Zakup Skody 1,4 MPI - czy warto ?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #51
    Zamieszczone przez t271828
    Niektore progi trzeba pokonywac z nizsza predkoscia niz 15 km/h i wtedy auto rzeczywiscie slabo sie zbiera
    NIe znam takich. w całym Lublinie nie spotkałem ani jednego takiego progu.
    Zamieszczone przez t271828
    Mysle ze to jest kwestia definicji - dla Marxa "ledwo daje rade" oznacza to samo co dla Ciebie "pieknie daje rade"
    No oczywiście. Jesli od 1045 KM silnika wymaga sie mocy i elestyczności 200 KM silnika to faktycznie ledwo daje radę
    Ja nie mam najmniejszych problemów na trasie. Ostatnio wracajac z Gdyni podczepiłem się pod BMW 320 kombi i jakoś nie miałem problemu z jazdą z prędościami 130-140 km/h za nim. Jadąc 118 km na działkę też nie mam żadnych probemów w trasie. Auto jak na 1.6 (a mogę porówanac go do Megane II 1.6 16V czy Vectry B 1.6 16V) zbiera sie bardzo ładnie i nie ma najmniejszych problemów podczas jazdy w trasie z 2 osobami i załadowanym bagażnikiem.
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #52
      Zamieszczone przez t271828
      Niektore progi trzeba pokonywac z nizsza predkoscia niz 15 km/h i wtedy auto rzeczywiscie slabo sie zbiera
      Nie znam takich. W całym Lublinie nie spotkałem ani jednego takiego progu.
      Zamieszczone przez t271828
      Mysle ze to jest kwestia definicji - dla Marxa "ledwo daje rade" oznacza to samo co dla Ciebie "pieknie daje rade"
      No oczywiście. Jesli od 105 KM silnika wymaga się mocy i elestyczności 200 KM silnika to faktycznie ledwo daje radę
      Ja nie mam najmniejszych problemów na trasie. Ostatnio wracajac z Gdyni podczepiłem się pod BMW 320 kombi i jakoś nie miałem problemu z jazdą z prędościami 130-140 km/h za nim. Jadąc 118 km na działkę też nie mam żadnych probemów w trasie. Auto jak na 1.6 (a mogę porówanac go do Megane II 1.6 16V czy Vectry B 1.6 16V) zbiera sie bardzo ładnie i nie ma najmniejszych problemów podczas jazdy w trasie z 2 osobami i załadowanym bagażnikiem. A toja powinienem nażekac, bo przesiadłem się do O II 1.6 MPI z mocniejszej Laguny 1.8 16V która miała 120 KM i 163 Nm.
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #53
        Zamieszczone przez Big
        nie ma najmniejszych problemów podczas jazdy w trasie z 2 osobami i załadowanym bagażnikiem
        to jest przede wszystkim kwestia baniaka IMO

        bo

        Zamieszczone przez Big
        Jesli od 105 KM silnika wymaga się mocy i elestyczności 200 KM
        to mamy problem, tzn. ten kto wymaga ma
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #54
          Zamieszczone przez Big
          Ja nie mam najmniejszych problemów na trasie.
          Wyprzedzasz TIR-y ? Jezdzisz duzo tras, czy tylko tak sobie na wycieczki? 1.6 jest wystarczajacym silnikiem do miasta i na autostrade ale gdy trzeba kogos
          wyprzedzic to szalu nie ma

          Zamieszczone przez Big
          Ostatnio wracajac z Gdyni podczepiłem się pod BMW 320 kombi i jakoś nie miałem problemu z jazdą z prędościami 130-140 km/h za nim. Jadąc 118 km na działkę też nie mam żadnych probemów w trasie. Auto jak na 1.6 (a mogę porówanac go do Megane II 1.6 16V czy Vectry B 1.6 16V) zbiera sie bardzo ładnie i nie ma najmniejszych problemów podczas jazdy w trasie z 2 osobami i załadowanym bagażnikiem.
          No i wlasnie to "jak na 1.6" jest kluczowe. Ja nastepny samochod kupie wolnossacy
          2.0 ok 140 KM rownie bezproblemowy w polaczeniu z LPG jak obecny 1.6 - zna ktos taki silnik (marka obojetna)?

          Komentarz

          • baca10
            RS
            • 2009
            • 6225

            #55
            [quote="t271828"]
            Zamieszczone przez Big

            No i wlasnie to "jak na 1.6" jest kluczowe. Ja nastepny samochod kupie wolnossacy
            2.0 ok 140 KM rownie bezproblemowy w polaczeniu z LPG jak obecny 1.6 - zna ktos taki silnik (marka obojetna)?
            TO kup sobie honde 2.4 l, 200km, v tec, jak ci nied spieprza montazu to autko hula jak ta lala, spalanie w miescie 13l/100km na trasie w zaleznosci od ciezkosci nogi :szeroki_usmiech
            Sasiad ma juz przejechane 150 000 km i zero problemow

            Komentarz

            • Marx
              Elegance
              • 2009
              • 865

              #56
              1.6 ktory mam jest tak dziwnie ustawiony, ze Honda 1.4 ktora poprzednio jezdzilem zbierala sie przy tych progach duzo lepiej. Byc moze krzywa momentu jest inna, byc moze biegi sa dluzsze, byc moze to wina gazu (teoretycy mowia ze niby mocy sie nie traci, ale ktoz to wie) - nie chce mi sie szukac. A wlaczenie klimatyzacji niestety wyraznie pogarsza sprawe.
              Nie pisze ze auto jest tragiczne - na autostradzie jechalem srednio 140 (GPSowe) czyli prawie 160 licznikowe - z klimatyzacja, 3 osoby i bagaze - i bylo komfortowo. Ale zeby moja Skodzinka zaczela jechac musi wejsc na obroty. I czesto wyglada to tak: 1-2-3-5 - bo czworki nie ma sensu wrzucac. A gdybym wczesniej zmienial biegi tak aby uzyc czworki, to wtedy przyspieszenia brak. I nie jestem amatorem palenia gum, nie scigam sie kto pierwszy odpali na swiatlach. Po prostu do pelnego komfortu jazdy 1,6 troszke mi brakuje, ale nie jest to dramat. Dlatego slabsze 1,4 wydaje mi sie jednak zlym pomyslem.

              A gdybym teraz wybieral auto - wybralbym pewnie tak samo, bo 1.6 to najtanszy silnik ktory jakos jedzie

              Komentarz

              • Borsuk2
                L&K
                • 2010
                • 1203

                #57
                Trochę marudzę, ale dopiero ostatnio doczytałem ops: , że silnik 1,6 jest ośmiozaworowy, a 1,4 szesnastozaworowy.
                Czy oprócz pojemności i mocy silniki te różnią się jeszcze czymś istotnym ?
                Czy 1,4 jest równie bezawaryjny jak 1.6, który ma opinie niezawodnego ?
                Śledząc chociażby to forum odnoszę wrażenie, że silnik 1,4 ma większe wzięcie
                wśród nabywców nowej O2 Tour niż O2FL.
                Fajna stronka

                Komentarz

                • marektbg
                  Elegance
                  • 2010
                  • 861

                  #58
                  Zamieszczone przez Borsuk2
                  Czy oprócz pojemności i mocy silniki te różnią się jeszcze czymś istotnym ?
                  No przede wszystkim właśnie głowicą
                  Śledząc chociażby to forum odnoszę wrażenie, że silnik 1,4 ma większe wzięcie
                  wśród nabywców nowej O2 Tour niż O2FL.
                  Bo cena Toura jest bardzo atrakcyjna właśnie z 1.4 - większy silnik jest droższy 5tyś. (w O2FL różnica między 1.6 a 1.2TSI to tylko 1tys. - dopłata mała a silnik nowocześniejszy i ekonomiczniejszy).
                  Jakbym miał parę srebrników więcej to zamiast O2Tour 1.6 wybrałbym O2FL 1.4 16V - bym miał nowy ryjek - tylko w sumie wolę chyba ten klasyczny przód O2.

                  Komentarz

                  • Borsuk2
                    L&K
                    • 2010
                    • 1203

                    #59
                    No właśnie. Ja już się tak waham prawie rok. Zastanawiałem się między O1 a O2FL, choć tak właściwie jedynka lepiej mi się podobała. Marudziłem, marudziłem bo kończyli produkcję O1 i może dobrze, bo okazało się, że weszła O2 Tour, o której sprzedawcy nie informowali. Czasami chyba dobrze być cierpliwym. W sumie już nawet jestem zdecydowany zamówić nowego Toura 1,4, ale kusi mnie ten silnik 1,6. No bo przyjdzie latem jechać w góry, chciałoby się schłodzić klimą, a tu się okaże, że zonk - słabizna jechać nie da rady. ad: Różnica tych 5 tys. też jest istotna. Cały już jestem głupi, choć czytając Twój post Nówka znów nabrałem chęci na 1,4. :lol:
                    Fajna stronka

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9943
                      • Ford

                      #60
                      1.4 będzie wystarczajace do spokojnej jazdy - w mieście będzie super, ale trasa, szczególnie z pełnym ładunkiem, to będzie męczarnia. Ale 1.6 szału również nie zrobi, szczególnie na trasie będzie brakować mocy (wyprzedzanie przy około 100km/h będzie wymagało redukcji do 3-go biegu). Dlatego jeśli planujesz jednak jakieś dłuższe podróże, szczególnie w trasie, to jednak 1.6 będzie zdecydowanie lepszym wyborem, choć i on nie będzie cierpiał na nadmiar mocy.
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #61
                        Słuchajcie z całym szacunkiem dla silnika 1.4 16V, ale moim zdaniem jeśli ktoś przewiduje jazdę O II poza miastem to ten silnik nie jest dobrym pomysłem i powinien go sobie odpuścić.
                        Silnik 1.4 16V ma o 21 KM mniejszą moc od silnika 1.6 MPI, ale to jeszcze nie jest najgorsze, bo z pełną mocą nie jeździ się zbyt czesto. Najgorsze jest to, że 1.4 16V ma aż od 16 Nm niższy moment obrotowy, a to jest już sporo. Natomiast moment obrotowy to parametr mówiący o elestyczności silnika, czyli zdolności do szybkiego przyśpieszania samochodu podczas jazdy. Silnik 1.4 16V ze swoim momentem obrotowym na poziomie 132 Nm przy 3800 obr/min nie ma po prostu siły do ciągniecia auta podczas wyprzedzania na trasie. W zwiazku z tym potrzebne są częste redukcje biegów i wkręcanie na wysokie obroty, a to odbije się negatywnie na żuzyciu paliwa.
                        Moim zdaniem 1.6 MPI to minimum do samochodu o gabarytach i masie O II. Oczywiscie z 1.4 16V pod maską to auto też pojedzie, ale jest to silnik do spokojnego przmieszczania się po mieście, a i tak jego zuzycie paliwa nie bedzie wcale niższe niż w przypadku 1.6 MPI.
                        Także odpowiadając na pytanie zawarte w tytule wątku - moim zdaniem 1.4 16V w O II nie jest wart uwagi. Jest po prostu zbyt słaby do tak dużego i ciężkiego auta jak O II.
                        P.S.
                        Mam w swojej O II silnik 1.6 MPI podczas jazdy w trasie (120-130 km/h) bez wielkiego oszczędzania pali mi przeciętnie 7,0 l/100km
                        Kiedy jadę w delegację biorę z firmy służbową O II z 2.0 FSI pod maską. Przy takiej samym stylu jazdy jak moim prywatnym autem, ta służbówka z 2.0 FSI pali mi ... dokładnie tyle samo Na tym przykładzie widac jak wazny jest wysoki moment obrotowy i większa moc pod maską i jakie ma to przełożenia na zuzycie paliwa.
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #62
                          Zasadniczo to silniki 8V lepiej radza sobie w nizszym zakresie obrotow, a silniki 16V trzeba krecic zeby jechaly.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Borsuk2
                            L&K
                            • 2010
                            • 1203

                            #63
                            No i gra gitara. Zastanawiałem się tyle, to i jeszcze trochę mnie nie zbawi. Żona dostanie trzynastkę, US zwróci podatek i będzie na O2 Tour 1,6 MPI i będzie pan zadowolony ... :zlosnik: :drive: :yay: :spoko
                            Fajna stronka

                            Komentarz

                            • marektbg
                              Elegance
                              • 2010
                              • 861

                              #64
                              Zamieszczone przez Big
                              Natomiast moment obrotowy to parametr mówiący o elestyczności silnika, czyli zdolności do szybkiego przyśpieszania samochodu podczas jazdy. Silnik 1.4 16V ze swoim momentem obrotowym na poziomie 132 Nm przy 3800 obr/min nie ma po prostu siły do ciągniecia auta podczas wyprzedzania na trasie.
                              Moje odczucia z kilkudniowej eksploatacji są następujące - silnik 1.4 jest w miarę elastyczny, odczuwany ciąg przy przyśpieszaniu jest od 2000obr/min. Mimo tych 14 sek. do setki mijają one zaskakująco szybko.
                              Ostatnio trochę pojeździłem VW Polo Classic 1.6 75KM z 1999r. (108tys. oryginalnego przebiegu, auto krajowe I wł.) i mogę zdecydowanie stwierdzić, że Octawka 1.4 16V osiągami wcale temu VW nie ustępuje, a jest on zdecydowanie lżejszy.
                              Nikogo nie chcę przekonywać do tego silnika 1.4, ale życzę każdemu, żeby się przejechał i na tej podstawie wyrobił sobie opinie.

                              Komentarz

                              • Big
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6389

                                #65
                                Zamieszczone przez marektbg
                                Moje odczucia z kilkudniowej eksploatacji są następujące - silnik 1.4 jest w miarę elastyczny
                                Przez pierwsze 3 miesiace bedziesz zachwycony (prawo nowego auta ) po tym czasie zaczniesz dostrzegac jakiegolwiek wady.
                                P.S. Polo z silnikem o mocy 75 KM nie moze byc w jakikolwiek sposób porównywany z O II.
                                Porównaj O II 1.4 16V z O II 1.6 MPI wtedy będziesz mógł wyrobić sobie opinię.
                                Czarny Elegance

                                Komentarz

                                • marektbg
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 861

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Big
                                  Porównaj O II 1.4 16V z O II 1.6 MPI wtedy będziesz mógł wyrobić sobie opinię.
                                  Jeździłem przed zakupem zarówno 1.4 16V (O2) jak i 1.6 (O2FL z LPG) - bez tego nie zdecydowałbym się na zakup 1.4 dlatego opinie mam już od ponad dwóch miesięcy wyrobioną :wink:

                                  Komentarz

                                  • Big
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6389

                                    #67
                                    Zamieszczone przez marektbg
                                    Jeździłem przed zakupem zarówno 1.4 16V (O2) jak i 1.6 (O2FL z LPG
                                    No i .... Tylko nie pisz że 1.4 16V jeżdzi TAK SAMO jak 1.6 MPI.
                                    P.S.
                                    Ja równiez miałem okazję pojeździć O II 1.4 16V.
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz

                                    • marektbg
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 861

                                      #68
                                      Nie jeździ tak samo - ale na pewno nie o tyle lepiej, żebym dopłacał 5tys. Moje auto będzie użytkowane przede wszystkim w mieście - tutaj oba silniki radzą sobie niemal identycznie, traska owszem 1.6 ma przewagę, ale nie jest to jakaś przepaść jak większość osób pisze.
                                      Każdy zresztą ma swoje upodobania i nimi kieruje się przy zakupie.

                                      Komentarz

                                      • Big
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 6389

                                        #69
                                        Zamieszczone przez marektbg
                                        Moje auto będzie użytkowane przede wszystkim w mieście
                                        A i to wyjasnia wszystko wszyscy tu mówimy że 1.4 16V do miasta i TYLKO do miasta jest o.k.
                                        Zamieszczone przez marektbg
                                        tutaj oba silniki radzą sobie niemal identycznie
                                        Owszem. W mieście nawet 1.8 TSI niewiele odstaje in + od słabszych silników. Podczas stania w korkach czy jazdy po osiedlowych uliczkach faktycznie moc czy moment obrotowy nie maja zbyt wiele do roboty.

                                        [ Dodano: Pią 17 Gru, 10 16:58 ]
                                        Zamieszczone przez marektbg
                                        Każdy zresztą ma swoje upodobania i nimi kieruje się przy zakupie.
                                        Oczywiście, zgadzam sie z toba w 100% Totez ja nie krytykuję nikogo za wybór takiego czy innego silnika. Piszę tylko fakty a te są takie ze 1.4 16V jest zbyt słaby dla O II i nadaje sie tylko do jazdy miejskiej, w trasie auto z tym silnikiem dostaje szybko zadyszki.
                                        Czarny Elegance

                                        Komentarz

                                        • marektbg
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 861

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Big
                                          1.4 16V jest zbyt słaby dla O II i nadaje sie tylko do jazdy miejskiej, w trasie auto z tym silnikiem dostaje szybko zadyszki.
                                          Czyli dopóki jeżdżę w mieście nie muszę się o nic martwić, jeśli jednak nie daj boże zdarzyłoby mi się poza miasto wyjechać, to wtedy podróż będę kontynuował PKS-em

                                          Komentarz

                                          • krzysiek83wpr
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 362

                                            #71
                                            A Ja powiem tak: 1.4 w O II ma 14s do setki. Ludzie, przecież połowa samochodów z naszych dróg, od choćby: saicento, punto, corsa i inne tego typu samochody szybsze nie są albo minimalnie, tak zazwyczaj no i jeźdzą i nikt nie mówi że się nie da.
                                            Dla mnie spokojnie w mieście da rade, poza miastem też da rade... bo czemu nie? ja mam 1.4tsi i szyciej niż 110-120 w Polsce nie jeźdzę zazwyczaj, no i tyle samo można i 1.4MPI jechać.

                                            [ Dodano: Pią 17 Gru, 10 19:04 ]
                                            Zamieszczone przez marektbg
                                            Zamieszczone przez Big
                                            1.4 16V jest zbyt słaby dla O II i nadaje sie tylko do jazdy miejskiej, w trasie auto z tym silnikiem dostaje szybko zadyszki.
                                            Czyli dopóki jeżdżę w mieście nie muszę się o nic martwić, jeśli jednak nie daj boże zdarzyłoby mi się poza miasto wyjechać, to wtedy podróż będę kontynuował PKS-em
                                            Ja 5 lat jeździłem Peugotem 206, 2-3 razy w roku w Góry i dawałem radę :] a silnik 1.1 :szeroki_usmiech

                                            Komentarz

                                            • marektbg
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 861

                                              #72
                                              krzysiek83wpr ja miałem Peugeotem 406 1.6 90KM (1400kg), Escorta Kombi 1.3 60KM (1250kg), Astre I Kombi 1.4 60KM (prawie 1300kg) - aż dziwne, że się dało jeździć takimi żółwiami :wink:

                                              Komentarz

                                              • Kordi
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 67

                                                #73
                                                To i ja włącze swoje 3 grosze.
                                                O silniku 1.4 wypowiadają się zwykle osoby, które go tak naprawdę nie użytkowały. Dane techniczne nie oddają rzeczywistości, a ta jest bardzo pozytywna. Auto wystarczająco przyspiesza i nie jest zawalidrogą. Ja osobiście użytkuję skodę z takim silnikiem ponad 2 lata - i dla mnie jest ono wystarczające i to nie tylko na miasto. W wakacje zwykle robię trasy rzędu 4-5 tys. km. i przy prędkościach do 120 km/h auto spala poniżej 7l/100 a na autostradzie nie jedzie ostatnie. Co do wyprzedzania, to przecież nie robimy tego co chwilę - a przy redukcji biegów raz na jakiś czas, ręka odpaśc nie powinna :szeroki_usmiech .

                                                Komentarz

                                                • krzysiek83wpr
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 362

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez Kordi
                                                  To i ja włącze swoje 3 grosze.
                                                  ..... Co do wyprzedzania, to przecież nie robimy tego co chwilę - a przy redukcji biegów raz na jakiś czas, ręka odpaśc nie powinna :szeroki_usmiech .
                                                  Ale od czegoś innego odpaść może

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #75
                                                    Pewnie, że 1,4 wystarczy dla spokojnych kierowników, zwłaszcza w mieście, jak już pewnie pisałem, zastanawiałem się nad takim dla Ojca, w końcu wzięliśmy BSE i po czasie jednak stwierdzam, że dobrze się stało, bo Stary jednak czasem (nie często, ale jednak) chciałby mieć trochę więcej pod butem.
                                                    mimo, że do spokojnych należy i starszych.

                                                    [ Dodano: Pią 17 Gru, 10 19:32 ]
                                                    Zamieszczone przez Kordi
                                                    O silniku 1.4 wypowiadają się zwykle osoby, które go tak naprawdę nie użytkowały.
                                                    bo tych co go użytkują jest jednak jak na lekarstwo :idea:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...