Skoda Octavia 1.6 TDi CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #26
    Mozna jezdzic w zakresie 1500-2500 i spalanie nie bedzie jakies astronomiczne.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • wojtasbrend
      Classic
      • 2010
      • 1

      #27
      panowie jedna rzecz o której nie zapminajcie pompa wysokiego ciśnienia smarowana jest paliwem a co za tym idzie wlejesz jakis syf albo jakies zanieczyszczenia spowodują zatarcie tej pompy to masz cały układ paliwowy do wymiany na gwarancji to nie przejdzie mowie od razu trzeba uwarzac co wlewamy koszta ogromne juz widzialm pierwsza usterke tego silnika 1.6 CR własnie zatarta pompa gwarancja niestety nie uznanaa no bo z jakiego powodu miała by być

      aha filtr dpf zywotnośc jakies 120000
      RS

      Komentarz

      • se@l
        Ambiente
        • 2009
        • 169

        #28
        właśnie chłopaki piszą że nie.

        ale jak przyspieszasz to każe zredukować do czwórki pewno?

        mówisz o 2.0 TDI CR??
        pozdrawiam Krzysztof

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Paliwo, a co ja poradze co jest na stacji x albo y.

          Jedna dostawa moze byc trefna i co my na to poradzimy.

          PD mialy nie jezdzic na redbulu a smigaly jak ta lala, tylko zrodlo musialo byc dobre, a nie jakis odbarwiany syf :roll:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            se@l, przecież nikt tu nie chce działać na Twoją szkodę, ani nie musisz się do tego stosować, ani napinać

            Zamieszczone przez genesis
            Z tego co zauważyłem te podpowiadacze są dobre jak chcemy oszczędzić paliwo, ale niekoniecznie podpowiadają jazdę w prawidłowym zakresie obrotów.
            dokładnie, w nowym civiku 1,8 to ten podpowiadacz zaprogramował albo jakiś kretyn, albo szalony ekolog
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • se@l
              Ambiente
              • 2009
              • 169

              #31
              posty znikają ?? komu ja odpisałem ??

              a propos paliwa - leje tylko najlepsze
              nauczyłem się na DTI gdzie leciały pompy za okolo 2000 - 3000 tysiące
              pozdrawiam Krzysztof

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14888
                • Octavia IV (NX3)

                #32
                szkoda, chyba wyczerpał temat bardzo dokładnie:
                - nic nie wiadomo na temat nowych silników (ich trwałości), bo jeżdżą za krótko - jest to zagadka, co nie oznacza, że musi być z nimi źle
                - forumowicze polecają starsze jednostki jako bardziej sprawdzone, bo jest więcej danych na ich temat
                - awarie będą w każdych jednostkach i starszych i nowszych - naprawa nowszych jest bardziej kosztowna
                - największym ? - jest wiedza ASO na temat nowoczesnych silników - po prostu muszą się ich nauczyć, a do tego potrzeba czasu i więcej jeżdżących tych silników, do których z kolei podchodzimy trochę nieufnie.
                I błędne koło się zamyka.

                Ja sam mam sprawdzony BFQ, z którego jestem zadowolony, ale chodzi mi głowie 1.4 TSI, który jest trochę bardziej tajemniczy.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • ahge
                  Drive
                  • 2009
                  • 64

                  #33
                  Zamieszczone przez se@l

                  ahge, jak jeździsz że spadłeś poniżej 4 l/100 ???
                  przy jakich obrotach?

                  Udało mi się taki wynik uzyskać raz na trasie o długości 170 km, nie za duży ruch.
                  Nie spieszyło mi się wiec od razu założyłem że sprawdze do ilu min można zejść.
                  Starałem się stosować ogólne zasady eko, obroty maksymalnie 2000-2200, głownie w okolicach 1500-1700 no i pojedyncze wyprzedzania.
                  Ogólnie bardzo spokojna jazda ze srednia predkością ok 80 km

                  Komentarz

                  • piernik
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 975
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Min 3.9L/100 to nie jest oszałamiający wynik. Mój stary klekot jak go ładnie poproszę bez problemu schodzi do 4.0-4.1 (na dystansie ok 500km w 4 osoby na pokładzie ze średnią prędkością ok 75kmh). Ale tak jak koledzy wyżej napisali, co się zaoszczędzi na paliwie to się zostawi w warsztacie za wymianę 2masy czy czyszczeniu/regeneracji/wymianie suszarki. Wybór zależy od kierownika :twisted:

                    Komentarz

                    • se@l
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 169

                      #35
                      zakładając że będę jeździł 2 lata i potem wymiana ...


                      niestety będzie mi niezmiernie trudno oszacować jak się skodinka zachowuje ze spalaniem w zależności od prędkości obrotowych przy wrzucaniu wyższych biegów bo kierowców jest dwóch, ale będę się starał i dam znać za jakiś dłuższy czas.
                      pozdrawiam Krzysztof

                      Komentarz

                      • luks
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 240

                        #36
                        co się porobiło, że dieslowcy każą jeździć na wyższych obrotach, jak ja w korku turlam się i mam 1200 obr /min. i nawet uda się przyśpieszyć
                        skoda
                        fuckyeah!

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez luks
                          co się porobiło, że dieslowcy każą jeździć na wyższych obrotach, jak ja w korku turlam się i mam 1200 obr /min. i nawet uda się przyśpieszyć
                          nic się nie porobiło, zawsze tak było i tu się nic nie zmienia.
                          zresztą nie chodzi o jazdę... a nie chce mi się pisać tego samego po raz setny :lol:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • qbec
                            Rider
                            • 2010
                            • 398

                            #38
                            trochę odgrzewam temat, ale może się to komuś przyda;

                            seal pisał o 1050RPM; u mnie może nie aż tak drastycznie, ale przykładowy start spod świateł - szybkie 1-2-3 do 2500-3000 a potem odrazu 5 i powiedzmy 1200 - i tak do następnych prz 70kmh można się turlać; oczywiście do przyspieszenia redukcja o 1 albo i o 2 biegi... :twisted:

                            spalanie - u mnie spore jak na ten silnik i nieco wyższe niż się spodziewałem, ale poraz wóry - mam ciężką nogę i 99% klima


                            raz jechałem trasę 400km w stylu eco (90-100kmh, mały ruch, bez wyprzedzania), w 4 osoby i z bagażem - to mi 4,9 spaliła (z klimą, radiem, CB, navi i na światłach)

                            z silnika jestem zadowolony, nie mam coprawda porównania z 1,9, ale póki co jest bezobsługowy

                            jeżdżę na Motulu o odpowiedniej specyfikacji, tankuję prawie tylko na 1 stacji (BP), może 5 tankowań poza tą jedną)

                            z DPFem - nie prognozuję problemów - sporo latam w trasie, a nawet jak jeżdżę po mieście to w korkach stoję sporadycznie; raz mi się kontrolka zapaliła - zimowe bączki - to nie zdążyłem dojechać do drogi i zgasła (w ASO powiedzieli że sterownik coś zwariować musiał przy kręcenu) bo raczej nie od filtra to było

                            teraz mam mojego CAYCa już ponad 1,5 roku; ponad 40kkm zaliczone, z napraw to wymiana sprężarki od klimy bo się jakiś nietypowy sworzeń/sprzęgło urwało - wada materiałowa ośki - gwarancja)

                            innych grzechów (oprócz tego OT o nieprzyzwoitej porze) nie pamiętam; obiecuję napisać oddzielny topic o szkodniku i nie śmiecić gdzie popadnie
                            Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                            mój szkodnik

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #39
                              qbec, Pali Ci to tyle ile pali 1.9TDI VP pod ciezka noga, a wiec wszystko w normie, bo na powietrze to zaden silnik nie chodzi
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                #40
                                przy 10k nic sie nie dzieje
                                znaczy prawie nic , bo wlasnie cos z tym plynem chlodzacym nie wiem czy powinien odparowac .


                                na wielki plus w fabi moge powiedziec ze jest to ze mam sprzeglo ....JEDNOMASOWE
                                wiec turlam sie jak chce


                                kolega ma 1.6 90KM w fabi. ma nastukane 90k i nic sie nie dzialo

                                Komentarz

                                • qbec
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 398

                                  #41
                                  Maicroft - jak to się mówi - turbo żyje, turbo pije
                                  Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                                  mój szkodnik

                                  Komentarz

                                  • KriSSo
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 285

                                    #42
                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                    na wielki plus w fabi moge powiedziec ze jest to ze mam sprzeglo ....JEDNOMASOWE
                                    O kurdę, tego się nie spodziewałem. A O2 ma już dwumas?

                                    Komentarz

                                    • xtremesystems
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2254
                                      • Hyundai

                                      #43
                                      nie wiem . spytaj w aso o cene i od razu sie dowiesz

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #44
                                        Zaczyna sie ozywiac temat 1.6TDI, widac zaczynaja zamowienia sie realizowac.

                                        Ciekawe czy bedzie mial tyle stron co 1.4TSI
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • xtremesystems
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2254
                                          • Hyundai

                                          #45
                                          bo kurde jak dla mnie to jest udany silnik. tylko te duperele jak dwumas i dpf moga problem robic.


                                          u mnie na szczescie dwumas odpada

                                          Komentarz

                                          • qbec
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 398

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Maicroft
                                            Zaczyna sie ozywiac temat 1.6TDI, widac zaczynaja zamowienia sie realizowac.
                                            ja tam swoją już półtora roku jeżdżę, ale nie miałem czasu cokolwiek napisać...
                                            Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                                            mój szkodnik

                                            Komentarz

                                            • se@l
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 169

                                              #47
                                              U mnie jest teraz jakieś 40 kkm, od listopada 2009.

                                              Co do jazdy 1050 rpm to spala więcej niż przy 1200 rpm. Należy przerzucać nieco później niż pokazuje komputer. Oczywiście najlepiej wyczuć - pod górkę znów inaczej niż komp pokazuje. Zdarza się że na autostradzie przy prędkości 130 km/h pod górkę każe redukować do 4 co jest absurdem.

                                              Eksploatacja jak na razie bez żadnej poważnej usterki, raz chyba z mojej winy - przez umycie silnika (delikatne) zalała się jakaś kostka i komputer pokazywał błąd. Skończyło się na osuszeniu w ASO. Nie jestem pewien do końca jaka była przyczyna bo błąd pojawił się po dłuższym czasie.

                                              Spalanie średnie na baku nigdy nie spadło poniżej 4,2, z reguły przejeżdżam 900 km na baku. Czasem jak jest tylko trasa to ponad 1000. Co daje 5,5 litra. A obciążenie pełne i klima chodzi. Więc raczej jest to dobry wynik. Po mieście nie jeżdżę prawie wcale - czasem do Poznania pojadę postać w korkach ale 95% to trasy minimum 50 km, średnio 150 km.
                                              Autka nigdy nie katowałem więc pewno też dla tego nic się jeszcze nie wydarzyło.

                                              Dziś kupiłbym ją jeszcze raz
                                              Miałem trzymać 2 lata ale chyba się skuszę na kolejny rok lub 2 bo autko mi się dalej podoba no i ma coraz lepsze wyposażenie (to już nie fabryczny MINT).

                                              pozdrawiam Krzysztof

                                              Komentarz

                                              • Dusiek
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 26

                                                #48
                                                A ja od 1,5 roku mam 1.6 TDi CR a poprzednio mialem przez 3 lata 1.9 TDi BXE.
                                                Obie od nowości więc usterek właściwie brak.
                                                Największa różnica to z całą pewnością poziom głosności silnika. Już nie budzę sasiadów jak startuje skoro świt spod domu. Niestety 1.6 na wolnych obrotach potrafi sie "telepać" a w 1.9 nie przypominam sobie takich atrakcji. Spalanie jest podobne osiągi porównywalne choć subiektywnie 1.9 wydaje mi się odrobinę żwawsza. Inna jest też skrzynia więc tym bardziej silnik nie wyje na autostradach.

