Zamieszczone przez Dejwid
temperatura climatronica
Zwiń
X
-
temperatura climatronica
postawilem sobie na poleczce nad radiem termometr z czujnikiem na kabelku, kabelek zwisa sobie w okolicach radia z przodu. Jezdze tak sobie juz prawie pol roku i obseruje jak sie maja ustawienia temperatury w climatronicu do rzeczywistej temperatury w samochodzie.
I wnioski mam takie - w zimie to jeszcze jakos dziala, tzn grzeje az ustali pozadana temperature i utrzymuje ja calkiem poprawnie (problem jest tylko taki ze 18 stopni to w zimie za cieplo jak czlowiek w kurtce zimowej jedzie). Niestety w lecie to jest jakas kpina. W upaly wchodze do auta - 47 stopni, na zewnatrz 30. Odkrecam okna, jade, spada trzydziestu paru, wlaczam klimatyzacje z ustawieniem na 18 stopni (wiadomo ze nie schlodzi do tylu ale nie o to chodzi) - klimatyzacja wieje jak dzika, ledwo silnik slysze. Przestawiam na 23 stopnie (przypominam, w aucie jest ponad 30) i staje sie cud - climatronic zwalnia do trzech kresek. Ok, mysle sobie ze to tak specjalnie, moze chodzi o cisze. Ale to nic, po dluzszym czasie (godzina) temperatura spada do ok 27 stopni i koniec! wiecej nie spada. Ok, przestawiam climatronic na 18 - wieje mocniej. Przestawiam na 23 - znowu ledwo co wieje.
Ktos moze wyjasnic o co tu biega? Na logike powinno chlodzic na max az osiagnie zadana temperature i wtedy ja utrzymywac. Ew. moze troche wolniej wiac ale tendencja powinna byc taka ze chlodzi do zadanej temperatury a nie do temperatury blizej nieokreslonej i dalej juz nie schladza.
Zanim kupilem Octavie, czytalem o wielu osobach ktore pisza ze raz ustawia climatronic na iles-tam-stopni i przez caly rok tego nie dotykaja. Hmm. zastanawiam sie jak to jest mozliwe? ja non stop musze dlubac przy tym bo a to za mocno wieje, a to znow za slabo chlodzi.
A najlepsze jest jak na dworze jest 20 stopni, na climatronicu ustawie 20 stopni i ni cholery we wnetrzu nie zrobi sie 20 stopni.
Czy ten sprytny climatronic nie jest w stanie zauwazyc ze jak na dworze jest chlodniej niz chce miec we wnetrzu to klimatyzacje swobodnie mozna wylaczyc i robic tylko nawiew? Czemu ja musze tego pilnowac i recznie klikac Econ? jedno jest pewne, gdybym teraz kupowal auto, za climatronic bym nie doplacil.
-
-
Zamieszczone przez MarxZanim kupilem Octavie, czytalem o wielu osobach ktore pisza ze raz
ustawia climatronic na iles-tam-stopni i przez caly rok tego nie dotykaja.
wyrzuć termometr i ustawiaj tak, żeby Tobie było dobrze ot cosaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Marx, kup sobie VW Phaetona...to moze nie bedziesz musial krecic :diabelski_usmiech .
Ma czterostrefowa,bez przeciagowa klime specjalnie konstruowana pod bossa VW
Ferdynanda Piecha...powinno byc OK,ale w Skodzie...no bez przesady :szeroki_usmiechTato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Marx, - na samym początku to sprawdź ile masz czynnika chłodzącego w układzie - a potem pisz takie brednie,że nie spada temperatura poniżej 27. druga sprawa - jak kupiłeś termometr od chinola to nie dziw się,że nie pokazuje dokładniej temperatury.Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
Kenwood KDC-BT92SD
Hertz HSK 165
Hertz DBX 250
KICX Kap 45
KICKER ZX 200.2
Kable - Dietz, Caliber
Kondzio 1F
wygłuszenie drzwi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marxkurna ale jak moze nie dzialac tak proste urzadzenie jak termostat? toz od kilkudziesieciu lat w zelazkach lepiej dziala...
Moja klima działa bardzo podobnie i mam prawie takie same wrażenia jak ty, ale jak próbowałem ten temat poruszyć na tym forum to niektórzy wyśmiali mnie, że jestem aptekarzem. Wprawdzie klimatronik to trochę więcej niż termostat (w końcu kosztował 5kzł), ale faktycznie Skoda powinna poprzestać na pokrętłach z kolorem czerwonym i niebieskim a odpuścić sobie panel cyfrowy.
BTW- czynnika jest wystarczająco, jak ustawię na LO to schodzi nawet do 16stC, a termometr mam ze świadectwem wzorcowania.
Komentarz
-
-
Koledzy, a gdzie jest napisane, że temperatura na wyswietlaczu od Climatronika to temperatura wnętrza (lub jak kto woli jaka powinna być)?
Nie widziałem, aby w Skodach była taka opcja. Skąd te porównania?
Który z Was zagłębił się w tajniki klimatyzacji w samochodach i dowiedział się do czego służą te wskazania na wyświetlaczu i jak to wszystko działa (ilośc czujników, pomiar temperatury działanie kompresora w szczególnosci w upale.)
Jaka temperatura powinna być na wylocie z nawiewów jak klima chodzi na MAX-a?
Czy podczas jazdy auto nie nagrzewa się poprzez szyby?
Czekam na ciekawe wypowiedzi.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajCzekam na ciekawe wypowiedzi.
Zamieszczone przez jacaMoja klima działa bardzo podobnie i mam prawie takie same wrażenia jak ty, ale jak próbowałem ten temat poruszyć na tym forum to niektórzy wyśmiali mnie, że jestem aptekarzem.
w przeciwieństwie do Marx, bo jeśli tam osiąga min. 27 stopni to chyba jest coś z wydajnością :?
chociaż ja na swoją nie narzekam, a dzisiaj dmuchałem na maksa, potwornie się nagrzał samochód...
[ Dodano: Sro 21 Lip, 10 19:15 ]
jaca, nie gniewaj się, ale po prostu masz wygórowane oczekiwania IMOsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Jezeli chodzi o prace klimatronica w skodzianie czy 01 czy 0II to nie ma co wymyslać. Ostatnio jechałem z kolegą awensis na zwykłej klimie i co troche włanczał/ wyłanczał itd. Raz za zimno raz za ciepło. ja przed wejsciem do auta staram się je przewietrzyc i w mojej 0II bardzo szybko robi sie chłodniutko
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajKoledzy, a gdzie jest napisane, że temperatura na wyswietlaczu od Climatronika to temperatura wnętrza
Zamieszczone przez szkodakurde, nie rozumiesz tego, że jak ustawię na moim elektronicznym panelu za 5 koła, 18 stopni to MA BYĆ 18 w KAŻDYM zakamarku wnętrza
BTW przy 18 to człowiek by zamarzł, ale uczciwe 22-24 to powinno być.
Zamieszczone przez kecajKtóry z Was zagłębił się w tajniki klimatyzacji w samochodach i dowiedział się do czego służą te wskazania na wyświetlaczu i jak to wszystko działa (ilośc czujników, pomiar temperatury działanie kompresora w szczególnosci w upale.)
Zamieszczone przez szkodajaca, nie gniewaj się, ale po prostu masz wygórowane oczekiwania IMO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jacaDzisiaj za 5 koła można naprawdę kupić dobry klimatyzator (nie tylko panel sterowania jak Climatronic) który utrzyma w pomieszczeniu temp z dokładnością 1K.
no ale tak jest ze wszystkim, za 1600 można kupić lepsze radio, za cenę "skóry" kupić lepszą itd. można dojść do wniosku, że za cenę octavii można kupić lepsze autosaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarxCzemu ja musze tego pilnowac i recznie klikac Econ?
Co do opisanej sytuacji. W tak ekstremalnych upałach mało która klima w aucie da radę. Nie zdąży schlodzić wnętrza zanim dojedziemy do domu. Ale mówimy tu o sytuacji gdzie na dworze jest 35 w cieniu, z 43 w słońcu, a auto stoi na nim cały dzień. Nie schłodzi temp całego wnętrza, ale nie spocimy się, bo nawiew puszczony na nas będzie wystarczająco zimny.
Jeśli uważasz, że klima źle trzymie temperaturę to zrób sobie test, Zostaw auto na parkingu podziemnym/ garażu na kilka godzin, niech się wychłodzi i wyjedź sobie na pełnie upału, z klimą ustawioną na 20 stopni. Jestem pewien, że bez problemu będzie trzymać temperaturę przez całą podróż.DADRL wyłącz światła - włącz myślenie
Komentarz
-
-
z moich doświadczeń z klimatronikiem w O2 i innych autach, wynika, że najlepiej to działa jak się temu ZA BARDZO nie przeszkadza, jeżeli ktoś bez przerwy zmienia temperaturę, przechodzi z manuala na automat i odwrotnie, załącza i wyłącza sprężarkę, to to urządzonko nie bardzo wie co ma robić, oczywiście korekty temperatury są konieczne, ale mam wrażenie, że to wszystko ma sporą bezwładność.
ja tam byłem bardzo zadowolony - nie wiem jaka była temperatura w samochodzie, ale na pewno była komfortowa.
i w każdym z moich (4x klimatronik - volvo, opel, skoda, honda) działało to dokładnie tak samo, fakt, że nie miałem żadnego tam Phaetona (jeszcze ) .saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
ja mam taki patent, jak jest gorąco w srodku to jade kawałek na otwartych szybach, wnętrze dosc szybko sie schladza, klime ustawiam na 29stopni i po nie długie chwili zaczyna dmuchac chłodne powietrze.
Jak ustawie na mniejszą temp gdy jest gorąco to klima mocno dmucha ale nie nadąza schładzać takiej ilosci powietrza, dlatego lepiej przeietrzyc auto podczas jazdy i ustawić mniejszy przepływ powietrza...superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodamożna dojść do wniosku, że za cenę octavii można kupić lepsze auto
IMHO część hydrauliczna klimy jest OK, bo tak jak napisałem kiedy przestawię chłodzenie na LO (prawie cała automatyka jest odłączona a AC chodzi ma max) to po jakimś czasie w samochodzie robi się naprawdę zimno. Winna jest automatyka, bo kiedy ustawię jakąś temp na wyświetlaczu to układ przestaje faktycznie chłodzić (ogrzewać) 4-5stC powyżej nastawy. Jest to denerwujące, ale się przyzwyczaiłem - bo musiałem.
...ale nie spocimy się, bo nawiew puszczony na nas będzie wystarczająco zimny...
kolego genesis - tego właśnie odradzają wszyscy mądrzy lekarze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jaca...ale nie spocimy się, bo nawiew puszczony na nas będzie wystarczająco zimny...
kolego genesis - tego właśnie odradzają wszyscy mądrzy lekarze
Zamieszczone przez jacaIMHO część hydrauliczna klimy jest OK, bo tak jak napisałem kiedy przestawię chłodzenie na LO (prawie cała automatyka jest odłączona a AC chodzi ma max) to po jakimś czasie w samochodzie robi się naprawdę zimno. Winna jest automatyka, bo kiedy ustawię jakąś temp na wyświetlaczu to układ przestaje faktycznie chłodzić (ogrzewać) 4-5stC powyżej nastawy. Jest to denerwujące, ale się przyzwyczaiłem - bo musiałem.
do tej pory zwiększałem nawiew (mam półautomat teraz więc mogę sobie pokręcić i czapka mi nie spada) ale tak jak mówisz powinno być efektywniejsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nosferatusMarx, - na samym początku to sprawdź ile masz czynnika chłodzącego w układzie - a potem pisz takie brednie,że nie spada temperatura poniżej 27. druga sprawa - jak kupiłeś termometr od chinola to nie dziw się,że nie pokazuje dokładniej temperatury.
