 km/h a w mieście minimalne 10,2. Nie podaję max spalania bo to właściwie chyba nie jest możliwe do określenia bo to zależy czy na zimnym silniku mocno naciśniemy na gaz(w mieście ) czy na trasie mocno będziemy redukowali itp. Mnie osobiście w te mrozy w mieście wskazuje zaraz po ruszeniu ok 13l potem spada do 11l. dodam że wskazania komputera mam ustawione na kompie w pozycji która nie kasuje sie po wyłączeniu zapłonu więc zbiera on dane z (niepamiętam ale iluś dziesięciu godzin jazdy)dla mnie to jest wiarygodne wskazanie. a przebieg jaki teraz mam to 2kkm. więc wszysto jeszcze przed nim.

                                            Komentarz

                                            • Psycho Dad
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 629

                                              #23
                                              Co do tej instalacji LPG to jest straszna kicha.Wtryski od benzyny muszą pracować by je chłodzić . Co przy dużych kosztach instalacji i ryzyku awarii drogich wtrysków benzyny w ogóle się przestaje kalkulować
                                              Obecnie nie da się niczego do ludzi założyć w silnikach TSI oprócz fabrycznej instalacji CNG.

                                              Koszty przeglądów które wypadają raz w roku lub co dwa lata w porównaniu do kosztów paliwa są praktycznie bez znaczenia.
                                              I tu popadasz w paradoks ... mówisz że główny koszt eksploatacji paliwo jest bez znaczenia.
                                              W takim przypadku każdy doradzi najmocniejszą jednostkę czy to benzynową czy diesla
                                              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                              Komentarz

                                              • liroyek
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 620

                                                #24
                                                Psycho Dad

                                                wiem o co ci chodzi

                                                ale mi chodzi oto ze w chwili obecnej oszczednosc nie gra az takie roli

                                                ale nie wiem co bedzie za 2-3 lata

                                                i tak juz poszedlem na calosc bo na poczatku chcialem 1,4 122 potem 1,4 160 km a juz teraz 2,0 210

                                                wiadomo moge znowu dolozyc i brac disla 170 ale tak mozna dokladac bez konca

                                                wiadomo ze tego auta nie kupie na rok tylko przynajmniej na 5 wiec musze oprocz terazniejszosci, mlodenczow zapalow, napalnie sie itp brac pod uwage przyszlosc

                                                na dzien dzisiajeszy nie mam zamiaru montowacc LPG od taniej jazdy bedzie przeciez jetta z LPG
                                                Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                                bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                                http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                                Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                                Komentarz

                                                Pracuję...