tylko ze dpf potrafi sie zasyfic w miescie z tych 4-5% do 45% w ciagu 100km, one wypalaja sie o wiele czesciej niz sie to wydaje. przy moim stylu jazdy czyli miasto po 6-10km komputer odpala wypalanie dpfa srednio co 300km
[ Dodano: Sro 24 Lut, 10 12:24 ]
Zamieszczone przez Thundi
Takie sformułowanie jest niestety błędne Bo w grupie VAG znajduje się też Audi a u nich można kupić Q7 które ma SCR'a czyli wymaga dolewania AdBlue ( dostępne w motorach 3.0TDI 4.2TDI i 6.0TDI ).
mialem na mysli silniki dla plebsu czyli 1.9 tdi i 2.0 tdi
i rzeczywiscie zapomnialem poczatkowo w starych superbach byl dpf mokry ale nie dzialalo to kompletnie bo byl za daleko i temperatury nie mogli utrzymac
i jak podczas takiego wypalania wyglada zużycie paliwa?
Zuzycie paliwa zalezy od tego jak bedziesz jechal
Tu poprostu musisz utrzymac odpowiednia temperature w ukladzie wydechowym.
Mi pdf zapalil sie 2 razy i wystarczylo pare kilometrow jazdy z okolo 80-100 km/h i po sprawie
...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
Kolego mam DPfa w O1 oczywiscie nie fabrycznie, zostal dolozony w 2007, mam naklejke pod maska i wystarczy wjechac na kanal by sprawdzic. Jak masz podejrzenia ze jest to sprawdz, ewentualnie tak jak u mnie w niemieckim Briefie mam adnotacje o filtrze.
Najechane mam ponad 246 tys i auto jezdzi calkowicie normalnie. Wiec nie przejmuj sie poki nie musisz :P
Jakbys przypadkiem mial to pilnuj w zimie poziomu oleju jesli jezdzisz na krotkich odcinkach bo moze przypywac.
No to moze ja sie wypowiem :
- najwieksze problemy z DPF maja 2.0tdi 8v silniki w Audi a4 . Czy to zasluga odleglosci DPF od turbiny czy po prostu zrzadzenie losu generalnie mielismy pare przypadkow takich ze wlos sie jezy. Pozatym dzieki cyklom wypalania wyraznie podnosi sie poziom oleju. Jak ktos nie kontroluje bagnetu to wytarty waleczek czy szklaneczki murowane....
- zaraz za nimi plasuja sie passaty 3C -2.0tdi 16v na siemensie. Tam znowu osprzet masakrycznie leci. Pompowtryski nie trzymaja dawek, sa problemy z odpowiednia temp do wypalania czy czujniki cisnienia w filtrze pokazuja takie bzdury ze szok. Oczywiscie dyskoteka na desce.
- Octavi z DPF ktora by odmowila posluszenstwa jeszcze nie mialem. Owszem czasem musze przed wirusem wyczyscic filtr bo wlasciciel zaniedbal ale generalnie...mniej sie psuja niz drozsi "bracia"
Jak ktos kupi zonie by wozila dzieci do przedszkola 2km w jedna strone auto z DPF....to sam sie prosi o problemy!
Swoja droga nie wiem czy wiece ze ta ekologia odbije sie na naszych plucach i organizmach znacznie bardziej niz sobie wyobrazamy.... :evil:
Gdzies czytalem madre wypracowanie jak to sadza wiaze ze soba rozne szkodliwe czasteczki. Wiekszosc z nich wylapuja nasze wlosy w nosie :twisted: (taki ludzki DPF), pozniej mamy oskrzela, i dopiero pluca nim do krwi wpadna.
Tutaj czastki ciezkie zostaja wylapane. Ale najbardziej szkodliwe sa wlasnie te malutkie ktore pozbawione balastu omijaja cala nasza linie obrony i bezposrednio do krwiobiegu sie dostaja... :shock:
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
xtremesystems, nie zawracaj sobie głowy olejem, dopuki doputy masz auto na gwarancji nie ryzykował bym wymiany na WŁASNY olej, bo (1.6 tdi) to nowy silnik i "a nóż" cos sie zwali i wina pojdzie na ciebie bo żes olej "niewiadomego pochodzenia" zalał, jak bedziesz miał 1.6 tdi to zapewne(tak mi sie wydaje) bedzie zalany Castrol SLX Longlife 5w-30 (ale tego to tak naprawde nikt nie wie procz fabryki.mozesz przejsc na inne parametry byle by trzymał normy zakładane przez VW do 1.6 tdi jesli sie nie myle 507.00, i nie zawracaj sobie głowy Motulem , sa inne łatwiej dostepne oleje na kazdej stacji(w razie potrzeby dolania)
Możesz zalac Mobil , Castrol SLX Profesional, czy nawet Shell, ale wczasie trwania gwarancji nie kombinuj. Chyba że kupisz auto i zapomnisz w momencie wyjazdu od dilera że istnieje cos takiego jak ASO to twoj wybor.
A filtrem DPF nie ma co sie martwic (chyba) ja wiele powiedziec nie moge bo jezdze z tym od miesiaca, ale znam juz dwie osoby osobiscie co maja w Passatach DPF i ani razu nie dał im "w kość".
Problem z nadmiarem oleju wystepuje wtedy gdy ECU widzi ze trzeba wlaczyc regeneracje a ta z roznych przyczyn (np temp) nie wykonuje sie poprawnie.
Jak mowilem w 8v polozonym wzdłuznie najbardziej to jest odczuwalne (podejrzewam ze przez usytuowanie DPF) wiec cykle sa zbyt czesto i zbyt dlugo.
Jako ze przy dopalaniu paliwo leje sie strumieniami to czeste procedury powoduja dostawanie sie oleju napedowego do oleju silnikowego.
Dokladnej natury zjawiska nie znam...mozemy tylko gdybac. Faktem jest ze 2mc temu reanimowalem takie cudo w ladnej A4 w ktorej walek rozrzadu wygladal jak by ktos go pilnikiem traktowal.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Kazdy olej spelniajacy norme 507.00 moze byc stosowany w tych autach i zadne ASO nie moze nic zrobic.
Druga sprawa sa ASO ktore leja Shella a inne leja Castrola.
Akurat zakup Motula z norma 507.00 nie stanowi zadnego problemu. Z banki 5l, zawsze zostaje na dolewki, a watpie ze bedzie trzeba tego wiecej niz teo 0,5-0,8l na 25kkm
wiem wiem ze motul. choc nie wiem czy od razu taki bym kupowal
Jeździłem na Motul wg 507.00 15kkm i odradzam Ci ten olej, szczególnie na krótkie odcinki i w sezonie zimowym. Silnik na nim głośno pracuje gdy jest zimny. Spowodowane jest to gęstością tego oleju. Jest on gęściejszy niż mobil 5w30ESP czy castrola edga 5w30 i 5w40 co nawet widać gołym okiem ruszając butelką. Zużycie oleju wcale nie malało u mnie, było takie samo jak na fabrycznym oleju. Zużycie oleju spadało po zalaniu olejem Castrol edge 5w40. Do normalnej jazdy odpuść sobie motula.
tylko pytam 3 raz bo nie moge sobie wyobrazic tego(moze dlatego ze nie mialem tak nowoczesnego silnika) , ze oleju przybywa tak jak pisal rob555
co zrobic by nie przekroczyc dopuszczalnego maximum . i czy jesli ON dostaje sie do oleju silnikowego to nie maleja wlasciwosci smarujace oleju silnikowego??
wiem wiem ze motul. choc nie wiem czy od razu taki bym kupowal
Jeździłem na Motul wg 507.00 15kkm i odradzam Ci ten olej, szczególnie na krótkie odcinki i w sezonie zimowym. Silnik na nim głośno pracuje gdy jest zimny. Spowodowane jest to gęstością tego oleju. Jest on gęściejszy niż mobil 5w30ESP czy castrola edga 5w30 i 5w40 co nawet widać gołym okiem ruszając butelką. Zużycie oleju wcale nie malało u mnie, było takie samo jak na fabrycznym oleju. Zużycie oleju spadało po zalaniu olejem Castrol edge 5w40. Do normalnej jazdy odpuść sobie motula.
ciekawe :shock: ja jezdze na motulu od około 40 tys i wymieniam co 10tys i jakos nie zauwazyłem zuzycia, ile uzytkowników tyle opini a podobno castrol to zło dla silnika :roll:
i czy jesli ON dostaje sie do oleju silnikowego to nie maleja wlasciwosci smarujace oleju silnikowego??
to trzeba robic tak aby ON nie było w oleju silnikowym , dostaje sie on tak jak mowirob555, przy wiekszych dystansach (trasa) czy miasto ale tak aby czasem jechac a nie 2 h stac w korku 1.5 km , procedura wypalania powinna zachodzic własciwie. tylko do tego potrzeby jest czas i odpowiednia ilośc km jednorazowo i nie w korku tylko własnie w trasie. stad NOWE Diesle zalecane sa niestety ale w wiekszosci na trase, co nie znaczy że miasto je całkowicie dyskwalifikuje, tu glownie chodzi o krotkie odcinki.
piramida, wlałem olej przy przebiegu 20kkm i do czasu nastania zimy wszystko było w miarę ok. W mrozy po odpaleniu silnik głośno chodził i przy 30kkm wlałem Castrola Edga 5w40 i silnik zaczął ciszej pracować i zużycie go zmalało na tyle że nie potrzeba w zasadzie dolewki pomiędzy wymianami nawet jeżeli robię trasę 1300km. Na krótkich odcinkach rzędu 15km które pokonuje codziennie do pracy ten olej nie sprawdza się. Jeżdżę na castrolu edgu 5w40 już 50kkm.
A czy castrol edge jest zły tego nie wiem, ale to nie jest castrol magnatek któy zasyfiał silnik.
ja jezdze na motulu od około 40 tys i wymieniam co 10tys
co 10 tys to jakies "zboczenie" jak dla mnie, olej powinien wytrzymac w miescie (SAMYM MIESCIE) od 10-15 tyś, zakładajac że masz Diesla robisz jakies tez przebiegi wtrasach, ale ja sie nie wtracam, twoje pieniadze twoje sprawa, napewno tym nic nie pomagasz , co prawda szkodzisz tez nie (chyba że gwint w misce )
Zamieszczone przez piramida
a podobno castrol to zło dla silnika
racja był kiedys olej Castrol (zreszta jest chyba do tej pory) Magnatec ktory zostawiał spory nagar w silniku, ale poza tym nie słyszałem, zadnych złych opinii tym bardziej że krece sie w towarzystwie KJS, a tam czesc jezdzi na Motulu, wiekszosc na Castrolu na Shellu, na Total, i zdania sa podzielone.
Zamieszczone przez Maicroft
Kazdy olej spelniajacy norme 507.00 moze byc stosowany w tych autach i zadne ASO nie moze nic zrobic.
Druga sprawa sa ASO ktore leja Shella a inne leja Castrola.
ASO nie moze nic zrobic?? jasne nic nie powiedza jak przyjdziesz ze swoja banka oleju, tylko odznacza u siebie na fakturze (albo w kompie) albo w ksiazce serwisu "olej klijenta" potem taki jegomośc przychodzi z zatartym silnikiem do ASO , a oni na to "pana olej, pana problem, prosze sprawe kierowac do tego czlowieka od ktorego został kupiony" wiec olej chetniej naleja "nie swoj" bo beda mieli wiekszy wachlaż mozliwosci aby sie wykrecic z niektorych usterek, pomysl logicznie, ja wiem ze Motul fajny olej bo ktos z waszych znajomych handluje nim na forum , ale sa tez inne oleje rownie dobre, tak jak juz kiedys pisałem firma Motul kojazy sie (ten co wie o co chodzi) z wyscigami GP motocyklowymi, czy sportem samochodowym żadziej, i kazdy chce byc fajny i widzi magiczne własciwosci w jego działaniu. Jasne sa olejue na rynku co potrafia zrobic "misz-masz" z silnika tak jak Ojciec sie dał kiedys namowic do Mercedesa wlac lotosa to potem jego portwel bardzo tego załował.
Rekin, własnie jezdze głównie po miescie, srednio raz na miesiąc lub dwa trasa, często po miscie krótkie odcinki a motorownia jest podkręcona i często deptam więc wyminiam co 10tys a czy będzie trzymał parametrny np do 15 tys to mnie to tak na prawde mało interesuje :szeroki_usmiech dla mnie zboczeniem jest wymiana oleju co 30tys :roll:
Odnosnie marki oleju to czy bedzie to motul czy schell czy inny to praktycznie wazne są tylko parametry oleju a reszta to tylko plecebo :wink:
[ Dodano: Czw 30 Wrz, 10 23:34 ]
Zamieszczone przez piotrek_os
Zamieszczone przez piramida
a podobno castrol to zło dla silnika :roll:
jakie zło???
kiedys mechanik sam mi powiedział ze castrol to zło i tyle :szeroki_usmiech więc nie ma się co przejmować
no to zboczenie w inna strone , bo raczej niedbalsto niz NADpielegnowanie samochodu, ja mam auto ze zmiennymi okresami , komp pokazuje 26 tys do wymiany a jezdzic na wymiane i tak zamieżam co 20-22 tyś jezdze czesc miasto, a czest trasa min:25 km w jedna strone, wiec i DPF powinien dac rade i olej (Longlife) ktore rowniez ma magiczne podobno własciwosci przedłuzonej użytkowosci, wiec uwazam ze jak na niego to 22 tys to max.
Komentarz