Opony kierunkowe vs asymetryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8030
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #26
    Zamieszczone przez leszekmw
    a patrzyłeś głębokości bieżnika na jednej i drugiej?
    Nie patrzyłem, ale przebieg całkowity aut był podobny, rzędu ok 25000km. Chociaż może przesadzam i za dużo wymagam, bo jechaliśmy z prędkościami ok 100km/h i świecił się od czasu do czasu ASR a warunki były bardzo trudne, woda w koleinach i auta załadowane.

    Teraz mi zostało ok 3mm nad wskaźnik zużycia przy przebiegu tylko na nich 39.2kkm
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #27
      rozmawiałem dzisiaj z przedstawicielem brigestona który był na F1 wczoraj i rozmawiał z Kubicą . powiedział mi w tak po cichu że Kubica też narzeka na tylne opony u siebie , że mu ząbkują.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • dublin999
        Ambiente
        • 2010
        • 172

        #28
        jeśli chodzi o opony Nokian to na pewno polecam je na zimę (NOKIAN WRG2) z tym że u mnie np. jest jeden problem bo są one w rozmiarze 185/65R15 (a letnie są 225/45/17) nadwozie kombi i czasami okazuje sie że jest za nisko i haczy (w tą zimę np rozwaliłem osłonę pod silnik).
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #29
          Zamieszczone przez Trusek
          ...
          A w kwestji wyboru to ja zdecydowanie jestem zwolennikiem opon asymetrycznych.
          ...

          ... i nie jest sie ograniczonym co do strony po ktorej opona jezdzi (mozna je dowolnie zamieniac miejscami chocizby po to aby pilnowac i wyeliminowac zabkowanie).
          A propo tej dowolnej zmiany to tak mi się przypomniało, że słyszałem już z kilku źródeł, że tych asymetryków nie powinno się zmieniać stronami a co najwyżej zamieniać przód z tyłem. Dlaczego? Bo podobno opony "układają" się do kierunku jazdy a jeśli zamienimy je stronami to będą się kręcić odwrotnie niż jeździły powiedzmy w zeszłym sezonie. Nie wiem przypadkiem czy nie chodzi właśnie o ząbkowanie, bo lekko wyząbkowane opony które nie są szczególnie głośne, założone w przeciwnym kierunku ( ale ciągle OUTSIDE na zewnątrz ) zaczynają od razu niemiłosiernie wyć...

          Może "Pogromca Oponiarskich Mitów" leszekmw wypowie się czy to "prawda czy fałsz" :diabelski_usmiech
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            kowal 2002, jeszcze pewnie zależy od opony, swoje CPC2 są zamieniane przód z tyłem po głębokości bieżnika, ale są zmieniane również po skosie ze względu na nietrwałe opisy. Teraz założone na 3 sezon są tak samo ciche jak nowe. leszekmw, polecił mi jako opony nie ząbkujące i dobrze trzymające przy czym ciche i....... miał racje.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • rogoz
              Rider
              • 2006
              • 397

              #31
              Zamieszczone przez kowal 2002
              słyszałem już z kilku źródeł, że tych asymetryków nie powinno się zmieniać stronami a co najwyżej zamieniać przód z tyłem. Dlaczego? Bo podobno opony "układają" się do kierunku jazdy a jeśli zamienimy je stronami to będą się kręcić odwrotnie niż jeździły powiedzmy w zeszłym sezoni
              Ta zasad dotyczy wszystkich opon, nie tylko asymetrycznych

              Komentarz

              • leszekmw
                RS
                • 2005
                • 5356

                #32
                kowal 2002, rogoz już to wyjaśnił , dodam od siebie ze zamiana strony opon z prawej na lewą itd. może skutkować również ściąganiem.
                oczywiście nie mam na myśli majtek u lasek..,niestety :szeroki_usmiech
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #33
                  Zamieszczone przez leszekmw
                  kowal 2002, rogoz już to wyjaśnił , dodam od siebie ze zamiana strony opon z prawej na lewą itd. może skutkować również ściąganiem.
                  oczywiście nie mam na myśli majtek u lasek..,niestety :szeroki_usmiech
                  Czyli reasumując, zamiana tylko przód tył po tej samej stronie czyli tak samo jak kierunkowe...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • rogoz
                    Rider
                    • 2006
                    • 397

                    #34
                    No niekoniecznie - w przypadku opon kierunkowych jest większe pole manewru. Można je zamienić prawo-lewo oraz przód-tył po warunkiem zachowania kierunku jazdy.
                    Opony asymetryczne możesz jedynie zamieniać przód-tył

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #35
                      Zamieszczone przez rogoz
                      No niekoniecznie - w przypadku opon kierunkowych jest większe pole manewru. Można je zamienić prawo-lewo oraz przód-tył po warunkiem zachowania kierunku jazdy.
                      Opony asymetryczne możesz jedynie zamieniać przód-tył
                      Sorki, za skrót myślowy, chodziło mi o kpl. felga z oponą...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      Pracuję...