2.0 tfsi - rs kombi czy exeo st sport

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #51
    Zamieszczone przez theOne
    To taki trochę urban legend, który dotyczy wieku dziecięcego, w którym Passek sypał się strasznie i do tego drogo. Teraz sypie się jak każde nowe auto, Mondea, Octavie itp. -> szczególnie, że silniki te same, niektóre podzespoły również. Z bolączek, które oprócz problemów z dieslem-> to błąd z kolumną kierownicy, hamulec "ręczny", ale to też raczej bliżej początku produkcji.
    no właśnie mówię, z tego co rozmawiałem z kolesiami z salonu to właśnie teraz zacierają ręce i biora dla siebie, bo już wszystko poprawione

    a "stara" konstrukcja? plizzzz :lol:
    wiadomo, że ludziom wystarczy dać nowy panel klimatronika i jakieś plastikowe gówno, żeby się podniecali nową konstrukcją, ale normalni chyba powinni swoje wiedzieć
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • genesis
      Ambiente
      • 2010
      • 232

      #52
      W passatch B6 sypią się silniki 2,0 TDI PD z okresu produkcji 2005-2006. Głowica, dwumas, pompa oleju- standard. Należy jednak pamiętać, że większość problemów dotyczyła aut sprowadzonych, które zamiast 150k na blacie, miały rzeczywiście z 300k kilosów.

      Jest rok 2010, a ta opinia dalej się ciągnie za autem, zupełnie tego nie rozumiem, bo już wszystko zostało poprawione, a w przypadku 2,0 tdi do prócz poprawek wprowadzili nowy silnik na CR.
      DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #53
        Zamieszczone przez genesis
        W passatch B6 sypią się silniki 2,0 TDI PD z okresu produkcji 2005-2006. Głowica, dwumas, pompa oleju- standard. Należy jednak pamiętać, że większość problemów dotyczyła aut sprowadzonych, które zamiast 150k na blacie, miały rzeczywiście z 300k kilosów.

        Jest rok 2010, a ta opinia dalej się ciągnie za autem, zupełnie tego nie rozumiem, bo już wszystko zostało poprawione, a w przypadku 2,0 tdi do prócz poprawek wprowadzili nowy silnik na CR.
        czyli prawie tak jak w skodzie z tym samym silnikiem, ale opinie mają to do siebie, że się ciągną
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • dawid_tdi
          Classic
          • 2009
          • 18

          #54
          Odgrzeje dyskusje ....
          Jezdziłem oct 1.9 tdi FL DSG przez 6 miesiecy ( Skradziona)
          Miałem okazje tez jezdzić Exeo 2.0 tdi
          Co moge powiedzieć
          materiały wykoń. troszke lepsze w Exeo
          Zawieszenie i własności jezdne duuuzo lepsze w Exeo
          Wygląd na korzyść Octavki
          co do silników nie da sie porównać

          Reasumując jestem na etapie kupna autka i rozważam te auta , bardzo ciężka decyzja
          Za octavia przemawia DSG ktorego nie znajdziecie w seacie
          Tylko to skaczące zawieszenie w octavii jest na to jakas rada ?
          Mysle tu o silnikach TDI 140 ps ectavia na max wypasie wyjdzie podobnie do exeo tylko ze w skodzie bede miał extra DSG duzy plus

          Pozdro

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #55
            Zamieszczone przez dawid_tdi
            Tylko to skaczące zawieszenie w octavii jest na to jakas rada ?
            nie ma
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • mariuss
              Drive
              • 2008
              • 52

              #56
              Niedawno sam dokonałem wyboru czy kupno octavi II FL, czy exeo. A przesiadałem się z 2 letniej octy II 1,8TSI, którą przejechałem 100 tys km. Miałem jedno kryterium wyboru. Kupić jak najtaniej mocnego diesla. Wyszło że EXEO 2.0 TDI CR 143KM jest dużo tańsze niż octa elegance z tym samym silnikiem.
              Co do pozostałych różnić między tymi autami to:
              - miejsca w środku dokładnie tyle samo, ale exeo wygodniejsze.
              - wymiary zewnętrzne większe w exeo, w tym większy rozstaw osi, przez co exeo jest dużo mniej zwrotne (trudniej zaparkować)
              - exeo ma duuuużo lepsze materiały we wnętrzu niż octa. Nawet kolega który odebrał nowego paska stwierdził że exeo ma lepsze materiały (widziałem po jego minie, że stracił humor po obejrzeniu exeo ))
              - exeo jest duuużo stabilniejsze, ma zdecydowanie lepsze zawieszenie (tylko że ja porównywałem z normalną octą a nie RSką, która jak wiadomo ma sportowe zawieszenie)
              - octa zdecydowanie praktyczniejsza, ma więcej schowków, duży bagażnik, aczkolwiek teraz stwierdzam że 460l w exeo też wystarcza...

              Powiem, szczerze, że gdybym teraz wybierał, pewnie bym wziął octę, ale to dlatego że jestem zawiedziony dieslem. Wybrałbym 1,4 TSI - jest dużo tańszy w zakupie a dynamika całkiem całkiem. 2.0 TDI nie zachwycił mnie ani dynamiką, ani ekonomią .
              seat exeo 2.0 TDI CR

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #57
                mariuss, to skoro masz 2,0 CR to czemu w podpisie masz BKD?
                przeciez to silnik na pompowtryskach
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • bartman
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 104

                  #58
                  Zamieszczone przez mariuss
                  2.0 TDI nie zachwycił mnie ani dynamiką, ani ekonomią .
                  To jest chyba prawidłowa reakcja po przesiadce z 1.8 TSI. Zmień sobie w autoryzowanym serwisie Seata program sterowania silnikiem na "sportowy" i myślę, że będziesz zadowolony.

                  a co kolega powie na temat ciszy we wnętrzu pojazdu? czyż ona nie jest zachwycająca?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #59
                    Ale ten program robi ecusoft, a kolega nie chce takiego softu gotowca
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • mariuss
                      Drive
                      • 2008
                      • 52

                      #60
                      W sumie, to stwierdzam, że jakbym chciał mieć jednak sportowe auto i miałbym wybierać międze exeo a octa RS. To jednak wybrałbym RSa. Exeo tylko udaje auto sportowe. Poza kilkoma stylistycznymi dodatkami wersja sport nie różni się niczym od pozostałych wersji wyposażenia. A RSka ma i kubełkowe fotele i utwardzone zawieszenie i wzmocnione hamulce i pare jeszcze rzeczy. Gdyby wybierać między normalną wersją octy a exeo to przy porównywalnych lub nawet lekko wyższych cenach polecam exeo. Jest to naprawdę super auto, mogłoby mieć tylko trochę więcej miejsca na tylnej kanapie (ale octa ma ten sam ficzer). No i ten design tyłu - nieudany jak w superbie... Za to reszta super.

                      A tak off topic, co do diesli 2.0 TDI, to chyba tylko wersja CR z DPFem jest taka słaba. Z moich poszukiwań wyszło, że na słabą dynamikę w 2.0 TDI CR DPF ma wpływ:
                      - wersje z CR raczej nie mają giftów, a pompowtryski z reguły miały do +15KM
                      - skrzynia ma zmienione przełożenia, przykładowo na 6ce przy 3 000 obrotów mam 180km/h a w PD było 160
                      - no i sam super eko wynalazek DPF pewnie też swoje robi...
                      Ja swoje zaczipuje, ale dopiero po gwarancji, może włącznie z wymianą turbo na większe żeby mieć przynajmniej ze 200 KM, bo mam wrażenie że wzrost do 170 niewiele zmieni...
                      seat exeo 2.0 TDI CR

