Witam. Oczywiscie DSG a tiptronic to wyraznie inne skrzynie biegow, jednak DSG ma tryb recznej zmiany i w tym trybie byly przeprowadzane pomiary. Inaczej sie przeciez nie da - trzeba obroty "przeleciec" od samego dołu do góry, a przy trybie automatycznym niskie obroty i pełny gaz to pewna redukcja.
biturbo diesel da rade???
Zwiń
X
-
biturbo diesel da rade???
Przeglądając internet natchnołem się na taki wątek o biturbo diesel niewiedziałem że takie silniki robią i czy są jakieś inne autka z 2xturbo diesel???
Na zbliżających się największych targach motoryzacyjnych świata w Detroit (Detroit Auto Show), firma Ford zaprezentuje auto koncepcyjne bazujące na modelu Mercury - Mercury Meta one. Ten hybrydowy samochód wyposażony został w dwa silniki – diesel biturbo V6 oraz silniku elektrycznym. Auto dysponuje kombinowanym momentem obrotowym wynoszącym ponad 580 Nm. Napędzane jest nowym 100% biopaliwem do silników diesla, opracowanym przez firmę BP.
Co wy nato jakby do octavki biturbo diesla zrobić?????
-
-
kiedys widzialem Audi biturbo w akcji jak sie scigało z BMW. Wypas ... te Audi normalnie .. szok .. :diabelski_usmiechOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasmlody, disel może być bit urbo jedyny warunek musi być conamniej 3 cylindry dla napedzenia turbo spreżarki
Kto mowil zeby wsadzac 2 duze turbiny
Mozna wsadzic 2 male GT15 ze smarta fortwo i juz mozna miec szpan pod maska lepszy niz VR6 :diabelski_usmiech
Pozdrawiam
Zibi
Komentarz
-
-
Ale trzeba rozniznic montaz dwoch duzych sprezarek jak maja np silniki V10TDI od montazu jednej normalnej sprezarki i drugiej malej odpowiedzialnej za brak turbodziury jak np w BWM silnik 3l a oznaczony w w serii 5 jako 535d.
W benzynach cos takiego VW ma mantowac do 1.4 silnika i byl o tym juz watek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mlodyto kicha czyli nic z tego biturbo niebędzie
Druga sprawa jak chcesz to wysterowac?
Z wiekszej liczby sprezarek wiecej mocy nie bedzie. :roll:
Jak komus malo turbin, to zawsze moze sobie zapodac SLK 320 CDI V6 tri-turbo.
Tam sa dwie male sprezarki na kazdy rzad cylindrow plus trzecia duza, pracujaca w zaleznosci od obciazenia.
W BMW 535d tez sa bodajze trzy sprezarki, tylko sa one ustawione sekwencyjnie.
I "zalaczaja" sie w zaleznosci od obrotow.
[ Dodano: 11 Mar 2006 02:04 pm ]
Zamieszczone przez mlodyCzyli można by zostosować jedną np. z 90 AGR np. a drugą dużą z ARL 150PS można by rozwiercić silnik do 2.0 i doładować go. dobrze mowie.
Panowie, bardzo prosze nie zanizajmy poziomu naszego forum, do jakiegos tuning.info. :evil:
Jezeli juz mamy dyskutowac na takie tematy, to prosze osoby wypowiadajace sie o choc odrobine elementarnej wiedzy. :?"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
mlody, ok masz racje.
Jednak na forum naprawde jest duzo materialow. Swoje praktycznie kazde mody opisuje na forum, zeby bylo wlasnie dla innych. Zeby kazdy mogl sobie poczytac i dowiedziec sie co i jak. Staram sie dzielic swoja wiedza, ktora wbrew pozorom nie jest wcale duza. Jednak jak czegos nie wiem, to szukam i czytam.
Poswiec troche czasu i tez poczytaj.
Tuning TDI, przynajmniej ten "cywilny" to naprawde prosta sprawa. Te silniki sa jak klocki lego. W tej chwili znajomosc mozliwosci jest bardzo duza i nie potrzeba wymyslac prochu, bo tu sie prochu nie wymysli.
[ Dodano: 11 Mar 2006 07:08 pm ]
OK, dopisze jeszcze po co sie stosuje wiecej niz jedna sprezarke.
Oczywiscie jest to wszystko w ramach czystej teorii.
Budowa silnikow w ukladzie V, naturalnie wymusza stosowanie oddzielnych kolektorow wydechowych, a co za tym idzie, latwiej zastosowac dwie sprezarki. Kazda ze sprezarek "obsluguje" jeden rzad cylindrow.
Jednak wcale nie sa to jakos duzo wieksze sprezarki niz pojedyncza w silniku rzedowym, o podobnym litrarzu dla tej samej ilosci cylindrow.
Wydawaloby sie, ze w takim TDI V10 z Tuarega powinny byc jakies wielkie lochy.
W koncu ten silnik generuje 750Nm i to ograniczone programowo.
Nic bardziej mylnego (sam bylem zdziwiony). W V10 sa dwie, ale kazda z nich nie wiele wieksza niz w naszych AHF/ASV, a w serii pompuja nieco ponad 1bar, czyli tyle co 1,9TDI 110KM. Sam litraz tego slinika daje juz wystarczajaco duzy moment obrotowy w szerokim zakresie obrotow, wiec duzo wiecej powietrza nie jest potrzebne, by uzyskac to samo.
Nastepna sprawa, to uzsykanie wiekszej mocy w silnikach o mniejszej pojemnosc, jednak nie kosztem elastycznosci. Duza sprezarka duzo napompuje, jednak duza sprezarka porzebuje duzo spalin do rozkrecenia sie. Efektem ubocznym duzej sprezarki jest jej tzw duzy lag. Czyli zanim sie ona rozkreci mija zbyt duzo czasu, by auto przyspieszalo plynnie i komfortowo.
Stad stosowanie doladowan kaskadowych lub mieszanych - kompresor + sprezarka.
Jak we wspomnianym BMW. Mniejsza sprezarka dziala w mniejszym zakresie obrotow, wieksza w wiekszym. Otrzymujemy duzy moment obrotowy w duzym zakresie obrotow, a zarazem nie ma uczucia laga.
To mnie wiecej tyle, oczywiscie jezeli gdzies sie myle prosze mnie poprawic."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
Komentarz