Zamieszczone przez Morgoth
[O2] 1.4 TSI Ambiente "w praniu"
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez madmax991do Octavii sie nie pakuje, a wrzuca.
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 21:19 ]
Zamieszczone przez madmax991do Octavii sie nie pakuje, a wrzuca.Zamieszczone przez madmax991Za dwa tygodnie Wlochy - okolo 1350 one-way. Jak wroce tez sie podziele spostrzezeniami.
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 21:24 ]
Zamieszczone przez arturv3Nie polecam takiego dystansu bez przerwy, ja tylko raz w życiu zrobiłem taką trasę bez przerwy (1250 km) i to było ponad moje siły.
Ale ja taki czubek jestem - kocham jeździć.
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 21:31 ]
Zamieszczone przez MikiTSItez bylem nad morzem w tym i tamtym roku.
W tym roku mialem 5,4 l z klima non-stop
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 21:36 ]
Zamieszczone przez szkodanie bardzo jesteśmy w stanie stwierdzić od którego momentu zaczyna się ściganie
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 21:38 ]
Zamieszczone przez MikiTSILusterko kierowcy odstaje bardziej?
[ Dodano: Czw 19 Sie, 10 21:39 ]
Zamieszczone przez loydna autostradzie przegonićpozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydTylko trzeba je trochę na autostradzie przegonić a nie katować ecodrivingiem po mieście.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekZamieszczone przez loydTylko trzeba je trochę na autostradzie przegonić a nie katować ecodrivingiem po mieście.
Przejedź tak z 200 km i wtedy sprawdź olej.
Komentarz
-
-
W takim stylu jazdy (na max możliwośći) to chyba żaden silnik nie przejechał by 50kkm, skoro Ty tak jeździsz to możesz mieć więcej problemów z silnikiem a olej to najmniejszy z nich.
U mnie DSG biegi zmienia na ogół w okolicach 3k-4k rpm a zdarza się że i pomiędzy 5k-6k. Silnik u mnie pracuje normalnie w pełnym zakresie dopuszczalnych obrotów, nie zamierzam go katować na maksymalnych obrotach na granicy wydajności smarowania itd... to nie o to chodzi w jeździe samochodem żeby udowadniać że w skrajnych sytuacjach coś się dzieje - piszemy o zwykłej jeździe i o normalnym traktowaniu silnika a przy takim traktowaniu po 10kkm u mnie nie ubyło oleju i tyle w temacie spalania oleju.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Wszytsko w granicach rozsądku.
Każdy silnik powinien zostać raz na jakiś czas przegoniony ma max. Nie znaczy, że jak tylko wpadam na autostradę to katuję silnik ile wlezie.
Chodzi mi o to, że jest różnica pomiędzy jazdą miejską a "drogową" a jedną z tych różnic jest właśnie ubytek oleju.
Obecnie jeźdzę po mieście i też mi nic nie ubywa.
PS - jazda non - stop 170 km/h to dla tego silnika normalne warunki pracy (powiedziałybm nawet, że optymalne).
Mój znajmoy inżynier co projektuje silniki twierdzi, że silnik optymalnie powien być rozkręcony do 2/3 swojej prędkości obrotowej. I to są jego optymalne warunki pracy.
Wszytsko co poniżej i powyżej jest dla niego gorsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez loydMój znajmoy inżynier co projektuje silniki twierdzi, że silnik optymalnie powien być rozkręcony do 2/3 swojej prędkości obrotowejsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Nie wiem.
Łacznie z czerownym polem to wychodziłoby 5.3 krpm (8/3*2), a bez czerwonego pola wychodzi 4 krpm.
Uwzględniając zasady zdrowego rozsądku (najwazniejsze) śmiem twierdzić, że optimum to 4.2 - 4.5 krpm (mówię o benzynie wyskalowanej do 8 krpm).
Przy takich obrotach na 6 biegu jadę już prawie 200 km/h, więc dla zwiększenia buforu bezpieczeństwa zmniejszam prędkość do 170 km/h/.
