Ojciec zastanawia sie nad Octavia II 4x4 TDI kombi, czy warto? Moim zdaniem ma zbyt slaby silnik, tylko 105KM, nawet po wirusie nie bedzie smigal tak jak nalezy. 2.0FSI 4x4 odpada. No i cena jak dla mnie troche przesadzona, za 115tys mozna miec nowego Passata Varianta 2.0TDI 4motion. Prosze o pomoc i wasze opinie na ten temat
Ktoś kto kupuje samochód 4x4 to chyba nie jeździ na wyścigi . Też nie miałem przekonania do 105, ale kolega z forum powiedział ze spokojnie wystarcza. Jeżdzę 110 i to jest dla mnie odrzutowiec a , 5 koni duzej różnicy nie robi . Ale jeśli za te pieniądze można mieć paska to chyba bym się nie zastanawiał. Chociaż?
nawet po wirusie nie bedzie smigal tak jak nalezy. 2
a co dla Ciebie znaczy jak należy? Każdy ma inne wymagania.
Po chipie "tylko" 90 konny Tour chodzi bardzo przyjemnie.
Generalnie 1.9 nie jest złym wyborem.
Co do ceny Paska, to będzie podstawowa wersja... Niestety każdy dodatek to kosmiczna kwota
Aczkolwiek możliwe, że jest to warte rozeznania.
Tylko dla autostradowych maniaków będzie trochę brakować 6 biegu... 6 bieg świetnie sprawdza się nawet na zapchanej obwodnicy :twisted:
Pytanie czy Twój Ojciec wykorzysta napęd ?
Jeśli jeździ w góry i chce mieć pewność, że wyjedzie z większego śniegu, to warto... Bo do normalnej jazdy imho totalnie zbędny wydatek... Różnica będzie na korzyść Elegance + Ksenon.
Strasznie zaluje ze nie ma w ofercie O II 2.0TDI 4x4 bo wtedy wybor bylby oczywisty.
Co do ceny Paska, to będzie podstawowa wersja... Niestety każdy dodatek to kosmiczna kwota
Wersja Comfortline, a co do dodatkow fakt, ceny z kosmosu :?
a co dla Ciebie znaczy jak należy? Każdy ma inne wymagania.
Bo widzisz, Octa II kombi 4x4 to dosc ciezkie auto i wydaje mi sie ze nawet te ~150KM po wirusie moze nie wystarczyc. Co innego gdyby bylo 2.0TDI, ~175KM i gitarka k Kazdy ma inne wymagania :diabelski_usmiech
Mysle ze dobrym wyborem bedzie 2.0TDI w Elegance tak jak napisal Zoltar
W sumie jak policzylem sobie w konfiguratorze O II 2.0TDI kombi Elegance czern magic z xenonami, polskora i grzanymi fotelami to wyszlo 108tys a za 112 jest RS :twisted: :twisted: :twisted: no ale dieselek to dieselek
Wersja 1.9 4x4 po wirusie, przy strzale ze sprzegla bedzie robila czas do setki ponizej 8 sek.
Elastycznosc tez bedzie miala super. Bedzie swobodnie robila wiatrak z seryjnej 2.0TDI i wcale nie bedzie bardzo odstawala chipowanej.
Nie mowiac juz o Passacie 2.0 FSI, ktory jest mega kupą i sprawny kierownik nawet seryjnym 1.9TDI by go wyleczyl. :wink:
[ Dodano: Nie Sty 08, 2006 8:31 am ]
Zamieszczone przez Ziomal
Jeżdzę 110 i to jest dla mnie odrzutowiec a , 5 koni duzej różnicy nie robi
Na papierze. W praktyce ten motor ma wiecej koni a tym bardziej momentu od Twojej 110VP.
Za O II 1.9TDI Adventure 4x4 z wyposazeniem zrownujacym ja z wersja Elegance i dodatkami (xenony, polskora, podgrzewane fotele) trzeba zaplacic niemal 116tys zl :shock: :shock: :shock: a dodac jeszcze program za 1-1,5... zgroza
Na naszym forum forum tej osoby nie chyba nie ma, ale na tdiracing.pl poszukaj 'shafter-a'. Jego ojciec ma 4x4 2.0FSI wiec dowiesz sie jak jezdzi silnik 2.0 w tej budzie.
MiKruS, Nie wiem jak w nowej, ale w starej strzal ze sprzegla z tych obrotow powodowal chwile namyslu przedniej osi i odjazd z miejsca, wiec faktycznie roznica w starcie moze byc ogromna :diabelski_usmiech
A inni to robia tanie furaki :?: . Fiat, Opel, Ford, Renault tez poszly do gory i to nie malo. Jak wypasiona Astra kosztuje ponad 100tys, to gdzies tu chyba jest juz pomylka :idea:
Zwroc uwage, ze Adventure nie ma kilku fajnych dodatkow z wersji Elegance
Pokrowiec na narty i wiekszy przeswit w zwyklej tez mozesz miec :twisted: Generalnie zderzak w nowej jest bardziej odporny na krawezniki niz w starej Octavi, a dodatkowy przeswit lub sama plyta stalowa pod silnikiem przydaje sie w zimie, gdy spadnie snieg, drogowcy zaspia i zostaja koleiny w drodze.
Dane katalogowe nie uwzgledniaja mozliwosci ruszenia czterołapem z 4.000 rpm...
no tak, tylko nie jestem pewien, czy dokladnie o to chodzi ojcu cieq'a?
:?
Nie wiem czy zauwazyles, ale w pierwszym moim poscie staralem sie przekazac info o tym, ze dlubana Octa 1.9 4x4 bedzie bardzo dynamicznym samochodem. 99% kierowcow bedzie mialo pelno w gaciach jak sie nim przejedzie.
Informacja o mozliwosci zejscia ponizej 8 sek przy strzale ze sprzegla, byla czyms dodatkowym. Padlo pytanie ze strony Cieq-a, jak to mozliwe, wiec odpisalem.
Nie oznacza to tym samym, ze samochod ten jest szybki tylko jak mu sie w dupe daje... :roll:
BTW: Szkoda, dlubane 1.9 4x4 zrobi wiatrak z Twojej Octy 2.0 DSG bez zadnych sztuczek. Jak myslisz? Bedzie wystarczajaco szybka dla ojca Cieq-a? A moze za szybka?
no to bralbym elegance 2.0 TDI, zreszta wlasnie tak zrobilem :szeroki_usmiech
wiadomo: kazda myszka swoj ogonek costam costam , ale teraz ponownie wybralbym to samo + ksenony + podgrzewanie dupki (mea culpa )
MiKruS, nie kazdemu zalezy na robieniu wiatraka itd itp i tez nie kazdy przejmuje sie, ze ktos moze takiego wiatraka z niego zrobic, chcialem samochod, ktorym moge sie dosc sprawnie poruszac bez koniecznosci myslenia o dlubaniu go i taki mam, oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze dla wielu to za malo, dla mnie jest ok.
kazdemu wedlug potrzeb.
pzdr!
cieq, oczywiscie pelna slusznosc po stronie MiKruS'a:
Zamieszczone przez MiKruS
dlubane 1.9 4x4 zrobi wiatrak z Twojej Octy 2.0 DSG bez zadnych sztuczek
wybor nalezy do ciebie i taty.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ale ja tylko chcialem przekazac, ze ten samochod nie bedzie zadnym mułem. :roll:
Przy braku alternatywy w postaci 2.0TDI 4x4, chiptuning jest bardzo dobrym i wystarczajacym rozwiazaniem w przypadku tego samochodu, jesli komus zalezy na napedzie na cztery kola i w miare dynamicznym dupowozie.
Wydaje mi sie, ze brak w ofercie 2.0TDI 4x4 wynika z wewnetrznej polityki koncernu, tak samo bylo w przypadku 130PD (wystepowal np. w Passatach i Golfach 4motion, A4 itd), a zabawa w przeszczep silnika nie ma najmniejszego sensu.
4x4 Adventure, tak jak napisal Maicroft, ma ubozsze wyposazenia w stosunku do Elegance.
Właściwie to wchodzilby w gre takze Superb Elegance 2.0TDI, i mimo ze jest samochodem bardzo komfortowym, reprezentacyjnym, bogato wyposazonym, oferujacym ogromna przestrzen dla pasazerow, to jest to dosc przestarzala konstrukcja i raczej sklanialbym sie ku Octavii II w wersji kombi...
A 150tys za Superba 2.5TDI Elegance...
Rozwazania przed zakupem to przerabana sprawa :evil:
Właściwie to wchodzilby w gre takze Superb Elegance 2.0TDI
o! i to jest rzeczywiscie jakas alternatywa (jak dla mnie oczywiscie), tez ostatecznie stanalem przed takim wyborem (no dokladnie to 1.9 130, bo nie bylo jeszcze 2.0) i u mnie superb przegral wlasciwie z bardzo subiektywnych wzgledow, wiec mysle, ze jak dla ojca, to niezla propozycja.
mysle, ze jak jeszcze troche podrosne, to chetnie lyknalbym cos takiego
tak tak, wybieraj, wybieraj
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz