a patrzyłeś głębokości bieżnika na jednej i drugiej?
Nie patrzyłem, ale przebieg całkowity aut był podobny, rzędu ok 25000km. Chociaż może przesadzam i za dużo wymagam, bo jechaliśmy z prędkościami ok 100km/h i świecił się od czasu do czasu ASR a warunki były bardzo trudne, woda w koleinach i auta załadowane.
Teraz mi zostało ok 3mm nad wskaźnik zużycia przy przebiegu tylko na nich 39.2kkm
rozmawiałem dzisiaj z przedstawicielem brigestona który był na F1 wczoraj i rozmawiał z Kubicą . powiedział mi w tak po cichu że Kubica też narzeka na tylne opony u siebie , że mu ząbkują.
jeśli chodzi o opony Nokian to na pewno polecam je na zimę (NOKIAN WRG2) z tym że u mnie np. jest jeden problem bo są one w rozmiarze 185/65R15 (a letnie są 225/45/17) nadwozie kombi i czasami okazuje sie że jest za nisko i haczy (w tą zimę np rozwaliłem osłonę pod silnik).
...
A w kwestji wyboru to ja zdecydowanie jestem zwolennikiem opon asymetrycznych.
...
... i nie jest sie ograniczonym co do strony po ktorej opona jezdzi (mozna je dowolnie zamieniac miejscami chocizby po to aby pilnowac i wyeliminowac zabkowanie).
A propo tej dowolnej zmiany to tak mi się przypomniało, że słyszałem już z kilku źródeł, że tych asymetryków nie powinno się zmieniać stronami a co najwyżej zamieniać przód z tyłem. Dlaczego? Bo podobno opony "układają" się do kierunku jazdy a jeśli zamienimy je stronami to będą się kręcić odwrotnie niż jeździły powiedzmy w zeszłym sezonie. Nie wiem przypadkiem czy nie chodzi właśnie o ząbkowanie, bo lekko wyząbkowane opony które nie są szczególnie głośne, założone w przeciwnym kierunku ( ale ciągle OUTSIDE na zewnątrz ) zaczynają od razu niemiłosiernie wyć...
Może "Pogromca Oponiarskich Mitów" leszekmw wypowie się czy to "prawda czy fałsz" :diabelski_usmiech
kowal 2002, jeszcze pewnie zależy od opony, swoje CPC2 są zamieniane przód z tyłem po głębokości bieżnika, ale są zmieniane również po skosie ze względu na nietrwałe opisy. Teraz założone na 3 sezon są tak samo ciche jak nowe. leszekmw, polecił mi jako opony nie ząbkujące i dobrze trzymające przy czym ciche i....... miał racje.
słyszałem już z kilku źródeł, że tych asymetryków nie powinno się zmieniać stronami a co najwyżej zamieniać przód z tyłem. Dlaczego? Bo podobno opony "układają" się do kierunku jazdy a jeśli zamienimy je stronami to będą się kręcić odwrotnie niż jeździły powiedzmy w zeszłym sezoni
Ta zasad dotyczy wszystkich opon, nie tylko asymetrycznych
kowal 2002, rogoz już to wyjaśnił , dodam od siebie ze zamiana strony opon z prawej na lewą itd. może skutkować również ściąganiem.
oczywiście nie mam na myśli majtek u lasek..,niestety :szeroki_usmiech
kowal 2002, rogoz już to wyjaśnił , dodam od siebie ze zamiana strony opon z prawej na lewą itd. może skutkować również ściąganiem.
oczywiście nie mam na myśli majtek u lasek..,niestety :szeroki_usmiech
Czyli reasumując, zamiana tylko przód tył po tej samej stronie czyli tak samo jak kierunkowe...
No niekoniecznie - w przypadku opon kierunkowych jest większe pole manewru. Można je zamienić prawo-lewo oraz przód-tył po warunkiem zachowania kierunku jazdy.
Opony asymetryczne możesz jedynie zamieniać przód-tył
No niekoniecznie - w przypadku opon kierunkowych jest większe pole manewru. Można je zamienić prawo-lewo oraz przód-tył po warunkiem zachowania kierunku jazdy.
Opony asymetryczne możesz jedynie zamieniać przód-tył
Sorki, za skrót myślowy, chodziło mi o kpl. felga z oponą...
Komentarz