[O1] Holowałem inne auto

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamus24_85
    Classic
    • 2010
    • 26

    [O1] Holowałem inne auto

    Zamieszczone przez Dig Dug
    tomek, Oni oczekują udziału klientów indywidualnych, którzy częściej liczą grosze i jeżdzą po stacjach nestle itp. Mnie to nie dziwi. Próbuja kolejnej lojalki i tyle.
    To ja może podpowiem, że lepiej będzie się dogadać z kimś, kto potrzebuje faktur na paliwo, brać faktury dla niego i dzielić pół na pół vatem
  • dragster
    Elegance
    • 2009
    • 895
    • Honda

    #2
    [O1] Holowałem inne auto

    Cześć,

    Miałem niedawno taką sytuację; z braku lawety trzeba było pociągnąć kolegę Audi A3. Holowanie przez 12 km, w tym jedną górkę (było to woj. opolskie więc górka niewielka, ale zawsze górka).

    Pls powiedzcie czy mogło to mieć jakiś niekorzystny wpływ (silnik, sprzęgło) na moje auto? Mam przebieg 60 tys. km. Olej Mobil 0W40.

    Pozdrawiam
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      dragster, to zależy czy ty umiesz holować a kierowca auta które ciągnałeś umie być holowany

      zasadniczo to pytanie wymaga wróżenia z fusów
      sprzegło możesz spalić nawet wyjeżdżając z garażu podziemnego
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • bubuDE
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 763
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Poza wiekszym spalaniem to nie robilbym z tego problemu. Dobrze jest urzymywac obroty na wyzszym poziomie, nie pozwalac na poslizg sprzegla, stukanie dwumasy. Chyba czujesz kiedy Twoja gablota dusi sie, pracujac w nietypowych warunkach. Ciagniecie przyczepki to tego odpowiednik. Plynna jazda, nienaduzywanie hamulca w ciagnietym poj.- cala sztuka.
        PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Sam kiedyś przyciągnąłem fabię na lawecie jadąc golfem 3 sdi ponad 500 km. A widzialem gościa co na lawetce za golfem 3 wiózł jeepa grand cheeroke. Umiejętne holowanie nie spowoduje strat w autku.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            dragster, OII 1.9TDI 105KM może ciągnąć przyczepę o DMC 1400kg. Więc twoja OI będzie mogła spokojnie podobny ciężar ciągnąć. Więc raczej nic Ci się nie powinno stać, albo powiem inaczej, raczej na pewno nic. No chyba że ruszałeś z 2 biegu i holowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • pedro
              Ambiente
              • 2009
              • 178

              #7
              Zamieszczone przez AdamB
              dragster, OII 1.9TDI 105KM może ciągnąć przyczepę o DMC 1400kg. Więc twoja OI będzie mogła spokojnie podobny ciężar ciągnąć. Więc raczej nic Ci się nie powinno stać, albo powiem inaczej, raczej na pewno nic. No chyba że ruszałeś z 2 biegu i holowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.
              ruszanie z 2ki czy wrzucanie np. przy małej prędkości ze świateł 3ki to kumam, ale jazdą na 4ce 50-60 też nadwyrężam sprzęgło?
              Pozdrawiam
              pedro

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                pedro, prędkość na 4 biegu przy 50km/h w OII jest chyba coś koło 1500obr/min. (w OI pewnie będzie podobnie) więc przy ciągnięciu pod górkę 1300kg chyba nie jest rozsądnie. Jak uważasz?
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez dragster
                  powiedzcie czy mogło to mieć jakiś niekorzystny wpływ (silnik, sprzęgło) na moje auto?
                  skoro już jest po fakcie....to nie widze senu rozdrabniania się w tym temacie..... czy masz jakieś specjalne negatywne objawy wynikajace z tego holowania?....... jesli nie to po prostu zapomnij, że holowałeś takie auto i tyle...a już co ma do tego olej ??? :roll:
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  zasadniczo to pytanie wymaga wróżenia z fusów
                  :wink: właśnie...
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • zielony49
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 180

                    #10
                    Producent przewidział możliwość holowania przez Twoj samochód innego nawet Audi, w tym celu zainstalował pod spodem po prawej stronie takie ucho zwane hakiem holowniczym , hehe Nie martw się kolego. Pozdrawiam
                    Dipol

                    Komentarz

                    • phoneman
                      RS
                      • 2008
                      • 3374
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      PAOLO ESCO, Popieram k Szkoda czasu na dyskusje jeżeli nic się z autem nie dzieje. Na pewno gorsze jest butowanie zimnego silnika na mrozie.
                      .