I to jest prędkość z jaką moża podróżować tym autem bez obawy o silnik. Ale przy takiej prędkość silnik weźmie olej nie ma bata.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbA co ma powiedziec uzytkownik 1.6 BSE ktory wjezdzie na polskie autostrady i rozpedzeniu sie do 130 ma juz 4 k rpm? 3k to ja mam przy 100saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
w Twoim przypadku to będzie jakieś 3375obr
Zamieszczone przez AdamBloru, dla 1.9TDI jest to 3000obr/min., ale z doświadczenia powiem Ci że prędkości obrotowe długotrwałe na poziomie 3500obr/min nie robią na silniku żadnego wrażenia i też nie powodują nadmiernego zużycia oleju.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruholercia to to muszę wstawić kołek pod pedał przyspieszenia bo praktycznie zawsze mijam ta granicę i kończę gdzieś koło 4kZamieszczone przez lorua po trasie to właśnie staram się tak te 3000-3500 rpm trzymać, potem już jest nie przyjemnie głośno.
zresztą to właśnie instynktownie czuć\słychać.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydPiją, piją.
Tylko trzeba je trochę na autostradzie przegonić a nie katować ecodrivingiem po mieście.
Jazda normalna, od czasu do czasu trochę wyżej na obrotomierzu. Wycieczki i przejazdy wakacyjne - długie trasy, autostrady - i nie bierze.
Jak tak bardzi chcesz przepalać kasę przez rurę wydechową - proszę bardzo pan depta pan płaci...Rząd potrzebuje kasy.
Komentarz
-
-
to ja się też podzielę wrażeniami:
W lipcu trasa 1300km do Szwajcarii, średnie spalanie 6.5l/100km. Samochód był wypakowany po brzegi z trzema osobami na pokładzie, 3/4 drogi na klimatyzacji, więc spalanie chyba ujdzie prędkości na autostradach 140-150 (w porywach), ostro nie jechałem. Silnik spełnia wymogi auta kompaktowego "do tańca i do różańca", nie mam syndromu 1/4 mili, daje mi tyle ile aktualnie potrzebuję - pozwala na spokojne wyprzedzanie konkurentów o zbliżonych możliwościach Jak będzie mnie stać na 1.8 TSI to może zmienię zdanie :diabelski_usmiech
Przed wyjazdem, przy przebiegu 17tys km zmieniłem olej na Mobil 1, wcześniej gdzieś przy 15tys musiałem dolać +/- 0,5l. Na razie od wymiany dołożyłem 6,5tys km - bagnet nadal cały zamoczony (btw chyba też mi wlali pod korek przy wymianie).
Jedyna niespodzianka to ubytek płynu chłodniczego, zbiornik wyrównawczy był praktycznie pusty - skończyło się na zakupie koncentratu.. ale miałem stracha, bo kontrolka zapaliła się dzień przed planowanym powrotem, czyli w sobotę późnym popołudniem Przeglądając forum się na razie uspokoiłem, sprawdzam regularnie poziom różowej cieczy i jak zacznie znowu ubywać, to zgłoszę to u Bednarka.
Co zauważyłem po 23tys km? Lakier: mam kilka odprysków na klapie, więcej niż u konkurencji, niestety. To jest podobno problem w czeszkach. Przednia szyba zaczęła już "płynąć", nie przeszkadza przy patrzeniu prosto ale wyraźnie widać załamanie światła patrząc nieco w bok. Rzecz normalna - ale chyba nie w pierwszym roku użytkowania?
I prawa wycieraczka jest 1sza w kolejności do wymiany, bo słabo zbiera :diabelski_usmiech
Na zakończenie: wczoraj oglądałem z moją 1/2 toyotę rav4, bardzo sympatyczny pan (btw salon toyoty na Brzezińskiej - niektórzy "doradcy ds. sprzedaży" powinni tam jeździć na płatne korepetycje) stwierdził na koniec, że wybierając model, wyposażenie i kolor powinno się kierować tym, żeby codziennie rano, po odsunięciu zasłon na oknach, widok auta powodował szeroki uśmiech..
I ja tak mam codziennie od października - banan
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzysiek25I ja tak mam codziennie od października - banan
Żeby nie było całkiem O/T to dodam, że mam dwa mikro odpryski na... przedniej bocznej szybie pasażera :shock: Niestety nie wiem czy od nowości i skąd się wzięły...
Komentarz
-
Komentarz