temperatura climatronica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #51
    a ja dalej twierdzę że jest to wina małej ilości nawiewów, i gdyby układ miał schłodzić do tych 22st to chodził by na maxa a i tak nie dał by rady zwłaszcza w upalne dni,do tego duży hałas i bardzo zimne powietrze w okolicy nawiewów. Trzeba by było sprawdzić przy jak działa przy chłodniejszych dniach.
    Jak byłem na przeglądzie klimy, to sprawdzali temp na kratkach i była 8st, ustawiona była na LO chyba

    Komentarz

    • jaca
      Drive
      • 2007
      • 92

      #52
      Zamieszczone przez abstinent
      Trzeba by było sprawdzić przy jak działa przy chłodniejszych dniach
      Sprawdałem. Na dworze -(minus)10stC, na panelu 22stC, a w okolicach czujnika (środkowe pokrętło) 26-27stC.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #53
        chyba normalnie sprawdzę jutro jak jest u mnie, wezmę czujnik od stacji meteo, powinien działać ok

        Komentarz

        • szachu
          Rider
          • 2009
          • 639
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #54
          Zamieszczone przez winni77
          laurin, ale ja się nie mrożę, chyba że wg Ciebie 23-25°C można nazwać mrożeniem. Poza tym tak jak napisałem przed dojechaniem do celu wyłączam klimę i temperatura wyrównuje się z tą na zewnątrz. Jak na razie (odpukać) nie mam problemu ze zdrowiem. IMO stwierdzenie, że ustawiona temperatura nie powinna być niższa nic 5-6°C w stosunku do tej na zewnątrz jest błędne, albo w najlepszym wypadku nieprecyzyjne.
          chodziło mi dokładnie o to co napisał laurin. Przepraszam, może nie wyraziłem się zbyt precyzyjnie. Jednak nadal obstaje przy tym, że klima dobrze się sprawuje. Ale może mam po prostu małe wymagania

          Komentarz

          • trucho
            Ambiente
            • 2010
            • 178

            #55
            voytek, w firmowym berlingo dokładnie tak jest, ustawiam na 20 to wieje jak szalona i potem zostaje tylko jedna kreska z 8 jak już osiągnie zadaną temperaturę.

            Komentarz

            • Jacek Wo.
              Ambiente
              • 2010
              • 221

              #56
              Zamieszczone przez voytek
              Czemu jednak dmuchawa nie wiała silniej, mimo, że do nastawy brakowało 4 stopnie? Tak na logikę, układ powinien dążyć do jak najszybszego uzyskania zadanej temperatury. Oczywiście, jak przestawiłem na 18 stopni, to zaczęła wiać jak szalona. A może celowo tak jest zaprogramowany komputer, żeby ograniczać do minimum wysokie obroty dmuchawy (sprawa hałasu?).
              Sądzę, że to właśnie tak jest - jak dajemy na MIN, to chłodzi na maksa i wieje, jak ustawiamy jakąś wyższą temperaturę, to działa "kulturalniej"

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #57
                Zamieszczone przez Jacek Wo.
                Sądzę, że to właśnie tak jest - jak dajemy na MIN, to chłodzi na maksa i wieje, jak ustawiamy jakąś wyższą temperaturę, to działa "kulturalniej"
                Najwyraźniej, problem jednak w tym, że takim kulturalnym działaniem nie osiąga zadanej temperatury w kabinie, tylko o kilka stopni wyższą. Będąc w stanie chłodzić mocniej, nie robi tego.

                Komentarz

                • Marx
                  Elegance
                  • 2009
                  • 865

                  #58
                  nawet jak sie dluzej pojedzie to klimatronik nie osiagnie tego co jest zadane na panelu i nie jest to problem wydajnosci, gdyz podobnie sie zachowuje jak na dworze jest np 19 stopni, ale wnetrze nagrzane od slonca do np 27 stopni. Byc moze jest to podyktowane wskazaniami zdrowotnymi, tzn aby klimatyzacja nie wychlodzila wnetrza zbyt szybko, ale po pierwsze takie dzialanie powinno byc wyraznie opisane w instrukcji, po drugi i tak tej zadanej temperatury nie osiaga wiec cos jednak jest nie tak.
                  Co do szoku temperaturowego - jak w zimie na dworze mamy -10 albo i mniej, w domu +20 i w samochodzie podobnie to jest troche wieksza roznica niz te 10 stopni roznicy w lecie (wiecej pewnie klima nie wydoli), wiec nie przesadzalbym z tym szokiem...

                  Komentarz

                  • jaca
                    Drive
                    • 2007
                    • 92

                    #59
                    Zamieszczone przez Marx
                    Co do szoku temperaturowego - jak w zimie na dworze mamy -10 albo i mniej, w domu +20 i w samochodzie podobnie to jest troche wieksza roznica niz te 10 stopni roznicy w lecie (wiecej pewnie klima nie wydoli), wiec nie przesadzalbym z tym szokiem...
                    Pewnie jak w krótkich spodenkach i koszulce będziesz zimą ciągle wbiegał i wybiegał z domu to długo nie pociągniesz.
                    Ja tam zawsze bezpośrednio przed wyjściem ubieram kurtkę i czapką, co by nie było szoku.
                    Aha, spocony i z mokrą głową też nie wychodzę.

                    Komentarz

                    • Marx
                      Elegance
                      • 2009
                      • 865

                      #60
                      i wsiadając do samochodu się rozbierasz, a samochód masz od razu nagrzany, i nie wysiadając z samochodu się ubierasz żeby nie przeżyć szoku jak wyjdziesz z samochodu...
                      Chcesz powiedzieć że 10 stopni róznicy w lecie to więcej niż 30 stopni w zimie...?

                      Komentarz

                      • jaca
                        Drive
                        • 2007
                        • 92

                        #61
                        Zamieszczone przez Marx
                        i wsiadając do samochodu się rozbierasz, a samochód masz od razu nagrzany, i nie wysiadając z samochodu się ubierasz żeby nie przeżyć szoku jak wyjdziesz z samochodu...
                        Chcesz powiedzieć że 10 stopni róznicy w lecie to więcej niż 30 stopni w zimie...?
                        Tzn chciałem powiedzieć, że w zimie mam na sobie więcej niż w lecie izolacji (ubrania) spowolniaącej proces wymiany ciepła niż w lecie. Czyli nie ma szoku. A tak w ogóle, ja nie jestem autorem teorii "szoku termicznego". Na ten temat dyskutuj z lekarzami. Ja im zasdadniczo wierzę wtym temacie.

                        Komentarz

                        • voytek
                          Rider
                          • 2010
                          • 480
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #62
                          No to jeszcze taki eksperyment: nastawiłem na 22 stopnie, po około 40 minutach jazdy termometr w kabinie wskazywał 26 stopni. Przestawiłem na 18 stopni i po kilkunastu minutach temperatura w kabinie spadła do 22.5 stopnia, czyli z wydajnością problemu nie ma. Następnie wróciłem do nastawy 22 stopnie i po kolejnych kilkunastu minutach było w kabinie ponownie 26 stopni. Czyli działa precyzyjnie i wydajnie, ale niezgodnie z nastawami. Według mnie chyba problem tkwi w wadliwym oprogramowaniu sterownika. Napisałem zapytanie do SAP w tej sprawie, zobaczymy, co oni na to.

                          Komentarz

                          • winni77
                            RS
                            • 2009
                            • 2183
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #63
                            voytek, gdzie miałeś ustawiony termometr w kabinie?
                            Mój "Batmobil"

                            Komentarz

                            • kropeck
                              RS
                              • 2009
                              • 2319
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BLF 1.6 FSI 115 KM

                              #64
                              voytek, dobrze byłoby, żebyś podłączyć VCDS'a i zobaczyć jakie on wskazania temperatury Ci pokaże (równocześnie z Twoim terometrem). Zaryzykuję stwierdzenie, że czujnik temperatury w aucie pokazuje bliższą prawdy temperaturę, gdyż jest w zacienionym miejscu.

                              Bliższą prawdy, czyt. bliższą temu co oczekiwałeś. Ten czujnik jest w innym miejscu, więc musiałbyś postawić swój przy samym czujniku klimatronika.
                              Pozdrawiam,
                              Michał

                              Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                              Komentarz

                              • jaca
                                Drive
                                • 2007
                                • 92

                                #65
                                Zamieszczone przez voytek
                                Napisałem zapytanie do SAP w tej sprawie, zobaczymy, co oni na to
                                Mi odpisali, że samochód przszedł test komputerowy, czyli jest sprawny.
                                Zamieszczone przez kropeck
                                Ten czujnik jest w innym miejscu, więc musiałbyś postawić swój przy samym czujniku klimatronika
                                Ustawiałem czujnik mojego termometru przy środkowym pokrętle, tam gdzie IMHO jest czujnik klimatronika.
                                Zamieszczone przez kropeck
                                dobrze byłoby, żebyś podłączyć VCDS'a i zobaczyć jakie on wskazania temperatury Ci pokaże (równocześnie z Twoim terometrem
                                Komputer w serwisie pokazywał temperaturę prawdziwą, czyli taką jaka była w kabinie i na moim termometrze, a klimatronik zachowywał się dokładnie tak jak to opisał voytek

                                Komentarz

                                • voytek
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 480
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez winni77
                                  voytek, gdzie miałeś ustawiony termometr w kabinie?
                                  Był trzymany przez pasażera około 20 cm nad dźwignią biegów. Nie mierzyłem w okolicy panelu climatronica, mam jednak wrażenie (subiektywne, nie potwierdzone), że tam chłodniej nie jest (a wręcz przeciwnie).

                                  Generalnie to nasz problem jest trochę problemem na siłę, bo najlepiej ustawić sobie pokrętło po prostu tak, żeby było subiektywnie komfortowo, co też robię. Po co jednak te cyferki przy pokrętle? Może wystarczyłoby cieplej/zimniej, albo +/- , bez konkretnych liczb.

                                  Komentarz

                                  • Marx
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 865

                                    #67
                                    ja polozylem czujnik na polce pod radiem ale kabelek z czujnikiem wysunalem tak, ze zwisa ponad panelem. Wyglada na to ze klimatronik ma tych czujnikow wiecej, i oprogramowanie jakos sobie to usrednia. Przeprowadzalem w zimie taki pomiar i wskazania bylo z dokladnoscia do +-2 stopni C, czyli ewidentnie problem jest z oprogramowaniem.

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #68
                                      No to na zakończenie zacytuję odpowiedź, jaką otrzymałem od Skoda Info.

                                      "Skalowanie pokrętła nastawy temperatury jest tylko orientacyjne i należy się kierować raczej subiektywnym odczuciem, niż wartością liczbową na pokrętle. Sygnał temperatury wnętrza także nie jest mierzony termometrycznie ze ścisłą dokładnością. Nie ma potrzeby zachowywania dużej ścisłości pomiarów i regulacji, bo odczucia temperatury są subiektywne i w zależności od warunków (lato - zima, jasno - ciemno, głodny - syty) różnie się odbiera taką samą jej wartość.
                                      Pozdrawiam
                                      Z wyrazami szacunku,
                                      Zespół ©koda INFO"

                                      Komentarz

                                      • Marx
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 865

                                        #69
                                        czyli wszystko jasne - "mamy skopane oprogramowanie ale udajemy greka"

                                        Komentarz

                                        Pracuję...