To trzeba ustalić na wyczucie słuchając silnika. Jeśli po mocnym wciśnięciu gazu silnik chętnie wchodzi na obroty, pracuje gładko, nie wydaje podejrzanie niskiego dźwięku, to znaczy, że obroty nie były za niskie, jeśli jednak przyśpiesza z wyczuwalnym trudem, a Ty wyczujesz nawet bardzo delikatne wibracje, to znaczy, że były zbyt niskie. Obroty, z jakich można dynamicznie przyśpieszać nie przeciążając przy tym zbytnio silnika zależeć będą od biegu, na którym jedziemy. Z moich obserwacji wynika, że o ile da dwójce można spokojnie przycisnąć już przy 1500 obr (około 25 km/h), to już na trójce będzie to około 2000 obr (czyli ok. 40-45 km/godz), dla czwartego i piątego biegu granica podnosi się do około 2200 obr (odpowiednio ok. 65 oraz 90 km/godz). Dla szóstki sądzę, że minimum 2500 obr (na dynamiczne przyśpieszanie na szóstce pozwalam sobie powyżej 120 km/h, oczywiście delikatnie da się przyśpieszyć nawet od 90).
Moje powyższe subiektywne obserwacje dotyczą Octavii 1.8TSI. W Passacie może to wyglądać nieco inaczej ze względu na prawdopodobniej inne przełożenia skrzyni.
Jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia, to niech napisze.
Moje powyższe subiektywne obserwacje dotyczą Octavii 1.8TSI. W Passacie może to wyglądać nieco inaczej ze względu na prawdopodobniej inne przełożenia skrzyni.
Jeśli ktoś ma inne spostrzeżenia, to niech napisze.
Komentarz