Octavia II 2.0 TDi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzymek
    Classic
    • 2011
    • 2

    Octavia II 2.0 TDi

    Zamieszczone przez sdss
    Różnica w przyśpieszeniu w granicy błedu statystycznego, w wadze również
    różnicą w wadze też byłem zaskoczony :wink:

    sdss, może na papierze tak ładnie to wygląda
    ale ... IMHO liczy się odczucie podczas jazdy
    jeździłem S2 w sedanie i w kombi(oba z DSG) 140KM i 170KM i porównywałem z moją poprzednią O2(wyjściowo 140KM, ostatecznie ok 180KM)
    uwierz mi oba S2 wypadały znacznie gorzej- czuć było rozmiar nadwozia i gorsze trzymanie w zakręcie
  • greco
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    Octavia II 2.0 TDi

    Panowie koledzy jak to jest z tym silnikiem 2.0 TDi??
    Czy faktycznie to taki zły i awaryjny silnik, czy niema się czego bać?

    Mam możliwość zakupu takiej Octavi z 12-2004 roku i potwierdzonym przebiegiem 125kkm.
    Czego można się spodziewać złego w najbliższym czasie, co należało by wymienić?

    Silnik 140kM

    Komentarz

    • pitersoonn
      Ambiente
      • 2010
      • 150

      #3
      Ja jeżdze golfem V z 2008 r 2.0 tdi z 149 (gift fabryki) na 169KM dłubnięty. Ma 30 tys km i nic sie nie dzieje. Auto bardzo dynamiczne. Spalanie około litr większe od seryjnego AXR (1.9 tdi pd 101KM). Na poczatku były jakies problemy ale wiesz zawsze dużo grzmią ludzie co nie mieli takich silników.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        greco, tyle razy było to już wałkowane.... :|

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          jak ch...o trafisz to cię czeka wymiana głowicy około 3000zł, wymiana turbiny około 2000zł, dwumasa kaszt? i ewentualnie wtryskiwacze kasz? A po za tym nic sie nie dzieje :szeroki_usmiech

          Oprócz głowicy to pozostałe przypadki czekają kazdego diesla kwestia tylko czasu więc sie nie ma czym przejmowac
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • r2r
            RS
            • 2008
            • 4720
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Nie dawno ktoś z mojego otoczenia mocno robił ze stresu pod siebie "dzięki" silnikowi 2.0 TDI.

            Chcesz poczytać?

            Artur

            Komentarz

            • marbab
              RS
              • 2009
              • 4713
              • Fiat
              • BMM 2.0 TDI 140 KM

              #7
              greco, nie taki :diabelski_usmiech straszny, zalezy jak trafisz, to samo tyczy sie kazdego Diesla. Ja tam sobie chwale
              Marek



              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

              Komentarz

              • adaś
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2006
                • 876
                • Volkswagen

                #8
                r2r,

                A jak się sprawa zakończyła?
                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                Komentarz

                • cartel1
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 249

                  #9
                  Ja mam nalatane ponad 130KKm od nowości tylko ja prowadze i nic się nie działo, tylko wymiana olejów, filtrów
                  [center:a5df0a9dad]

                  [/center:a5df0a9dad]

                  Komentarz

                  • ArturTDI
                    Rider
                    • 2008
                    • 469

                    #10
                    ja już pisałem wiele razy że nie mogę powiedzieć złego słowa na ten silnik.

                    wymienia się oleje, filtry itd na czas i nic się nie dzieję.
                    Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                    DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                    USŁUGI TRANSPORTOWE

                    TEL: 531-33-55-77

                    Komentarz

                    • r2r
                      RS
                      • 2008
                      • 4720
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      adaś, opisałem wszystko do samego końca, dodam tylko że facet już sprzedał auto bo miały być "przemyślane rozwiązania" a wyszły "hu..we fuszerki" i to za gruby szmal :|

                      Sama Octavia jako auto niczym mnie nie zniechęciła ale legendy które narosły wokół 2.0 TDI i to czego miałem być okazję świadkiem, a także porównanie jednego z drugim, stanowczo mi wybiły z głowy nawet myślenie o aucie z tym motorem.
                      Artur

                      Komentarz

                      • DOBI
                        Drive
                        • 2008
                        • 95

                        #12
                        wszystko zależy jak trafisz....ja polecam 2.0 tdi moc jest oki i spalanie ...
                        narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          r2r, ale bądź uprzejmy i podaj dokładnie jaki to model silnika- kilka osób już cię o to prosiło
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • borynajosef
                            Drive
                            • 2009
                            • 65

                            #14
                            Re: Octavia II 2.0 TDi

                            Zamieszczone przez greco
                            Panowie koledzy jak to jest z tym silnikiem 2.0 TDi??
                            Czy faktycznie to taki zły i awaryjny silnik, czy niema się czego bać?

