temperatura climatronica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaca
    Drive
    • 2007
    • 92

    #26
    Zamieszczone przez kecaj
    Prędkosć nawiewu i temperaturę reguluje w zależności od potrzeb
    Masz manuala czy klimatronika?
    Bo to właśnie powinien robić klimatronik.

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      ja przy tych upałach jeżdżę cały czas bez auto, które nie wyrabia i świruje, zresztą jazda z max siłą nawiewu do miłych nie należy :diabelski_usmiech przynajmniej dla mnie

      Komentarz

      • Marx
        Elegance
        • 2009
        • 865

        #28
        Zamieszczone przez szkoda
        i po co wyłączasz sprężarke, to jakieś oszczędności :?:
        niestety nikt mi nie uswiadomil przed zakupem ze po wlaczeniu klimy na niskich obrotach to auto = muł totalny.
        Moja Octavka z wlaczona klima ma problem przejecha prog zwalniajacy na dwójce. tzn przejedzie, ale rozpedzic sie w miare szybko to nie za bardzo jej wychodzi...

        Komentarz

        • kecaj
          RS
          • 2009
          • 1511
          • Superb II (3T4)

          #29
          jaca, mam manual.
          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

          Komentarz

          • marekzu
            L&K
            • 2007
            • 1412
            • Superb II combi (3V5)

            #30
            a podlaczal ktorys z was auto pod kompa i sprawdzil co pokazuja czujniki????

            Jesli czujnik bedzie falszowal dane to i klimatronic nie schlodzi do oczekiwanej temperatury

            Komentarz

            • kropeck
              RS
              • 2009
              • 2319
              • Octavia II (1Z3)
              • BLF 1.6 FSI 115 KM

              #31
              Po pierwsze termometr nie wiadomo gdzie powieszony - na lusterku dostaje jeszcze przez szybę extra temperatury, a czujnik w aucie jest zamontowany w sterowniku climatronica. Ja ze względu na drobną usterkę u siebie miałem kompa podłączanego (na dłużej niż 3 minuty) i climatronic dobrze działa
              Pozdrawiam,
              Michał

              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez Marx
                Zamieszczone przez szkoda
                i po co wyłączasz sprężarke, to jakieś oszczędności :?:
                niestety nikt mi nie uswiadomil przed zakupem ze po wlaczeniu klimy na niskich obrotach to auto = muł totalny.
                Moja Octavka z wlaczona klima ma problem przejecha prog zwalniajacy na dwójce. tzn przejedzie, ale rozpedzic sie w miare szybko to nie za bardzo jej wychodzi...
                aaaaaaaa, rozumiem.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • voytek
                  Rider
                  • 2010
                  • 480
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Marx
                  nie o to chodzi ze nei schladza wogole ponizej 27, ale nie schladza gdy ustawie na 23. Jak ustawie na 18 - schladza
                  No to chyba ten wspaniały climatronic tak ma, bo moje spostrzeżenia są podobne. Wydajność układu jest OK, potrafi schłodzić wnętrze nawet przy dużym upale, ale nijak się to ma do ustawień na pokrętle.
                  Z resztą pisałem już o tym tutaj:

                  Komentarz

                  • Marx
                    Elegance
                    • 2009
                    • 865

                    #34
                    Czytałem tamten watek wcześniej.
                    W instrukcji powinni pisać że te nastawy mają się jak pięść do nosa...

                    Komentarz

                    • szachu
                      Rider
                      • 2009
                      • 639
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #35
                      Hm, ciekaw rzeczy piszecie. Jak dla mnie to climatronic (dwustrefowy) działa bardzo dobrze. W poprzednim autku (Fabia) miałem półautomat i to była porażka, bo albo nap... lodowatym powietrzem, albo człowiek się pocił z gorąca. Tu po prost włączam sobie na Auto, ustawiam odpowiednią temperaturę (pamiętajcie tylko o tym, że nie temp ustawiana nie powinna być niższa niż 5-6 stopni od tej na zewnątrz) i wszystko gra. Nie mam pojęcia czy temperatura spada do tej z wyświetlacza, dla mnie jest istotne to, że w samochodzie jest naprawdę komfortowo.