                      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez phoneman
                        Na pewno gorsze jest butowanie zimnego silnika na mrozie.
                        :thank:
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • adi747
                          L&K
                          • 2008
                          • 1138

                          #13
                          nic sie nie stało musiał byś po wielkich górach go holować albo jechać na pół sprzęgle zeby go przypalić a jak piszesz górki małe i odcinek krótki]
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                          JEST
                          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                          octavia 2 2.0TDI BKD

                          Komentarz

                          • dragster
                            Elegance
                            • 2009
                            • 895
                            • Honda

                            #14
                            Dziękuję Wam wszystkim.
                            Po prostu chodziło mi to po głowie, pomimo że żadnych zmian w aucie nie czuję, to jednak było to nietypowe obciążenie. Po postach widzę, że holowałem jak należy.

                            Pozdrawiam
                            Silnik R18A2.
                            http://www.dadrl.org.uk
                            http://www.lightmare.org

                            Komentarz

                            • pstryczek
                              RS
                              • 2009
                              • 10780
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Ja też miałem okazje w piątek holować staruszka Golfa II z Katowic do Tychów i nic się nie przytrafiło mojej octavce. Choć robiłem to pierwszy raz w życiu udało się powoli dojechać do warsztatu. Obroty trzymałem pomiędzy 2-3 tys.
                              Marek

                              Komentarz

                              • luks
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 240

                                #16
                                raptem przedwczoraj holowałem felicię kumpla. i jeszcze musieliśmy ją wyholować z zatoczki z krawężnikiem.. sprzęgło pewnie dostało trochę ... ale na koniec - po to się cackamy z tymi gratami na co dzień, żeby w awaryjnej sytuacji do czegoś były przydatne :]
                                skoda
                                fuckyeah!

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14888
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Jeśli zdarzyło się holowanie, a nie robisz tego nałogowo, to nie myśl już o tym. prędzej zajeździsz autko jak będziesz kręcił bączki pod disco :diabelski_usmiech
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • Kajtiii
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 291

                                    #18
                                    Ja w lecie targałem UAZa przez 20 km z 3 osobami na pokładzie u mnie i 3 w UAZie.
                                    Jak pisali koledzy wcześniej: jak umiesz holować a holowany umie byc holowany to krzywdy autku nie zrobisz :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • wojciech_
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 164

                                      #19
                                      Zamieszczone przez AdamB
                                      holowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.
                                      - ( pozwole sobie na lekki OT ) ehh przyjmuje to za pewnik ze jazda z obciazeniem na niskich obrotach i generalnie wysoki moment z niskich obrotow wplywaja negatywnie na sprzeglo, ale jeszcze nigdy nie mialem okazji poczytac fizycznego wytlumaczenia tej kwestii :/ Bo co do niskich obrotow i ukladu korbowo tlokowego to wszystko jest jasne...

                                      Komentarz

                                      • Thundi
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1157

                                        #20
                                        Zamieszczone przez wojciech_
                                        Zamieszczone przez AdamB
                                        holowałeś auto na 4 biegu z prędkością 50-60km/h to wtedy dwumasę trochę nadwyrężyłeś.
                                        - ( pozwole sobie na lekki OT ) ehh przyjmuje to za pewnik ze jazda z obciazeniem na niskich obrotach i generalnie wysoki moment z niskich obrotow wplywaja negatywnie na sprzeglo, ale jeszcze nigdy nie mialem okazji poczytac fizycznego wytlumaczenia tej kwestii :/ Bo co do niskich obrotow i ukladu korbowo tlokowego to wszystko jest jasne...
                                        Bo takiego nie znajdziesz. Auto jest przystosowane do ciągnięcia przyczepy przy max wadze więc holowanie auta to nie jakiś zbytni problem dla elementów auta (o ile oczywiście użytkownik wie jak się to robi - zajechać można nówkę po 1h po odebraniu z salonu jak się ktoś uprze )

