biturbo diesel da rade???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bouli
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 739

    biturbo diesel da rade???

    Witam. Oczywiscie DSG a tiptronic to wyraznie inne skrzynie biegow, jednak DSG ma tryb recznej zmiany i w tym trybie byly przeprowadzane pomiary. Inaczej sie przeciez nie da - trzeba obroty "przeleciec" od samego dołu do góry, a przy trybie automatycznym niskie obroty i pełny gaz to pewna redukcja.
    Bouli
    Była: Czarna perła 1.6BFQ Ice
    Perfect service by DobryGrześWawa :kciukgora
    Jest: Opel Vectra Estate Sportline 1.9 CDTI Zdrowa seria :twisted: (miało być 150KM/320Nm a jest 164.9KM/362.3Nm)
  • mlody
    Ambiente
    • 2005
    • 117

    #2
    biturbo diesel da rade???

    Przeglądając internet natchnołem się na taki wątek o biturbo diesel niewiedziałem że takie silniki robią i czy są jakieś inne autka z 2xturbo diesel???

    Na zbliżających się największych targach motoryzacyjnych świata w Detroit (Detroit Auto Show), firma Ford zaprezentuje auto koncepcyjne bazujące na modelu Mercury - Mercury Meta one. Ten hybrydowy samochód wyposażony został w dwa silniki – diesel biturbo V6 oraz silniku elektrycznym. Auto dysponuje kombinowanym momentem obrotowym wynoszącym ponad 580 Nm. Napędzane jest nowym 100% biopaliwem do silników diesla, opracowanym przez firmę BP.

    Co wy nato jakby do octavki biturbo diesla zrobić?????

    Komentarz

    • Qulek
      RS
      • 2005
      • 1630
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Peugeot 2.7 V6 Biturbo jest.. BMW w nowej 5 ma jakiegoś diesla z 2 turbinami.. no ciekawe by było 1.9tTDi biturbo,.. :diabelski_usmiech
      BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

      Było O1 jest O3

      Komentarz

      • neck99
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1326

        #4
        kiedys widzialem Audi biturbo w akcji jak sie scigało z BMW. Wypas ... te Audi normalnie .. szok .. :diabelski_usmiech
        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          mlody, disel może być bit urbo jedyny warunek musi być conamniej 3 cylindry dla napedzenia turbo spreżarki
          Qulek, 1.9 TDI nie napedzi dwóch spreżarek

          z tego co pamietam to chyba audi a6 40 tdi ma dwie sprezarki

          Komentarz

          • Zibi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 491

            #6
            Zamieszczone przez djczas
            mlody, disel może być bit urbo jedyny warunek musi być conamniej 3 cylindry dla napedzenia turbo spreżarki
            Eee ja wiem czy tak bardzo musi ?
            Kto mowil zeby wsadzac 2 duze turbiny
            Mozna wsadzic 2 male GT15 ze smarta fortwo i juz mozna miec szpan pod maska lepszy niz VR6 :diabelski_usmiech

            Pozdrawiam
            Zibi

            Komentarz

            • dzony
              Ambiente
              • 2005
              • 111

              #7
              w biturbo chodzi o to ze jeda jest mała(jej moment bezwładności jest mały) i ciągnie u dołu a druga duża i na górze...w 1.9 też może być...
              "urodzilem się z kierownicą w dłoni i ołowianą stopą" ;]

              176Km 343Nm
              hamulce 312mm przód i 256mm tył

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                dzony, tak jest w bmw i to jest ich najnowszy system nazywa sie twin turbo czy jakos tak
                Zibi, zgadza sie ale dwie małe nie zrobią tego co jedna dużą

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Ale trzeba rozniznic montaz dwoch duzych sprezarek jak maja np silniki V10TDI od montazu jednej normalnej sprezarki i drugiej malej odpowiedzialnej za brak turbodziury jak np w BWM silnik 3l a oznaczony w w serii 5 jako 535d.

                  W benzynach cos takiego VW ma mantowac do 1.4 silnika i byl o tym juz watek
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • cox
                    Drive
                    • 2005
                    • 52

                    #10
                    W benzynach cos takiego VW ma mantowac do 1.4 silnika i byl o tym juz watek
                    z tego co słyszałem ten 1.4 ma moc 177 KM :diabelski_usmiech
                    OCTAVIA `03 ASZ

                    SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!

                    Komentarz

                    • mlody
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 117

                      #11
                      Czyli można by zostosować jedną np. z 90 AGR np. a drugą dużą z ARL 150PS można by rozwiercić silnik do 2.0 i doładować go. dobrze mowie.

                      Komentarz

                      • wasyl
                        L&K
                        • 2005
                        • 1084

                        #12
                        A czy takiego bi-turbo nie ma smart for-fortin, tam jest silnik o pojemności 600cm3 i mocy 180KM???
                        ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                        www.wasilewski-foto.pl
                        KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #13
                          zle bo nie napedźisz spalinami tego w 4 cylindrowych stosuje sie spręzarke mechaniczną napedzaną z paska klinowego plus turbo spreżarka napedzana gazami wylotowymi to jest tak zwany twin charge.

                          Komentarz

                          • mlody
                            Ambiente
                            • 2005
                            • 117

                            #14
                            to kicha czyli nic z tego biturbo niebędzie

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              wasyl, ten 180 konny to jest brabus 1.2 silnik złożony z dwóch 600 wiec to uciągnie bi turbo bo to v6

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #16
                                Zamieszczone przez mlody
                                to kicha czyli nic z tego biturbo niebędzie
                                A powiedz stary, po co Ci dwie sprezarki w 1,9TDI ? :roll:
                                Druga sprawa jak chcesz to wysterowac?
                                Z wiekszej liczby sprezarek wiecej mocy nie bedzie. :roll:

                                Jak komus malo turbin, to zawsze moze sobie zapodac SLK 320 CDI V6 tri-turbo.
                                Tam sa dwie male sprezarki na kazdy rzad cylindrow plus trzecia duza, pracujaca w zaleznosci od obciazenia.
                                W BMW 535d tez sa bodajze trzy sprezarki, tylko sa one ustawione sekwencyjnie.
                                I "zalaczaja" sie w zaleznosci od obrotow.

                                [ Dodano: 11 Mar 2006 02:04 pm ]
                                Zamieszczone przez mlody
                                Czyli można by zostosować jedną np. z 90 AGR np. a drugą dużą z ARL 150PS można by rozwiercić silnik do 2.0 i doładować go. dobrze mowie.
                                Czy Ty widziales kiedys sprezarke z TDI na oczy? :roll:

                                Panowie, bardzo prosze nie zanizajmy poziomu naszego forum, do jakiegos tuning.info. :evil:
                                Jezeli juz mamy dyskutowac na takie tematy, to prosze osoby wypowiadajace sie o choc odrobine elementarnej wiedzy. :?
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • djczas
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 9612

                                  #17
                                  jestem za zamknieciem tego tematu bo to jest trzepanie g.. na piane a co nie którzy dalej pisza jakby do nich nie docierało to co jest napisaneałym szacunkiem

                                  Komentarz

                                  • mlody
                                    Ambiente
                                    • 2005
                                    • 117

                                    #18
                                    niewidziałym a pozatym to było pytanie na które chciałem uzyskać odpowiedź ale widze że purchawa to jest wielki spec i go razi niewiedza innych jeśli tyle wiesz o tym to się podziel z innymi a nie bedziesz krytykować tylko bo ktoś się niezna. ludzie wyluzujcie troche.

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      mlody, ok masz racje.

                                      Jednak na forum naprawde jest duzo materialow. Swoje praktycznie kazde mody opisuje na forum, zeby bylo wlasnie dla innych. Zeby kazdy mogl sobie poczytac i dowiedziec sie co i jak. Staram sie dzielic swoja wiedza, ktora wbrew pozorom nie jest wcale duza. Jednak jak czegos nie wiem, to szukam i czytam.
                                      Poswiec troche czasu i tez poczytaj.

                                      Tuning TDI, przynajmniej ten "cywilny" to naprawde prosta sprawa. Te silniki sa jak klocki lego. W tej chwili znajomosc mozliwosci jest bardzo duza i nie potrzeba wymyslac prochu, bo tu sie prochu nie wymysli.

                                      [ Dodano: 11 Mar 2006 07:08 pm ]
                                      OK, dopisze jeszcze po co sie stosuje wiecej niz jedna sprezarke.
                                      Oczywiscie jest to wszystko w ramach czystej teorii.

                                      Budowa silnikow w ukladzie V, naturalnie wymusza stosowanie oddzielnych kolektorow wydechowych, a co za tym idzie, latwiej zastosowac dwie sprezarki. Kazda ze sprezarek "obsluguje" jeden rzad cylindrow.
                                      Jednak wcale nie sa to jakos duzo wieksze sprezarki niz pojedyncza w silniku rzedowym, o podobnym litrarzu dla tej samej ilosci cylindrow.

                                      Wydawaloby sie, ze w takim TDI V10 z Tuarega powinny byc jakies wielkie lochy.
                                      W koncu ten silnik generuje 750Nm i to ograniczone programowo.
                                      Nic bardziej mylnego (sam bylem zdziwiony). W V10 sa dwie, ale kazda z nich nie wiele wieksza niz w naszych AHF/ASV, a w serii pompuja nieco ponad 1bar, czyli tyle co 1,9TDI 110KM. Sam litraz tego slinika daje juz wystarczajaco duzy moment obrotowy w szerokim zakresie obrotow, wiec duzo wiecej powietrza nie jest potrzebne, by uzyskac to samo.

                                      Nastepna sprawa, to uzsykanie wiekszej mocy w silnikach o mniejszej pojemnosc, jednak nie kosztem elastycznosci. Duza sprezarka duzo napompuje, jednak duza sprezarka porzebuje duzo spalin do rozkrecenia sie. Efektem ubocznym duzej sprezarki jest jej tzw duzy lag. Czyli zanim sie ona rozkreci mija zbyt duzo czasu, by auto przyspieszalo plynnie i komfortowo.
                                      Stad stosowanie doladowan kaskadowych lub mieszanych - kompresor + sprezarka.
                                      Jak we wspomnianym BMW. Mniejsza sprezarka dziala w mniejszym zakresie obrotow, wieksza w wiekszym. Otrzymujemy duzy moment obrotowy w duzym zakresie obrotow, a zarazem nie ma uczucia laga.

                                      To mnie wiecej tyle, oczywiscie jezeli gdzies sie myle prosze mnie poprawic.
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • mlody
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 117

                                        #20
                                        No właśnie oto chodziło dziękuje. Ale na forum niebyło takiego tematu dlatego go założyłem.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...