Skoda Octavia 1.6 TDi CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KriSSo
    Rider
    • 2008
    • 285

    #76
    Da radę zdjąć blokadę. Ale Masters mówił nie raz "można zdjąć kaganiec, ale wtedy los motorowni w Twoich rękach. Jak się usmaży, do mnie nie dzwoń - Twój problem".

    To jest zabezpieczenie, przed termicznym usmażeniem silnika, szczególnie przy długiej, autostradowej (oczywiście w Niemczech) jeździe z prędkościami bliskimi maksymalnej - stąd kaganiec. Nie wszystkie 1.9 TDI to mają, większość BKC nie ma. Na pewno mają BXE, szczególnie z roczników 2008, lecz i to zależy od wersji sterownika.

    Zresztą, na forum MK5 przekonał się o tym jeden z kolegów, który kagańca nie miał. Zaczął sprawdzać Vmax na długim odcinku. Auto po programie (zresztą kiepskim), wkręcało się na ponad 5000 rpm. Po pół godzinie jazdy stopił tłok .

    Komentarz

    • se@l
      Ambiente
      • 2009
      • 169

      #77
      Jest blokada. Nawet próbowałem zdjąć VCDSem bo niby można zmienić ale się nie chce zakodować na nowo. Teraz mnie olśniło - blokada dotyczy obrotów :!: a nie vmax. Niech ja tylko kabel dorwę...

      U mnie bez dalszych awarii, leje i jeżdzę, potem leje i potem w trasę, potem tylko muszę nalać i jechać dalej - i to mi się podoba. Inne auta - wieczny warsztat :wink:
      pozdrawiam Krzysztof

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        #78
        Zamieszczone przez KriSSo
        "można zdjąć kaganiec, ale wtedy los motorowni w Twoich rękach. Jak się usmaży, do mnie nie dzwoń - Twój problem".
        wystarczy lepszy olej. znaczy taki co lepiej odbiera cieplo

        [ Dodano: Pon 14 Lis, 11 18:28 ]
        Zamieszczone przez se@l
        Jest blokada. Nawet próbowałem zdjąć VCDSem bo niby można zmienić ale się nie chce zakodować na nowo. Teraz mnie olśniło - blokada dotyczy obrotów :!: a nie vmax. Niech ja tylko kabel dorwę...
        masz pomysl jak zdjac?

        Komentarz

        • se@l
          Ambiente
          • 2009
          • 169

          #79
          teraz nie ale może coś wygrzebie jak będę miał kabel. Trzeba będzie szukać obrotów. Ja znalazłem w VCDsie Vmax to może i obroty znajdę. Albo bieg - zamiast blokada na 5 to się ustawi na 6
          pozdrawiam Krzysztof

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            #80
            o fabii

            No już jest 126 tysi (CAYB). kontrolka filtra DPF zapaliła się już 3 raz. Tylko że od ostatniego zapalenia mineło 400 km. Według mnie to jeśli załączy się wypalanie to nie koniecznie zapala się kontrolka, a jedynie odgłos pracy wtryskiwaczy staje się nieco twardszy dodatkowo zaczyna nierówno pracować (950-1000 kulawka). Jedynie co mnie wkur.....ia to odgłos kiedy po ujęciu nogi z gazu , kiedy obroty spadają dochodzą odgłosy z okolic filtra powietrza/turbinki jakby coś się delikatnie rżnęło(odgłos metaliczny) Kiedy obroty falują(kulawka) to pewnie jest nie prawidłowe spalanie ropy a co za tym idzie pojawić się powinien dym z rury wydechowej ale Panowie, wszelkie nie prawidłowości zostają w DPF-ie , więc się szybciej zapycha, Pewnie jak minie gwarancja to coś pierd....lnie i będzie szopka. Proszę nie pitolić że wstawiam w piz.....ę i zajechałem turbinę, jeżdżę dynamicznie ale nie przekraczam 3 tyś przy przyspieszaniu i 140 na autostradzie. Od przebiegu 100 tysi zauważyłem że kiedy odpalę zimnego i rozgrzewam go podczas jazdy to w zakresie około 1200-1500 obrotów zaczyna trząść silnikiem co później jakoś mija ale czasami pojawi się jak się rozgrzeje. Dodam że przy odpalaniu zimnego silnika, zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych (chyba 8 razy) o silnik osiągał tylko 2,5 tysiąca obrotów podczas jazdy. Kiedy zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie usterka minęła. Czasami zdarzyło się że ta "kulawka" załączyła a w pobliżu był jakieś ASO zajechałem i wyobraźcie sobie że żaden nie znalazł żadnych błędów. Tych serwisów chyba było ponad 10 , pozwolicie że nie wymienię, ale są one z rejonu lubelskiego i podkarpackiego , świętokrzyskiego.
            Panowie z serwisów w garniaczkach słyszeli odgłosy z silnika ale wszyscy twierdzili z uporem maniaka że nie ma błędów.
            Można by stwierdzić że użytkując auto firmowe - "a naprawi się" , ale nie , nie zgadzam się, ktoś wydał na to kasę, a szczególnie Ci którzy kupili za " swoje " auta prywatne mogą się wkur...ć.
            Na koniec dodam że przyszły przymrozki i autko odpala tak samo głośno jak 1,9 tdi, staje sie cichszy jak się rozgrzeje. Na razie tyle.

            Komentarz

            • KriSSo
              Rider
              • 2008
              • 285

              #81
              Zamieszczone przez xtremesystems
              wystarczy lepszy olej. znaczy taki co lepiej odbiera cieplo
              Nie, nie wystarczy. Według tunerów trzeba zmienić chłodnicę oleju, inaczej bieda.

              Komentarz

              • qbec
                Rider
                • 2010
                • 398

                #82
                Zamieszczone przez bzyq_74
                Zamieszczone przez qbec
                u mnie przy 197 (Vmax) jest około 3500 rpm (no może 3700)
                Zamieszczone przez adamusek
                mam pytanie do tych co mieli BXE i CAYC - podobno skrzynia ma troche inne przelozenia w CAYC - czy faktycznie piatka jest dluższa ??
                Wygląda na to że dłuższa.
                U mnie w BXE przy 170 (GPS) jest 3500.
                nie miałem kiedy dokładnie sprawdzić z GPS, ale przy licznikowych 100km/h jest niecałe 1900 (powiedziałbym że 1880rpm)
                Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                mój szkodnik

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #83
                  Na 7 biegu przy 2000rpm mam licznikowo jakies 110-115km/h i to jest minumum ktore staram sie trzymac w trasie.

                  Z wczoraj 100km srednia 98km/h w gestym ruchu (czesto gaz praktycznie do deski, predkosci powyzej 130 gdzie sie dalo) - 5,8l, powrot srednia 85km/h dosc spokojnie ruch duzo mniejszy 4,8l.

                  Dzis troche miasta, trasa (lacznie 140km) i swieci sie 5,4l, z tym ze w tym jest z 15 uruchomien silnika, po postojach od 10minut do 2 godzin.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    #84
                    dokladnie . jesli jechac w okolicach 100-120 to bez problemu mozna zejsc do okolo 5.0-5.5

                    Komentarz

                    Pracuję...