Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LOTNISKOWIEC
    Classic
    • 2005
    • 11

    Zawieszenie

    Mam swieczki NGK i faktycznie sa super... sonda pewnie tez... tylko ze jest jedynie o 100 tansza od oryginalu (chybe ze zle lookalem)... ale jak narazie to oj faworyt :diabelski_usmiech

    A co sadzicie o tzw sondach uniwersalnych... chodza po okolo 150 zeta? W sumie jest to duza roznica w cenie, ale jak znam zycie to w jakosci wykonania i uzytych materialach jest rowniez spora. :roll:
  • piotrekwawa
    Ambiente
    • 2005
    • 125

    #2
    Zawieszenie

    Czesc,

    Moja Octa ma 140 000km większość po Warszawskich bezdrożach :evil: i w związku z tym przymierzam się powoli do "zrobienia kompleksowo zawieszenia" wiem że musze wymienić gumowe elementy zawieszenia i zastanawiam się nad amortyzatorami (jedna robota) zastanawiam się czy wymienić? A jeśli amortyzatory to może i sprężyny? Sam przód wystarczy czy też i tył wymienić?
    Pytam bo słyszałem, że amorki powinno się wymieniać co 100 000.

    Druga sprawa to ostatni coś na zimnym mokrym silnku szarpie się i dusi to pewniw kable?
    Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Nie wiem, jak Wam wytrzymuja amorki po ponad 100kkm. Moje slabe juz byly przy 75kkm. Wymienilem przy 85kkm, bo autem jezdzic sie nie dalo i bujalo jak lajba przy sztormie. :/
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • piotrekwawa
        Ambiente
        • 2005
        • 125

        #4
        Zamieszczone przez Purchawa
        Nie wiem, jak Wam wytrzymuja amorki po ponad 100kkm. Moje slabe juz byly przy 75kkm. Wymienilem przy 85kkm, bo autem jezdzic sie nie dalo i bujalo jak lajba przy sztormie. :/
        Moje to nawet nie "buja" lecz ma zmienną geometrie :lol: (to podobno o słabych gum na wachaczach)
        Może się przyzwyczaiłem.\ :?
        Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

        Komentarz

        • Tymon
          RS
          • 2004
          • 2970

          #5
          Purchawa, moje mają 160 tyś i są w stanie idealnym :!:
          Przymierzam się do wymiany, ale to z racji lepszegp zawiasu.
          Luca miał ponad 200tyś jak wymieniał i były ok.

          Ale.... większośc kilometrów na trasie.
          Pzdr
          T
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Moje mają ponad 130.000. Ostatnio lecialem w trase z Martinezem i byl z leksza zdziwiony jaki mam sztywny zawias.

            Normalnie juz bym wymienil amorki, ale boje sie, ze bedzie gorzej nie przed wymianą.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • Nexus6
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 4847
              • Volkswagen

              #7
              Podobnie jak u Tymona, nalatane ponad 160 kkm, z tego pewnie połowa w trasach, połowa po W-wie;
              amortyzatory na szarpaku wychodzą na 75%, wczoraj jechałem z kumplem który stwierdził,że mam "sportowe zawieszenie" :diabelski_usmiech
              powiedziałem mu, że tak - "leży w szafie i czeka na montaż" :szeroki_usmiech
              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

              Komentarz

              • chester121
                L&K
                • 2005
                • 1053

                #8
                ja swoje badalem przy przegladzei 90kkm i powiedzieli mi ze przod mam jeszcze 76% a tyl 77%(z tym ze prawa strona ma o 2% gorsze parametry)
                panowie z ASO powiedzieli mi ze sa to amorki gazowo-olejowe i je sie wymienia sporadycznie :diabelski_usmiech
                wiec powiedzieli mi ze podczas wymiany 2 rozrzadu przy 180km bedzie trzeba sie zastnowic(a jezdze po pieknych wroclawskich ulicach)

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez chester121
                  ja swoje badalem przy przegladzei 90kkm i powiedzieli mi ze przod mam jeszcze 76% a tyl 77%(z tym ze prawa strona ma o 2% gorsze parametry)
                  panowie z ASO powiedzieli mi ze sa to amorki gazowo-hydrauliczne i je sie wymienia sporadycznie :diabelski_usmiech
                  wiec powiedzieli mi ze podczas wymiany 2 rozrzadu przy 180km bedzie trzeba sie zastnowic(a jezdze po pieknych wroclawskich ulicach)
                  powodzenia z takimi sepcjalistami :? gazowo - olejowe jeśli już :idea: qrfa... ja jestem chory jak mi zaczyna chociaż trochę bujać, nigdy nie zrozumiem jak możne robić przebiegi ponad 100kkm na jednych amorkach ad:
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • chester121
                    L&K
                    • 2005
                    • 1053

                    #10
                    sorki pomylka zyczywiscie chodzilo o gazowo-olejowe
                    juz poprawiam

                    tyle ze nie rozumiem czemu twierdzisz ze ci z serv zle mowia przeciec 76%
                    to calkiem przyzwoity wynik, przeciez jak sam wiesz nowe amorki tez maja wynik zblizony do 80% (100% ma sztywna rurka)

                    ja 100kkm robilem bez problemu na zwyklych olejowych w passacie
                    raz tylko zminilem na monrooly(czy jak to sie tam pisze) i wyminile mje po 7kkm :evil:

                    jeszcze jedno pytanko
                    slyszalem ze amortyzatory gazowe sa wieczne(trzeba je tylko nabijac)
                    czy myslicie ze sa dobre tzn czy sa twarde i czy beda sie dobrze sprawowac w octavii
                    bo jak bym mial zmieniac to moze wlasnie na gazowki :?:

