Zamieszczone przez Dig Dug
[O1] Holowałem inne auto
Zwiń
X
-
[O1] Holowałem inne auto
Cześć,
Miałem niedawno taką sytuację; z braku lawety trzeba było pociągnąć kolegę Audi A3. Holowanie przez 12 km, w tym jedną górkę (było to woj. opolskie więc górka niewielka, ale zawsze górka).
Pls powiedzcie czy mogło to mieć jakiś niekorzystny wpływ (silnik, sprzęgło) na moje auto? Mam przebieg 60 tys. km. Olej Mobil 0W40.
Pozdrawiam
-
-
dragster, to zależy czy ty umiesz holować a kierowca auta które ciągnałeś umie być holowany
zasadniczo to pytanie wymaga wróżenia z fusów
sprzegło możesz spalić nawet wyjeżdżając z garażu podziemnegoprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Poza wiekszym spalaniem to nie robilbym z tego problemu. Dobrze jest urzymywac obroty na wyzszym poziomie, nie pozwalac na poslizg sprzegla, stukanie dwumasy. Chyba czujesz kiedy Twoja gablota dusi sie, pracujac w nietypowych warunkach. Ciagniecie przyczepki to tego odpowiednik. Plynna jazda, nienaduzywanie hamulca w ciagnietym poj.- cala sztuka.PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
-
dragster, OII 1.9TDI 105KM może ciągnąć przyczepę o DMC 1400kg. Więc twoja OI będzie mogła spokojnie podobny ciężar ciągnąć. Więc raczej nic Ci się nie powinno stać, albo powiem inaczej, raczej na pewno nic. No chyba że ruszałeś z 2 biegu i holowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBdragster, OII 1.9TDI 105KM może ciągnąć przyczepę o DMC 1400kg. Więc twoja OI będzie mogła spokojnie podobny ciężar ciągnąć. Więc raczej nic Ci się nie powinno stać, albo powiem inaczej, raczej na pewno nic. No chyba że ruszałeś z 2 biegu i holowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterpowiedzcie czy mogło to mieć jakiś niekorzystny wpływ (silnik, sprzęgło) na moje auto?Zamieszczone przez piotrek_gdyzasadniczo to pytanie wymaga wróżenia z fusówPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Popieram k Szkoda czasu na dyskusje jeżeli nic się z autem nie dzieje. Na pewno gorsze jest butowanie zimnego silnika na mrozie..
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
nic sie nie stało musiał byś po wielkich górach go holować albo jechać na pół sprzęgle zeby go przypalić a jak piszesz górki małe i odcinek krótki]http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBholowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojciech_Zamieszczone przez AdamBholowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.
Holując przyczepę (w okresach wakacyjnych, dystans jednorazowy od 10km do ponad 400km ) zrobiłem już ponad 40tyś (dystans z przyczepą) na zegarach 130tyś i sprzęgło bez problemów
Myślę że takie holowanie miało na pewno mniejszy wpływ na auto niż moje ciągnięcie przyczepy zakładając że robiłeś to z głową.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Thundi, chodzilo mi ogolnie o zly wplyw na sprzeglo poprzez duze podnoszenie momentu na niskich obrotach poprzez tunning np (wg powszechnych opinii ten sam moment dostepny "wyzej" juz na sprzeglo nie szkodzi az tak) czy tez przez jazde na niskich obrotach z obciazeniem. Po prostu nigdy nie znalazlem fizycznego wytlumaczenia tej kwestii bo przeciez tak na pierwszy rzut oka moment obrotowy to sila skretna i czy przy nizszych czy przy wyzszych obrotach to ciagle taka sama sila
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojciech_wg powszechnych opinii ten sam moment dostepny "wyzej" juz na sprzeglo nie szkodzi az tak
Tu chodzi o wartość momentu w chwili załączania sprzęgła: jeśli moment jest duży w chwili gdy puszczasz sprzęgło to większa jest szansa spalenia sprzęgła niż gdy jest mniejszy, natomiast ta wartość ma znacznie mniejszy wpływ gdy sprzęgło już przenosi część momentu.
Czyli znacznie większy moment jest potrzebny by spalić sprzęgło gdy pedał sprzęgła jest puszczony nić w chwili gdy go puszczasz (czyli łączysz)
Np: spalisz sprzęgło powoli puszczając pedał sprzęgła gdy silnik dostarcza 200Nm (wartość przykładowa !) ale nie spali się ono gdy silnik dostarcza 500Nm gdy napęd został wcześniej spięty (złączony)
Zamieszczone przez wojciech_bo przeciez tak na pierwszy rzut oka moment obrotowy to sila skretna i czy przy nizszych czy przy wyzszych obrotach to ciagle taka sama silaO ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BOODZISZPanowie a czy np. caddy sdi 1,9 pociągnie przyczepkę 1200kg?
Zamieszczone przez pedronie znalazłem tez miejsca gdzie ten hak sie wkręca, trzeba wyjmowac tą kratke-zaślepke
w zderzaku żeby zamontowac hak?O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
Komentarz