zmiana auta...czy znowu Octavia?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomil
    L&K
    S_OCP Member
    • 2008
    • 1179

    #51
    Zamieszczone przez strazakp
    Szkoda trochę że O1 z 1.9 TDI mają tylko 105KM (bo chyba nie ma mocniejszych z tym silnikiem, co?)
    Ale w sumie jak by zrobił softa to można by chyba spokojnie i bezpiecznie podnieść do 130KM, tak?
    Nie ma więcej niż 105 KM (nie licząc sporego giftu od fabryki- ja miałem 118 czy jakoś tak i 290 Nm) . Z tych 105 robi się w granicach 140-145 KM.

    [ Dodano: Pon 24 Maj, 10 16:25 ]
    Przy zmianie turbiny na GT 1749 VB (ARL) to już pod 170 kucyków (spójrz na wykres Szkody). Powyżej tego pompki zaczynają lać i kończy się paliwo (tak twierdzą mądrzejsi ode mnie).
    It doesn't matter what we're losing
    It only matters what we're going to find!

    Komentarz

    • mizerd
      Ambiente
      • 2007
      • 151

      #52
      [quote="strazakp"]
      Prawie nikt nie wspomniał o Avensis...Co myślicie o tej Toyocie?
      Jeżeli chodzi o wygląd zarówno zewnątrz jak i wewnątrz oraz wyposażenie to chyba jest całkiem dobrze.

      Kolega jeździ Avensisem z silnikiem 2.0 diesel ok 130-140km dokładnie nie pamiętam. Wrażenia z siedzenia pasażera. Bardzo komfortowe zawieszenie (chodzi o wygłuszenie itp) Jeśli chodzi o sprawność pokonywania zakrętów nie wiem trudno mi było to określić ale wydaje się że tragedii nie powinno być. Silnik bez szału ale można jeździć nie jest to jakiś tam znowu muł ale też nie wpycha cię w fotel. Wadą jest chyba stosunkowo duże zużycie oleju w tym silniku te 2.2 150km podobno lepiej pod tym względem. Generalnie kolega bardzo chwali jeździ 2 lata coś okło 100 kkm.
      Pozdrawiam
      Perfect Service by DobryGrześWawa
      Octavia 1,9 BXE 105 KM
      Uniden PC68XL+SIRIO AS-100

      Komentarz

      • Morgoth
        L&K
        • 2010
        • 1116

        #53
        Zamieszczone przez mizerd
        Kolega jeździ Avensisem z silnikiem 2.0 diesel ok 130-140km dokładnie nie pamiętam.
        Toyota nigdy nie miała takiego silnika :lol:
        Jeśli silnik nie był dłubany, to z 2.0 l D-4D fabryka dawała 90 i 110 KM, potem ten mniejszy wycofali, a większy podnieśli na 116 KM i w ostatnich latach na 126 KM. Pod względem mocy to nędza totalna, za to są to dość niezawodne silniczki. Ale wrażliwe na paliwko.
        Mocniejsze są tylko 2.2 l D-4D 150 i 177 KM

        Właśnie pozbywam się Avenka, ale w benzynie, jak coś trzeba to mogę poopowiadać. Aha, Toyoty kupuje się po liftingu 8)
        Morgoth

        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
        G.B.Show

        Komentarz

        • strazakp
          Elegance
          • 2008
          • 819
          • Octavia II (1Z3)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #54
          Na razie zostańmy przy Octavi2... Czy faktycznie bezpieczniej będzie kupić O2 z 1.9TDI niż 2.0TDI ???
          Parę opinii słyszałem i wychodzi na to że jednak 1.9 jest mniej awaryjny a części tańsze.
          Tak na pierwszy rzut oka oglądając kilka ofert, to widzę że są fajne O2 z 1.9TDI:




          otomoto.pl to internetowa giełda samochodowa. W otoMoto kupisz i sprzedasz samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i motocykle, ale także maszyny o różnym przeznaczeniu, np. budowlane i rolnicze.


          [ Dodano: Pon 24 Maj, 10 21:05 ]
          ...no i te z 1.9 są troszkę tańsze niż z 2.0
          strazakp

          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

          Komentarz

          • tomba7
            Drive
            • 2009
            • 96
            • BMW

            #55
            Zamieszczone przez Morgoth
            Mocniejsze są tylko 2.2 l D-4D 150 i 177 KM
            Nie polecam tego badziewia. Mam służbową 177KM. Przy przebiegu 150k km zaczęła dymić. ASO jest bezradne tłumacząc, że D-CAT ma wadę fabryczną i tak musi być lub mogą powymieniać coś w silniku. Naprawa jest nieopłacalna z uwagi na fakt, że samochód jest już prawie zamortyzowany i w przyszłym roku idzie na sprzedaż. Wymienili w ASO za free soft w silniku, co spowodowało zmniejszenie częstotliwości dymienia, ale nie rozwiązało całkowicie problemu. Samochód kupiony nowy, serwisowany tylko w ASO i użytkowany przez świadomego kierowcę (chłodzenie turbo, spokojna jazda jak zimny, etc.). Całe szczęście, że to nie mój prywatny samochód bo bym się załamał, że za tyle kasy mam zepsute, niepełnowartościowe auto. Miny kierowców na światłach jak mój Aven dymi są bezcenne

            Aha w/w problem znany właścicielom 2,2 D-CAT na forach w PL i zagranicą. Ten typ tak ma :lol:
            W wolnym czasie dwa koła

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #56
              Zamieszczone przez kaes
              Zamieszczone przez rkb
              kumpel doradzil zebym kupowal SUVA zeby wsiadac do niego jak normalny czlowiek i nie kombinowac
              I święta racja. Samochód musi mieć swoją wysokość. Normalny ruch uliczny to nie tor wyścigowy gdzie siedzi się dupą na asfalcie. Jeżeli ktoś zacznie jeździć samochodem typu SUV, miniwan itp to już w życiu nie kupi niskiego samochodu. Sam 8 lat jeździłem O1, teraz małym SUVem. Przypadkiem chciałem ostatnio wsiąść do O2, nie bardzo wiedziałem jak mam się złożyć i którą część ciała najpierw do niej wsunąć. Również w czasie jazdy siedzi się wyżej i lepiej obserwować drogę. Uważam, że wielka popularność w ostatnim czasie SUVów, miniwanów itp to nie tyle moda co właśnie wygoda. Naprawdę.
              kolego, zanim zakupiłem o2 to przez 3lata jezdziłęm toyotą 4runner i jakoś większego dyskomfortu nie odczułem może tylko tyle ze teraz muszę zwracać uwagę na dziury, kwestia przyzwyczajenia.
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • sew1981
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2009
                • 10986
                • Fiat

                #57
                strazakp, chcesz mieć pewność poczytaj to:

                i szukaj 1.9 powodzenia

                [ Dodano: Pon 24 Maj, 10 23:51 ]
                a co do avensisów, to zauważyłem, że w bardzo wielu autach mają problemy ze świeceniem ksenonu - coś tam jest nie tak, widziałem bardzo dużo avenów na drodze, gdzie ksenon ledwo świecił - coś z instalacją chyba pada.

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #58
                  Zamieszczone przez tomil
                  Mundek TDCI został spartolony przez Forda- jak muchy padały wstryskiwacze
                  Jak mondeo to benzynowy , o TDCI lepiej zapomnieć i dać sobie spokój.

                  [ Dodano: Wto 25 Maj, 10 10:45 ]
                  Zamieszczone przez shok
                  Masz racje ale takie auto jest znacznie droższe od tych w Polsce.Plus przywiezienie rejestracja itd...Wiem bo kolega kupił tak Passata b6 i auto ma blisko 200tyś km a w zakupie było droższe niż te gotowe w Polsce zarejestrowane z przebiegami po 130-150tys.km.Kupując samemu auto z exportu musisz być przygotowany na to ,że przy sprzedaży auto będzie musiało mieć relatywnie niską cenę jak inne auta tego typu proponowane przez handlarzy.
                  Nie wiem gdzie kolega kupił ale ja kupiłem prosto od firmy i auto wyszło 5 tysięcy taniej niż najtańszy odpowiednik jego na allegro. Mój kolega kupił passata 7 tyś taniej niz na allegro. Tam gdzie kupiliśmy kupuje większość handlarzy niemieckich z mobile.de
                  Po-prostu trzeba kupić u źródła.
                  Auta w Niemiec na-pewno jeśli mają przebieg 80 tysięcy i są na-przykład z roku 2005 to są średni o 2500 tysiąca euro droższe niż to co niby polski handlarz sprzedaje nie ma cudów nikt w Niemczech z takim przebiegiem nie sprzedaje auta za tanią kasę.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • Lelon
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 130

                    #59
                    Panowie nie powielajcie mitów...

                    Zgadzam się, że jeżeli rozmawiamy o Mondeo mkIII(2000-2007) to diesel 2.0TDCi jest awaryjny(a przed liftem nawet bardzo).

                    W Mondeo mkIV i Focusie II jest już inny dwulitrowy diesel!!! Jest to jednostka kupiona od PSA i mająca dobre opinie.

                    Komentarz

                    • daneczek76
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3642
                      • Toyota

                      #60
                      kolego Lelon, ale kolega szuka aut w latach 2004-2006 i tu mondeo odpad, zreszta ford nadal w moich oczach nie budzi mojego zaufania i szacunku.
                      Sam mam rodzine którzy kupili Fusion w 2006 roku walił się na potęgę , sprzedali i w rozliczeniu wzięli Focusa 2008 TDCI i niestety dalej potwierdził moją regułę czyli 3xNIE.
                      Zresztą mieliśmy w pracy służbowe 4 Focusy i też za wesoło nie było.
                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                      Komentarz

                      • Morgoth
                        L&K
                        • 2010
                        • 1116

                        #61
                        Zamieszczone przez tomba7
                        Aha w/w problem znany właścicielom 2,2 D-CAT na forach w PL i zagranicą. Ten typ tak ma :lol:
                        Dokładnie. A problemy znane właścicielom, nie pokrywają się z problemami znanymi w ASO Dopiero jak się do nich pojedzie, zgłosi i porozmawia bardziej prywatnie, to przyznają, że wiele osób zgłasza taki problem. Ja tak miałem z ksenonami.

                        Zamieszczone przez sew1981
                        co do avensisów, to zauważyłem, że w bardzo wielu autach mają problemy ze świeceniem ksenonu - coś tam jest nie tak, widziałem bardzo dużo avenów na drodze, gdzie ksenon ledwo świecił - coś z instalacją chyba pada.
                        O dokładnie, przy czym jeden żarnik wymieniali na gwarancji i potem prawie nie świecą. Znany problem, niemal wszyscy kumple to mają
                        Dlatego teraz nie dopłacam do ksenonów w Skodzie, wolę żarówki.
                        Morgoth

                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                        G.B.Show

                        Komentarz

                        • Lelon
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 130

                          #62
                          Zamieszczone przez daneczek76
                          kolego Lelon, ale kolega szuka aut w latach 2004-2006 i tu mondeo odpad, zreszta ford nadal w moich oczach nie budzi mojego zaufania i szacunku.
                          Sam mam rodzine którzy kupili Fusion w 2006 roku walił się na potęgę , sprzedali i w rozliczeniu wzięli Focusa 2008 TDCI i niestety dalej potwierdził moją regułę czyli 3xNIE.
                          Zresztą mieliśmy w pracy służbowe 4 Focusy i też za wesoło nie było.

                          Każdy ma prawo do własnych opinii/uprzedzeń Moje doświadczenia są inne, ale nie będę nikogo przekonywał.

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            #63
                            Seat oglasza promocje na Leona, 1.9 TDI za 61 klockow z radiem, 6 poduch klima i jakies tam pierdołki, moze sie warto zainteresowac
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • Big
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 6389

                              #64
                              Zamieszczone przez rkb
                              Seat oglasza promocje na Leona
                              Samochód ładny stylistycznie z zewnątrz i ... nic pozatym
                              Kipsciutkie materiały wewnątrz, niewielki bagażnik i zero indywidualności ( co mi po ładnym designie skoro Toledo III i Altea są toczka w toczkę takie same do przednich drzwi !! Wnętrze też jest identyczne w tych 3 autach).
                              Jak dla mnie Seat zszedł na psy. A ostatnim ich WŁASNYM (Exeo to Audi A4 poprzedniej generacji) ładnym autem było Toledo II.
                              Takze ja zdecydowanie bardziij i bezdyskusyjnie wolałbym O II z tym samym silnikiem pod maską.
                              Czarny Elegance

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #65
                                Big, tak, ale z tym wyposarzeniem octa kosztuje juz po rabatach i tak 5-6k wiecej mowie o 1.9TDI anbiente bo z takim trzeba porownac
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • Mihau
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7461
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez sew1981
                                  a co do avensisów, to zauważyłem, że w bardzo wielu autach mają problemy ze świeceniem ksenonu
                                  znajomy ma i non stop lata do serwisu, bo mu albo jeden albo drugi nie śmiga
                                  Zamieszczone przez Morgoth
                                  Dlatego teraz nie dopłacam do ksenonów w Skodzie, wolę żarówki.
                                  a o Skodach nic nie słyszałem żeby jakieś problemy były z zenonami ale świecą bardzo dobrze w nocy :kciukgora
                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz

                                  • adamza
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 174

                                    #67
                                    rozmawiałem nie dawno z kolegą z Toyot i z Avensisa polecał tylko silnik 1.8 benzyna i 2.0 D4D jako silniki najmniej awaryjne, ja gdybym miał wybierać jeszcze raz to wybrał bym ponownie knedelka
                                    jest

                                    było

                                    Komentarz

                                    • daneczek76
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 3642
                                      • Toyota

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Mihau
                                      sew1981 napisał/a:
                                      a co do avensisów, to zauważyłem, że w bardzo wielu autach mają problemy ze świeceniem ksenonu


                                      znajomy ma i non stop lata do serwisu, bo mu albo jeden albo drugi nie śmiga
                                      problem podobno jest od drgań jakie przenoszone są na leflektro z polskich równych jak stół dróg.

                                      [ Dodano: Wto 25 Maj, 10 14:52 ]
                                      Zamieszczone przez adamza
                                      wybrał bym ponownie knedelka
                                      ja też jeżeli miał bym tej klasy samochód kupić to Octavia. Dwie oktavie miałem jedna benzyna 130 tysięcy zrobiła od nowości żadnych problemów poza wymiana skrzyni przez serwis ale to akcja serwisowa była. druga 360 tysi tdi bez problemu też poszła już w świat.
                                      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                      Komentarz

                                      • Morgoth
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1116

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Big
                                        rkb napisał/a:
                                        Seat oglasza promocje na Leona

                                        Samochód ładny stylistycznie z zewnątrz i ... nic pozatym
                                        Ale może to ostatni gwizdek żeby kupić hołubiony w pewnych kręgach silnik 1.9 TDI?

                                        @Mihau
                                        Z tymi ksenonami w Ave to masakra, bo serwisy nie wymieniają obu naraz, tylko właśnie po jednym i za moment pada drugi (nadwyrężony przez czas gdy ten pierwszy nie świeci).

                                        Ksenonów do Skody nie chcę, żeby nie mieć problemów z ksenonami "in general" (kto to widział żeby dopłacać kasę za ksenony?), bo też nie słyszałem żeby były złe. A żarówka to żarówka, raz taka, raz inna. Może nawet na trasie da się samemu zmienić, bo teraz Toyką w trasie muszę na p-mgielnych poginać.

                                        Zamieszczone przez adamza
                                        rozmawiałem nie dawno z kolegą z Toyot i z Avensisa polecał tylko silnik 1.8 benzyna i 2.0 D4D jako silniki najmniej awaryjne,
                                        Ja mam benzynę 2.0 i raczej ten silnik polecam. Nic się nie dzieje, oleju nie bierze, bardzo elastyczny i mało pali (żona wykręca średnio 8,5 l/100 km w mieście).
                                        Morgoth

                                        Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                                        G.B.Show

                                        Komentarz


                                        • #70
                                          Przed zakupem Octavii brałem pod uwagę Accorda po FL 06-08. Generalnie zajebiste auto, silnik diesla 2.2 dostał nagrodę za silnik roku poza tym brak DPF-a to też wielki plus. Auto składane w Japonii a nie w UK jak Civic czy Avensis co ma swoje zalety ale też wady, słyszałem że podczas transportu sól bardzo niekorzystnie działa na lakier - jest to opinia pracownika lakierni ASO Hondy. W zasadzie Octavia niema szans z Accordem, nie ta klasa auta. Niestety znalezienie Accorda w dieslu, w dobrym stanie z udokumentowaną przeszłością graniczy z cudem. Jak masz czas to warto szukać, ja odpuściłem i zdecydowałem się na auto z salonu.

