temperatura climatronica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paragraf
    Ambiente
    • 2010
    • 130

    temperatura climatronica

    Zamieszczone przez Dejwid
    kross12, musiałeś wypeplać :?: :P
    Foty muszą byc
  • Marx
    Elegance
    • 2009
    • 865

    #2
    temperatura climatronica

    postawilem sobie na poleczce nad radiem termometr z czujnikiem na kabelku, kabelek zwisa sobie w okolicach radia z przodu. Jezdze tak sobie juz prawie pol roku i obseruje jak sie maja ustawienia temperatury w climatronicu do rzeczywistej temperatury w samochodzie.
    I wnioski mam takie - w zimie to jeszcze jakos dziala, tzn grzeje az ustali pozadana temperature i utrzymuje ja calkiem poprawnie (problem jest tylko taki ze 18 stopni to w zimie za cieplo jak czlowiek w kurtce zimowej jedzie). Niestety w lecie to jest jakas kpina. W upaly wchodze do auta - 47 stopni, na zewnatrz 30. Odkrecam okna, jade, spada trzydziestu paru, wlaczam klimatyzacje z ustawieniem na 18 stopni (wiadomo ze nie schlodzi do tylu ale nie o to chodzi) - klimatyzacja wieje jak dzika, ledwo silnik slysze. Przestawiam na 23 stopnie (przypominam, w aucie jest ponad 30) i staje sie cud - climatronic zwalnia do trzech kresek. Ok, mysle sobie ze to tak specjalnie, moze chodzi o cisze. Ale to nic, po dluzszym czasie (godzina) temperatura spada do ok 27 stopni i koniec! wiecej nie spada. Ok, przestawiam climatronic na 18 - wieje mocniej. Przestawiam na 23 - znowu ledwo co wieje.
    Ktos moze wyjasnic o co tu biega? Na logike powinno chlodzic na max az osiagnie zadana temperature i wtedy ja utrzymywac. Ew. moze troche wolniej wiac ale tendencja powinna byc taka ze chlodzi do zadanej temperatury a nie do temperatury blizej nieokreslonej i dalej juz nie schladza.
    Zanim kupilem Octavie, czytalem o wielu osobach ktore pisza ze raz ustawia climatronic na iles-tam-stopni i przez caly rok tego nie dotykaja. Hmm. zastanawiam sie jak to jest mozliwe? ja non stop musze dlubac przy tym bo a to za mocno wieje, a to znow za slabo chlodzi.
    A najlepsze jest jak na dworze jest 20 stopni, na climatronicu ustawie 20 stopni i ni cholery we wnetrzu nie zrobi sie 20 stopni.
    Czy ten sprytny climatronic nie jest w stanie zauwazyc ze jak na dworze jest chlodniej niz chce miec we wnetrzu to klimatyzacje swobodnie mozna wylaczyc i robic tylko nawiew? Czemu ja musze tego pilnowac i recznie klikac Econ? jedno jest pewne, gdybym teraz kupowal auto, za climatronic bym nie doplacil.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez Marx
      Zanim kupilem Octavie, czytalem o wielu osobach ktore pisza ze raz
      ustawia climatronic na iles-tam-stopni i przez caly rok tego nie dotykaja.
      nie trzeba było czytać
      wyrzuć termometr i ustawiaj tak, żeby Tobie było dobrze ot co
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • gebek
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1214

        #4
        Marx, kup sobie VW Phaetona...to moze nie bedziesz musial krecic :diabelski_usmiech .
        Ma czterostrefowa,bez przeciagowa klime specjalnie konstruowana pod bossa VW
        Ferdynanda Piecha...powinno byc OK,ale w Skodzie...no bez przesady :szeroki_usmiech
        Tato,tato...czy to auto jest chore?
        Nie synku...to diesel PD.

        Honda...the power of dreams.
        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

        Komentarz

        • Marx
          Elegance
          • 2009
          • 865

          #5
          kurna ale jak moze nie dzialac tak proste urzadzenie jak termostat? toz od kilkudziesieciu lat w zelazkach lepiej dziala...

          po co mi 4 strefy jak sam jade?

          Komentarz

          • B4rd
            Drive
            • 2010
            • 53

            #6
            ja tez klikam non stop i cos zmieniam ale moze to dla tego ze jest to dla mnie jakas nowosc bo wczesniej był VW golf II bez klimy
            Szukajacy Octavi I (juz nie, juz posiadajacy )
            Po roku 2002
            1.9TDI do 110KM

            Komentarz

            • nosferatus
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 601

              #7
              Marx, - na samym początku to sprawdź ile masz czynnika chłodzącego w układzie - a potem pisz takie brednie,że nie spada temperatura poniżej 27. druga sprawa - jak kupiłeś termometr od chinola to nie dziw się,że nie pokazuje dokładniej temperatury.
              Silnik BFQ + sekwencja KME
              CB President Johnny II ASC+President HAWAII

              Kenwood KDC-BT92SD
              Hertz HSK 165
              Hertz DBX 250
              KICX Kap 45
              KICKER ZX 200.2
              Kable - Dietz, Caliber
              Kondzio 1F
              wygłuszenie drzwi

              Komentarz

              • jaca
                Drive
                • 2007
                • 92

                #8
                Zamieszczone przez Marx
                kurna ale jak moze nie dzialac tak proste urzadzenie jak termostat? toz od kilkudziesieciu lat w zelazkach lepiej dziala...
                Nie zapominaj, że Skoda to przemyślane rozwiązania.
                Moja klima działa bardzo podobnie i mam prawie takie same wrażenia jak ty, ale jak próbowałem ten temat poruszyć na tym forum to niektórzy wyśmiali mnie, że jestem aptekarzem. Wprawdzie klimatronik to trochę więcej niż termostat (w końcu kosztował 5kzł), ale faktycznie Skoda powinna poprzestać na pokrętłach z kolorem czerwonym i niebieskim a odpuścić sobie panel cyfrowy.
                BTW- czynnika jest wystarczająco, jak ustawię na LO to schodzi nawet do 16stC, a termometr mam ze świadectwem wzorcowania.

                Komentarz

                • kecaj
                  RS
                  • 2009
                  • 1511
                  • Superb II (3T4)

                  #9
                  Koledzy, a gdzie jest napisane, że temperatura na wyswietlaczu od Climatronika to temperatura wnętrza (lub jak kto woli jaka powinna być)?
                  Nie widziałem, aby w Skodach była taka opcja. Skąd te porównania?
                  Który z Was zagłębił się w tajniki klimatyzacji w samochodach i dowiedział się do czego służą te wskazania na wyświetlaczu i jak to wszystko działa (ilośc czujników, pomiar temperatury działanie kompresora w szczególnosci w upale.)
                  Jaka temperatura powinna być na wylocie z nawiewów jak klima chodzi na MAX-a?
                  Czy podczas jazdy auto nie nagrzewa się poprzez szyby?
                  Czekam na ciekawe wypowiedzi.
                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez kecaj
                    Czekam na ciekawe wypowiedzi.
                    kurde, nie rozumiesz tego, że jak ustawię na moim elektronicznym panelu za 5 koła, 18 stopni to MA BYĆ 18 w KAŻDYM zakamarku wnętrza :?: :!: :szeroki_usmiech

                    Zamieszczone przez jaca
                    Moja klima działa bardzo podobnie i mam prawie takie same wrażenia jak ty, ale jak próbowałem ten temat poruszyć na tym forum to niektórzy wyśmiali mnie, że jestem aptekarzem.
                    jeżeli to Ty biegałeś z termometrem po kabinie to nadal nie wiem o co chodziło, a jeżeli klima schładza Ci wnętrze do 16 stopni, to, zwłaszcza przy tym upale, uważam, że jest więcej niż OK.
                    w przeciwieństwie do Marx, bo jeśli tam osiąga min. 27 stopni to chyba jest coś z wydajnością :?
                    chociaż ja na swoją nie narzekam, a dzisiaj dmuchałem na maksa, potwornie się nagrzał samochód...

                    [ Dodano: Sro 21 Lip, 10 19:15 ]
                    jaca, nie gniewaj się, ale po prostu masz wygórowane oczekiwania IMO
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Jezeli chodzi o prace klimatronica w skodzianie czy 01 czy 0II to nie ma co wymyslać. Ostatnio jechałem z kolegą awensis na zwykłej klimie i co troche włanczał/ wyłanczał itd. Raz za zimno raz za ciepło. ja przed wejsciem do auta staram się je przewietrzyc i w mojej 0II bardzo szybko robi sie chłodniutko
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • jaca
                        Drive
                        • 2007
                        • 92

                        #12
                        Zamieszczone przez kecaj
                        Koledzy, a gdzie jest napisane, że temperatura na wyswietlaczu od Climatronika to temperatura wnętrza
                        W instrukcji obsługi. Jest tam napisane (cytat z głowy bo instr. jest w garażu): ...pokrętło służy do ustawienia temperatury w kabinie...
                        Zamieszczone przez szkoda
                        kurde, nie rozumiesz tego, że jak ustawię na moim elektronicznym panelu za 5 koła, 18 stopni to MA BYĆ 18 w KAŻDYM zakamarku wnętrza
                        może nie w każdym, ale przynajmniej w okolicy czujki temp.
                        BTW przy 18 to człowiek by zamarzł, ale uczciwe 22-24 to powinno być.
                        Zamieszczone przez kecaj
                        Który z Was zagłębił się w tajniki klimatyzacji w samochodach i dowiedział się do czego służą te wskazania na wyświetlaczu i jak to wszystko działa (ilośc czujników, pomiar temperatury działanie kompresora w szczególnosci w upale.)
                        Wydaje mi się, że trochę ją poznałem.
                        Zamieszczone przez szkoda
                        jaca, nie gniewaj się, ale po prostu masz wygórowane oczekiwania IMO
                        Bardzo cenię to forum i bardzo dużo ciekawych rzczy się dowiedziałem (dzięki Moderatorzy) i nie mam o co się gniewać, ale w swojej pracy nie mogę odpowiedzieć inwestorowi, że ma wygórowane oczekiwania. Dzisiaj za 5 koła można naprawdę kupić dobry klimatyzator (nie tylko panel sterowania jak Climatronic) który utrzyma w pomieszczeniu temp z dokładnością 1K.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez jaca
                          Dzisiaj za 5 koła można naprawdę kupić dobry klimatyzator (nie tylko panel sterowania jak Climatronic) który utrzyma w pomieszczeniu temp z dokładnością 1K.
                          no i to wyjaśnia sprawę, skoro być może się tym zajmujesz :szeroki_usmiech

                          no ale tak jest ze wszystkim, za 1600 można kupić lepsze radio, za cenę "skóry" kupić lepszą itd. można dojść do wniosku, że za cenę octavii można kupić lepsze auto
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • genesis
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 232

                            #14
                            Zamieszczone przez Marx
                            Czemu ja musze tego pilnowac i recznie klikac Econ?
                            A ECON to nie jest przypadkiem wyłączenie sprężarki? Przynajmniej w passacie b5 tak było. Pytam, bo może ty wcale nie masz włączonej klimy.

                            Co do opisanej sytuacji. W tak ekstremalnych upałach mało która klima w aucie da radę. Nie zdąży schlodzić wnętrza zanim dojedziemy do domu. Ale mówimy tu o sytuacji gdzie na dworze jest 35 w cieniu, z 43 w słońcu, a auto stoi na nim cały dzień. Nie schłodzi temp całego wnętrza, ale nie spocimy się, bo nawiew puszczony na nas będzie wystarczająco zimny.

