Ja równiez mam podobne zdanie o silnikach z technologią tzw. downsizingu takich jak 1.4 TSI czy 1.2 TSI. Owszem te silniki daja radę i są wystarczajaco mocne i elestyczne. Tylko zobaczymy ile z nich zostanie po przejechaniu 250-300 tys km o ile wogóle dotrawją do takiego przebiegu Ja wiem że to juzzmartwienie 2 czy 3 własciciela ale chodzi mi o sam fakt trwałości tak wysilonego silnika.
Dokładnie jest tak jak napisałeś. Za 6 czy 7 lat jak będę się pojawaiły te auta na rynku wtórnym to handlarze będą cofali liczniki i pisali, że auto było używane przez żonę właściciela do jazdy do sklepu po bułki (albo przez księgową do jazdy do fryzjera).
Polactwo jest niestety w większości narodem i....ów i napewno ktoś to kupi a potem będzie się bujał z "downsizingiem".
Ale to nie jest problem pierwszego właściciela, więc dajmy sobie z tym spokój.
No to cie chłopie nie rozumiem :? Skoro tak, to po co sie pytasz o rodzaj nadwozia i wersje wyposazenia ?? Skoro już zdecydowaleś, ze ma być ambiente kombi + dodatki. Wybierz tylko silnik i kupuj, a nie pytaj .
Bez nerw
Ja się zdecydowałem na ambiente, ale mogę ją doposażyć za 4-5k z 1.4t albo wziąć tak jak jest 1.8t.
Inna opcja to doposażony lekko liftback 1.8t.
Zamieszczone przez karpecik
Bo to jest następny wątek o rozterkach gościa, który ma do wydania 70 tys. zł.
Nie za bardzo rozumiem co ten post wnosi do dyskusji... Jakbym szukał za 40 to by było lepiej? A może za 100? Dziecinada... :kciukminus
[ Dodano: Wto 02 Mar, 10 10:18 ]
Naszło mnie jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli jest komputer to maxi dot też czy to niezależne? Jak wygląda komputer pokładowy bez maxi-dot?
Ja się zdecydowałem na ambiente, ale mogę ją doposażyć za 4-5k z 1.4t albo wziąć tak jak jest 1.8t.
Inna opcja to doposażony lekko liftback 1.8t.
Skoro trochę sprecyzowałeś swoje poszukiwania, to powiem że na twoim miejscu wybrałbym lekko doposażony liftback 1,8tsi, bo mnie po prostu przekonuje ponad przeciętna moc i osiągi tego silnika - za takie pieniądze. Uważam, że konfigurację auta w ogóle powinno się zaczynać właśnie od wyboru silnika, napędu, skrzyni a dopiero potem doposażyć w resztę opcji na jakie zostaną fundusze. Nie powiem, żeby silnik 1,4 tsi był za słaby - w rodzinie mamy VW Jetta z tym motorem i ma bardzo dobre osiągi! Ale w 1,8tsi masz 160KM 250Nm i 7,8 do 100km/h, na próżno szukać takich liczb w innych autach w podobnej klasie cenowej!
No to cie chłopie nie rozumiem :? Skoro tak, to po co sie pytasz o rodzaj nadwozia i wersje wyposazenia ?? Skoro już zdecydowaleś, ze ma być ambiente kombi + dodatki. Wybierz tylko silnik i kupuj, a nie pytaj .
Bez nerw
Ja się zdecydowałem na ambiente, ale mogę ją doposażyć za 4-5k z 1.4t albo wziąć tak jak jest 1.8t.
Inna opcja to doposażony lekko liftback 1.8t.
Zamieszczone przez karpecik
Bo to jest następny wątek o rozterkach gościa, który ma do wydania 70 tys. zł.
Nie za bardzo rozumiem co ten post wnosi do dyskusji... Jakbym szukał za 40 to by było lepiej? A może za 100? Dziecinada... :kciukminus
wg mnie to
ad1 . mam 1,4 tsi - owszem fajowy, bardzo sie podoba - jednak czasem żałuję ze nie wziąłem 1,8tsi (pewnie jakbym wziął 1,8tsi to bym załował ze nie 2,0tsi - coż apetyt rośnie w miarę jedzenia - ale mnie nie stać :roll: )
ad2 . gdybyś pośledził torchę forum to zrozumiałbyś co ma na myśli kolega karpecik
coraz więcej pojawia się wątków takich samych - a wystarczy trochę poszukać poczytać .
podsumowując wg mnie silnik najważniejszy - jak Cie stać bierz 1,8
Naszło mnie jeszcze jedno pytanie. Czy jeżeli jest komputer to maxi dot też czy to niezależne? Jak wygląda komputer pokładowy bez maxi-dot?