                                                Jeśli ktoś mnie zapyta czy polecam 1.6 TDi CR to odpowiadam tak. Polecam.
                                                Ale jeśli ktoś zapyta mnie czy wolę moja obecną 1.6 od mojej poprzedniej (przedliftowej) 1.9 to o każdej porze dnia i nocy bez zastanowienia odpowiadam ODDAJCIE MI MOJEGO BXE Przypomina mi się za każdym razem przy każdej próbie wyprzedzania. Miałem poprostu chipa na 151KM a na 1.6 chipa nie mam i wszystko wskazuje na to, że miec nie będę.

                                                Komentarz

                                                • Bravais
                                                  Ambiente
                                                  • 2011
                                                  • 164

                                                  #49
                                                  To ja coś się dorzucę. Poprzednia O2 - BXE - ok 150k km przejechane.
                                                  Obecnie od maja CAYC i juz 29k km.

                                                  Więc się trochę podzielę.
                                                  Na początek :

                                                  Zamieszczone przez se@l
                                                  ale jak przyspieszasz to każe zredukować do czwórki pewno?
                                                  Owszem, 1,9 TDI żwawsze trochę było. Tutaj przy 80 muszę do trójki redukować, żeby szybko "połknąć" TIRa na trasie

                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  przy 10k nic sie nie dzieje
                                                  znaczy prawie nic , bo wlasnie cos z tym plynem chlodzacym nie wiem czy powinien odparowac .
                                                  Właśnie - miałem podobnie przy podobnym przebiegu. Mignęła nawet czerwona kontrolka. Szybko silnik wyłączyłem, pod maskę - patrzę - jakby mało było... Do sklepu, dolałem i... Problem już się nie pojawił. Ale... Wczoraj, zerknąłem na poziom - ok 1cm poniżej poziomu. Kontrolka - nie daje, żadnych oznak, zero problemów i błędów. Śmiga jak ta lala.
                                                  Martwić się ? Czy zahaczyć o ASO ?

                                                  Zamieszczone przez Dusiek
                                                  A ja od 1,5 roku mam 1.6 TDi CR a poprzednio mialem przez 3 lata 1.9 TDi BXE.
                                                  Obie od nowości więc usterek właściwie brak.
                                                  Największa różnica to z całą pewnością poziom głosności silnika. (...)
                                                  Jeśli ktoś mnie zapyta czy polecam 1.6 TDi CR to odpowiadam tak. Polecam.
                                                  Podpisuję się rękami i nogami

                                                  Z tym, że ostatnio jak wsiadałem, to zahaczyłem paskiem albo inną częścią garderoby i osłona pasów na słupku się odpięła (?)... i mi dziwnie jakoś z tym. Na zatrzask nie chce wskoczyć, wsadziłem pod uszczelkę i jakoś siedzi, ale delikatnie zawadzę czymkolwiek i znowu wyłazi... Jakiś patent na to ?

                                                  No i spalanie. Wydaje mi się, że jest trochę bardziej ekonomiczna. No i przeglądy - już nie co 15k km tylko co 30k km
                                                  -jeździ ze mną od 05.2011
                                                  - jeździ ze mną od 04.2015

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #50
                                                    A ja mam 350km juz :lol:

                                                    I znow bede rekordzista jesli chodzi o spalanie na tym forum. Obstawiam na miasto ok 8l :lol: Ciekawe czy 1.2TSI palilby mniej niz 12l 8)

                                                    A czemu jest tez ciszej. Bo teraz na wolnych obrotrach jest 750, a nie 900 jak do tej pory.

                                                    Do tego ja mam DSG7 i dziala ono zupelnie inaczej niz DSG6.

                                                    Auto trzyma te 750obr, po puszczeniu hamulca stare DSG6 juz jechalo, a ten podnosi obroty do 900-950 i trzyma na tym hamulcu z HHC, dopiero wtedy rusza. Mowa o startowaniu bez dodania gazu.
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...