                      Komentarz

                      • piotrek_gdy
                        RS
                        • 2008
                        • 7723
                        • Volkswagen
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez mariuss
                        wersje z CR raczej nie mają giftów
                        a byłeś juz na hamowni?
                        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #62
                          Zamieszczone przez szkoda
                          Zamieszczone przez dawid_tdi
                          Tylko to skaczące zawieszenie w octavii jest na to jakas rada ?
                          nie ma
                          własnie ze jest, kupujesz kpl eibach -30mm za 2100zł i mucha nie siada
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Mihau
                            RS
                            • 2009
                            • 7460
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #63
                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            Zamieszczone przez mariuss
                            wersje z CR raczej nie mają giftów
                            a byłeś juz na hamowni?
                            gdzieś czytałem, że w CR-ach już nie ma tak hojnych podarunków od fabryki
                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                            Komentarz

                            • paweł2
                              L&K
                              • 2010
                              • 1405

                              #64
                              Zamieszczone przez Mihau
                              Zamieszczone przez piotrek_gdy
                              Zamieszczone przez mariuss
                              wersje z CR raczej nie mają giftów
                              a byłeś juz na hamowni?
                              gdzieś czytałem, że w CR-ach już nie ma tak hojnych podarunków od fabryki
                              Zgadza sie motory 143Km,wychodza srednio 138-145,a 170-tki,165-175.Wiadomo bywaja wyjatki.
                              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #65
                                Zamieszczone przez Mihau
                                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                Zamieszczone przez mariuss
                                wersje z CR raczej nie mają giftów
                                a byłeś juz na hamowni?
                                gdzieś czytałem, że w CR-ach już nie ma tak hojnych podarunków od fabryki

                                wczoraj rozmawiałem z Rogalem i twierdzi, że to nieprawda

                                [ Dodano: Sob 09 Paź, 10 10:44 ]
                                Zamieszczone przez piramida
                                Zamieszczone przez szkoda
                                Zamieszczone przez dawid_tdi
                                Tylko to skaczące zawieszenie w octavii jest na to jakas rada ?
                                nie ma
                                własnie ze jest, kupujesz kpl eibach -30mm za 2100zł i mucha nie siada
                                niemożliwe, ajbach musiałby jeszcze zwiększyć rozstaw osi
                                mucha nie siada bo buda podskakuje
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #66
                                  szkoda, w porównaniu z zawiasem z BKD teraz mam naprawde niepodskakujaca bude :szeroki_usmiech
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #67
                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                    szkoda, w porównaniu z zawiasem z BKD teraz mam naprawde niepodskakujaca bude :szeroki_usmiech
                                    naprawdę nie mogę w to uwierzyć, bo jeździłem trochę RSem
                                    przyjmijmy, że mamy po prostu inną definicję podskakiwania i tyle
                                    ale chętnie dam się przekonać przy jakiejść okazji, że RS ma zgoła inną charakterystykę zawieszenia niż jakakolwiek inna O2 z twardszym zawiasem
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #68
                                      szkoda, wiadomo ze większy roztaw osi to stabilniejsze auto ale mowie ci ze taki eibach znacznie poprawia stabilnosc samochodu oczywiscie kosztem komfortu ale nie ma tragedii, kogo bym nie przewiózł za pierwszym razem moja skodzinką to twierdzi ze jest wporzadku mimo 18 felg i -30 eibacha, twierdze nawet ze spokojnie na takim setupie mogłby wychodzic z fabryki orginalny rs :!:
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #69
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        szkoda, wiadomo ze większy roztaw osi to stabilniejsze auto ale mowie ci ze taki eibach znacznie poprawia stabilnosc samochodu oczywiscie kosztem komfortu ale nie ma tragedii, kogo bym nie przewiózł za pierwszym razem moja skodzinką to twierdzi ze jest wporzadku mimo 18 felg i -30 eibacha, twierdze nawet ze spokojnie na takim setupie mogłby wychodzic z fabryki orginalny rs :!:
                                        u mnie już nie wszyscy mówią, że jest w porządku a ani nie mam ajbacha ani obniżonego zawieszenia
                                        i nie mówię, że nie jest stabilnie :idea:
                                        bo IMO jest k#$wa stabilnie jak ch#j :lol: :twisted:
                                        (tylko trochę irytująco czasem)
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        Pracuję...