                      I oczywiście podstawa, to coroczna kontrola klimatyzacji (czynnika, odgrzybianie, wymiana filtra przeciwpyłkowego/kabinowego). Ale o tym to pewnie wiecie

                      Komentarz

                      • laurin
                        Rider
                        • 2009
                        • 727

                        #36
                        a podlaczal ktorys z was auto pod kompa i sprawdzil co pokazuja czujniki????
                        Problemów z klima nie mam ale gdzie to się sprawdza z ciekawości? :-)

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez szachu
                          (pamiętajcie tylko o tym, że nie temp ustawiana nie powinna być niższa niż 5-6 stopni od tej na zewnątrz)
                          A to czemu? Czyli jak na zewnątrz jest 35°C, to mam ustawić pokrętło na czerwonym? :roll:
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • laurin
                            Rider
                            • 2009
                            • 727

                            #38
                            Według mnie to i możesz się mrozić na maxa (co tez nie jest wskazane) ale z kilka ładnych minut przed celem podróży należało by w miarę wyrównać temp wew z zew w celu uniknięcia dużej różnicy temperatur, która wpływa na nasze zdrowie.



                            Trochę lektury:

                            Katar, zapalenie gardła to nie wynik samego używania klimatyzatora, lecz skutek jego nieprawidłowego używania.

                            Katar, zapalenie gardła to nie wynik samego używania klimatyzatora, lecz skutek jego nieprawidłowego używania. Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad, a bezpiecznie i bez skutków ubocznych dla naszego zdrowia, będziemy mogli cieszyć się komfortową temperaturą w upalne dni.

                            Przede wszystkim musimy pamiętać o unikaniu szoku termicznego dla naszego organizmu. Kiedy w upalne dni, gdy na zewnętrz mamy np. 30 stopni C, nastawimy klimatyzator w funkcji chłodzenia na temperaturę 20 stopni C, przebywać i pracować w pomieszczeniu będzie bardzo przyjemnie. Lecz kiedy opuścimy pokój i wyjdziemy na zewnątrz, nasz organizm będzie nagle narażony na temperaturę aż o 10 stopni C wyższą. Przeżyjemy mały szok termiczny, który może być przyczyną kataru, czy zapalenia gardła. Oczywiście, nasza wrażliwość na różnice temperatur jest bardzo indywidualna.

                            Aby uniknąć szoku termicznego, wystarczy nie nastawiać klimatyzatora na aż tak niską temperaturę. Zasada mówi, aby temperaturę w klimatyzowanym pomieszczeniu nastawiać o 5-7 stopni C niżej w stosunku do temperatury, jaka panuje na zewnątrz.

                            Pamiętać warto także o tym, aby nie ustawiać nawiewu z jednostki wewnętrznej klimatyzatora bezpośrednio na siebie i nie tworzyć sytuacji przebywania w „zimnym przeciągu".

                            I ostatnia prosta zasada zdrowego korzystania z klimatyzacji. Pamiętajmy, aby odpowiednio wcześnie przed opuszczeniem klimatyzowanego pomieszczenia, w którym przebywamy dłuższy czas, zwiększyć temperaturę w pokoju, bądź też wyłączyć klimatyzator. Powolny wzrost temperatury w pomieszczeniu zmniejszy różnicę temperatur i pozwoli uniknąć szoku termicznego.

                            Pamiętając o tych prostych zasadach oraz o rozsądnym korzystaniu z urządzeń klimatyzacyjnych, możemy cieszyć się komfortem termicznym w upalne dni bez narażania własnego zdrowia.

                            Komentarz

                            • winni77
                              RS
                              • 2009
                              • 2183
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez laurin
                              Według mnie to i możesz się mrozić na maxa (co tez nie jest wskazane) ale z kilka ładnych minut przed celem podróży należało by w miarę wyrównać temp wew z zew w celu uniknięcia dużej różnicy temperatur, która wpływa na nasze zdrowie.
                              Oczywiście, że należałoby wyrównać temperaturę co też ZAWSZE czynię, ale to wciąż nie odpowiada na moje pytanie.
                              Mój "Batmobil"

                              Komentarz

                              • laurin
                                Rider
                                • 2009
                                • 727

                                #40
                                Nie wiem co jeszcze można dodać w tym temacie - jak jedziesz to możesz się zamrozić jak Ci tak pasuje i jest Ci dobrze. Możesz sobie nawet ustawić 15 st różnicy. Generalnie chodzi o to aby gwałtownie nie zmieniać temperatury otoczenia tylko stopniowo (inaczej możemy dostać mały szok termiczny, który może być przyczyną kataru, czy zapalenia gardła). Nie zalecane jest też ustawianie nawiewu bezpośrednio na siebie.

                                Ja do tej zasady się stosuję i jest OK.

                                Komentarz

                                • winni77
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2183
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #41
                                  laurin, ale ja się nie mrożę, chyba że wg Ciebie 23-25°C można nazwać mrożeniem. Poza tym tak jak napisałem przed dojechaniem do celu wyłączam klimę i temperatura wyrównuje się z tą na zewnątrz. Jak na razie (odpukać) nie mam problemu ze zdrowiem. IMO stwierdzenie, że ustawiona temperatura nie powinna być niższa nic 5-6°C w stosunku do tej na zewnątrz jest błędne, albo w najlepszym wypadku nieprecyzyjne.
                                  Mój "Batmobil"

                                  Komentarz

                                  • jaca
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 92

                                    #42
                                    Zamieszczone przez winni77
                                    stwierdzenie, że ustawiona temperatura nie powinna być niższa nic 5-6°C w stosunku do tej na zewnątrz jest błędne
                                    IMHO jeżeli w kabinie zamierzamy przebywać przez dłuższą chwilę możemy mieć różnicę 20K i więcej. Różnica, nie większa niż 5-6K, powinna być zachowana kiedy często wchodzimy lub wychodzimy z pomieszczenia klimatyzowanego bezpośrednio na zewnątrz. Pozwala to uniknąć (zdanie lekarzy) szoku termicznego i cieszyć się dobrym zdrowiem (i klimą).
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • laurin
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 727

                                      #43
                                      Jaca - dokładnie o to chodzi

                                      winni77 - domyślam się że się nie mrozisz ale napisałem tak bo ciągle chodziło ci o różnice 5 - 6 st . Jak napisał Jaca na krótkie odcinki to nie mrozić się, a np w trasie, korku na dłuższych odcinkach itd to można marznąć pamiętając jednak o wyrównaniu temp przed końcem jazdy.

                                      Komentarz

                                      • winni77
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2183
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #44
                                        jaca, laurin i wszystko jasne
                                        Mój "Batmobil"

                                        Komentarz

                                        • abrymarz
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 200
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • DKTB 2.0 TSI RS 245 KM

                                          #45
                                          BTW
                                          Gdzieś, kiedyś przeczytałem, że optymalną temperaturą (podobno mierzono czas reakcji kierowcy i badano indywidualne wrażenia z jazdy) jest ok. 22 st. C (+/- 1 st.).
                                          W innych temperaturach też da się jeździć jednak są to sprawy indywidualne (inną temperaturę będzie preferował eskimos a inną zulus. :lol: :lol: :lol: )

                                          Komentarz

                                          • abstinent
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4842
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            ja mam ustawioną na 21 i czasami daje na 22, ewentualnie 20, ale im mniejsza, tym mocniej wieje jak głupia, a i tak efekt taki sam
                                            trzeba pamiętać że temperatura wyświetlana, to nie temperatura powietrza z nawiewu, tylko temp kabiny :szeroki_usmiech a wiele osób widzę że ma z tym problem, zwłaszcza po przesiadce ze zwykłej klimy :P

