Zamieszczone przez blackrs
Co wybrac 1.9TDI 105KM z DSG czy 2.0 tdi 140KM
Zwiń
X
-
Co wybrac 1.9TDI 105KM z DSG czy 2.0 tdi 140KM
Witam.
Jest, to mój pierwszy post, więc z góry przepraszam, jeżeli ponawiam temat, który już mógł być tutaj omawiany.
Jestem na etapie poszukiwań Skody Octavi II, najlepiej w wersji kombi.
Kwotę, jaką chcę przeznaczyć na samochód to przedział 35.000-40.000zł
Z ofert rynkowych wynika, że będę mógł sobie pozwolić na rocznik 2005-2006.
Jednak, to, nad czym się zastanawiam to, jaki wybrać silnik – 1.9TDI 105KM z DSG czy 2.0TDI 140KM???
Przeglądając Wasze posty, dość dużo naczytałem się niepozytywnych informacji na temat silnika 2.0TDI i z rozmów z kilkoma mechanikami z serwisów VW wiem, że tych silników powinno się unikać, dlatego zastanawiam się nad 1.9 TDI, ale ze skrzynią DSG, która dysponuje 6-biegami, a co za tym idzie przy większych prędkościach jest ciszej w środku, co ma duże przełożenie na komfort jazdy.
Samochodem tym będzie także jeździła moja żona, więc wybór „automatu” nie jest przypadkowy, wręcz przeciwnie…. chcę unikać żyłowania silnika na niskich biegach, do czego moja żona ma talent;-)
Proszę Was o opinię na temat tego wyboru, wrażenia z jazdy Octavią w takiej konfiguracji (1.9TDI z DSG), informacje na temat usterek tego silnika i tej skrzyni, jak także wszelkich wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zakupie.
Jeżeli, ktoś z Was ma do zaoferowania taką O2 do sprzedania to chętnie zapoznam się z ofertą.
Z góry dzięki za odpowiedź i wskazówki.
-
-
Zamieszczone przez MarcinMi z rozmów z kilkoma mechanikami z serwisów VW wiemOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
1.9 BXE , półtora roku, 27 tys (wiem, mało), dsg, chip - rewelacja.
(szkoda, wiem że BKD + czip to rewelacja większa )
Jak masz taki wybór, kup to BXE + DSG, potem dłubnij jak Ci mocy będzie mało (~1200-1400pln) i będziesz pan zadowolony
Aha, z moim porównań wynika że między BXE a BKD w głośności jest bardzo duża różnica, ale może to subiektywne (BXE dużo jako kierowca, BKD w miarę dużo jako pasażer, no i ta karetka w BKD...)
Komentarz
-
-
1.9TDI DSG z 2005 za 40tys mozna juz kupic sensowne. Ale rok mlodsze do tego 2.0TDI to te 5tys wiecej trzeba dac - nie mowie o ulepach.
Jak to nie musi miec 200KM pod maska, a te 145KM wystarczy i plaskie 350NM to bym bral 1.9TDI, bardziej pewny, mniej awarii, a skrzynia ta sama. Minus to slabsze zawieszenie i uklad hamulcowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaczy przy automacie nie dają tem lepszych hebli :?: :idea:
Właśnie ciekawą rzecz zaobserwowałem ostatnio. Zrobiłem dużą trasę naszą firmową BXE z DSG i parę razy hample mi się strasznie słabe wydawały. A były wymienianie ostatnio, bo ma po dwóch latach 100 tys.. A w mojej BXE też z dsg są o niebo lesze niż w tamtej, choć też się noszą ze swapem na coś większego.
Komentarz
-
-
Witka
troszkę nie w temacie, ale - koleżanka ma golfa V z silnikiem 1,9 105KM DSG (bez jakichkolwiek modyfikacji). Często mam okazje go poprowadzić, i moje zdanie jest takie, że silnik i skrzynia w tym aucie są naprawdę świetnie dobrane do siebie. W normalnej ekspolatacji nie czuje sie absolutnie, że to tylko 105 KM. W zasadzie dopiero przy wyprzedzaniu pod strome wzniesienie czuć, że auto mogłoby mieć troche więcej poweru.
Skrzynia jest idealnie oprogramowana do tego silnika - zmienia biegi w naprawdę idealnych momentach (zarówno w górę jak i w dół). Podejrzewam, że po lekkim chipie na 130 KM i trochę więcej niutków, auto będzie naprawdę świetne - oczywiscie bez ambicji sportowo/wyscigowych. Jak sie doda do tego pancerność konstrukcji 1,9 TDI, to otrzymujemy naprawdę fajną kombinację.Golf VI TSI TwinCharged
powered by fabryka
Komentarz
-
-
westwi78, chłopaki chwalicie 1,9 w stosunku do 2,0 a tam przeciez tez są problemy z nierówna pracą
ja jeśli mialbym się wypowiadac tobym brał 2,0 BKD- swoim zrobilem prawie 100tys km i oprócz dwumasy nic sie nie działo- a teraz po Zoltarowym programiku wogóle jest rewelacja, bo zuzycie paliwa spadlo a przyjemność z jazdy wzrosła- aż szkoda bedzie się żegnać z jeździdełkiem :cry:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
westwi78, może powinien rozwazyć BXE+DSG i BKD+DSG
ja uważam, że BKD z DSG to calkiem niezłe rozwiązanie :diabelski_usmiech
powiem więcej- wiem to z autopsjiprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitaJa radzę jeśli 2.0TDI to tylko BMM. Najmniej awaryjny z pośród silników 2.0 TDI
Zamieszczone przez piotrek_gdywestwi78, chłopaki chwalicie 1,9 w stosunku do 2,0 a tam przeciez tez są problemy z nierówna pracą
Zamieszczone przez westwi78piotrek_gdy, no chwale bo mam i jest ok
BKD też nie jest złe, choć ma te swoje dziwności.
Zamieszczone przez westwi78ja w ogóle miałem mieć BKD ale wyszło inaczej
[ Dodano: Pią 23 Lip, 10 16:10 ]
acha, moja jak zwykle uwaga jest taka, że IMO, BXE w serii jest po prostu zbyt słaby, jeżeli rozważałbym jego zakup to w powiązaniu z natychmiastowym zrobieniem programu.
dwulitrówką da się jeździć już w serii, MOIM ZDANIEM.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz