Według tego co wyczytałem "odpowiednikiem" 2,0TDI 140KM jest 1,8TSI.
Jeśli masz na myśli osiągi, to nie za bardzo... 1.8TSI jest sporo szybszy od 2.0TDI 140
Zresztą już osiągi podawane przez producenta sporo wyjaśniają - czasy 0-100km/h:
2.0 TDI 140KM 9,6s
1.8 TSI 7,8s
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
mi styknęła opinia jednego z policjantów którzy jeżdżą kijankami combi 2,0 diesel - mówi że straszne badziewie, na zakrętach wogóle się nie trzyma i wykończenie marne. tęsknią za poprzednimi radiowozami.
Skoda Uber Alles 8)
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
mi styknęła opinia jednego z policjantów którzy jeżdżą kijankami combi 2,0 diesel - mówi że straszne badziewie, na zakrętach wogóle się nie trzyma i wykończenie marne. tęsknią za poprzednimi radiowozami.
Skoda Uber Alles 8)
Ja mam 1,6 crdi a oni 2,0 crdi. I faktycznie 2,0 nie ma dobrej opinii w przeciwieństwie do 1,6. A co do wykończenia nie odbiega od średniej. A wyposażenie mają podstawowe plus coś tam. Budżet ich nie rozpieszcza.
Z doświadczenia (przesiadka z 1,6 FSI na 1,9 TDI) napiszę, że jedyne co niepodoba mi się w TDI to bardzo wolne nagrzewanie silnika zimą. Stąd moim zdaniem poza jazdą próbną rozważ gdzie jeździsz. Jak miasto TSI jak trasy TDI.
Z doświadczenia (przesiadka z 1,6 FSI na 1,9 TDI) napiszę, że jedyne co niepodoba mi się w TDI to bardzo wolne nagrzewanie silnika zimą. Stąd moim zdaniem poza jazdą próbną rozważ gdzie jeździsz. Jak miasto TSI jak trasy TDI.
Dokladnie tak samo mozna napisac odwrotnie ... Jak miasto TDI ( z powodu zuzycia paliwa ) jak trasy TSI ( z powodu komfortu, zuzycie sie tutaj juz bardzo wyrownuje )
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Widze, ze jednak koszt jazdy jakies znaczenie rowniez ma.
Gdyby koszty miały znaczenie 100% przy wyborze, to zostałbym na pewno przy Kia. Ale mogę trochę "poszaleć".
1,6TDI jest gorszy w osiągach niż mój obecny. A ja obecnie mam większe wymagania. Poza tym ma DPF, a to trochę kosztuje i nici z oszczędności.
Coraz bardziej skłaniam się do 1,8TS, ale dla pewności przejadę się jeszcze 2,0TDI 140KM.
2.0TDI 140KM mozna porownac bardziej do 1.4TSI,ktory sam posiadam i naprawde to autko daje rade,zasywa ze szok :shock: .Jednak jesli masz kase to kupuj 1.8TSI.Wiadomo,ze bedzie wiecej palił,ale zabawa wieksza.Z drugiej strony jak zaczniesz dokladac i np zamiast 1.4TSI wezmiesz 1.8TSI z napedem 4x4 i z DSG na wypasie to kwota znacznie urosnie.p.s.Kiedy zamierzasz kupowac?
Z doświadczenia (przesiadka z 1,6 FSI na 1,9 TDI) napiszę, że jedyne co niepodoba mi się w TDI to bardzo wolne nagrzewanie silnika zimą. Stąd moim zdaniem poza jazdą próbną rozważ gdzie jeździsz. Jak miasto TSI jak trasy TDI.
Dokladnie tak samo mozna napisac odwrotnie ... Jak miasto TDI ( z powodu zuzycia paliwa ) jak trasy TSI ( z powodu komfortu, zuzycie sie tutaj juz bardzo wyrownuje )
Na koncu zdania zabraklo takiego znaczka " "ale nie o tym mowa
Obstawiam ze przejazdzka 2.0TDI 140KM po jezdzie 1.8TSI moze wykazac ze diesel nic nie pokaze, do tego zanim sie zagrzeje na jezdzie probnej, to bedzie pozamiatane.
Kupuj TSI, w koncu ktos duzo jezdzacy bedzie na biezaco mowil co sypie sie w tych silnikach
Ja mam 1,4 TSI i skomentuje to tak:
Jeżeli jeździsz więcej po mieście kup 1,4 (bo można zejść ze spalaniem na przyzwoity poziom)
Jeżeli więcej poza miastem, długie trasy itp. bierz 1,8 (poza miastem spalanie będzie prawie identyczne).
Co do 1,4 TSI to faktycznie zapie... zdrowo ale spalanie wtedy rośnie też zdrowo.
Ja mam diesla służbowego i nigdy nie kupie prywatnie klekota, jedyny plus dla diesla to spalanie w trasie. I tu naprawdę nie ma co porównywać. Jeżeli chodzi o miasto to już różnice są nieduże.
Ja prywatnie jeżdżę dużo po mieście dlatego 1,4 jest dla mnie optymalny, a diesel nie zwróciłby mi się nigdy
Jeszcze mała dywersja do KIA CEED.
Byłem na jeździe próbnej i poprostu masakra!!! Przy 110km/h auto jeździło po całej drodze, bardzo nieprzyjemnie się zachowywało.
Samo wykończenie beznadziejne, licho spasowane plastiki w środku, które dodatkowo wyglądają jakby forma z wtryskarki była już na wykończeniu.
Jedynie co mi się podobało to cena i wygląd zewnętrzny (zresztą dalej mi się podoba )
hmm...jużkiedyś miałem się spytać czy coś nie tak mam , ale mój 2.0 jak jadę na trasie tak koło 70 to wogóle niema szans na rozgrzanie... . często tak mam że wyjeżdżam z zakładu po pracy , wyjeżdżam zaraz na trasę a i tak samochód stoi przynajmniej 5 minut przedtem na zapalonym silniku i jak niema możliwości rozpędzania się powyżej 90km to w zasadzie nie rozgrzewa się do 90 st :?
To ile tak pali 2.0 TDI na rozgrzaniu do 20 km ? a ile 1.9 TDI ?
W 1,9 TDI bardzo dużo zależy jak nastawiasz ogrzewanie kabiny (max. 1 a przy wyjątkowych mrozach przez pierwsze km w ogóle nie włączałem), postój może spowodować spadek temperatury a czasami nie rozgrzewał się nawet przez 15-18 km ale to przy skrajnych mrozach.
Zamieszczone przez voltar
Mialem jednak na mysli ze jak ktos jezdzi glownie w miescie to przeciec po rozgrzaniu silnika diesel juz bedzie znacznie bardziej oszczedny.
Musisz bardzo długo jeździć po mieście, żeby się rozgrzał. W Warszawie wieczorem zmieniałem trasę na dłuższą, żeby się rozgrzał.
Zużycie nawet w 1,9 TDI też potrafi poszybować. W każdym razie ponieważ długo się rozgrzewał to przestałem patrzeć na komputer i średnie zużycie paliwa ale było duże i 7 to żadne zaskoczenie na 15 km.
Nie rozumiem ? Napisalem ze po ok 15 km mi sie nagrzewa . Co w tym dziwnego ? Tobie moze sie po 9 a mnie nie moze po 15 ?
To dziwnego, że Maicroft ma dyszla
Jeśli faktycznie Twój 1.8TSI potrzebuje 15km żeby się nagrzać, to albo jest zepsuty, albo jest to kolejna róznica między BZB a CDAA - moje 1.8TSI potrzebuje raczej 5km niż 15km.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
voltar, mam 1.8 tsi w passacie (bzb) samochod osiaga 90st C (temp wody) w niecale 2 km. proponuje udac sie do serwisu.
jako wlasciciel 1.8 tsi (passat) i 2.0 tdi (leon) napisze kilka slow
to jesli chcesz pozostac przy serii (zadnych programow) to bralbym 1.8 tsi
chcialem rowniez zaznaczyc ze bardzo dobre osiagi do 100km/h 1.8 tsi sa spowodowane tym ze predkosc ta mozna osiagnac na dwojce (obroty ponad 6000), w przypaku 2.0 tdi jest to juz 3ci bieg. stad tak duze roznice w czasie przyspieszen
co do spalania rzedu 7L to przy normalnej jezdzie (nie agresywnej, ale tez nie ciagnieciu sie za tirem 80km/h) w trasie bedzie ciezko bedzie uzyskac. Moim zdaniem naprawde trzeba jezdzic mocno spokojnie i delikatnie (typowy eco driving) aby moc uzyskac takie wyniki.
jesli tak nie jezdzisz to licz sie przynajmniej z 1-2L wiecej na 100.
jesli chodzi o nagrzewanie diesli to 2.0 tdi bo dodatkowa nagrzewnice w porownaniu do 1.9 tdi i grzeje sie o 1/3 szybciej.
obecnie w zimie, przesiadlem sie z 2.0 tdi na 1.8 tsi i diesla odpale pewnie jak sie mrozy skoncza. bo jezdzac po miescie, 2.0 tdi nie bylo w stanie sie dogrzac, a 1.8 tsi nawet przy -20 nagrzeawal sie w 4km
Zamieszczone przez Maicroft
Nie mowmy o starym silniku 1.8 20VT jaki byl w Audi, a jest nadal np w Seacie. To zupelnie inna konstrukcja.
Yarek, może zdefiniujmy temperaturę rozgrzania, zanim dyskusja rozgorzeje? Mnie przy temp -3°-+5°C wskazówka temperatury "boryga" rusza się już po 2 km, ale pełne rozgrzanie następuje pewnie po 10km (i nie chodzi mi o to, że układ chłodniczy ma 90°C, bo to nie wiele znaczy).
Jeśli masz na myśli osiągi, to nie za bardzo... 1.8TSI jest sporo szybszy od 2.0TDI 140
Zresztą już osiągi podawane przez producenta sporo wyjaśniają - czasy 0-100km/h:
2.0 TDI 140KM 9,6s
1.8 TSI 7,8s
no jakoś nie wiele wyjaśniają, kolega będzie jeździł w dużej mierze w trasy a tak od 0-100 za bardzo mu się nie przyda, podaj przyspieszenie na poszczególnych biegach które częściej będzie wykorzystywał.
Maicroft napisał/a:
Nie mowmy o starym silniku 1.8 20VT jaki byl w Audi, a jest nadal np w Seacie. To zupelnie inna konstrukcja.
w jakim seacie montuja taki silnik?
Nowy Seat Exeo, czyli stare A4 :twisted:
winni77, Komputer pokladowy pokazuje srednia predkosc w pozycji 2. Potrafie zatankowac, przejechac z punktu A do B, wrocic i zatankowac znow. Srednia mi sie pojawia, a spalanie licze z dystrybutora. Czesto jest to jazda z predkosciami 130-160 :idea: Bywa krotko szybciej.
Hmm. BB-Lodz-Czestochowa-Jedrzejow-Kielce-Miechow-Olkusz-Tychy-BB - 7,5godziny - srednia mozna policzyc. Dystans okolo 720km. Spalanie realne mniej niz 7l. Zapomnialem dodac, DSG nie obniza spalania :twisted:
Ale nie o tym mowa, kolega przy okazji podal realnie spalanie w podobnych warunkach 1.8TSI, a nad tym rozmyslamy.
W tych dywagacjach powinnismy sie skupic na takich sprawach jak swiece (45-60kkm) cewki (??km) turbina, sprzeglo (w innym watku wychodzi ze to slabizna, troche pokopie sie w sniegu i juz przypalone), pozostale elementy sa ok, bo tarcze przod wszystkie wersje omawiane maja 288mm(1.4TSI chyba tez) wiec 100kkm na klockach nie jest problemem (to tez realny koszt uzytkowania), ile oleju na dolewki bedzie trzeba wlewac do TSI cisnietego w trasie (TDI jakis 1-1,5l miedzy wymianami jak ktos ostro jezdzi) itd, spalanie to taki sobie koszt
voltar, mam 1.8 tsi w passacie (bzb) samochod osiaga 90st C (temp wody) w niecale 2 km. proponuje udac sie do serwisu.
W moim tdi przy jeździe po mieście w zimie /wolno, korki/ temperatura wody nie dochodzi do 90C, często zatrzymuje się na podziałce przed kreską pionową.
Czy to oznacza, że olej też się nigdy nie nagrzewa do optymalnej temperatury przy jeździe w mieście a co za tym idzie nie powinno się przekraczać 2.5 tys. obrotów, mimo że auto już przejechało kilka km?