                                            Komentarz

                                            • voytek
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 480
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #47
                                              Tak, zdajemy sobie sprawę, że temperatura ustawiona na panelu to jest temperatura, jaką chcielibyśmy mieć w kabinie, a nie temperatura nawiewu (ta wynosi zwykle od kilku, do kilkunastu stopni). Cały czas właśnie o tym piszemy i chodzi o to, że temperatura ustawiona ma się nijak do tej rzeczywistej w kabinie. Na przykład mam ustawione 22 stopnie, a w kabinie jest 28 stopni. I nie dlatego, że układ nie jest w stanie schłodzić mocniej, bo może, tylko przy innych nastawach (czyli na przykład jak chcę mieć w kabinie 22 stopnie, to muszę ustawić 18, przecież to paranoja, szkoda, że nie dołączają tabelek do przeliczania, jak ustawić panel, żeby mieć taką i taką temperaturę w samochodzie).
                                              Tak naprawdę to problem jest trochę sztuczny, bo klimę ustawiam po prostu tak, żeby było subiektywnie komfortowo, chodzi tylko o zasadę. Może wystarczyło by inaczej wyskalować samo pokrętło.

                                              Komentarz

                                              • abstinent
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4842
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                voytek, mnie się wydaje że to jest wina układu, który w upalne dni nie jest w stanie utrzymać temperatury, głównie przez małą ilość nawiewów, co za tym idzie ciężko jest taką temperaturę utrzymać

                                                Komentarz

                                                • jaca
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 92

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez voytek
                                                  czyli na przykład jak chcę mieć w kabinie 22 stopnie, to muszę ustawić 18, przecież to paranoja
                                                  kurde, do niedawna myslałem, że tak jest tylko u mnie, a widzę, że ten feler dotyka niestety i innych.
                                                  Zamieszczone przez abstinent
                                                  mnie się wydaje że to jest wina układu, który w upalne dni nie jest w stanie utrzymać temperatury
                                                  ale woytek pisze wyraźnie
                                                  Zamieszczone przez voytek
                                                  czyli na przykład jak chcę mieć w kabinie 22 stopnie, to muszę ustawić 18
                                                  czyli układ jest dostatecznie wydajny, ale przestaje chłodzić 4-5K wyżej niż nastawa.
                                                  Najdziwniejsze, że po podłączeniu kompa pokazuje on, że w kabinie jest 26stC (pomimo ustawienia 22) a klimatronik dalej nie obniża temperatury.

                                                  Komentarz

                                                  • voytek
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 480
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    #50
                                                    Wczoraj pojeździłem trochę z termometrem (zaraz ktoś powie, że nie mamy ważniejszych problemów :P ). Jak ruszałem po przewietrzeniu kabiny było w środku 35 st.C. Po około 20 minutach jazdy było 26 (nastawa na 22). Przy tych 26 stopniach dmuchawa chodziła na 3 kreski, czyli na jakieś pół gwizdka, ale dmuchała powietrzem bardzo zimnym (nie zmierzyłem jego temp, bo nie mam termometru, który się do tego nadaje). Istnieje więc szansa, że może by się kabina jeszcze trochę wychłodziła przy dłuższej jeździe (trzeba by sprawdzić w dłuższej trasie). Czemu jednak dmuchawa nie wiała silniej, mimo, że do nastawy brakowało 4 stopnie? Tak na logikę, układ powinien dążyć do jak najszybszego uzyskania zadanej temperatury. Oczywiście, jak przestawiłem na 18 stopni, to zaczęła wiać jak szalona. A może celowo tak jest zaprogramowany komputer, żeby ograniczać do minimum wysokie obroty dmuchawy (sprawa hałasu?). Musiałby się tu wypowiedzieć fachowiec od klimatyzacji samochodowych.
                                                    Na koniec dodam, że Peugeocie rodziców klima działa w podobny sposób.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...