1.8 TSI - czy bezpieczny ecodriving w miescie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kondrackip
    Classic
    • 2010
    • 8

    1.8 TSI - czy bezpieczny ecodriving w miescie?

    dawno nie bylem
    bodajze pro r czy jakos tak... (brata wiec nie pamietam)
    czasy jak na 220km byly dosc slabe bo bardzo niskie 15.. (auto jest na tor a nie na cwiare stad slabe wyniki- kwestia strojenia)
    Paweł
  • pmiszk
    Classic
    • 2009
    • 32

    #2
    1.8 TSI - czy bezpieczny ecodriving w miescie?

    Witam,
    Od 2mcy jestem posiadaczem O2FL 1.8 TSI.
    Jezdze glownie po miescie i ostatnio zaczalem bawic sie w miejski ecodriving.
    Zauwazylem, ze jadac z zimnego (auto rano z parkingu) do pracy 8km, auto wg wskazan komputera spala srednio 9,7l. Wczesniej w miescie mialem w drodze do pracy spalanie rzedu 11.5 - 12.5l - normalna jazda, zmiana beigow 2200-3000 obrotow. Zaznaczam, ze teraz jezdze "w stylu eco" tj zmieniam biegi wg wskazan komputera, ktory podpowiada zmiane przy 1800-2000 obrotow. Przy 70-80km/h jade juz na 6tym biegu !!
    Pytanie: czy jezdzac w ten sposob (zaznaczam tylko w miescie, poza miastem normalna jazda, zmiana biegow przy 3000 obrotow) nie "zamule silnika" ??. Jestem laikiem jesli chodzi o mechanike stad pytanie. Czy od czasu do czasu nie powinno sie go pogonic?? Auto docieralem normalnie czyli zmiana biegow przy 2200-2500 oborotow, 3-5 razy poganiajac je szybciej na autostradzie).
    Co o tym sadzicie?

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #3
      Od czasu do czasu pogon auto, zeby wydmuchac turbine - i uwazaj na sprzeglo, bo za niskie zmiany biegow maja kiepski wplyw
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        #4
        pmiszk, ty tam masz chyba koło dwumasowe, więc jazda na niskich obrotach raczej mu nie służy.
        A tak z innej beczki, dlaczego wziąłeś 1,8 TSI skoro chcesz "eko-oszczędności"?
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • pmiszk
          Classic
          • 2009
          • 32

          #5
          Czy kazdy posadacz 1.8 TSI kupuje go bo jest fanem "butowania"? Szczerze watpie. Wystarczy spojrzec na statystyki na motostat. Jest tam kilka aut z tym silnikiem ze spalaniem <8l.
          Ja sam lubie czasem depnac!! :-). Poza miastem jezdze jak wspomnailem normalnie. Czasem jednak krew mnie zalewa jezdzac po miescie. Jezdzac w takim stylu wolniej sie przyspiesza ale da sie normalnie przemieszczac :-).
          Ciekawe zatem dlaczego komp podpowiada zmiane biegow na wyzszy przy 1800 obrotach?? (wyswietlacz maxi-dota). Po co wiec ten bajer skoro moze szkodzic silnikow, sprzeglu, etc?

          Komentarz

          • adamza
            Ambiente
            • 2010
            • 174

            #6
            pmiszk, jeżdżę po aglomeracji śląskiej i rożnie zdarzy się jeździć a spalanie mam na poziomie do 9l. głównie silnik się kręci w zakresie 2-3 tysiące obr
            jest

            było

            Komentarz

            • pmiszk
              Classic
              • 2009
              • 32

              #7
              A ile srednie dziennie wychodzi Tobie tego jezdzenia?
              Ja mam do pracy w obie strony 16km :-(

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez pmiszk
                Po co wiec ten bajer skoro moze szkodzic silnikow, sprzeglu, etc?
                to jest dla eko-terrorystów którzy mają w du... twojego 2-masa, sprzęgło itd, i to że w niedługim czasie będziesz musiał to wymienić za własne dzięgi a jedynie co ich obchodzi to ilość co2 wydzielana do atmosfery.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • adamza
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 174

                  #9
                  Zamieszczone przez pmiszk
                  A ile srednie dziennie wychodzi Tobie tego jezdzenia?
                  Ja mam do pracy w obie strony 16km :-(
                  do pracy mam jakieś 20 km. trzymaj silnik w zakresie do 3kk i będziesz miał spalanie poniżej 9l pod warunkiem ze nie będzie to 16km jechane przez godzinę w Poznańskich korkach. Czasem lepiej znaleźć trasę alternatywną, dłuższą ale gdzie będziesz jechał bardziej płynnie, dalej wcale nie musi oznaczać drożej
                  jest

                  było

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7460
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    pmiszk, ty tam masz chyba koło dwumasowe
                    lololololol myślałem, że 2-mase to tylko do diesli pakują?
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • Psycho Dad
                      Rider
                      • 2009
                      • 629

                      #11
                      Zamieszczone przez Mihau
                      Zamieszczone przez kowal 2002
                      pmiszk, ty tam masz chyba koło dwumasowe
                      lololololol myślałem, że 2-mase to tylko do diesli pakują?
                      Da sie je wyczuć na przykład gdy silnik schodzi lub wchodzi szybko na obroty lub strzela ze sprzęgła ... podziwiam że ludzie kupują i nie wiedzą co mają.

                      Ja staram się utrzymywać do 80Km/h około 2000 obr.
                      od 80 do 120 piątka.
                      > 120 szóstka ...
                      Najlepiej jest się dynamicznie rozpędzić do zamierzonej prędkości i ją potem utrzymywać, niż powoli się rozpędzać w niskim zakresie obrotów silnika.
                      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        ja mam taką zasadę którą stosuje do przy róznych samochodach benzyna, diesel:
                        - 3 od 40km/h
                        - 4 od 60km/h
                        - 5 od 80km/h
                        - 6 od 100km/h
                        wiadomo ze tocząc sie powoli mozna znacznie ponizej tych prędkosci zejsc na poszczególnym biegu jak i w drugą stronę np na 3 do 120km/h :szeroki_usmiech
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • avocado
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 182

                          #13
                          Zamieszczone przez piramida
                          ja mam taką zasadę którą stosuje do przy róznych samochodach benzyna, diesel:
                          - 3 od 40km/h
                          - 4 od 60km/h
                          - 5 od 80km/h
                          - 6 od 100km/h
                          wiadomo ze tocząc sie powoli mozna znacznie ponizej tych prędkosci zejsc na poszczególnym biegu jak i w drugą stronę np na 3 do 120km/h :szeroki_usmiech
                          przeciez tak to mulisz silnik 6-dopiero pasuje wrzucic przy 120 km/h

                          Komentarz

                          • skaypik
                            Drive
                            • 2009
                            • 51

                            #14
                            Zamieszczone przez loru
                            Zamieszczone przez pmiszk
                            Po co wiec ten bajer skoro moze szkodzic silnikow, sprzeglu, etc?
                            to jest dla eko-terrorystów którzy mają w du... twojego 2-masa, sprzęgło itd, i to że w niedługim czasie będziesz musiał to wymienić za własne dzięgi a jedynie co ich obchodzi to ilość co2 wydzielana do atmosfery.

                            Loru- mówisz ,że zmiana biegów przy niskiej prędkości obrotowej szkodzi sprzęgłu :idea:
                            Mnie się wydaje że jest dokładnie na odwrót :hmm

                            Komentarz

                            • rkb
                              RS
                              • 2008
                              • 2152
                              • Rapid Spaceback (NH1)
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #15
                              skaypik, powiesz to kiedys swojej dwumasie
                              a w ogole to najlepiej wrzucajcie 6tke jak jedziecie pod gorke i wciskajcie gaz do dechy to wszystkie serwisy beda was kochac
                              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                              Komentarz

                              • rafik11
                                Rider
                                • 2009
                                • 448

                                #16
                                tak na marginesie ten podpowiadacz zmiany biegów podpowiada w zależności od wciśnięcia pedału gazu. JAk delikatnie wciskasz pedał gazu to rzeczywiście podpowie przy ok 1800 obrotów, ale postaraj się wcisnąć bardziej dynamicznie pedał to np. zmianę z 3 na 4 podpowiedział mi po 3tys obrotów. Prawdopodobnie jest "połączony" z pedałem gazu i stąd zmienia zakres wskazan obrotów przy jakich należy zmienic biegi. Swoja drogą wcale nie wyklucza sie kupienie silnika 1,8 z chęcia bardziej ekonomicznej jazdy, ja nie lubie diesli i wole benzyne mimo iz ta wiecej pali co wcale nie wyklucza aby np. po mieście jeździc lub szukac bardziej ekonomicznego stylu jazdy.

                                Komentarz

                                • Yarek
                                  Elegance
                                  • 2005
                                  • 992

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pmiszk
                                  zmieniam biegi wg wskazan komputera, ktory podpowiada zmiane przy 1800-2000 obrotow. Przy 70-80km/h jade juz na 6tym biegu !!
                                  U mnie DSG7 (w trybie D) połączone z 1.8TSI zmienia biegi jeszcze wcześniej. Zdarza się, że przy ~70km/h jadę już na 7 biegu.
                                  Dopóki nie próbujesz cisnąć do deski z najniższych obrotów, to nie sądzę, żeby to szkodziło silnikowi/przeniesieniu napędu. Ale na pewno warto co jakiś czas przegonić mocniej auto, do czerwonego pola.
                                  . pzdr Jarek
                                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                  Komentarz

                                  • jacekha
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 34

                                    #18
                                    Nie zróbcie z tego kolejnej dyskusji diesel vs. benzyna.

                                    Tak jak napisał adamza, znajdź sobie inną trasę, żeby jechać w miarę płynnie, a nie jechać te 8 km przez 40 minut - bo rzeczywiście będziesz miał wynik 12 l.

                                    Jeżdżę normalnie 2,5k - 3k zmiana biegów, czasem trochę przycisnę do ok. 5k. Spalanie mam w granicach 10 l. w mieście, a nie tamuje ruchu
                                    www.autozapytanie.pl - szukasz nowej Octavii? Sprawdź jakie rabaty na Skodę oferują dealerzy.

                                    Komentarz

                                    • martinex
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 87

                                      #19
                                      Dodam tylko że ja mam silnik 1.4 TSI i w mieście też mam generalnie między 10 a 11l średnio.

                                      Dzisiaj (deszcz) były masakryczne korki to średnia mi wyszła ok 14l.

                                      Ale poniżej 10 to w sumie po mieście nigdy nie schodzę.
                                      Także skoro 1.8 pali tyle samo to żałuję, że sobie nie zafundowałem paru koników więcej - przydały by się czasami na trasie.

                                      Komentarz

                                      • pmiszk
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 32

                                        #20
                                        martinex: dzis w te korki byla srednia z 10km - 22,6l/100. Nie pamietam juz takiich korkow

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          #21
                                          Zamieszczone przez martinex
                                          Dodam tylko że ja mam silnik 1.4 TSI i w mieście też mam generalnie między 10 a 11l średnio.

                                          Dzisiaj (deszcz) były masakryczne korki to średnia mi wyszła ok 14l.

                                          Ale poniżej 10 to w sumie po mieście nigdy nie schodzę.
                                          Także skoro 1.8 pali tyle samo to żałuję, że sobie nie zafundowałem paru koników więcej - przydały by się czasami na trasie.
                                          Ja mam w 1.4 tsi 8-7 do 9.0, ale staram się jeździć ostrożnie.

                                          Komentarz

                                          • adamza
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 174

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Psycho Dad
                                            Najlepiej jest się dynamicznie rozpędzić do zamierzonej prędkości i ją potem utrzymywać, niż powoli się rozpędzać w niskim zakresie obrotów silnika.
                                            własnie to jest podstawowa zasada ecodriving, osiagnac predkosc docelowa i sie toczyc z nia
                                            jest

                                            było

                                            Komentarz

                                            • Yarek
                                              Elegance
                                              • 2005
                                              • 992

                                              #23
                                              Zamieszczone przez martinex
                                              Dodam tylko że ja mam silnik 1.4 TSI i w mieście też mam generalnie między 10 a 11l średnio.

                                              Dzisiaj (deszcz) były masakryczne korki to średnia mi wyszła ok 14l.

                                              Ale poniżej 10 to w sumie po mieście nigdy nie schodzę.
                                              Także skoro 1.8 pali tyle samo to żałuję, że sobie nie zafundowałem paru koników więcej - przydały by się czasami na trasie.
                                              Myślę, że po prostu masz ciężką nogę, albo jeździsz ciągle w korkach.
                                              Pod moją nogą 1.4TSI spala w mieście mniej o ~1 litr od 1.8 TSI

                                              Ale nie odbiegajmy już od tematu.
                                              . pzdr Jarek
                                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                              Komentarz

                                              • Psycho Dad
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 629

                                                #24
                                                Zamieszczone przez adamza
                                                Zamieszczone przez Psycho Dad
                                                Najlepiej jest się dynamicznie rozpędzić do zamierzonej prędkości i ją potem utrzymywać, niż powoli się rozpędzać w niskim zakresie obrotów silnika.
                                                własnie to jest podstawowa zasada ecodriving, osiagnac predkosc docelowa i sie toczyc z nia
                                                Plus hamowanie silnikiem ... naprawdę można sporo zjechać ze spalaniem.
                                                10km odcinek ... jazda przez 1km hamując silnikiem to 1/10. A wystarczy jakiś szeroki odcinek wiadukt trochę szczęścia. Silnik ma małe opory i można spore odcinki przejechać.
                                                Trochę długo uczyłem się jazdy "ciągle na biegu" ale złe nawyki trzeba kasować
                                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                                Komentarz

                                                • adamza
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 174

                                                  #25
                                                  Pamiętam jeden z odcinków Top Gear gdzie Jeremy Clarkson jechał w trasę Audi A8 z silnikiem V8 czy 10 i do przejechania miał spory dystansik i udało mu się ale stosował wszystkie zasady czyli, rozpędzenie się do zamierzonej prędkości przelotowej i utrzymywanie jej, hamowanie silnikiem, wyłączone wszystko co pożera prąd a jest zbędne (klima, radio itp). Miał zamontowaną kamerę w baku i pamiętam pod sam koniec jak już dojeżdżał do celu w baku już było sucho, silnik się zaczynał krztusić ale dojechał

                                                  Najlepsze było jednak podsumowanie JC - NIGDY WIĘCEJ

                                                  Tak więc eco ale nie za wszelką cenę
                                                  jest

                                                  było

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...