                            Mam możliwość zakupu takiej Octavi z 12-2004 roku i potwierdzonym przebiegiem 125kkm.
                            Czego można się spodziewać złego w najbliższym czasie, co należało by wymienić?

                            Silnik 140kM

                            Ostatnia moja trasa Skodą z 2,0 TDI BKD to Polska - Algarve - Polska + wycieczki. W sumie wyszło w ciągu 3 tygodni ok. 11 tys km. Po przyjeżdzie - przegląd i..... wszystko w najlepszym porządku, żadnych wycieków, ubytku płynu chłodniczego itp - nic! Silnik lubi olej ale bez przesady ok 1 l wystarczy na dolewki między wymianami.
                            To prawda - Ci co najwięcej narzekają na BKD tak na prawdę go nie znają (albo nie potrafią obsługiwać). Świetny klimatronic, duży lepszy niż w w autach z wyższej pólki (choć może to tylko subiektywne wrażenie).
                            Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                            Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                            Komentarz

                            • eroberto1
                              Rider
                              • 2010
                              • 350

                              #15
                              Ja sie właśnie skusiłem na Octavie z takim motorem i to po leasingu z przebiegiem 140 000 i licze na to że dokłądał nie będę za chwilę . Byłem na wymianie oleju i filtrów i usłyszałem że silniki nie są złe i serwisują Ovtavki z tym motorem które maja już po 300 tys.
                              2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                              Komentarz

                              • borynajosef
                                Drive
                                • 2009
                                • 65

                                #16
                                W Niemczech, Francji, Hiszpanii jeździ sporo aut z tym silnikiem i chyba nikt nie kupił ich bez przyczyny. Moim zdaniem negatywne opinie o 2,0 BKD są znacznie przesadzone, a duże znaczenie ma sposób eksploatacji. Ktoś usiłował wciskać na forum ,że rzadko który motor 2,0 TDI dociągnie 300 kkm ----???? Przy właściwej eksploatacji to raczej żaden problem! Prędzej reszta (zawieszenie, blachy) dostaną w łeb niż silnik. No chyba, że ma się wyjątkowego p pecha!
                                Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                                Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                                Komentarz

                                • jakimoto
                                  Drive
                                  • 2010
                                  • 54

                                  #17
                                  No ja taką narazie zadatkowałem, tylko chyba silnik ma nie BKD tylko BMM, ale to jeszcze sprawdzę dokładnie, moja ma przebieg znaczny bo 200k ale do samego końca wszystkie prace był robione w serwisie. Wydrukowali mi nawet spis wszystich rzeczy jakie były robione w niemcowni.
                                  A powiem że jeździ się super i jeszcze ten DSG

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Zrobiłem bkd dopiero około 45kkm i mam zrobione około 111kkm ale złego słowa nie mogę powidziec, zobaczymy co bedzie przy 200kkm, dodam ze mam zmodowany silnik więc bardziej dostaje w dupe :szeroki_usmiech
                                    Z usterek to wymieniłem przepustnice czyli klapke gaszenia ale podobno około 10kkm wytrzymują, z egrem nie mam problemów poniewaz go nie posiadam, zobaczymy ile pociągnie głowica, wtryski i dwumasa :roll:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • borynajosef
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 65

                                      #19
                                      Zamieszczone przez jakimoto
                                      No ja taką narazie zadatkowałem, tylko chyba silnik ma nie BKD tylko BMM, ale to jeszcze sprawdzę dokładnie, moja ma przebieg znaczny bo 200k ale do samego końca wszystkie prace był robione w serwisie. Wydrukowali mi nawet spis wszystich rzeczy jakie były robione w niemcowni.
                                      A powiem że jeździ się super i jeszcze ten DSG
                                      DSG to świetna sprawa. Udał się Czechom!!!!! 200 kkm to nie jest znaczny przebieg dla silnika - pytanie gdzie - w Polsce czy na autobahnach? Posprawdzałbym dokładnie raczej zawieszenie. Jeśli chodzi o silnik to przy właściwym serwisowaniu (filtry olej, osprzęt) nie powinno być problemów. A tak naprawdę najwięcej zależy od uczciwości sprzedającego.

                                      [ Dodano: Nie 15 Sie, 10 22:19 ]
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Zrobiłem bkd dopiero około 45kkm i mam zrobione około 111kkm ale złego słowa nie mogę powidziec, zobaczymy co bedzie przy 200kkm, dodam ze mam zmodowany silnik więc bardziej dostaje w dupe :szeroki_usmiech
                                      Z usterek to wymieniłem przepustnice czyli klapke gaszenia ale podobno około 10kkm wytrzymują, z egrem nie mam problemów poniewaz go nie posiadam, zobaczymy ile pociągnie głowica, wtryski i dwumasa :roll:

                                      Zgodzę się u mnie wytrzymała 25 tys lecz jest to przypadłość prawie każdego diesla. Koszt naprawy - do zaakceptowania!
                                      Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                                      Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                                      Komentarz

                                      • jakimoto
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 54

                                        #20
                                        Te 200 to zrobione na autobanah, autko dopiero teraz przyjechało, a byłem na serwisie i nie malowane scieżke zdrowia też przeszedł nie miał żadnych luzów, no i błędów w elektornice nie ma. Turbo ma odpowiednie ciśnienie, wtryski też odpowiednią dawkę dają, no jak mocno nagrzany to nie ma problemu z odpaleniem na pół obrotu i już pali, powiem wam, że moja laguna którą teraz mam to ze 3 obroty potrzebuje aby odpalić.

                                        Auto ostanio było na przeglądzie 30 kwietnia i dwie nówki opony Micheliny założone zostały.

                                        Koleś nawet opony lato-zima zmieniał w serwisie naprawdę wszystkie wpisy są bardzo dokładne.

                                        Komentarz

                                        • borynajosef
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 65

                                          #21
                                          Z odpalaniem to chyba powinno być na odwrót. Zimny silnik dostaje wyliczoną przez komputer większą dawkę paliwa przez co odpala szybciej niż mocno nagrzany.
                                          Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                                          Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                                          Komentarz

                                          • aldam
                                            L&K
                                            • 2006
                                            • 1036

                                            #22
                                            Czy 0,8 lit dolewki po 15kkm to dużo czy mało dla bkd
                                            Audi A4 1.8TFSI

                                            Komentarz

                                            • piotrek_gdy
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 7723
                                              • Volkswagen
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              aldam, a co ile wymieniasz?
                                              ja dolewam tyle od wymiany do wymiany( średnio co 30Tkm)
                                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                              Komentarz

                                              • aldam
                                                L&K
                                                • 2006
                                                • 1036

                                                #24
                                                piotrek_gdy, jeszcze nie wymieniałem, ale chyba co 15kkm, więc na dniach wymiana.
                                                Przejechałem prawie 15kkm. Po 14kkm sprawdziłem. Na miarce był min. Dolałem na maksimum. Pewnie nastepne 10kkm bym na tym zrobił do czasu aż zejdzie ponownie na min (na miarce oczywiśćie - bez świecącej kontroli na desce).
                                                Audi A4 1.8TFSI

                                                Komentarz

                                                • lukas220
                                                  Ambiente
                                                  • 2006
                                                  • 120

                                                  #25
                                                  Od jakiegoś czasu mam BKD DSG i fakt wymieniłem parę rzeczy. Jednak za komfort jazdy ( głównie za sprawą DSG i 320Nm oraz zdecydowanie lepszą kulturę pracy niż 1,9) warto zapłacić większymi wydatkami na serwis i paliwo. Jeśli komuś z tym źle i płacze, że w samochodzi za >100 000zł trzeba od czasu do czasu coś wymienić za 2000zł to mogę opisać ile kosztuje serwis np Alfy 159 JTD Każdy właściciel OII ( nawet z BKD na pokladzie ) poczuje się wtedy jak wygrany w Lotto :wink: pozdrawiam
                                                  Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...