Z drugiej strony jak zaczniesz dokladac i np zamiast 1.4TSI wezmiesz 1.8TSI z napedem 4x4 i z DSG na wypasie to kwota znacznie urosnie.p.s.Kiedy zamierzasz kupowac?
O nie, nie zamierzam już nic dokładać. Budżet jest ograniczony. A gdyby nie był to zapewne żadnego z nas na tym forum by nie było.
Chyba zapomniałem napisać, ma być z kratką. Czyli muszę się zmieścić do końca czerwca. Co oznacza zamówienie na przełomie marca - kwietnia.
80% to trasa, 20% to miasto. Głownie czyli 80% jeżdżę spokojnie, ale pozostaje jeszcze 20%. Nie jestem wariatem, ale zapas mocy pomaga sprawnie poruszać się na naszych drogach. Często na mazurach mam sytuacje. Tir za nim 10 osobówek, droga kręta i 70km/h na liczniku. I w tym momencie chce więcej niż mam obecnie. Na trasie nie wariuje (mam dla kogo żyć), ale jadę płynnie. A to znowu wymaga dodatkowych KM. Więcej KM znaczy więcej za PB czy też ON. Większą moc traktuje w autku tak samo jak ABS, poduszki, ksenony. Jest to forma bezpieczeństwa. Życia, zdrowia nic nie zwróci. No i troszkę fan też ma być. W końcu w autku dziennie więcej siedzę niż we własnym łóżku.
Maicroft spojrzalem na polski kofigurator i masz racje, jest 1.8 20vt :shock: bylem przekonany ze on eu5 nie spelnia i go nie dopuszczaja juz, a tu taki bonus :?
[ Dodano: Nie 14 Lut, 10 17:02 ] winni77, trasa ta to warszawa-kijow zrobiona kilkunastokrotnie. a predkosc miejscami ponad 200
srednia predkosc podana przez kompa. liczona z zegarka i przebiegu nie roznila sie znaczaco.
Yarek, może zdefiniujmy temperaturę rozgrzania, zanim dyskusja rozgorzeje? Mnie przy temp -3°-+5°C wskazówka temperatury "boryga" rusza się już po 2 km, ale pełne rozgrzanie następuje pewnie po 10km (i nie chodzi mi o to, że układ chłodniczy ma 90°C, bo to nie wiele znaczy).
Dokladnie nie sadze zebym mial cos nie tak z silnikiem.
Po pierwsze pisalem o rozgrzewaniu silnika w warunkach zimowych i te 15 km ktore
podalem to raczej warunek skrajny , powiedzmy raczej 12-15 km
Po drugie co rozumiecie przez silnik rozgrzany ? Jesli wskazowke pionowo na 90 C to wezcie pod uwage ze jest to tylko wskaznik i niedawno bylo tutaj na forum o weryfikacji wskazywanej przez niego temp. Wg pomiarow wyszlo ze trzeba jeszczcze nieco poczekac aby osiagnac temp 90 C co jest wazne przy uzytkowaniu auta z turbina.
Ponadto mowilem o rozgrzewaniu silnika w miescie gdzie jedzie sie stosunkwo wolno
Sprawdzalem wielokotnie i jezeli powiedzmy po 2 - 3 km wjechalbym na trase i zwiekszyl predkosc obrotowa silnika to wskazowka temp duzo szybciej skoczy do pozycji pionowej , ale nie jest to wtedy rozgrzewanie silnika w miescie o ktorym pisalem
W moim aucie dodatkowo zaobserowalem dosyc skokowa zmiane temp. na wskazniku tzn najpierw jak silnik jest zimny to pierwsze kilka km wskazowka lezy na 0, potem powoli podnosci sie powiedzmy do 30-40 stopni a jak zwiekszy sie predkosc jazdy to szybko nastepuje skok w okolice 90 C.
Z tego powodu nie ma sensu jakiekolwiek rozgrzewanie silnika na postoju bo to nic nie daje oprocz zuzycia paliwa , nie ma sensu oczysiscie tez od razu zylowac nierozgrzanego silnika tylko po prostu zaczac jechac tak najszybciej jak to jest mozliwe.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Komentarz