2. termometr jest sprawdzony, dobrze wskazuje
Szkoda, nie o to chodzi ze nei schladza wogole ponizej 27, ale nie schladza gdy ustawie na 23. Jak ustawie na 18 - schladza.
Genesis nie rob ze mnie idioty. A test klimy robilem w ciagu 10h jak jechalem trasie znad morza
Piramida, gdybys przeczytal pierwszy post zobaczylbys ze tez najpierw schladzam otwierajac szyby
Komentarz
-
-
Hmm: Czasami jadę nonstop na AUTO i praktycznie z jedną temp ustawioną. Czasami ją zmieniam o stopień czy dwa, w górę lub w dół. Kiedyś jeździłem praktycznie na 19'C-20'C, teraz latem przeważnie na 22'C-24'C. Innym razem bawie się klimą, jak mam ochotę przełączam na ECON. W chłodniejsze dni jeżdże zresztą przeważnie na ECON. Czasami wogóle nie włączam (np. z rana, jak do roboty jadę, albo jakieś krótkie odcinki w ciągu dnia). Na dodatek mamy pieska - goldena, więc w upalne dni temp w aucie musi być odpowiednia. Jak postawię auto na słońcu, to najpierw przewieję, a później zamykam szyby i klima na AUTO. Teraz w upalne dni również schłodzi mi jak trzeba. Nie jeżdżę NONSTOP na AUTO, jak niektórzy twierdzą, że trzeba. Ale natomiast w zimie też sobie włączam, średnio raz na tydzień - akurat mam to ułatwione bo auto w garażu podziemnym w domu i w robocie, więc sobie mogę włączyć kiedy potrzebuje...
Póki co (odpukać) nie miałem żadnego problemu z klimą, chłodzi mi tak jak potrzebuje, a przecież autko ma już swoje lata. Ostatnio klimę sprawdzałem kilka miesięcy temu przed latem.
Marx, u mnie jest tak że jak dam np na 22'C to schładza mi do wyznaczonej temperatury, ale jak ustawię od razu np na 18'C to wieje mocniej i też schładza do wybranej temp. Zależy też jak nagrzane jest auto. Bo jak jest w nim bardzo ciepło, to już wieje maksymalnie z klimy przy wyższych ustawieniach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarxSzkoda, nie o to chodzi ze nei schladza wogole ponizej 27, ale nie schladza gdy ustawie na 23. Jak ustawie na 18 - schladza.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
jak widac wstawienie termometru bylo zlosliwoscia z mojej strony.
Ale fakt jest taki ze nie patrze juz teraz na temperature tylko klikam +- az bedzie mi dobrze. Wlaczam Econ jak temperatura na zewnatrz wystarcza do schlodzenia.
Ale to samo robi sie przy klimie manualnej, wiec na h.. mi climatronic? Wolalbym to kase przejesc w lodach (dostosowalem sie do temperatury na zwenatrz )...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarxAle to samo robi sie przy klimie manualnej, wiec na h.. mi climatronic?
i po co wyłączasz sprężarke, to jakieś oszczędności :?:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ja ruszając autem, które stało wcześniej na słońcu, najpierw podchodząć otwieram wszystkie okna, po uruchomieniu auta, klima na minimum i włączam wewnetrzny obieg powietrza aby wychłodzić wszystkie układ nawiewowy, W momencie kiedy czuję, że z nawiewów jeci już chłodne powietrze zamykam okna. Tak jadę aż w aucie będą odczuwał pewien komfort, wtedy dopiero ustawiam temperature na żądaną i otwieram dopływ powietrza z zewnątrz.
Prędkosć nawiewu i temperaturę reguluje w zależności od potrzeb.Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
Komentarz