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez chester121
                      jeszcze jedno pytanko
                      slyszalem ze amortyzatory gazowe sa wieczne(trzeba je tylko nabijac)
                      czy myslicie ze sa dobre tzn czy sa twarde i czy beda sie dobrze sprawowac w octavii
                      bo jak bym mial zmieniac to moze wlasnie na gazowki :?:
                      zadne amortyzatory NIE SĄ WIECZNE :!: a jeśli chodzi o nabijanie gazowych to IMO chodzi o regeneracje... ciekawe jak jest to przeprowadzane... cześć amortyzatorow np. Bilstein B6 jest przystosowanych do regeneracji i zmiany parametrow... ciekawe jak to wyglada w przypadku amorkow ktorych producent nie przewidzial takiej opcji... polak potrafi...
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        A wlasnie jak juz jestesmy przy regeneracji. Czy ktos wie jak przebiega to w wypadku B6, jakies sa tego koszty i jaka jest tego trwalosc, bo regenerowac to zawsze mozna, tylko na jak dlugo to potem wystarcza :?:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • arci9
                          RS
                          • 2004
                          • 2007

                          #13
                          Zamieszczone przez chester121
                          tyle ze nie rozumiem czemu twierdzisz ze ci z serv zle mowia przeciec 76%
                          to calkiem przyzwoity wynik, przeciez jak sam wiesz nowe amorki tez maja wynik zblizony do 80% (100% ma sztywna rurka)
                          hmm, dziwne...niedawno zmieniałem u siebie i założyłem B6, po założeniu pokazało od 64 do 66 % (różnice dla 4szt.):roll:

                          A stare na których przejechałem w dniu zmiany na B6 pokazywały 54-57%(różnica dla 4szt.)

                          Komentarz

                          • rafalus
                            L&K
                            • 2005
                            • 1140
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zuycia zalezy od drog po ktorych sie jezdzi i opon jak ktos jezdzi na zestawie 15/195/65 to na pewno zrobi wiecej niż ten co ma 225/45/17 po trasie to pewnie z 200tyś się zrobi nawet po kraju
                            nowy cSIMC od Aliego
                            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                            półosie seryjne przebieg 273 tyś

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              :idea: Trzeba tu jeszcze powiedzieć o badaniu ciśnienia w kołach przed sprawdzeniem na maszynce. :idea:
                              Sam udowodniłem "mądremu" na stacji z takim sprzętem jak założyłem 225/45 R17 i wiatru na 3.5 bara, co wyszło: AMORY DO WYMIANY- sprawność pokazywało na ok.35-40% po niedługim czasie a był to okres jesienny załozyłem zimówki 195/65 R15 i znów stawiłem się u tego samego gościa z tymi samymi amorkami, ciśnienie na 2,2 bara i wynik 68-70% czyli PRAWIE JAK NOWE. :shock: "Mądremu" kopara opadła do ziemi, coś krzyczał że to nie możliwe i takie tam...Zamknął się jak przywiązlem poprzednie kapcie czyli te szerokie bo znów amory były złom.
                              Więc konkludując patrzcie czy sprawdzają wam ciśnienie przed badaniem amorków na tej mądrej maszynce :wink:
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • Antoine
                                Ambiente
                                • 2004
                                • 135

                                #16
                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                :idea: Trzeba tu jeszcze powiedzieć o badaniu ciśnienia w kołach przed sprawdzeniem na maszynce. :idea:
                                Sam udowodniłem "mądremu" na stacji z takim sprzętem jak założyłem 225/45 R17 i wiatru na 3.5 bara, co wyszło: AMORY DO WYMIANY- sprawność pokazywało na ok.35-40% po niedługim czasie a był to okres jesienny załozyłem zimówki 195/65 R15 i znów stawiłem się u tego samego gościa z tymi samymi amorkami, ciśnienie na 2,2 bara i wynik 68-70% czyli PRAWIE JAK NOWE. :shock: "Mądremu" kopara opadła do ziemi, coś krzyczał że to nie możliwe i takie tam...Zamknął się jak przywiązlem poprzednie kapcie czyli te szerokie bo znów amory były złom.
                                Więc konkludując patrzcie czy sprawdzają wam ciśnienie przed badaniem amorków na tej mądrej maszynce :wink:
                                to a mam madrzejszego diagnoste bo jak pojechalem na niskoprofilowkach i wyszkedl taki wynik jak u Ciebie to powiedzial ze amorki sa prawie idealne a na niskim profilu zawsze tak zanizone wyniki wychodza.
                                Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                                Komentarz

                                • wojtisek1
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 429

                                  #17
                                  Witaj!!
                                  mam pytanie do użytkownikóe amortyzatorów Bilstein B4 , otóż : czy na Bilstein B4 będzie pasować tulejka podwyższająca przednie zewieszenie?? Muszę zmienić amory i chcialbym za jednym razem podnieść za pomoca tuleji.
                                  NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                  Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                  Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                  171 KM ; 402 Nm obr/min
                                  Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                  Komentarz

                                  • Paweł T
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 784

                                    #18
                                    o właśnie też się przymierza m do przodu, myślę że będzie pasować bo jest jak standard.
                                    Tak przy okazji, mechanik zaleca wymianę poduszek i łożysk McPersona, czy warto?
                                    TDI ASV 140KM 300Nm

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Tak przy okazji, mechanik zaleca wymianę poduszek i łożysk McPersona, czy warto?
                                      _________________
                                      wymieniaj, dużo nie kosztuje a warto
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • kmink
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1360
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20


                                        koledzy dobra to jest cena czy nic specjalnego - zakładając że euro mam po 3.4zl
                                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                        www.tuneforce.pl
                                        www.dpfserwis.pl

                                        Komentarz

                                        Pracuję...