Maxi-Dot to bardziej rozbudowany komputerek. Możesz na nim wyświetlać informację z wbudowanej nawigacji, przeglądać książkę telefoniczną (jeżeli masz fabryczny moduł GSM), umożliwia konfigurację niektórych opcji oraz wyświetla bardziej szczegółowe (w formie tekstowej) informacje o usterkach. Nie jest niezbędny, ale jest to miły gadżet. Standardowy komputer pokazuje spalanie chwilowe i średnie, prędkość aktualną i średnią, temperaturę, zasięg, czas podróży - IMHO jest wystarczający do większości zastosowań.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Moim zdaniem, silnik 1,4 do Octavii, choćby był nie wiem jak nowoczesny, jednak nie bardzo się nadaje
nie moze być prawdą ?? Bo jest to pogląd inny niz Twój??
No proszę. A jak to się ma do Twojego stwierdzenia z innego wątku, że biały nie nadaje się do Octavii ? Przecież kolega wyraził SWOJĄ PRYWATNĄ OPINIĘ .
Dokładnie, sprawa koloru - rzecz gustu, sprawa silnika i wyposażenia to kwestia potrzeb, ale jakoś o tych tematach musimy rozmawiać, właśnie wyrażając swoje prywatne opinie, najlepiej oparte doświadczeniem, a nie stereotypami. W kwestii downsizingu - to wypowiadając się o żywotności motorów doładowanych TSI (o której nie mamy jeszcze pojęcia) trzeba pamiętać, że producent nie dołożył po prostu turbiny do 1,4mpi i niech się dzieje co chce, tylko materiały z jakich jest zrobiony silnik, na pewno są przewidziane do pracy z wyższym obciążeniem.
Próbowałem znaleźć w góglach zdjęcie deski O2 FL z komputerem bez maxi dot. Cos mi nie szło... Może podpowiecie mi który klubowicz ma taki i umieścił zdjęcia na forum...
Wybór samochodu to sprawa bardzo indywidualna, KAŻDYM (oczywiście sprawnym ;-)) samochodem da się jeździć. Nie ma uniwersalnych parametrów które będą odpowiadać każdemu. Dla jednych 1.8 TSI to będzie za dużo dla innych za mało, jedni chcą mieć kombi inni dwumiejscowego roadstera. Podobnie z wyposażeniem - wersja zaślepka vs full wypas plus dodatki ;-) i to też mało....
Kupując samochód warto najpierw zrobić sobie dwie listy, jedną tego co musi być w samochodzie i drugą tego co chciałbym mieć w samochodzie... a później każdy indywidualnie znajdzie sobie złoty środek. Na pewno warto (jeśli jesteśmy jakoś ograniczani finansowo) poczekać trochę i dozbierać $$$ i kupić samochód miesiąc, dwa może nawet 6 miesięcy później ale dokładnie taki jak chcieliśmy - niż później sobie pluć w brodę, że można było jeszcze coś dokupić.
ps. Wybierz samochód, parametry itd... a my żonę już przekonamy :szeroki_usmiech ;-)
Kupując samochód warto najpierw zrobić sobie dwie listy, jedną tego co musi być w samochodzie i drugą tego co chciałbym mieć w samochodzie... a później każdy indywidualnie znajdzie sobie złoty środek. Na pewno warto (jeśli jesteśmy jakoś ograniczani finansowo) poczekać trochę i dozbierać $$$ i kupić samochód miesiąc, dwa może nawet 6 miesięcy później ale dokładnie taki jak chcieliśmy - niż później sobie pluć w brodę, że można było jeszcze coś dokupić.
Właśnie dokładnie tak robię - wymarzyłem sobie Elegance 1.8TSI z DSG - mam nadzieję, że gdzieś tak w okolicach czerwca będę zamawiał
Zamieszczone przez Jac_ek
ps. Wybierz samochód, parametry itd... a my żonę już przekonamy
Na szczęście już się przekonała - chociaż łatwo nie było :diabelski_usmiech
pozdrawiam
Miała być Octavia 2 FL 1.8 TSI DSG
Jest Jeep Grand Cherokee 4.7 V8 :diabelski_usmiech
Na szczęście już się przekonała - chociaż łatwo nie było :diabelski_usmiech
Gdyby się przejechała byłoby łatwiej, chociaż ja swojej nie przewiozę wcześniej, bo dla niej 60KM to już świat, to tej dodatkowej setki pewnie by nie wytrzymała :lol: A tak jak już będzie to albo jedzie albo tramwaj
Jeździłem wczoraj Octavka 1.4tsi i Superbem 1.8tsi.
Mam nadzieję, że nie urażę właścicieli 1.4tsi, ale... nie jeździ to Jest co prawda lepiej niż myślałem, ale zero przeciążeń Superb za to mimo, że dużo cięższy... zasuwa Jak załadowana octavka tak będzie jeździła to WYPAS! 1.4 jeździ podobnie do nowego Volvo v40 1,8 125KM którym miałem okazję trochę jeździć. Przyzwoicie, ale bez szaleństw.
P.S. Żonę swoimi sposobami urobiłem :wink: jest zielone światło na 1.8
Tak jest oficjalnie. Ale z dobrego źródła wiem, że jak ich dziura w budżecie przycisnie to mogą przyspieszyć ten proces...
Jak dobrze wiesz również prawo nie działa wstecz...
Zresztą to jest sianie paniki bo na zgodę zablokowania vat`u musi wyrazić zgodę Unia Europejska ... ale musi być szczególna przesłanka której niestety brakuje. Bo np. na tle innych krajów mamy jako jedyni przyrost gospodarczy.
A nasze cześki z cyrku mogą tylko siać panikę. Lub znowu zrobić martwy przepis który będzie trzeba obalić w trybunale.
Jedyne co mogą zrobić to wprowadzić podatek od używania samochodu służbowego do celów prywatnych ... vatu nie mogą zablokować ... dochody lecą ... ale kary za głupotę w UE płaci się w Euro
Kupując samochód warto najpierw zrobić sobie dwie listy, jedną tego co musi być w samochodzie i drugą tego co chciałbym mieć w samochodzie... a później każdy indywidualnie znajdzie sobie złoty środek. Na pewno warto (jeśli jesteśmy jakoś ograniczani finansowo) poczekać trochę i dozbierać $$$ i kupić samochód miesiąc, dwa może nawet 6 miesięcy później ale dokładnie taki jak chcieliśmy - niż później sobie pluć w brodę, że można było jeszcze coś dokupić.
Zamieszczone przez Gemini
Właśnie dokładnie tak robię - wymarzyłem sobie Elegance 1.8TSI z DSG - mam nadzieję, że gdzieś tak w okolicach czerwca będę zamawiał
Podpisuję się obiema "ręcami".
Tak też zrobiłem. Skonfigurowałem sobie wymarzoną Octavkę. Zamówiłem i już nie mogę się doczekać. A to jeszcze dwa miechy.
Mam nadzieję, że nie urażę właścicieli 1.4tsi, ale... nie jeździ to Jest co prawda lepiej niż myślałem, ale zero przeciążeń
tyle, że to nie jest samochód do przeciążeń a tym bardziej silnik, (no chyba że przy hamowaniu można trochę poczuć ;-)), samochody do przeciążeń to coś więcej niż silnik.
1.4 TSI w zupełności wystarcza bezpiecznego wyprzedania na trasie i dyamicznej jazdy po mieście, natomiast do przygód równoległych już nie za bardzo się nadaje... Dlatego bez wahania bierz 1.8TSI - choć to i tak ciągle nie to co "misie lubią najbardziej" :lol:
Jeździłem wczoraj Octavka 1.4tsi i Superbem 1.8tsi.
