wczoraj usłyszałem, że w DPF jest nabój z substancją umożliwiającą wypalanie, i że substancja ta po ok. 150-200 tys. przebiegu się kończy i nabój trzeba wymienić, za dość sporą sumkę. Czy ktoś to może potwierdzić?
nie wiem jak jest z "substancją" ale suchy DPF jest obliczony właśnie na taki przebieg jaki podałeś i trzeba go potem wymienić.
[ Dodano: Nie 31 Paź, 10 09:12 ]
Zamieszczone przez Octaviano
moim zdaniem problem może stawiać tylko cena 8 kawałków u dilera to troche dużo jak na kawałek układu wydechowego . Dlatego ja nie brałem i jeżdżę bez
Wiek: 16
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
wczoraj usłyszałem, że w DPF jest nabój z substancją umożliwiającą wypalanie, i że substancja ta po ok. 150-200 tys. przebiegu się kończy i nabój trzeba wymienić, za dość sporą sumkę. Czy ktoś to może potwierdzić?
w mokrym typie DPF (FAP) stosowanym np. w autach francuskich co kilkadziesiąt tys. km uzupełnia się zbiornik z płynem do wypalania DPF . W skodzie DPF wypala się poprzez wzbogaconą mieszankę paliwową i wyższe obroty silnika . Minusem takiego rozwiązania jest możliwość niecałkowitego spalenia paliwa , które przedostaje się do oleju , rozrzedza go a przez to pogarsza się smarowanie silnika . Trzeba pilnować poziomu oleju a w skrajnych przypadkach , przy częstym "softowym" wypalaniu DPF olej należy wymienić wcześniej niż przed planowym przeglądem .
Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Najwięcej do powiedzenia o DPF-ie zawsze mają ci co go nie mają w swoich szkodnikach :blah i generalnie w ich ocenie to wielkie G...o. Ja mam go już trzeci rok i wielokrotnie na tym forum pisałem, że to ustrojstwo nie jest przeklęństwem nowych aut, jet to takie same nowum jak kiedyś dwumasa każdy narzekał a z czasem się przyjeło. Tutaj trzeba tylko czasami powtarzam czasami wspomóc go by sie wypalił do końca, ten kierownik co ma go w swoim szkodniku wie o czym mówię
Ja nie mam z DPF żadnych problemów a zrobiłem nim już 90kkm
wocek jaki przebieg ma Twoje auto z DPFem? pewnie nie 200tyś...
Jak ktoś kupi auto nowe to na pewno nie będzie narzekał na DPF/FAP zwłaszcza jeśli lubi przycisnąć i nie jeździ w mieście...
W wielu przypadkach nie jako tako problemy z filtrami, jedyna niepożądana przypadłość to "przybywanie oleju" ... jeden użytkownik zmieni olej po kilku tyś km a drugi jeździ tak od zmiany do zmiany...
Pracuje przy tym na co dzień, są marki które dopracowały systemy oczyszczania spalin w dieslach do wysokiego poziomu(mercedes,bmw) jak i takie które po prostu przytkały wydech, wpakowały parę czujników a klient ma problem(mazda, toyota)...jeśli chodzi o grupę VW to do ok 200tyś km raczej nie ma problemu z DPFami- później zaczyna się problem...
szkoda, dla mnie to normalne że się zużywają :wink:
ale jak czytam posty niektórych kolegów to się dziwię że niektórzy nie rozumieją, że w aucie z wiekiem/przebiegiem różne rzeczy mogą się psuć :roll:
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że RPlandii to jest nawet nie normalne, że się auta zużywają. Polacy chcą tanich i niezużytych aut z małym przebiegiem i do tego WV (czy tam VW). No i takie są !!!
Chyba nie zrozumieliście jednej kwestii...po 200tyś przebiegu w aucie psuje się dużo rzeczy, gdyby chcieć naprawić auto i wymienić filtr nie raz potrzeba by było wydać 5-10tys zł....jak Was stać na nową furę to nie wypowiadajcie się za mniej zamożnych użytkowników... bo wydać 10tyś na grata wartego 30tyś to trochę dużo...
witam Panowie,
Dla mnie jasne są wymiany - 15 k oki. Walnąłem w ciągu roku 4 przeglądy , ale dla mnie nie jest jasne że robiąc parę klocków więcej muszę wymienić DPF który "podobno" nieźle kosztuje.
Więc do tych co komentują że auta się zużywają -
mam 3 laetnie auto , ponad 120 000
wszystkie obsługi w ASP
I mam oprócz obsług wywalić 1/6 ceny auta na DPF
Policzycie Panowie czy ...
do niedawna wybór z\bez DPF był wolnym wyborem, więc nikt nie powinien mieć pretensji, że to kosztuje, bo to chyba nie jest żadna tajemnica.
w tej chwili powiedzmy, że wyboru nie ma, więc to jest element kalkulacji benzyna vs. diesel, który zdecydowanie przemawia za benzyną i tyle.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
U nas w firmie przeprowadzamy test na żywych organizmach - dwie O2 FL 140KM z DPF- ami i ta co ją mam nadzieję odebrać już niedługo 1.8 TSI. Zobaczymy jakie będą rezultaty bo 3 osoby jeżdżące tymi autami robią podobne przebiegi więc test 3 letni gwarantowany.
W tym roku przez prawie 3 tygodnie jeździłem A6 2.7 TDI z DPF i mój włoski przyjaciel od którego dostałem auto od razu zaznaczy, że jak zapali się kontrolka DPF-a trzeba pojechać tak z 15 minut ciągle z tą samą prędkością i obrotami ok 2 tys. i problem zniknie. Auto miało 3 lata, najechane około 120 tys. km. Auto jechałem z Bolonii do Warszawy, potem po Warszawie i do Mediolanu. Ani razu nie było kłopotu z DPF-em. Faktem jest, że ceny DPF-ów są chore!
A jak ktoś kupuje używane auto z w.w wynalazkiem to musi w cenę zakupu sobie wkalkulować ewentualna wymianę lub usunięcie filtra. U nas nowy filtr(+ cz. róż. ciśnień który wymieniamy obligatoryjnie) z montażem i roczna gwarancją kosztuje 2000zł więc myślę że tragedii nie ma. A jeśli samochód wymagałby dużych nakładów finansowych żeby przywrócić go do pełnej funkcjonalności to koszt wywalenie filtra to 1299zł.
pojawiło sie wiele firm które robią filtry tzn wymieniają na niby nowe za dobra kasę i tu jest mały haczyk.
filtry sa skupowane od aut w których poprawnie został usunięty fap potem myje się go w jakiś tam środkach chemicznych, czyszczony i sprzedawany jako nowy fakt jest taki ze rok pochodzi ale i tak się zapcha od nowa. ciekawa sprawa jest taka jak usuwam fapy to robię z nierdzewki rurkę i wspawuje króćce ciśnieniowe od starej puszki, i jakoś dziwnym cudem takiego fapa nie można sprzedać? dziwne nie? przecież niby chodzi o zawartość w środku a nie pocięty metal?
co do tematu to rożnie to bywa z fapami, jeden 3,0tdi CAPA z 2009r po 80/tys miał już zablokowany fap a inny dopiero przy 300tys.
abstinent, w sumie tez racja . bo przeciez wg producenta jest 6.8 a oni zawsze cuda pisza
[ Dodano: Sob 02 Paź, 10 14:36 ]
Wazne pytanie
czy skoda fabia z silnikiem 1.9 TDi 105 km na filtr dpf??( nowa z salonu rok modelowy 2010)
sprawdź, czy w książce serwisowej i na wklejce bagażnika w kodach masz "OGG" (ostatni wiersz drugi z lewej kod). U mnie tak jest i oznacza to brak DPF-a. Jak jest "7GG" to go masz
Jak nie potrafisz naprawić auta tylko wymieniasz DPF to nic dziwnego że ten się zatyka za jakiś czas na nowo i problem powraca...mamy klientów którzy ponad 100-150tyś zrobili na naszych filtrach i jakoś problemu nie ma..tylko tak ja mówiłem usuwamy usterkę a potem wymieniamy filtr.
Jeśli chodzi o usunięcie filtra to też nie polega ono na tylko wspawaniu kawałka rury w układ...tak to robią tylko chyba jakieś wiejskie garaże...
Nie ma w Polsce firmy która dłużej zajmuje się tematami FAP/DPF niż my, tylko w ciągu ostatnich 6miesięcy usunęliśmy i wymieniliśmy filtry w ok 400 autach...chyba nie ma takiego modelu samochodu którego u siebie nie mieliśmy...a Ty ile siedzisz w tym temacie że takie opinie wygłaszasz?
Nowy filtr to nowy, regenerowany to regenerowany a nie myty w przydomowym ogródku...
kmink, nie pisałem o tobie :!: pisałem o mechanikach którzy tak robią .... to co napisałem jest prawda i nie zaprzeczysz temu.....
Zamieszczone przez kmink
Nie ma w Polsce firmy która dłużej zajmuje się tematami FAP/DPF niż my, tylko w ciągu ostatnich 6miesięcy usunęliśmy i wymieniliśmy filtry w ok 400 autach...chyba nie ma takiego modelu samochodu którego u siebie nie mieliśmy...a Ty ile siedzisz w tym temacie że takie opinie wygłaszasz?
zaraz mogę sprawdzić wiedzę twoja, podeśle ci 2 wsady z sterownika a ty mi powiesz który jest dobrze zrobiony i dlaczego, ok? ja o wiele mniej fapów usunąłem także powinna byc to dla ciebie pestka.
paweł2, zależy jakie auto, ale mniej więcej od 1000-1500zl.
rumianko ok podeślij :wink: maila masz na mojej stronie, wieczorkiem sobie rzucę na to okiem...ale podeślij jakąś Hondę czy Forda a nie coś z grupy VW :wink:
Usuwasz DPFy OK, ja tez to robię, jest to "opcja" którą najczęściej wybierają klienci bo wtedy jest po problemie raz na zawsze....ale nie możesz zaraz pisać że wymiana filtra jest bee :wink:
Zgodzie się z Tobą że jest wielu mechaników, którzy oszukują klientów, naciągają na regeneracje filtra a na koniec się okazuje że i tak trzeba go wymienić czy usunąć...tym bardziej jeśli jest on fizycznie niesprawny czy "mało sprawny"...przyczepiłem się bo wpakowałeś mnie do jednego wora razem z nimi - tak to odebrałem :wink:
Zgodzie się z Tobą że jest wielu mechaników, którzy oszukują klientów, naciągają na regeneracje filtra a na koniec się okazuje że i tak trzeba go wymienić czy usunąć...tym bardziej jeśli jest on fizycznie niesprawny czy "mało sprawny"...przyczepiłem się bo wpakowałeś mnie do jednego wora razem z nimi - tak to odebrałem
luzzz nie przyczepiłem się do ciebie bo ci nie znam itp. ale to co napisałem to jest prawda, ludzie sprzedają nowe filtry fap jako używane i co najciekawsze 3/4 ludzi dociera do mnie po tym jak ktoś proponował lub założył jakiś śmieszny emulator i co najciekawsze na hamowni nagle brakuje od 20-50KM lub 2 tura ludzi która wymieniła filtr fap na nowy i po 6 miechach sie zapchał.
jak ja robię fapa zawsze klient dostaje wydruk z hamowni, co jest jak dla mnie podstawa do tego ze filtr został poprawnie usunięty.
Zamieszczone przez kmink
wieczorkiem sobie rzucę na to okiem...ale podeślij jakąś Hondę czy Forda a nie coś z grupy VW
Filtr czastek stalych ma postać przestrzennej struktury o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Cząstki sadzy osiadają na porowatych ściankach lub włóknach, wykonanych z metalu, materiałów ceramicznych, lub specjalnego papieru (tylko w przypadku filtrów jednorazowych). Wydajność prawidłowo działającego filtra zawiera się w przedziale od 85% do 100%, co oznacza, że do atmosfery przedostaje się nie więcej niż 15% pierwotnej zawartości zanieczyszczeń w fazie stałej.
Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. W części pojazdów stosuje się filtry jednorazowe, wymagające wymiany po zapełnieniu filtra. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest samooczyszczanie filtra polegające na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury. System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej.
Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy - na przykład okresowa zmiana trybu pracy silnika, w wyniku czego emituje on zwiększone ilości dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy. Jeszcze innym sposobem aktywnej regeneracji filtra jest okresowe podgrzewanie go dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, w wyniku czego sadza ulega spaleniu.
Ostatnio sam mialem zapchany filtr w 95%, w serwisie nadawal sie jedynie do wymiany.
Jest na to tani sposob, plyn do regeneracji TUNAP 131 i 132, koszt okolo 200 PLN.
Wlewacie do filtra przez np czujnik temp Plyn 131, nastepnie nalezy odczekac 30 min i wlac Plyn 132. Odpalic silnik, na poczatku z wydechu pojdzie DUZO bialego dymu.
Nalezy jechac samochodem dopoki nie przestanie kopcic + 5min + jechac nie wolniej jak 60km/h tak dlugo az zgasnie kontrolka DPF.
Po tym zabiegu zmierzyli w serwisie stopien zapchania DPF´a = 2,3%, nie umieli uwierzyc
Komentarz