poszło
Nowszy benzyniak cze starszy diesel?
Zwiń
X
-
Nowszy benzyniak cze starszy diesel?
Witam , stoję przed wyborem. Mam okazje kupić pewną ( od kolegi) octavie kombi tour 1.9tdi 74 kw 2007r przebieg 110tys km lecz bądźmy szczerzy to już troszkę leciwe auto konstrukcyjnie. wiadomo diesel przyjemna jazda bo dobry moment i niskie spalanie a ryzyko minimalne, zawsze przy dieslach z drugiej ręki bałem się o turbinę , koło zamachowe i wtryski. Miało by być tanio a potem strach myśleć. Aby było nowocześniej pomyślałem o octavii II 1.6 dużo ładniejsza i nowocześniejsza konstrukcja. Wiadomo bardzie mulasta od w/w i większe spalanie. No i właśnie dochodzimy do sedna. Za około 30 tys. zł. octavia I diesel czy II 1.6 benzyna ? Jak myślicie?
-
-
grafit77, kolego nikt Ci tak na prawdę nie pomoże w podjęciu decyzji. Nie powiem niczego, czego byś nie wiedział, ale jeśli ekonomia nie skłania Cię ku diesel`owi (nie napisałeś czy dużo jeździsz, na jakich dystansach), to może to powinno Ci pomóc ...Zamieszczone przez grafit77Mam okazje kupić pewną ( od kolegi)
Komentarz
-
-
grafit77
Czym poprzednio jeździłeś? Jeśli Majbachem, to O1 faktycznie będzie dla Ciebie "leciwa konstrukcyjnie"; niemniej zauważ, że to autko ma 3 lata i przebieg symboliczny, dodaj do tego, ze "jest pewne - od kolegi"...
Co do ładności O1 i O2, to o gustach się nie dyskutuje....
Spalanie - to wiesz sam...
Moment - tez sam sobie odpowiedziałeś...
Wnioski? Cóż, musisz wyciągnąć sam.
Komentarz
-
-
Re: Nowszy benzyniak cze starszy diesel?
Zamieszczone przez grafit77Za około 30 tys. zł. octavia I diesel czy II 1.6 benzyna ? Jak myślicie?
ilosc miejsca na tylnej kanapie oraz bardziej miekkie (gorsze?) zawieszenie.
Jesli chodzi o ten drugi to mnie odpowiada jak jest bardziej miekko ale jesli ktos lubi
jezdzic agresywnie to nie bedzie zadowolony. Jesli chodzi o pierwszy to musisz sobie odpowiedziec na pytania:
czy jestes bardzo wysoki - wtedy jeszcze pogorszysz sprawe mocno odsuwajac fotel
oraz
jak czesto wozisz kogos z tylu.
Komentarz
-
-
Jeżdżę jakieś 25 tys. km . rocznie więc wiem ,że diesel jest bardziej opłacalny. Tylko czy jest sens dopłacać kilkaset złotych rocznie do paliwa aby jeździć nowszą konstrukcją? (czyt. O2) Aktualnie jeżdżę starym nissanem primera r1993. Wiem, że są na forum osoby , które przesiadły się z O1 na O2 lub choćby miały okazję porównać obydwie. Czy naprawdę jak piszą w wielu materiałach prasowych jest między nimi przepaść ?
Kurcze chyba sam szukam usprawiedliwienia , że jakoś wewnętrznie ciągnie mnie jednak do jedynki tdi choć teraz jeżdżę benzyną i dobrze mi się jeździ. Aktualnie z tył jeździ 4 letnie dziecko , drugie w planach a sam nie jestem za wysoki 178cm. więc miejsca za kierowcą nie powinno być mało. a z tym zawieszeniem - lubię czasem pojechać ostrzej. Czyli O2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grafit77Jeżdżę jakieś 25 tys. km . rocznie więc wiem ,że diesel jest bardziej opłacalny. Tylko czy jest sens dopłacać kilkaset złotych rocznie do paliwa
a benzyne mozesz zagazowac i wtedy bedziesz jezdzil taniej niz dieslem.
Pytanie na czym bardziej Ci moze w przyszlosci zalezec
Komentarz
-
-
grafit77,
Rozważ trzecią opcję - OII 1.6 + LPG
Jeżeli ta O1 ma rzeczywisty przebieg 110 kkm, to jest to auto, które jeszcze długo Ci posłuży. Nie wiem, przy jakich przebiegach przeważnie odzywa się turbo i dwumasa, ale to chyba nie wcześniej jak 150-160 kkm.
Ja kupiłbym OII i wsadził tam gaz.
Komentarz
-
-
O chipie myślałem a do LPG kurcze jakoś nie mam przekonania. Zaznaczam ,że nigdy nie miałem gazu w samochodzie. Przebieg tej O1 tdi jest pewny (dobry kolega, pierwszy właściciel). Szkoda, że do O2 nie kładli 2.0 115km ,podobno lubi się z LPG a osiągi byłyby lepsze niż 1.6 ( moment obrotowy).
Komentarz
-
-
grafit77,
No tutaj musisz mieć świadomość, że O1 czy O2 z silnikiem 1.6 nie jest demonem prędkości, ale też dużo jej brakuje do bycia zawalidrogą.
Jeżeli jednak nie jesteś przekonany do LPG (chociaż wierz mi - to już nie tosamo co te instalacje co instalowali w Poldkach 15 mat temu), to ja wziąłbym tą O1. Przy dobrych wiatrach, będzie Cię czekało jakieś 100 kkm bezproblemowej jazdy.
Warto też usiąść i pomyśleć przez chwilę na co Cię stać. Jeżeli nagły wydatek 3 tys. zł na naprawę diesla będzie problemem, to lepiej jednak wziąć niezniszczalny 1.6
No faktycznie masz dylemat :-)....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828ilosc miejsca na tylnej kanapie oraz bardziej miekkie (gorsze?) zawieszenie.
Jesli chodzi o ten drugi to mnie odpowiada jak jest bardziej miekko ale jesli ktos lubi
jezdzic agresywnie to nie bedzie zadowolony.
grafit77, po doświadczeniach z O1 i O2 - wolałbym za tę samą cenę kupić O2 z 1,6 niż O1 z dieslem. Chyba, że miałbym w planie 100kkm rocznie to na dwa lata można byłoby pomęczyć się z powrotem O1.
Bezpieczeństwo jest też wyżej w O2 - pp jest więcej. Warto też zauważyć, że po kilku latach zawsze łatwiej sprzedać będzie O2 niż O1.Zamieszczone przez grafit77Czy naprawdę jak piszą w wielu materiałach prasowych jest między nimi przepaść ?
Komentarz
-
-
Oj mam dylemat, te 30 tys. zł to wszystko czym dysponuję więc lepiej aby się ten diesel nie zepsuł , mam taka nadzieje kupując z pewnego źródła. Benzynę 1.6 O2 za 27tys ciężko dostać w dobrym stanie bo 3tys. zostawiłbym na ewentualne LPG. No i kwestia czy O2 uda się dostać w zadowalającym stanie bo dokładać na początku nie mam zamiaru. Do tej O1 tdi na razie nie musiałbym dokładać nic. Można jakoś ulepszyć zawieszenia w O1 i nie chodzi o obniżenie? Wiem dział tuning.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez t271828ilosc miejsca na tylnej kanapie oraz bardziej miekkie (gorsze?) zawieszenie.
Jesli chodzi o ten drugi to mnie odpowiada jak jest bardziej miekko ale jesli ktos lubi
jezdzic agresywnie to nie bedzie zadowolony.
ale jesli ktos chce jezdzic szybko w zakretach to nie bedzie zadowolony z O1
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez grafit77Wiem, że są na forum osoby , które przesiadły się z O1 na O2 lub choćby miały okazję porównać obydwie. Czy naprawdę jak piszą w wielu materiałach prasowych jest między nimi przepaść ?
Komentarz
-
Zamieszczone przez grafit77Za około 30 tys. zł. octavia I diesel czy II 1.6 benzyna
Za OKOŁO 30 tys zł na placu boju pozostaje TYLKO O I, bo za te pieniadze nie masz szans kupić dobrej i zdbanej O II
Tak wiec sprawe masz rozstrzygniętąCzarny Elegance
Komentarz
-
-
Może z tą dynamiczną jazdą to przesadzam, bardziej chodzi o syt. awaryjnego omijania lub jak to bywa gdy się śpieszy można czasem za szybko wejść w zakręt. Wtedy O2 będzie pewnie lepsza. No właśnie kasa jest decydująca. Trza będzie się chwilę pobujać O1 a jak będzie dobrze to może O2 w przyszłości. No chyba, że się w kredyty pobawić.
Komentarz
-
-
Trzeba tez brac pod uwage ze OI to jest ostatnie z takich pancernych aut, gdzie zawieszenie jest proste, czesci do niego troche drozsze niz do FSO i przy dobrych wiatrach trudne do zabicia. Srodek prosty, wystraczajacy dla wiekszosci ktorzy przesiadaja sie z jakiegos malego autka, ktore mialo byc rodzinne.
To tak jak Passat B4 i B5. Prostota vs. wyzszy wymiar :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz