Wymiana świec Octavia 2.0 AZJ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Alek_M
    Ambiente
    • 2015
    • 237
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    Wymiana świec Octavia 2.0 AZJ

    Witam, czy ktoś z użytkowników wymieniał świece w tym silniku i może podać jak do tego się zabrać?
    Sprawa jest dość skomplikowana, bo dostęp do świec zasłania kolektor. Oglądałem osprzęt i chyba bez zdjęcia kolektora nie obejdzie się.
  • Alek_M
    Ambiente
    • 2015
    • 237
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #3
    Dzięki, muszę sobie taki klucz kupić, bo rozbierać wszystkiego nie mam zamiaru. Musze też przeczyścić gniazda świec przed odkręceniem, bo jest tam trochę brudu, a nie chcę żeby wpadł do cylindrów.

    Komentarz

    • slawento
      Rider
      • 2016
      • 431
      • Octavia I combi (1U5)
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

      #4
      Dzisiaj mechanik wymieniał świece w mojej i jednak zdejmował kolektor dolotowy.
      Sławek

      Komentarz

      • Alek_M
        Ambiente
        • 2015
        • 237
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #5
        Czy przy okazji warto wymienić przewody WN jak nie wiadomo kiedy były wymieniane?

        Komentarz

        • Alek_M
          Ambiente
          • 2015
          • 237
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #6
          Druga sprawa, jakiej firmy przewody kupić do AZJ, bo NGK takich nie ma według ich strony?

          Komentarz

          • utek
            Elegance
            • 2007
            • 867
            • Superb II combi (3T5)
            • APK 2.0 MPI 115 KM

            #7
            Jeżeli nie masz problemów z układem zapłonowym, to przewody zostaw.

            Komentarz

            • Alek_M
              Ambiente
              • 2015
              • 237
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #8
              Mam lekkie szarpania na postoju, więc na początek wymieniam świece, potem przewody, a na końcu cewkę. Błędów żadnych nie ma.

              Komentarz

              • slawento
                Rider
                • 2016
                • 431
                • Octavia I combi (1U5)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #9
                Ja wymieniałem świece na NGK V-Line 34 PZFR5D-11 (180 zł/ komplet) i przewody zapłonowe Beru (ok. 140 zł), po wymianie czuć róznicę, wcześniej silnik lubił poszarpywać przy gwałtownym przyspieszaniu, teraz jest spoko.
                Sławek

                Komentarz

                • Alek_M
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 237
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                  #10
                  Dzisiaj kupiłem komplet PZFR5D-11 na alledrogo za 140, przewody tez kupie oraz uszczelkę kolektora jak sobie nie poradzę bez zdejmowania.
                  Ps. Czy ewentualne zdjęcie paska alternatora jest konieczne?

                  Komentarz

                  • Alek_M
                    Ambiente
                    • 2015
                    • 237
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #11
                    Czy te przewody podejdą, chodzi głównie o prawidłową długość przewodów, żeby nie kombinować potem?

                    Komentarz

                    • Alek_M
                      Ambiente
                      • 2015
                      • 237
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                      #12
                      Takie
                      http://allegro.pl/beru-przewody-zapl...019247231.html
                      Lub takie
                      http://allegro.pl/przewody-zaplonowe...884115887.html
                      Kup teraz na allegro.pl za 124,00 zł - BERU PRZEWODY ZAPŁONOWE SKODA FABIA OCTAVIA 2.0 (6019247231). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
                      Ostatnio edytowany przez Alek_M; 39706. Powód: Które będą lepsze, teraz mam te z metalową obudową, ale czy długość podejdzie, bo jeszcze nie mierzyłem?

                      Komentarz

                      • slawento
                        Rider
                        • 2016
                        • 431
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #13
                        Świece dobre, przewody te z metalową fajką, uszczelki kolektora to oringi, u mnie niewymieniane i jest spoko.
                        Sławek

                        Komentarz

                        • Alek_M
                          Ambiente
                          • 2015
                          • 237
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                          #14
                          Czyli te metalowe będą miały odpowiednią długość, bo musze być pewny na 100%, bo chcę je poprowadzić w oryginalnych rynienkach?
                          Co do uszczelki właśnie się zastanawiałem, bo widziałem i oringi i całe uszczelki.
                          Mógłbyś podać mi jakiś link, które oringi będą odpowiednie?

                          Komentarz

                          • slawento
                            Rider
                            • 2016
                            • 431
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                            #15
                            Alek_M Alek_M

                            Powiem Ci, że robił mi to zaufany mechanik i on zamawiał kable Beru, ja kupowałem tylko świece, a co do uszczelki to na pewno nie wymieniał i nie ma żadnych nieszczelności.
                            Sławek

                            Komentarz

                            • Alek_M
                              Ambiente
                              • 2015
                              • 237
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                              #16
                              Oddaję auto jednak do mechanika, bo nie wiem kiedy świece były wymieniane i jak coś ukręcę, to będę pluł sobie w brodę, a mechanik ma odpowiednie narzędzia i pewnie robił to nie pierwszy raz. Zaoszczędzę czasu i nerwów i wolę powierzyć do człowiekowi, co się na tym zna. Jakbym wcześniej wiedział, że tyle roboty jest z tym, to bym wybrał inny typ silnika 2.0

                              Komentarz

                              • slawento
                                Rider
                                • 2016
                                • 431
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                #17
                                Alek_M Spoko, nie zrażaj się do tego silnika, znam o wiele gorsze dostepy do podzespołów silnika, tutaj nie jest najgorzej
                                Sławek

                                Komentarz

                                • Alek_M
                                  Ambiente
                                  • 2015
                                  • 237
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                  #18
                                  slawento a powiedz mi tak z ciekawości, jak głośno chodzi Twój silnik na postoju?
                                  Bo wydaje mi się, że mój za głośno. Pracuje jakby z takim pierdzeniem, nie z szumem.

                                  Komentarz

                                  • slawento
                                    Rider
                                    • 2016
                                    • 431
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                    #19
                                    Głośno to chodzi tylko po rozruchu na zimnym- pracuje pompa SAI, czyli tzw odkurzacz i obroty podwyższone- w innych autach które miałem tego nie było i też byłem zaskoczony, ale idzie przywyknąć, to tylko ok 100 sekund po rozruchu, potem jest cisza.
                                    Sławek

                                    Komentarz

                                    Pracuję...