Mam nadzieję, że nie urażę właścicieli 1.4tsi, ale... nie jeździ to Jest co prawda lepiej niż myślałem, ale zero przeciążeń Superb za to mimo, że dużo cięższy... zasuwa Jak załadowana octavka tak będzie jeździła to WYPAS! 1.4 jeździ podobnie do nowego Volvo v40 1,8 125KM którym miałem okazję trochę jeździć. Przyzwoicie, ale bez szaleństw.
P.S. Żonę swoimi sposobami urobiłem :wink: jest zielone światło na 1.8
Mam nadzieję, że nie urażę właścicieli 1.4tsi, ale... nie jeździ to Jest co prawda lepiej niż myślałem, ale zero przeciążeń
tyle, że to nie jest samochód do przeciążeń a tym bardziej silnik, (no chyba że przy hamowaniu można trochę poczuć ;-)), samochody do przeciążeń to coś więcej niż silnik.
1.4 TSI w zupełności wystarcza bezpiecznego wyprzedania na trasie i dyamicznej jazdy po mieście, natomiast do przygód równoległych już nie za bardzo się nadaje... Dlatego bez wahania bierz 1.8TSI - choć to i tak ciągle nie to co "misie lubią najbardziej" :lol:
Wiesz to się nazywa K O M P R O M I S
Jakbym był kawalerem bez zobowiązań to kupiłbym sobie paroletnie STI Ale tak... żona... dzieci w drodze... Musi być octavka, ale 1.8t na sportowym zawiasie i dobrym felunku :P
[ Dodano: Czw 01 Kwi, 10 10:13 ]
Zamieszczone przez loyd
Zamieszczone przez Al_Capone
No więc status update:
Jeździłem wczoraj Octavka 1.4tsi i Superbem 1.8tsi.
<ciach>
Masz na myśli, że nie wbija w fotel ?
No niestety nie... Musze przyznać, ze przyzwoicie jeździ, ale bez wbijania w fotel. Oczywiście kwestia porównania. Moja zona ma corsę 1.2 Przy nim 1.4t to rakieta.
[ Dodano: Czw 01 Kwi, 10 10:16 ]
Zamieszczone przez Psycho Dad
Jedyne co mogą zrobić to wprowadzić podatek od używania samochodu służbowego do celów prywatnych ... vatu nie mogą zablokować ... dochody lecą ... ale kary za głupotę w UE płaci się w Euro
Fajne rozwiązanie jest w danii. Firmowe to dwumiejscowe i kropka Nie wiem jaka reguła to dyktuje czy ładowność czy co, ale... często w Kopenhadze widać wypasione cayenne turbo madafaka S na 22" felunku bling bling edition z czarnymi jak smoła tylnymi szybami i wielką tabliczką znamionową na przednich drzwiach Ale tam maja CHORE podatki.
Ja pomykam 1.8 TSI i jak słusznie ktoś zauważył apetyt rośnie w miarę jedzenia. Osobiście po przeczytaniu postów na forum myślałem, że to będzie rakieta ale niestety okazało się, że aż taki super nie jest i już myślę o wirusie.
oczywiscie Ale lepiej miec dobra bazę Ja jeździłem corsa 1.2 ze 75KM 110Nm. ze 14s 0-100. Wydawało mi się, że jeździ przyzwoicie. Jak kupiłem A4 1.9tdi to myślałem, że to najszybszy wóz na świecie w serii miał 117KM 254Nm. no ale potem... wydawało mi się, że coś z nim nie tak. coś slabo jeżdzi Shamowalem go jeszce raz i moc i moment bez zmian. Chipnąłem go na 144KM 315 Nm no i mimo, ze to ponad pol roku temu nadal fajnie mi sie zapiernicza Sprint juz nie zachwyca ale elastycznosc na kazdym biegu niszczy
Także wysiadając z A4 do 1.4TSI... czułem wyrażny degres 1.8tsi to też nie jest rakieta, sprint duzo lepszy niz w moim audi (a4 ma ~9s 0-100) ale elastycznooscia nie przewyższa, jest to jednak juz bardzo dobra baza by po gwarancji zrobić 215KM. Ale i to z czasem bedzie za malo... :wink:
P.S. Ile ci kopci??
[ Dodano: Pią 09 Lip, 10 17:02 ]
No i trochę mam trochę nie
Na placu stoi ale cały czas czeka na dokumenty
Na szczęście mam zdjęcia
Komentarz