Filtr czastek stalych DPF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mecholl
    L&K
    • 2008
    • 1006

    marcin eReS, tak z ciekawości, przy jakim przebiegu padł dpf :?:
    Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



    Komentarz


    • widze ze sa tu ludzie siedzacy w dpfach.
      rumianko i kmink mam pytanie, u mnie niemiec wlozyl takie cos http://www.hjs.com/en/91/0/seite_1/V..._it_works.html
      wiem ze to nie jest do konca dpf, ale podobna zasada dzialania. moje trasy sa glownie krotkie i po miescie, oleju w silniku nie przybywa i zadnych oznak zapelnienia. zakladam ze to nie tylko pusta pucha skoro wpis w papierach jest i euro4 (wiem wiem to pic na wode)
      czy macie doswiadczenia z takimi wynalazkami i czy poza pucha pod autem moga byc wprowadzone jakies zmiany w komputerze???

      Komentarz

      • Nexus6
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4847
        • Volkswagen

        Zamieszczone przez marcin eReS
        Ostatnio sam mialem zapchany filtr w 95%, w serwisie nadawal sie jedynie do wymiany.
        po uszkodzeniu jednego z czujników miałem filtr dpf zapchany w 135-145%,
        po wymianie czujnika filtr dało się normalnie wypalić
        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

        Komentarz

        • marcin eReS
          Classic
          • 2010
          • 8

          mecholl 214000 km - DPF nie padl, prawie go zatkalo, chlopcy w ASO go pod komp podpieli, a ten zasygnalizowal wymiane, dopiero kumpel z ASO Opla zaproponowal regeneracje (czyszczenie) TUNAP'em
          Von der Forschung bis zum Vertrieb: TUNAP ist Ihr zuverlässiger Partner für Aerosole, Schmierstoffe


          dlaczego go prawie zatkalo?
          zaczalem malo jezdzic; 4km STOP, 6km STOP, zaswiecila sie kontrolka od DPF'a, urochomil sie program dopalania, a ja 8km STOP itd itp , mozna tak kilka razy zrobic i przerwac proces dopalania, ale nie przez 3 tygodnie :!: do tego zaczela sie migac kontrolka od swiec zarowych, a po paru dniach helikopter, + kontrolka od spalonej zarowki postojowej, ta swiecila juz wczesniej, mialem na tacho naprawde swiateczny nastroj, no w koncu to byl grudzien :mikolaj
          dzwonilem do speca :twisted: z ASO i prosilem o termin, to powiedzial mi, ze jeszcze pare dni jak pojezdze to sie nic nie stanie, powiedzial ze jak przyjade to uruchomi dopalanie przez kompa, ale juz nie poszlo :hacker

          Zamieszczone przez Nexus6
          po uszkodzeniu jednego z czujników mialem filtr dpf zapchany w 135-145%,
          po wymianie czujnika filtr dalo sie normalnie wypalic
          ten czujnik wymienilem w listopadzie, podobno jest to standard, ze nawala
          VAG wyczail z czujnik jest walniety

          :idea: a propo, jesli Twoj czujnik byl uszkodzony, to pewnie zapchanie 135% bylo mocno przeklamane,
          no bo jak mozna cos mierzyc uszkodzonym czujnikiem :?: :!:

          Komentarz

          • mecholl
            L&K
            • 2008
            • 1006

            marcin eReS, dzięki za info
            Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



            Komentarz

            • rumianko
              Ambiente
              • 2009
              • 160

              Zamieszczone przez Golas27
              czy macie doswiadczenia z takimi wynalazkami i czy poza pucha pod autem moga byc wprowadzone jakies zmiany w komputerze???
              raz miałem klijeta z czyms podobnym. mam soft od tego samochodu i w 100% jest taki sam jak auto bez dpf.
              chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
              Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
              one quoter mile - 13,3 tdikiem.
              promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

              Komentarz

              • Ricchi
                Classic
                • 2012
                • 8

                od którego roku w Octaviach 1.9 tdi zaczęto montować filtry cząstek stałych?
                kupię Octavię II Elegance 1.9 tdi z 2009-2010 r.

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  Ricchi, na początku tematu masz, że w OI bywały od początku produkcji np. w rzadkich egzemplarzach z niemiec. w OII są częściej, zależy jaki masz motor - w jakiejś odmianie 1.9 tdi bywał montowany (nie pamiętam bls czy bkc, czy cuś takiego)

                  Komentarz

                  • sw29l
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 209

                    Mam pytanie o wypalanie dpf'a. On sie wypala tylko gdy kontrola o tym sygnalizuje? Co jakiś czas ( szcególnie gdy jest zimno) mam coś takiego, że auto samo wskakuje z 800rpm na postoju do 1k rpm az do momentu gdy wskazówka wskoczy na 90 C. Na ciepłym silniku obroty samoistnie spadają do 800rpm. To normalne?

