Potwierdzam, pozdrawiałem 3 razy ( często kręci się w okolicach metra wilanowska/służew) - również bez odzewu. Chyba mamy do czynienia z duszkiem.
Witam nie macie do czynienia z duszkiem tylko ze mna. Zyje dosyc intensywnie i wiekszosc czasu jestem poza domem (taka praca), no nie tylko w 7 pracuje. Wpadlem w powazne tarapaty finansowe przez sklep, praca pochlania duzo czasu, co za tym idzie nie mam czasu na nic innego. Powoli zaczynam stawac na nogi . Dzieki za pozdro i rowniez pozdrawiam .
No to co innego W takim razie życzę szybkiego wyjścia na prostą i więcej wolnego czasu :wink:
Bardzo dobre forum wybrałeś na to pytanie widać że mocno się interesowałeś i zapewne wiesz że:
Silnika 1.4 tsi 160 KM nie montują do skody :shock:
A silnik 2.0 tsi jest dopiero dostępny w wersji RS co ogranicza liczbę posiadaczy.
I ma moc 200KM.
A porównanie każdego diesla do benzyny nie ma sensu.
no wiem tylko ze on ma chyba 280 NM a dislek ma juz 350 NM
ale za to w jakim zakresie :idea:
ja mam teoretycznie 105KM i 250 NM po programie pewnie będzie w okolicach 150KM i 320NM myślisz że bym dał radzę objechać takie 2,0tsi nawet w serii ? wątpię prędzej bym oglądał jej dupkę jak ładnie mi odjeżdża.
no dobra a moze mi ktos powiedziec co jest drozsze w utrzymaniu ?? (nie licze kosztow paliwa :P)
Głównym kryterium jest przebieg roczny i stosunek miasto trasa.
Jeśli koszty paliwa cie nie interesują to 2.0 TSI
To jest naprawdę mocny silnik przy takiej mocy warto pomyśleć o napędzie na 4 łąpy.
skoda ma te same silniki co vw ale w tym przyapadku zamiast silnika 160KM 1,4 tsi (montowanego np. w golfach)ma 160KM 1,8 tsi (montowany w passacie)1,4 tsi w skodzie jest ten sam co w golfie ale z mocą 120KM. Ja wybrałem 1,8 tsi bo diesel Raczej mi się nie opłacał(mowa tu o porównywalnej mocy czyli 2,0 tdi) a poza tym nie przepadam za nimi. Jazda 1,8 sprawia naprawdę wiele przyjemności więc ja go polecam.
na poczatku chcialem 1,4 tsi 160 KM ale naczytalem sie ze sa z nim problemy
czy to prawda ?? jak sie sprawuje 2,0 tsi 210 KM podobno ok
dzieki za kada wypowiedz nie ukrywam ze po dolozeniu do 2,0 tsi pojawila sie mozliwosc zakupu disla 2,0 140 km ale jakos nie lubie disli
dzieki
1.4 TSI - Nie wiem o jakich problemach czytałeś - może wrzuć linka, bo wg mnie VW trafił w 10 z tą konstrukcją (piszę o wersji 90 KW)... na podstawie własnych doznań . Tyle o samej jednostce napędowej.
JEDYNA BARDZO POWAŻNA WADA: anatomia tego silnika, jego osprzętu jest TERRA INCOGNITA dla serwisu - więc każdy USER jest beta-testerem dla ASO, systemów, Skoda Auto Polska...Jak się coś poważnego schrzani będą tygodniami deliberować nad częściami, co i jak ma być skręcone i do czego co przychodzi... Może za rok/ dwa lata sytuacja się poprawi. Who knows...
Jeśli nie jeździsz za wiele może lepiej 1.8 TSI? Spali pewnie litr więcej na 100 km. Ale frajda z jazdy większa i ASO pewnie bardziej kumate w jego anatomii...
a nie ja nie pisałem ze ten 1,8 to ten sam co 1,4, tylko napisałem ze 1,4 tsi 160 KM jest montowany w golfach a 1,8 tsi jest montowany w passacie. Swoją drogą to mnie zastanawia dlaczego do golfa wkładają 1,4 tsi 160 KM a nie daja tego 1,8 tsi zaoszczędzili by na produkcji? Natomiast problemy z silnikiem 1,4 tsi dotyczą (z tego co słyszałem) wersji z kompresorem czyli tych 140 i 160 KM a w octavi jest tylko ten 120KM bez kopresora tylko z turbiną. Więc nie ma co porównywać tych silników, być może tam problem wiąze sie z dodatkowym osprzętem? Co do spalania 1,8 tsi
to w trasie minimalne spalanie na odcinku ok 80km zanotowałem 6,2 ale jazda z prędkością 80-110 km/h a w mieście minimalne 10,2. Nie podaję max spalania bo to właściwie chyba nie jest możliwe do określenia bo to zależy czy na zimnym silniku mocno naciśniemy na gaz(w mieście ) czy na trasie mocno będziemy redukowali itp. Mnie osobiście w te mrozy w mieście wskazuje zaraz po ruszeniu ok 13l potem spada do 11l. dodam że wskazania komputera mam ustawione na kompie w pozycji która nie kasuje sie po wyłączeniu zapłonu więc zbiera on dane z (niepamiętam ale iluś dziesięciu godzin jazdy)dla mnie to jest wiarygodne wskazanie. a przebieg jaki teraz mam to 2kkm. więc wszysto jeszcze przed nim.
Co do tej instalacji LPG to jest straszna kicha.Wtryski od benzyny muszą pracować by je chłodzić . Co przy dużych kosztach instalacji i ryzyku awarii drogich wtrysków benzyny w ogóle się przestaje kalkulować
Obecnie nie da się niczego do ludzi założyć w silnikach TSI oprócz fabrycznej instalacji CNG.
Koszty przeglądów które wypadają raz w roku lub co dwa lata w porównaniu do kosztów paliwa są praktycznie bez znaczenia.
I tu popadasz w paradoks ... mówisz że główny koszt eksploatacji paliwo jest bez znaczenia.
W takim przypadku każdy doradzi najmocniejszą jednostkę czy to benzynową czy diesla
ale mi chodzi oto ze w chwili obecnej oszczednosc nie gra az takie roli
ale nie wiem co bedzie za 2-3 lata
i tak juz poszedlem na calosc bo na poczatku chcialem 1,4 122 potem 1,4 160 km a juz teraz 2,0 210
wiadomo moge znowu dolozyc i brac disla 170 ale tak mozna dokladac bez konca
wiadomo ze tego auta nie kupie na rok tylko przynajmniej na 5 wiec musze oprocz terazniejszosci, mlodenczow zapalow, napalnie sie itp brac pod uwage przyszlosc
na dzien dzisiajeszy nie mam zamiaru montowacc LPG od taniej jazdy bedzie przeciez jetta z LPG
Komentarz