Co wybrac 1.9TDI 105KM z DSG czy 2.0 tdi 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paveu
    Classic
    • 2011
    • 5

    Co wybrac 1.9TDI 105KM z DSG czy 2.0 tdi 140KM

    Zamieszczone przez blackrs
    ciekawe czy do o2 fl 1.6 mpi zrobia tanszy gaz albo za free
    1.6 mpi juz nie istnieje w OII fl
    Specyfiki na poprawę pamięci mają jedną wadę - trzeba pamiętać żeby je zażywać...
  • MarcinM
    Classic
    • 2010
    • 22

    #2
    Co wybrac 1.9TDI 105KM z DSG czy 2.0 tdi 140KM

    Witam.
    Jest, to mój pierwszy post, więc z góry przepraszam, jeżeli ponawiam temat, który już mógł być tutaj omawiany.
    Jestem na etapie poszukiwań Skody Octavi II, najlepiej w wersji kombi.
    Kwotę, jaką chcę przeznaczyć na samochód to przedział 35.000-40.000zł
    Z ofert rynkowych wynika, że będę mógł sobie pozwolić na rocznik 2005-2006.
    Jednak, to, nad czym się zastanawiam to, jaki wybrać silnik – 1.9TDI 105KM z DSG czy 2.0TDI 140KM???
    Przeglądając Wasze posty, dość dużo naczytałem się niepozytywnych informacji na temat silnika 2.0TDI i z rozmów z kilkoma mechanikami z serwisów VW wiem, że tych silników powinno się unikać, dlatego zastanawiam się nad 1.9 TDI, ale ze skrzynią DSG, która dysponuje 6-biegami, a co za tym idzie przy większych prędkościach jest ciszej w środku, co ma duże przełożenie na komfort jazdy.
    Samochodem tym będzie także jeździła moja żona, więc wybór „automatu” nie jest przypadkowy, wręcz przeciwnie…. chcę unikać żyłowania silnika na niskich biegach, do czego moja żona ma talent;-)

    Proszę Was o opinię na temat tego wyboru, wrażenia z jazdy Octavią w takiej konfiguracji (1.9TDI z DSG), informacje na temat usterek tego silnika i tej skrzyni, jak także wszelkich wskazówek, na co zwrócić uwagę przy zakupie.
    Jeżeli, ktoś z Was ma do zaoferowania taką O2 do sprzedania to chętnie zapoznam się z ofertą.

    Z góry dzięki za odpowiedź i wskazówki.

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Zamieszczone przez MarcinM
      i z rozmów z kilkoma mechanikami z serwisów VW wiem
      Silnik z passata 2.0TDI 140KM miał trochę inną budowę i przez to nękał go problem napędu pompy olejowej połączone z wałkami wyrównoważającymi. W Skodzie był problem z pękającymi głowicami. I tyle.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • westwi78
        RS
        • 2008
        • 2940

        #4
        1.9 BXE , półtora roku, 27 tys (wiem, mało), dsg, chip - rewelacja.
        (szkoda, wiem że BKD + czip to rewelacja większa )
        Jak masz taki wybór, kup to BXE + DSG, potem dłubnij jak Ci mocy będzie mało (~1200-1400pln) i będziesz pan zadowolony

        Aha, z moim porównań wynika że między BXE a BKD w głośności jest bardzo duża różnica, ale może to subiektywne (BXE dużo jako kierowca, BKD w miarę dużo jako pasażer, no i ta karetka w BKD...)

        Komentarz

        • pleban
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 580

          #5
          a ja Ci powiem, że nie będzie łatwo za taką kasę kupić dobre auto z DSG
          była O1 1,6 102 KM
          była O1 1,9 TDI 90 KM
          była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
          był Citroen Berlingo 1,6 HDI
          jest Ford Tourneo Courier

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            1.9TDI DSG z 2005 za 40tys mozna juz kupic sensowne. Ale rok mlodsze do tego 2.0TDI to te 5tys wiecej trzeba dac - nie mowie o ulepach.

            Jak to nie musi miec 200KM pod maska, a te 145KM wystarczy i plaskie 350NM to bym bral 1.9TDI, bardziej pewny, mniej awarii, a skrzynia ta sama. Minus to slabsze zawieszenie i uklad hamulcowy
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Minus to slabsze zawieszenie i uklad hamulcowy
              czy przy automacie nie dają tem lepszych hebli :?: :idea:
              ciekaw jestem bardzo.
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • westwi78
                RS
                • 2008
                • 2940

                #8
                Zamieszczone przez szkoda
                czy przy automacie nie dają tem lepszych hebli :?: :idea:
                hmmm, jak to sprawdzić...może?

                Właśnie ciekawą rzecz zaobserwowałem ostatnio. Zrobiłem dużą trasę naszą firmową BXE z DSG i parę razy hample mi się strasznie słabe wydawały. A były wymienianie ostatnio, bo ma po dwóch latach 100 tys.. A w mojej BXE też z dsg są o niebo lesze niż w tamtej, choć też się noszą ze swapem na coś większego.

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Zamieszczone przez westwi78
                  hmmm, jak to sprawdzić...może?
                  organoleptycznie to jak masz dostep to wystarczy rzucic okiem na zacisk i porównać ze swoim
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Jaki jest napis na zacisku przednim w 1.9TDI z DSG. FSIII czy cos innego ??
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • westwi78
                      RS
                      • 2008
                      • 2940

                      #11
                      FS III

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez westwi78
                        FS III
                        Zamieszczone przez westwi78
                        i parę razy hample mi się strasznie słabe wydawały
                        no to dobrze Ci się wydawało, zwłaszcza w połączeniu z awtomatem
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • westwi78
                          RS
                          • 2008
                          • 2940

                          #13
                          No tylko że ja mam tez 1.9 DSG i dużo lepiej hamuje ( to FS III to z mojej) .

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez westwi78
                            No tylko że ja mam tez 1.9 DSG i dużo lepiej hamuje ( to FS III to z mojej) .
                            no to tam musi być super
                            może tył nie bierze...
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • TomRS
                              Ambiente
                              • 2005
                              • 151

                              #15
                              Witka

                              troszkę nie w temacie, ale - koleżanka ma golfa V z silnikiem 1,9 105KM DSG (bez jakichkolwiek modyfikacji). Często mam okazje go poprowadzić, i moje zdanie jest takie, że silnik i skrzynia w tym aucie są naprawdę świetnie dobrane do siebie. W normalnej ekspolatacji nie czuje sie absolutnie, że to tylko 105 KM. W zasadzie dopiero przy wyprzedzaniu pod strome wzniesienie czuć, że auto mogłoby mieć troche więcej poweru.
                              Skrzynia jest idealnie oprogramowana do tego silnika - zmienia biegi w naprawdę idealnych momentach (zarówno w górę jak i w dół). Podejrzewam, że po lekkim chipie na 130 KM i trochę więcej niutków, auto będzie naprawdę świetne - oczywiscie bez ambicji sportowo/wyscigowych. Jak sie doda do tego pancerność konstrukcji 1,9 TDI, to otrzymujemy naprawdę fajną kombinację.
                              Golf VI TSI TwinCharged
                              powered by fabryka

                              Komentarz

                              • westwi78
                                RS
                                • 2008
                                • 2940

                                #16
                                Zamieszczone przez TomRS
                                na 130 KM i trochę więcej niutków, auto będzie naprawdę świetne - oczywiscie bez ambicji sportowo/wyscigowych.
                                e no spoko nie jeden się już zdziwił

                                ale fakt 1.9 +dsg to dobry zestaw

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  westwi78, chłopaki chwalicie 1,9 w stosunku do 2,0 a tam przeciez tez są problemy z nierówna pracą
                                  ja jeśli mialbym się wypowiadac tobym brał 2,0 BKD- swoim zrobilem prawie 100tys km i oprócz dwumasy nic sie nie działo- a teraz po Zoltarowym programiku wogóle jest rewelacja, bo zuzycie paliwa spadlo a przyjemność z jazdy wzrosła- aż szkoda bedzie się żegnać z jeździdełkiem :cry:
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • westwi78
                                    RS
                                    • 2008
                                    • 2940

                                    #18
                                    piotrek_gdy, no chwale bo mam i jest ok
                                    BKD też nie jest złe, choć ma te swoje dziwności.
                                    ja w ogóle miałem mieć BKD ale wyszło inaczej

                                    poza tym dylemat ma bxe + dsg albo bkd z manualem - to ja mu polecam to pierwsze

                                    Komentarz

                                    • piotrek_gdy
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 7723
                                      • Volkswagen
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      westwi78, może powinien rozwazyć BXE+DSG i BKD+DSG

                                      ja uważam, że BKD z DSG to calkiem niezłe rozwiązanie :diabelski_usmiech
                                      powiem więcej- wiem to z autopsji
                                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                      Komentarz

                                      • westwi78
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2940

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                        westwi78, może powinien rozwazyć BXE+DSG i BKD+DSG
                                        no jeśli taki dylemat by był, to można i BKD

                                        Komentarz

                                        • pita
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 52

                                          #21
                                          Ja radzę jeśli 2.0TDI to tylko BMM. Najmniej awaryjny z pośród silników 2.0 TDI
                                          Octavia 2.0TDI Sport Edition

                                          Komentarz

                                          • piotrek_gdy
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 7723
                                            • Volkswagen
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #22
                                            pita, może i mniej awaryjny
                                            ale ma tylko 8V :P
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz

                                            • pita
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 52

                                              #23
                                              Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                              pita, może i mniej awaryjny
                                              ale ma tylko 8V :P
                                              No i co z tego że ma tylko 8V czy w czymś to ujmuje temu silnikowi?. Uważam że to tylko zaleta. Bezawaryjność to podstawa wszystko inne jest mniej istotne
                                              Octavia 2.0TDI Sport Edition

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez pita
                                                Ja radzę jeśli 2.0TDI to tylko BMM. Najmniej awaryjny z pośród silników 2.0 TDI
                                                ale on jest chyba w autach sprowadzanych i w scoucie :?:

                                                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                westwi78, chłopaki chwalicie 1,9 w stosunku do 2,0 a tam przeciez tez są problemy z nierówna pracą
                                                nic nie wiem o tych problemach, chyba, że to te same co w 1,9...

                                                Zamieszczone przez westwi78
                                                piotrek_gdy, no chwale bo mam i jest ok
                                                BKD też nie jest złe, choć ma te swoje dziwności.
                                                miałem\mam obydwa i generalnie OK, aczkolwiek BXE sprawia na mnie wrażenie mniej delikatnego, bardziej prymitywnego i prostego co dla mnie akurat jest zaletą, natomiast gdyby BKD\BMM byłby dostępny w classiku to pewnie jego bym wybrał, a jeżeli wiązałoby się to z lepszymi heblami i zawiasem to już na pewno.

                                                Zamieszczone przez westwi78
                                                ja w ogóle miałem mieć BKD ale wyszło inaczej
                                                :twisted: :szeroki_usmiech

                                                [ Dodano: Pią 23 Lip, 10 16:10 ]
                                                acha, moja jak zwykle uwaga jest taka, że IMO, BXE w serii jest po prostu zbyt słaby, jeżeli rozważałbym jego zakup to w powiązaniu z natychmiastowym zrobieniem programu.
                                                dwulitrówką da się jeździć już w serii, MOIM ZDANIEM.
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • marbab
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 4713
                                                  • Fiat
                                                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                  #25
                                                  piotrek_gdy, 8V rulezz, hehe.

                                                  A tak na powaznie to ja z moim nie mam problemow. A i DPFa ma. A jak widze tych dymiaczy przy redukcji to az morda sie smieje
                                                  Marek



                                                  Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                                  Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...