Nowszy benzyniak cze starszy diesel?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grey33
    Classic
    • 2011
    • 3

    Nowszy benzyniak cze starszy diesel?

    poszło
  • grafit77
    Classic
    • 2010
    • 14

    #2
    Nowszy benzyniak cze starszy diesel?

    Witam , stoję przed wyborem. Mam okazje kupić pewną ( od kolegi) octavie kombi tour 1.9tdi 74 kw 2007r przebieg 110tys km lecz bądźmy szczerzy to już troszkę leciwe auto konstrukcyjnie. wiadomo diesel przyjemna jazda bo dobry moment i niskie spalanie a ryzyko minimalne, zawsze przy dieslach z drugiej ręki bałem się o turbinę , koło zamachowe i wtryski. Miało by być tanio a potem strach myśleć. Aby było nowocześniej pomyślałem o octavii II 1.6 dużo ładniejsza i nowocześniejsza konstrukcja. Wiadomo bardzie mulasta od w/w i większe spalanie. No i właśnie dochodzimy do sedna. Za około 30 tys. zł. octavia I diesel czy II 1.6 benzyna ? Jak myślicie?

    Komentarz

    • Andys
      Elegance
      • 2007
      • 762

      #3
      grafit77, kolego nikt Ci tak na prawdę nie pomoże w podjęciu decyzji. Nie powiem niczego, czego byś nie wiedział, ale jeśli ekonomia nie skłania Cię ku diesel`owi (nie napisałeś czy dużo jeździsz, na jakich dystansach), to może to powinno Ci pomóc ...
      Zamieszczone przez grafit77
      Mam okazje kupić pewną ( od kolegi)
      .
      Pozdrawiam,
      Andys

      Komentarz

      • smer
        RS
        • 2008
        • 2021
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        grafit77
        Czym poprzednio jeździłeś? Jeśli Majbachem, to O1 faktycznie będzie dla Ciebie "leciwa konstrukcyjnie"; niemniej zauważ, że to autko ma 3 lata i przebieg symboliczny, dodaj do tego, ze "jest pewne - od kolegi"...
        Co do ładności O1 i O2, to o gustach się nie dyskutuje....
        Spalanie - to wiesz sam...
        Moment - tez sam sobie odpowiedziałeś...

        Wnioski? Cóż, musisz wyciągnąć sam.
        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

        Piszę poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #5
          Re: Nowszy benzyniak cze starszy diesel?

          Zamieszczone przez grafit77
          Za około 30 tys. zł. octavia I diesel czy II 1.6 benzyna ? Jak myślicie?
          Minusy O1 w porownaniu do O2 to glownie:

          ilosc miejsca na tylnej kanapie oraz bardziej miekkie (gorsze?) zawieszenie.

          Jesli chodzi o ten drugi to mnie odpowiada jak jest bardziej miekko ale jesli ktos lubi
          jezdzic agresywnie to nie bedzie zadowolony. Jesli chodzi o pierwszy to musisz sobie odpowiedziec na pytania:
          czy jestes bardzo wysoki - wtedy jeszcze pogorszysz sprawe mocno odsuwajac fotel
          oraz
          jak czesto wozisz kogos z tylu.

          Komentarz

          • grafit77
            Classic
            • 2010
            • 14

            #6
            Jeżdżę jakieś 25 tys. km . rocznie więc wiem ,że diesel jest bardziej opłacalny. Tylko czy jest sens dopłacać kilkaset złotych rocznie do paliwa aby jeździć nowszą konstrukcją? (czyt. O2) Aktualnie jeżdżę starym nissanem primera r1993. Wiem, że są na forum osoby , które przesiadły się z O1 na O2 lub choćby miały okazję porównać obydwie. Czy naprawdę jak piszą w wielu materiałach prasowych jest między nimi przepaść ?
            Kurcze chyba sam szukam usprawiedliwienia , że jakoś wewnętrznie ciągnie mnie jednak do jedynki tdi choć teraz jeżdżę benzyną i dobrze mi się jeździ. Aktualnie z tył jeździ 4 letnie dziecko , drugie w planach a sam nie jestem za wysoki 178cm. więc miejsca za kierowcą nie powinno być mało. a z tym zawieszeniem - lubię czasem pojechać ostrzej. Czyli O2.

            Komentarz

            • t271828
              Elegance
              • 2008
              • 928

              #7
              Zamieszczone przez grafit77
              Jeżdżę jakieś 25 tys. km . rocznie więc wiem ,że diesel jest bardziej opłacalny. Tylko czy jest sens dopłacać kilkaset złotych rocznie do paliwa
              Jest jeszcze jeden aspekt - diesla mozesz zaczipowac i wtedy
              a benzyne mozesz zagazowac i wtedy bedziesz jezdzil taniej niz dieslem.
              Pytanie na czym bardziej Ci moze w przyszlosci zalezec

              Komentarz

              • romman
                Ambiente
                • 2009
                • 201

                #8
                grafit77,

                Rozważ trzecią opcję - OII 1.6 + LPG

                Jeżeli ta O1 ma rzeczywisty przebieg 110 kkm, to jest to auto, które jeszcze długo Ci posłuży. Nie wiem, przy jakich przebiegach przeważnie odzywa się turbo i dwumasa, ale to chyba nie wcześniej jak 150-160 kkm.

                Ja kupiłbym OII i wsadził tam gaz.

                Komentarz

                • grafit77
                  Classic
                  • 2010
                  • 14

                  #9
                  O chipie myślałem a do LPG kurcze jakoś nie mam przekonania. Zaznaczam ,że nigdy nie miałem gazu w samochodzie. Przebieg tej O1 tdi jest pewny (dobry kolega, pierwszy właściciel). Szkoda, że do O2 nie kładli 2.0 115km ,podobno lubi się z LPG a osiągi byłyby lepsze niż 1.6 ( moment obrotowy).

                  Komentarz

                  • romman
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 201

                    #10
                    grafit77,

                    No tutaj musisz mieć świadomość, że O1 czy O2 z silnikiem 1.6 nie jest demonem prędkości, ale też dużo jej brakuje do bycia zawalidrogą.

                    Jeżeli jednak nie jesteś przekonany do LPG (chociaż wierz mi - to już nie tosamo co te instalacje co instalowali w Poldkach 15 mat temu), to ja wziąłbym tą O1. Przy dobrych wiatrach, będzie Cię czekało jakieś 100 kkm bezproblemowej jazdy.

                    Warto też usiąść i pomyśleć przez chwilę na co Cię stać. Jeżeli nagły wydatek 3 tys. zł na naprawę diesla będzie problemem, to lepiej jednak wziąć niezniszczalny 1.6

                    No faktycznie masz dylemat :-)....

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez t271828
                      ilosc miejsca na tylnej kanapie oraz bardziej miekkie (gorsze?) zawieszenie.

                      Jesli chodzi o ten drugi to mnie odpowiada jak jest bardziej miekko ale jesli ktos lubi
                      jezdzic agresywnie to nie bedzie zadowolony.
                      Chyba za mało jeździłeś O2. Jest bardziej miękko, ale do jazdy agresywnej zdecydowanie lepiej nadaje się O2 z uwagi na znacznie lepsze trzymanie się drogi - zwłaszcza przy jeździe po ciasnych zakrętach. Mam przejechane ponad 150kkm dwoma O1 i 60kkm O2 - miałem czas poczuć różnicę. Zwłaszcza służbowa O1 zachowywała się do wymiany amorków (80kkm) na gazowe Kayaby jak bujany tapczan babci, a później i tak jej było daleko do O2. O2 znacznie lepiej tłumi nierówności i nie buja się na zakrętach. Różnicę poczułem nie jak przesiadłem się z O1 na O2, tylko jak po dwóch latach jeżdżenia swoją O2 dostałem służbową O1 - też 1,6+LPG. Zużycie paliwa O1 BFQ było ponad 1l LPG mniejsze niż w O2 BSY czy wcześniej O1 AKL. BFQ są chyba oszczędniejsze.
                      grafit77, po doświadczeniach z O1 i O2 - wolałbym za tę samą cenę kupić O2 z 1,6 niż O1 z dieslem. Chyba, że miałbym w planie 100kkm rocznie to na dwa lata można byłoby pomęczyć się z powrotem O1.
                      Bezpieczeństwo jest też wyżej w O2 - pp jest więcej. Warto też zauważyć, że po kilku latach zawsze łatwiej sprzedać będzie O2 niż O1.
                      Zamieszczone przez grafit77
                      Czy naprawdę jak piszą w wielu materiałach prasowych jest między nimi przepaść ?
                      jest - i to ogromna :shock: . Ale czuje się nie przy przesiadce O1 na O2, tylko na odwrót - do lepszego bardzo szybko człowiek się przyzwyczaja

                      Komentarz

                      • grafit77
                        Classic
                        • 2010
                        • 14

                        #12
                        Oj mam dylemat, te 30 tys. zł to wszystko czym dysponuję więc lepiej aby się ten diesel nie zepsuł , mam taka nadzieje kupując z pewnego źródła. Benzynę 1.6 O2 za 27tys ciężko dostać w dobrym stanie bo 3tys. zostawiłbym na ewentualne LPG. No i kwestia czy O2 uda się dostać w zadowalającym stanie bo dokładać na początku nie mam zamiaru. Do tej O1 tdi na razie nie musiałbym dokładać nic. Można jakoś ulepszyć zawieszenia w O1 i nie chodzi o obniżenie? Wiem dział tuning.

                        Komentarz

                        • t271828
                          Elegance
                          • 2008
                          • 928

                          #13
                          Zamieszczone przez rezon
                          Zamieszczone przez t271828
                          ilosc miejsca na tylnej kanapie oraz bardziej miekkie (gorsze?) zawieszenie.

                          Jesli chodzi o ten drugi to mnie odpowiada jak jest bardziej miekko ale jesli ktos lubi
                          jezdzic agresywnie to nie bedzie zadowolony.
                          Chyba za mało jeździłeś O2. Jest bardziej miękko, ale do jazdy agresywnej zdecydowanie lepiej nadaje się O2 z uwagi na znacznie lepsze trzymanie się drogi - zwłaszcza przy jeździe po ciasnych zakrętach.
                          No toz wlasnie to napisalem - mnie nie przeszkadza, ze "buja jak tapczan"
                          ale jesli ktos chce jezdzic szybko w zakretach to nie bedzie zadowolony z O1

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez grafit77
                            Wiem, że są na forum osoby , które przesiadły się z O1 na O2 lub choćby miały okazję porównać obydwie. Czy naprawdę jak piszą w wielu materiałach prasowych jest między nimi przepaść ?
                            Jest. Chociaż z drugiej strony silnik 1.6 nie nadaje się do dynamicznej jazdy, więc ja miałbym duży problem czy wybrać O1 TDI czy O2 1.6.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #15
                              Zamieszczone przez grafit77
                              Za około 30 tys. zł. octavia I diesel czy II 1.6 benzyna
                              Nikt tego chyba nie zauważył, a to zdanie jest baaardzo ważne o ile nie najważniejsze dla tego problemu
                              Za OKOŁO 30 tys zł na placu boju pozostaje TYLKO O I, bo za te pieniadze nie masz szans kupić dobrej i zdbanej O II
                              Tak wiec sprawe masz rozstrzygniętą
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • grafit77
                                Classic
                                • 2010
                                • 14

                                #16
                                Może z tą dynamiczną jazdą to przesadzam, bardziej chodzi o syt. awaryjnego omijania lub jak to bywa gdy się śpieszy można czasem za szybko wejść w zakręt. Wtedy O2 będzie pewnie lepsza. No właśnie kasa jest decydująca. Trza będzie się chwilę pobujać O1 a jak będzie dobrze to może O2 w przyszłości. No chyba, że się w kredyty pobawić.

                                Komentarz

                                • Big
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 6389

                                  #17
                                  grafit77, ale za 30 tys NIE kupisz porządnej O II. Moze trafisz jakiegoś przyciągniętego z zachodu trupa po dzwonie z gigantycznym przebiegiem, ale na pewno nie masz szans kupic za te pieniadze porządnego auta do jazdy.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Big
                                    bo za te pieniadze nie masz szans kupić dobrej i zdbanej O II
                                    Tak wiec sprawe masz rozstrzygniętą
                                    w TDI prawda. W 1,6 nie powinno być większych problemów. Sam być może ok. maja będę sprzedawał swoją i tyle mniej więcej jest warta.

                                    Komentarz

                                    • grafit77
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 14

                                      #19
                                      Rezon to co ? mam czekać ? Warto?

                                      Komentarz

                                      • Jark7
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 777

                                        #20
                                        DIZZZEL !!! :diabelski_usmiech
                                        Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                                        Jark7
                                        było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                                        Komentarz

                                        • aldam
                                          L&K
                                          • 2006
                                          • 1036

                                          #21
                                          Ja przesiadłem się z O1 do O2. Pominę silniki. O2 jeździ mi się lepiej. Ma lepsze zawieszenie, więcej miejsca, nic nie skrzypi w środku.
                                          Ale w twoim przypadku nie wiem co bym wybrał.
                                          Który rok ta 02?
                                          Audi A4 1.8TFSI

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Trzeba tez brac pod uwage ze OI to jest ostatnie z takich pancernych aut, gdzie zawieszenie jest proste, czesci do niego troche drozsze niz do FSO i przy dobrych wiatrach trudne do zabicia. Srodek prosty, wystraczajacy dla wiekszosci ktorzy przesiadaja sie z jakiegos malego autka, ktore mialo byc rodzinne.

                                            To tak jak Passat B4 i B5. Prostota vs. wyzszy wymiar :diabelski_usmiech
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • grafit77
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 14

                                              #23
                                              O2 to z początku produkcji czyli 2004 , O1 tdi z 2007r. Ja się chcę przesiąść z primery czyli sam. większego niż nawet O2.

                                              Komentarz

                                              • LoMe
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 59

                                                #24
                                                W tym konkretnym przypadku gdy OI jest w kombi - a jesteś w posiadaniu jednego dziecka a drugie planowane - to darowałbym sobie, że to "leciwa" konstrukcja. Wielkość bagażnika, pewne źródło, przebieg racjonalny - więc OI.
                                                No chyba, że ta O2 też w kombi :-)

                                                Komentarz

                                                • grafit77
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 14

                                                  #25
                                                  O1 jest kombi , O2 htb.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...