Nowy 1.2 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wixi
    Classic
    • 2011
    • 10

    Nowy 1.2 TDI

    marlej108, fajna czacha na klapie :diabelski_usmiech
  • krzysiek83wpr
    Rider
    • 2010
    • 362

    #2
    Nowy 1.2 TDI

    Do Polo wchodzi na dniach nowy silnik z serii TDI, 1.2 TDI 55kw, prawdopodobnie 75km. W polo ma spalać średnio 3.3 litra na setkę w Wersji BlueMontion. Zasilanie Comon-Rail oczywiście no i 3 cylindry.
    Ciekawe swoją drogą czy VW wstawi ten silniczek do Golfa a może Octavii.

    Komentarz

    • blach9
      Drive
      • 2010
      • 45

      #3
      Re: Nowy 1.2 TDI

      Zamieszczone przez krzysiek83wpr
      Ciekawe swoją drogą czy VW wstawi ten silniczek do Golfa a może Octavii.
      moim zdaniem w golfie na pewno tego silniczka nie zobaczymy ponieważ jest juz wersja bluemotion z silnikiem 1.6 TDI. Jezeli w golfie miałby się znaleźć 1.2 to bylo by to chyba troche bez sensu... silnik ten trafi zapewne do mniejszych modeli koncernu np. polo, fox, ibiza, fabia.

      Komentarz

      • Tomcio
        Ambiente
        • 2008
        • 162
        • Opel

        #4
        To będzie fajny motor do szfabi,ibizy i polo.
        Do golfa , octavii i leona bez sensu ze wzgledu na mase i charakter tych aut.

        Komentarz

        • krzysiek83wpr
          Rider
          • 2010
          • 362

          #5
          Pamiętajcie, że jeszcze pewnie z rok temu większość by powiedziała że 1.2 TSI w Golfie i Octavii jest bez sensu .
          Info uzupelniające: tak, jak tu kolega wspomniał ten silnik również będzie dostępny w Ibizie i Fabii. W Fabii także na dniach. A wg mnie to macie racje, że w wariancie 75km raczej w Octavii go nie zobaczymy, ale kto powiedział, że nie będzie mocniejszej wersji, np 85-90km. A tyle na podstawowy silnik deasla już by wystarczyło.. kto wie, w tych czasach..

          Komentarz

          • ufo
            L&K
            • 2008
            • 1475
            • Octavia III combi (5E5)
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
            no i 3 cylindry.
            już taki silnik jest w koncernie VW tyle, że benzyniak...jakoś furory nie zrobił. może przyszedł czas na diesla :wink:

            Komentarz

            • krzysiek83wpr
              Rider
              • 2010
              • 362

              #7
              Tak, tyle że benzyna to jednak zupelnie co innego. Np w mojej Fabii 1.4 TDI firmowej też są 3 gary a naprawde przyzwoicie się jeździ.

              Komentarz

              • Thundi
                L&K
                • 2005
                • 1157

                #8
                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                nowy silnik z serii TDI, 1.2 TDI 55kw, prawdopodobnie 75km.
                Jeśli to silnik 1.2TDI 55kw to nie prawdopodobnie tylko na pewno 75koni - 55kw to właśnie 75km ( 1kw=1,3596km )
                O ortografie dba FF.
                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                Skoda Octavia & Audi A6

                Komentarz

                • blach9
                  Drive
                  • 2010
                  • 45

                  #9
                  Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                  Pamiętajcie, że jeszcze pewnie z rok temu większość by powiedziała że 1.2 TSI w Golfie i Octavii jest bez sensu .
                  Tak tylko ze silnik 1.2 TSI 105 KM "robi setke" o ponad 1 sekunde szybciej niż wolnossąca jednostka 1.6 o tej samej mocy, spalając przy tym 1-2 l mniej na 100 kilometrów. Uważam zatem, że jest to ciekawa alternatywa dla ww wilnika 1.6 czego raczej o 75 konnym dieslu 1.2 nie bedzie można powiedzieć

                  Komentarz

                  • PiterNZ
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 389

                    #10
                    Skoro w OI był SDI o mocy bodajże 75KM to czemu w OII nie miałby być 1,2 TDI o mocy 80KM? Skoro 1,4 80KM w benzynie daje radę to czemu nie diesel?

                    W praktyce sądzę, że problemem nie byłaby zbyt niska moc ale zbyt niska cena wobec potencjalnego następcy OI.

                    Komentarz

                    • rkb
                      RS
                      • 2008
                      • 2152
                      • Rapid Spaceback (NH1)
                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                      #11
                      W motorze jest test mieszczuchow, tam wykazalo ze polo 1.6TDI 105 km lykal 5.2 l ropy na miescie, nie wiem po co chciec mniej?
                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                      Komentarz

                      • tomil
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1179

                        #12
                        Zamieszczone przez rkb
                        nie wiem po co chciec mniej?
                        Bo zawsze znajdzie się paru klientów, którzy stwierdzą, że 0,5 litra mniej na stówkę to spora oszczędność.

                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                        Np w mojej Fabii 1.4 TDI firmowej też są 3 gary a naprawde przyzwoicie się jeździ.
                        Nie, kosiarka i tyle. 13 sekund do setki to nie jest komfort w wyprzedzaniu. Wiem czepiam się, ale już wolałbym kupić samochód z 1,2 na pokładzie tyle, że w 16 zaworach.

                        Za chwilę zaczną produkować samochody z silnikami 0,6, trzema sprężarkami i dwoma kompresorami, żeby spalanie jeszcze o 0,1 l/100 km było mniejsze. Tylko, że nie daje to komfortu jazdy.
                        It doesn't matter what we're losing
                        It only matters what we're going to find!

                        Komentarz

                        • blach9
                          Drive
                          • 2010
                          • 45

                          #13
                          Zamieszczone przez tomil
                          Za chwilę zaczną produkować samochody z silnikami 0,6, trzema sprężarkami i dwoma kompresorami, żeby spalanie jeszcze o 0,1 l/100 km było mniejsze. Tylko, że nie daje to komfortu jazdy.
                          Fiat już wraca do silników 2 cylindrowych. Chyba 0,8 wolnossące i doładowane 65/100 koników

                          Komentarz

                          • PiterNZ
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 389

                            #14
                            "tomil" ale jeżeli zmniejszeniu liczby cylindrów i zaworów będzie towarzyszyła poza większą oszczędnością paliwa także podobna kultura pracy i dynamika jak jednostek 4 cylindrowych i 16 zaworowych to komfort jazdy będzie podobny. W Fabii z 1,4 TDI kultura pracy silnika jest po prostu moim zdaniem fatalna ale w moim 1,9 TDI w O II głośność jest po prostu idealna i wcześniejsze moje obawy były w 100 % przesadzone.

                            A skoro różnicy w realu nie będzie to po co przepłacać?

                            Problem moim zdaniem jest mentalny i ja także go mam. Zawsze chciałem jeździć 2 litrową benzyną (w Octavii I lub Superb I) a wychodzi na to, że lepsze będzie 1,2 TSI lub 1,4 TSI z DSG

                            Komentarz

                            • daneczek76
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 3642
                              • Toyota

                              #15
                              1.2 TDi to stary motor i od dawna jest w VW Lupo 3L , a to pewnie tyko dodali CR
                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                              Komentarz

                              • Thundi
                                L&K
                                • 2005
                                • 1157

                                #16
                                Zamieszczone przez tomil
                                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                Np w mojej Fabii 1.4 TDI firmowej też są 3 gary a naprawde przyzwoicie się jeździ.
                                Nie, kosiarka i tyle. 13 sekund do setki to nie jest komfort w wyprzedzaniu. Wiem czepiam się, ale już wolałbym kupić samochód z 1,2 na pokładzie tyle, że w 16 zaworach.
                                Audi A2 1.4TDI (3 cylindry) moc 90ps przyśpieszenie do 100km/h - ?? 10.9.
                                ps: w spalaniu da się zejść do mniej niż 3l na 100km
                                O ortografie dba FF.
                                Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                Skoda Octavia & Audi A6

                                Komentarz

                                • adym
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 179

                                  #17
                                  Jak po tegorocznej zimie ekolodzy zaktualizują średnie temperatury na świecie to może decydencki świat troche zwolni z tymi restrykcjami proekologicznymi.
                                  Zuważyliscie, że tegoroczna zima przywalila zaraz po kopenhaskim zjeździe ONZ n/t globalnego ocieplenia? Natura dała ludziom pstryczka w nos

                                  Komentarz

                                  • Lukicrx
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 69

                                    #18
                                    Według mnie wszystkie 3 cylindrowe silniki to porażka, brak jakiejkolwiek kultury pracy, wibracje kabiny, że o osiągach nie wspomne, w dzisiejszych czasach 4 cylindorwym silniczkiem o mniejszej pojemności można osiągnąć podobne parametry ekonomiczne a jazda jest bez porównania przyjemniejsza.
                                    Synu dowiedz się czego robić nie potrafisz i nie rób tego...

                                    Komentarz

                                    • tomil
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2008
                                      • 1179

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Thundi
                                      Audi A2 1.4TDI (3 cylindry) moc 90ps przyśpieszenie do 100km/h - ?? 10.9.
                                      Tylko dalej jest to kosiarka i tak też pracuje. Praktycznie zero kultury pracy- poza tym, że pewnie Audi jest przyzwoicie wyciszone. Nie wiem czy da się odpowiednio wyważyć silnik, tak żeby nim po prostu nie rzucało.

                                      Zamieszczone przez PiterNZ
                                      W Fabii z 1,4 TDI kultura pracy silnika jest po prostu moim zdaniem fatalna ale w moim 1,9 TDI w O II głośność jest po prostu idealna
                                      I tu jest problem. Dlaczego mniejszy silnik ma mniejszą kulturę pracy :?

                                      Zamieszczone przez Thundi
                                      w spalaniu da się zejść do mniej niż 3l na 100km
                                      Jadąc ze stałą prędkością 90 km/h za tirem :P Jeżdżę takim bydlakiem- 1,4 tyle, że ze ten słabszy- poniżej 6 nie udało mi się jeszcze zejść. Choć pewnie przy :evil: normalnej jeździe uda się cósik ok. 4.
                                      It doesn't matter what we're losing
                                      It only matters what we're going to find!

                                      Komentarz

                                      • krzysiek83wpr
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 362

                                        #20
                                        JUż tak nie narzekajcie na kulture pracy 1.4 tdi, Fabie czy Polówki z tym silnikiem nie kupuje się, dla tego żeby miło brzmiały czy żeby specjalnie dobrze przyspieszały. Mają być:
                                        1. Trwale - i są, zrobilem 90tys tym silnikiem, zero awarii czy problemów
                                        2. Oszczędne - są, Fabia przy noormalnej jeździe spala średnio 5-5.5 w warunkach mieszanych
                                        3. W rozsadnej cenie - również taka jest.

                                        Co do kolegi, który napisał że 1.2 TDI i już jest i jest starą konstrukcją.. nie dokońca. Były ontowane w Audi A2 to fakt, ale je wycofali ze względu na drogą produkcje i mały popyt. Teraz będą to zupelnie nowe silniki.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...