                                          Komentarz

                                          • Mihau
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7461
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Morgoth
                                            (kto to widział żeby dopłacać kasę za ksenony?)
                                            w końcu to dodatkowe wyposażenie to trzeba bulić. Ja dopłaciłem i uważam, że była to bardzo dobra inwestycja :szeroki_usmiech
                                            Skoda to nie jest marka Premium żeby zenony były w standardzie ale np. do L&K już by mogli dać skoro to taki HIGH level w gamie wyposażenia
                                            jedyne co mnie zastanawia czemu nie ma Bi-zenonów? W Superbie nowym są i w Yeti też, a o Octavi zapomnieli
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz

                                            • tomil
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1179

                                              #72
                                              W BMW serii X1 też nie ma xenonów w standardzie. Kolega z roboty się rzucił na taką pedalską brykę za, bagatela, 170 klocków i xenonów nie dostał.
                                              It doesn't matter what we're losing
                                              It only matters what we're going to find!

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #73
                                                pewnie się śmiać będziecie , ale jak mu się dobrze jeździło O1 to może jakąś nówkę wziąść , dobrze wypasioną , nie wiem co prawda ile teraz kosztuje jakaś wyposażona O1.

                                                wczoraj byłem w aso i obejrzałem superba w kombi sobie.., miałem na niego ochote le niestety mi przeszło , ma skopany bagażnik , szyba jest bardzo mocno pochylona..., tapicerka jak była gówniana tak dalej jest, walnąłem się od razu w o obudowę siedzienia podczas wsiadania... . to takie wady na szybko. aaa..kolor był jakiś taki jasno fioletowy , co prawda słońca nie było za wiele ale odniosłem wrażenie że klamki / które także są jakies takie toporne i maja ruch w poziomie tylko / były w lekko innym odcieniu jak karoseria.
                                                wspomniany superb był już sprzedany klientowi , gość go odebrał rano i po zrobieniu 85km był przywieziony na lawecie z powrotem. powód - zapalił się wyłacznik esp :twisted: .no co zrobić ..takie czasy.
                                                podobno głowice w bkd ostatnio się pojawiają często na naprawy...
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #74
                                                  Tez myslalem nad nowym O1 ale tania jest ona tylko na papierze, chyba ze ktos chce auto z manualna klima, szybami z tylu na korbki i 2ma poduszkami, wtedy jest ok. Doposarzona 1.8T tak jak mam teraz wychodzi ponad 60 klockow a tu juz blisko do 1.8TSI, diesel jeszcze droższy.

                                                  godnie wyposarzone 1.6 BFQ zaczyna sie ok 52 tysi i chyba jest to jednyne rozsadne wyjscie jesli chodzi o nowe O1
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  • bartoszkowalski
                                                    Drive
                                                    • 2007
                                                    • 71

                                                    #75
                                                    gdybym ja miał decydować to bym wybrał O2 tylko ze umówmy się ze zadko za dobra cene możemy dostać ladną wyposażoną 3-4 letnią skodę.. natomiast proponuje przejrzeć komisy Toyoty przy ASO. mój tata ostatnio sprawił sobie Toyotę Avensis 2007r. 66kkm, z dodatkową roczną gwarancją za 42000zł co prawda silnik tylko 1,6 w benzynie, ale jezeli Ci zależy na niezawodnym tanim aucie a nie super osiągach to jest naprawdę przyzwoicie.. podobno lepsze sa te silniki 1,8 podobna konstrukcja a juz 130 km a nie tylko 110.. co do D-4D niepolecam, słyszałem same negatywy, podobno straszne pijaki.. 8-10l ropy.. tak samo 2,0 benzyna..

                                                    jezeli chodzi o focusa to mozesz znaleźć jakiegoś z USA zazwyczaj tańsze, dobrze wyposażone z 2,0 benzyną ,można spotkać 2007r. za 26 tyś.

                                                    wybór należy do Ciebie, jednak, jeżeli nie możesz zmienić auta na samochód o 5-6 lat młodszy to zastanów się czy nie lepiej zostać przy swojej sprawnej O1.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...