Na pewno temat istnieje, nie wiem na jaką skalę ale istnieje. Wydaje mi się, że nie są to zbyt częste przypadki.
Tutaj kolejny, tym razem w Passacie B6:
Problem bierze się stąd, iż silniki BXE są kolejną ewolucją wcześniejszych 100KM PD, które mają słabsze dół silnika od wersji 130KM PD(AWX, ASZ, AVF). Nie mają np. natrysku oleju na denko tłoka i są jeszcze jakieś różnice mające wpływ na wytrzymałość.
Silniki 100KM PD są z kolei ewolucją niezbyt udanych 115PD (AJM i jakiś tam jeszcze).
Ja słyszałem o kilku szt padniętych 100KM PD(w budzie Passata B5FL) z przebiegami ok.180-200k km od znajomego handlarza.
Moim zdaniem nie ma czym się przejmować, tylko używać auta z głową, bo te silniki widocznie nie są takie pancerne jak np. 130KM PD(chociaż i tam przy pałowaniu na zimno można zajechać motor).
Generalnie przy właściwej eksploatacji nie ma prawa się nic dziać IMO.
Tutaj kolejny, tym razem w Passacie B6:
Problem bierze się stąd, iż silniki BXE są kolejną ewolucją wcześniejszych 100KM PD, które mają słabsze dół silnika od wersji 130KM PD(AWX, ASZ, AVF). Nie mają np. natrysku oleju na denko tłoka i są jeszcze jakieś różnice mające wpływ na wytrzymałość.
Silniki 100KM PD są z kolei ewolucją niezbyt udanych 115PD (AJM i jakiś tam jeszcze).
Ja słyszałem o kilku szt padniętych 100KM PD(w budzie Passata B5FL) z przebiegami ok.180-200k km od znajomego handlarza.
Moim zdaniem nie ma czym się przejmować, tylko używać auta z głową, bo te silniki widocznie nie są takie pancerne jak np. 130KM PD(chociaż i tam przy pałowaniu na zimno można zajechać motor).
Generalnie przy właściwej eksploatacji nie ma prawa się nic dziać IMO.
Komentarz