                    Komentarz

                    • xtremesystems
                      RS
                      • 2010
                      • 2254
                      • Hyundai

                      normalne

                      Komentarz

                      • sw29l
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 209

                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        normalne
                        no to git

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          U mnie te obroty stoja wysoko przy roznych sytuacjach. Obojetne czy silnik zimny czy cieply, przejechal 5 czy 500km. Raz jest 700 raz 1000. Do tego czasem potrafi cieply miec 700 a za 10 sekund 1000
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • sw29l
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 209

                            Zamieszczone przez Maicroft
                            U mnie te obroty stoja wysoko przy roznych sytuacjach. Obojetne czy silnik zimny czy cieply, przejechal 5 czy 500km. Raz jest 700 raz 1000. Do tego czasem potrafi cieply miec 700 a za 10 sekund 1000
                            W zasadzie ja tez tak mam , gdy cały tydzień jest latane po mieście na krótkich dystansach, ale to sporadycznie.

                            Komentarz

                            • WIELKIBONGO
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1594
                              • Superb II (3T4)

                              To ja dodam,że też tak mam :diabelski_usmiech

                              i wtedy wystarczy nacisnąć peda ł gazu i zaraz po nim hamulec :diabelski_usmiech

                              nie wiem co to ma ze sobą wspólnego ale wtedy obroty spadają do właściwych :diabelski_usmiech

                              oczywiście pomijam sytuacje wypalania DPF-u
                              NajtFukinPatrol North-West

                              UNIDEN 510 XL + ML145

                              BYŁ ASZ
                              PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                              BYŁA TEŻ CEGA
                              A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                              MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                              Komentarz

                              • sw29l
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 209

                                Zamieszczone przez WIELKIBONGO

                                i wtedy wystarczy nacisnąć peda ł gazu i zaraz po nim hamulec :diabelski_usmiech
                                jak tylko będę miał okazje to przetestuję tą "taktykę"

                                Komentarz

                                • WIELKIBONGO
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1594
                                  • Superb II (3T4)

                                  sw29l, tylko bez heroizmu :diabelski_usmiech

                                  nie trzeba go wkręcać do czerwonego pola

                                  wystarczy 1200-1500 obrotów
                                  NajtFukinPatrol North-West

                                  UNIDEN 510 XL + ML145

                                  BYŁ ASZ
                                  PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                  BYŁA TEŻ CEGA
                                  A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                  MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                  Komentarz

                                  • sw29l
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 209

                                    Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                    sw29l, tylko bez heroizmu :diabelski_usmiech

                                    nie trzeba go wkręcać do czerwonego pola

                                    wystarczy 1200-1500 obrotów

                                    hehehe, nie sprawie palpitacji serca sąsiadom... tak spokojnie i delikatnie

                                    Komentarz

                                    • przemogsxr
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 118

                                      Mysle, ze temat DPF-a przerobilem dosc doglebnie... moja rada dla wszystkich ktorym dpf zaczyna sprawiac klopoty... odrazu wyciac. Nie bawcie sie w zadne wypalania serwisowe. To pomaga ale tylko na chwile. W moim przypadku filtr byl wypalany dwukrotnie. Kazda taka impreza kosztowala pare stowek. Po drugim czyszczeniu spalanie wzroslo o okolo 2 litry. Automatyczne wypalanie wlaczalo sie co okolo 20km. Kolejny minius to poziom oleju wzrastal az do momentu zapalenia sie czerwonej kontrolki oleju. Po podlaczeniu kompa wyskoczyl blad "niska jakosc oleju"... to juz byl sygnal zeby pozbyc sie problemu raz na zawsze. Filtr zostal usuniety a w elektronice porzadku pilnuje emutator. Calosc kosztowala mnie 1,5 tys. PLN. Bylo warto. A najlepsza "nagroda" czekala na mnie na Orlenie... srednie spalanie z jazdy po miescie wynioslo 5,9 (przed demontazem nawet i 8,6). Silnik 1.6TDI. Aktualny przebieg 223000km

                                      Komentarz

                                      • Enriquez
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7685
                                        • Superb III (3V3)

                                        przemogsxr,

                                        Też byłbym zwolennikiem wywalenia tego syfu w kosmos, natomiast ciekawi mnie jedna sprawa.
                                        Słyszałem, że po wycięciu filtra strasznie śmierdzi spalinami za takim samochodem i policja, szczególnie austriacka czy szwajcarska dość łatwo takie pojazdy wyłapuje. Ciekaw jestem czy to prawda i jak to u Ciebie wygląda? Też nie mam ochoty się z tym dziadostwem bawić jak tylko zacznie sprawiać problemy.

                                        Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                        i wtedy wystarczy nacisnąć peda ł gazu i zaraz po nim hamulec :diabelski_usmiech

                                        nie wiem co to ma ze sobą wspólnego ale wtedy obroty spadają do właściwych :diabelski_usmiech
                                        WOW, ciekawy sposób - muszę spróbować. Notabene, ktoś wie po co on trzyma te obroty tak wysoko?
                                        Pozdrawiam
                                        Marcin

                                        Komentarz

                                        • WIELKIBONGO
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1594
                                          • Superb II (3T4)

                                          Enriquez, nie wiem co to ma za związek ale u siebie to potwierdziłem wielokrotnie :szeroki_usmiech

                                          oczywiście nie w czasie wypalania
                                          NajtFukinPatrol North-West

                                          UNIDEN 510 XL + ML145

                                          BYŁ ASZ
                                          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                          BYŁA TEŻ CEGA
                                          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            Z 1.6TDI nie wiem jak z innymi jest jeszcze jeden problem, co moze tez miec wplyw wlasnie na ten zapach spalin.

                                            Tu nie ma ostatniego tlumika. Od srodkowego jest przelot az do samego zderzaka.

                                            I nie jestem pewien bo nie jest tak zawsze, ale czesto nawet jak zimny i podniesie sobie obroty to nagle spalanie chwilowe spada do 0,4l/h gdzie normalnie jest powiedzmy 0,7l/h
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Enriquez
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7685
                                              • Superb III (3V3)

                                              Gdzieś czytałem, że w obudowie DPF jest też jeden z dwóch lub trzech katalizatorów. Usuwając go usuwa się też katalizator, ale to takie moje gdybanie.
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                DPF to też forma "katalizatora" tylko nieprzelotowego
                                                przede wszystkim będzie wydostawać się na zewnątrz sadza, która ma inny zapach jak produkty pozostałe po jej wypaleniu

                                                Komentarz

                                                • sw29l
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 209

                                                  Zamieszczone przez przemogsxr
                                                  Mysle, ze temat DPF-a przerobilem dosc doglebnie... moja rada dla wszystkich ktorym dpf zaczyna sprawiac klopoty... odrazu wyciac. Nie bawcie sie w zadne wypalania serwisowe. To pomaga ale tylko na chwile. W moim przypadku filtr byl wypalany dwukrotnie. Kazda taka impreza kosztowala pare stowek. Po drugim czyszczeniu spalanie wzroslo o okolo 2 litry. Automatyczne wypalanie wlaczalo sie co okolo 20km. Kolejny minius to poziom oleju wzrastal az do momentu zapalenia sie czerwonej kontrolki oleju. Po podlaczeniu kompa wyskoczyl blad "niska jakosc oleju"... to juz byl sygnal zeby pozbyc sie problemu raz na zawsze. Filtr zostal usuniety a w elektronice porzadku pilnuje emutator. Calosc kosztowala mnie 1,5 tys. PLN. Bylo warto. A najlepsza "nagroda" czekala na mnie na Orlenie... srednie spalanie z jazdy po miescie wynioslo 5,9 (przed demontazem nawet i 8,6). Silnik 1.6TDI. Aktualny przebieg 223000km
                                                  Mam kolege w servisie VW/Audi/Skoda i stwierdził, że DPF'y maja zywotnosć w servisowych papierach na 180kkm, turbina 150kkm - oczywiscia oni wypalaja za 100euro i z mety idą do sprzedania te auta.

                                                  Komentarz

                                                  • xtremesystems
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2254
                                                    • Hyundai

                                                    trzeba zapytac kolegi goodhope. bo pewnie jak robi czipa to i wywala dpfy bez zadnych emulatorów . takie rozwiazanie jest najlepsze. ja tez mam zamiar dpf wypieprzyc w kosmos.

                                                    w dowodzie nie ma napisane ze to euro 5 wiec kto sprawdzi na drodze jakie euro powinnismy miec.
                                                    to ze kopci ? przecie 90% diesli w polsce kopci.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...