                            Jeśli uważasz, że klima źle trzymie temperaturę to zrób sobie test, Zostaw auto na parkingu podziemnym/ garażu na kilka godzin, niech się wychłodzi i wyjedź sobie na pełnie upału, z klimą ustawioną na 20 stopni. Jestem pewien, że bez problemu będzie trzymać temperaturę przez całą podróż.
                            DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8160
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              genesis, widac Econ i bez klimy kolega smiga na zwykłych nawiewach....
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                z moich doświadczeń z klimatronikiem w O2 i innych autach, wynika, że najlepiej to działa jak się temu ZA BARDZO nie przeszkadza, jeżeli ktoś bez przerwy zmienia temperaturę, przechodzi z manuala na automat i odwrotnie, załącza i wyłącza sprężarkę, to to urządzonko nie bardzo wie co ma robić, oczywiście korekty temperatury są konieczne, ale mam wrażenie, że to wszystko ma sporą bezwładność.
                                ja tam byłem bardzo zadowolony - nie wiem jaka była temperatura w samochodzie, ale na pewno była komfortowa.
                                i w każdym z moich (4x klimatronik - volvo, opel, skoda, honda) działało to dokładnie tak samo, fakt, że nie miałem żadnego tam Phaetona (jeszcze ) .
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  ja mam taki patent, jak jest gorąco w srodku to jade kawałek na otwartych szybach, wnętrze dosc szybko sie schladza, klime ustawiam na 29stopni i po nie długie chwili zaczyna dmuchac chłodne powietrze.
                                  Jak ustawie na mniejszą temp gdy jest gorąco to klima mocno dmucha ale nie nadąza schładzać takiej ilosci powietrza, dlatego lepiej przeietrzyc auto podczas jazdy i ustawić mniejszy przepływ powietrza...
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • jaca
                                    Drive
                                    • 2007
                                    • 92

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    można dojść do wniosku, że za cenę octavii można kupić lepsze auto
                                    Być może. Chociaż ja ze swojej czeszki jestem zadowolony. Oprócz klimy oczywiście, ale o tym przestałem już pisać. Natomiast koledze Marx odpisałem bo rozumiem o co mu chodzi.
                                    IMHO część hydrauliczna klimy jest OK, bo tak jak napisałem kiedy przestawię chłodzenie na LO (prawie cała automatyka jest odłączona a AC chodzi ma max) to po jakimś czasie w samochodzie robi się naprawdę zimno. Winna jest automatyka, bo kiedy ustawię jakąś temp na wyświetlaczu to układ przestaje faktycznie chłodzić (ogrzewać) 4-5stC powyżej nastawy. Jest to denerwujące, ale się przyzwyczaiłem - bo musiałem.

                                    ...ale nie spocimy się, bo nawiew puszczony na nas będzie wystarczająco zimny...
                                    kolego genesis - tego właśnie odradzają wszyscy mądrzy lekarze

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez jaca
                                      ...ale nie spocimy się, bo nawiew puszczony na nas będzie wystarczająco zimny...
                                      kolego genesis - tego właśnie odradzają wszyscy mądrzy lekarze
                                      wiem, że nie potrafię używać klimy, ale inaczej sobie nie wyobrażam

                                      Zamieszczone przez jaca
                                      IMHO część hydrauliczna klimy jest OK, bo tak jak napisałem kiedy przestawię chłodzenie na LO (prawie cała automatyka jest odłączona a AC chodzi ma max) to po jakimś czasie w samochodzie robi się naprawdę zimno. Winna jest automatyka, bo kiedy ustawię jakąś temp na wyświetlaczu to układ przestaje faktycznie chłodzić (ogrzewać) 4-5stC powyżej nastawy. Jest to denerwujące, ale się przyzwyczaiłem - bo musiałem.
                                      i tutaj masz chyba rację, zacznę stosować max chłodzenie a nie zabawę w ustawianie, czasem IMO za wolno się to dzieje, a tak z tego co mówisz dla mnie będzie idealnie, jestem ekstremalnie zimnolubny
                                      do tej pory zwiększałem nawiew (mam półautomat teraz więc mogę sobie pokręcić i czapka mi nie spada) ale tak jak mówisz powinno być efektywniej
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Marx
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 865

                                        #20
                                        Zamieszczone przez nosferatus
                                        Marx, - na samym początku to sprawdź ile masz czynnika chłodzącego w układzie - a potem pisz takie brednie,że nie spada temperatura poniżej 27. druga sprawa - jak kupiłeś termometr od chinola to nie dziw się,że nie pokazuje dokładniej temperatury.
                                        1. auto ma pol roku
                                        2. termometr jest sprawdzony, dobrze wskazuje

                                        Szkoda, nie o to chodzi ze nei schladza wogole ponizej 27, ale nie schladza gdy ustawie na 23. Jak ustawie na 18 - schladza.

                                        Genesis nie rob ze mnie idioty. A test klimy robilem w ciagu 10h jak jechalem trasie znad morza

                                        Piramida, gdybys przeczytal pierwszy post zobaczylbys ze tez najpierw schladzam otwierajac szyby

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_S
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 172

                                          #21
                                          Hmm: Czasami jadę nonstop na AUTO i praktycznie z jedną temp ustawioną. Czasami ją zmieniam o stopień czy dwa, w górę lub w dół. Kiedyś jeździłem praktycznie na 19'C-20'C, teraz latem przeważnie na 22'C-24'C. Innym razem bawie się klimą, jak mam ochotę przełączam na ECON. W chłodniejsze dni jeżdże zresztą przeważnie na ECON. Czasami wogóle nie włączam (np. z rana, jak do roboty jadę, albo jakieś krótkie odcinki w ciągu dnia). Na dodatek mamy pieska - goldena, więc w upalne dni temp w aucie musi być odpowiednia. Jak postawię auto na słońcu, to najpierw przewieję, a później zamykam szyby i klima na AUTO. Teraz w upalne dni również schłodzi mi jak trzeba. Nie jeżdżę NONSTOP na AUTO, jak niektórzy twierdzą, że trzeba. Ale natomiast w zimie też sobie włączam, średnio raz na tydzień - akurat mam to ułatwione bo auto w garażu podziemnym w domu i w robocie, więc sobie mogę włączyć kiedy potrzebuje...

                                          Póki co (odpukać) nie miałem żadnego problemu z klimą, chłodzi mi tak jak potrzebuje, a przecież autko ma już swoje lata. Ostatnio klimę sprawdzałem kilka miesięcy temu przed latem.

                                          Marx, u mnie jest tak że jak dam np na 22'C to schładza mi do wyznaczonej temperatury, ale jak ustawię od razu np na 18'C to wieje mocniej i też schładza do wybranej temp. Zależy też jak nagrzane jest auto. Bo jak jest w nim bardzo ciepło, to już wieje maksymalnie z klimy przy wyższych ustawieniach.

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Marx
                                            Szkoda, nie o to chodzi ze nei schladza wogole ponizej 27, ale nie schladza gdy ustawie na 23. Jak ustawie na 18 - schladza.
                                            aaaaaa, no to to jest ten przypadek, który mi niespecjalnie przeszkadza, ustawiam tak, żeby było dobrze nie patrząc na temperaturę.
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • Marx
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 865

                                              #23
                                              jak widac wstawienie termometru bylo zlosliwoscia z mojej strony.
                                              Ale fakt jest taki ze nie patrze juz teraz na temperature tylko klikam +- az bedzie mi dobrze. Wlaczam Econ jak temperatura na zewnatrz wystarcza do schlodzenia.
                                              Ale to samo robi sie przy klimie manualnej, wiec na h.. mi climatronic? Wolalbym to kase przejesc w lodach (dostosowalem sie do temperatury na zwenatrz )...

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Marx
                                                Ale to samo robi sie przy klimie manualnej, wiec na h.. mi climatronic?
                                                z tego co napisałeś to zrozumiałem, że powinieneś po prostu ustawić niższą temepraturę, chyba, że czegos nie kumam, chcesz mieć 22 ustawiasz 18 i tyle, czy to nie tak :?:
                                                i po co wyłączasz sprężarke, to jakieś oszczędności :?:
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • kecaj
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1511
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  #25
                                                  Ja ruszając autem, które stało wcześniej na słońcu, najpierw podchodząć otwieram wszystkie okna, po uruchomieniu auta, klima na minimum i włączam wewnetrzny obieg powietrza aby wychłodzić wszystkie układ nawiewowy, W momencie kiedy czuję, że z nawiewów jeci już chłodne powietrze zamykam okna. Tak jadę aż w aucie będą odczuwał pewien komfort, wtedy dopiero ustawiam temperature na żądaną i otwieram dopływ powietrza z zewnątrz.
                                                  Prędkosć nawiewu i temperaturę reguluje w zależności od potrzeb.
                                                  Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...