                                        Holując przyczepę (w okresach wakacyjnych, dystans jednorazowy od 10km do ponad 400km ) zrobiłem już ponad 40tyś (dystans z przyczepą) na zegarach 130tyś i sprzęgło bez problemów

                                        Myślę że takie holowanie miało na pewno mniejszy wpływ na auto niż moje ciągnięcie przyczepy zakładając że robiłeś to z głową.
                                        O ortografie dba FF.
                                        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                        Skoda Octavia & Audi A6

                                        Komentarz

                                        • wojciech_
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 164

                                          #21
                                          Thundi, chodzilo mi ogolnie o zly wplyw na sprzeglo poprzez duze podnoszenie momentu na niskich obrotach poprzez tunning np (wg powszechnych opinii ten sam moment dostepny "wyzej" juz na sprzeglo nie szkodzi az tak) czy tez przez jazde na niskich obrotach z obciazeniem. Po prostu nigdy nie znalazlem fizycznego wytlumaczenia tej kwestii bo przeciez tak na pierwszy rzut oka moment obrotowy to sila skretna i czy przy nizszych czy przy wyzszych obrotach to ciagle taka sama sila

                                          Komentarz

                                          • Thundi
                                            L&K
                                            • 2005
                                            • 1157

                                            #22
                                            Zamieszczone przez wojciech_
                                            wg powszechnych opinii ten sam moment dostepny "wyzej" juz na sprzeglo nie szkodzi az tak
                                            To akurat jest prawdą w pewnych warunkach oczywiście i to łatwą do wytłumaczenia

                                            Tu chodzi o wartość momentu w chwili załączania sprzęgła: jeśli moment jest duży w chwili gdy puszczasz sprzęgło to większa jest szansa spalenia sprzęgła niż gdy jest mniejszy, natomiast ta wartość ma znacznie mniejszy wpływ gdy sprzęgło już przenosi część momentu.
                                            Czyli znacznie większy moment jest potrzebny by spalić sprzęgło gdy pedał sprzęgła jest puszczony nić w chwili gdy go puszczasz (czyli łączysz)

                                            Np: spalisz sprzęgło powoli puszczając pedał sprzęgła gdy silnik dostarcza 200Nm (wartość przykładowa !) ale nie spali się ono gdy silnik dostarcza 500Nm gdy napęd został wcześniej spięty (złączony)

                                            Zamieszczone przez wojciech_
                                            bo przeciez tak na pierwszy rzut oka moment obrotowy to sila skretna i czy przy nizszych czy przy wyzszych obrotach to ciagle taka sama sila
                                            Niestety stała to ona jest mniej-więcej tylko w silnikach elektrycznych, w silnikach spalinowych moment jest zmienny.
                                            O ortografie dba FF.
                                            Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                            http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                            Skoda Octavia & Audi A6

                                            Komentarz

                                            • BOODZISZ
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 235

                                              #23
                                              Panowie a czy np. caddy sdi 1,9 pociągnie przyczepkę 1200kg?

                                              Komentarz

                                              • pedro
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 178

                                                #24
                                                dziś zauważyłem że nie posiadam na wyposażeniu haka do holowania/:
                                                oby się nigdy nie przydał
                                                nie znalazłem tez miejsca gdzie ten hak sie wkręca, trzeba wyjmowac tą kratke-zaślepke
                                                w zderzaku żeby zamontowac hak?
                                                Pozdrawiam
                                                pedro

                                                Komentarz

                                                • Thundi
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1157

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez BOODZISZ
                                                  Panowie a czy np. caddy sdi 1,9 pociągnie przyczepkę 1200kg?
                                                  Pociągnąć może i pociągnie ale ani to nie zalecane ani zgodne z prawem max to 1000kg jeśli jest hamulec najazdowy jeśli nie ma to 500kg.

                                                  Zamieszczone przez pedro
                                                  nie znalazłem tez miejsca gdzie ten hak sie wkręca, trzeba wyjmowac tą kratke-zaślepke
                                                  w zderzaku żeby zamontowac hak?
                                                  Tak jedną kratkę trzeba wyjąc wtedy masz dostęp do gniazda i w nie się wkręca, uchwyt powinien być w wnęce na koło zapasowe.
                                                  O ortografie dba FF.
                                                  Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                                  http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                                  Skoda Octavia & Audi A6

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...