[O2] Benzyna + LPG czy Diesel

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zbynek007
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O2] Benzyna + LPG czy Diesel

    Informacja, że po zamknięciu drzwi nie będzie możliwości otwarcia ich od wewnątrz (żeby kogoś nie zatrzasnąć). Czyli do starej funkcji dorzucony komunikat.
    Zbyszek
  • BaaartPL
    Rider
    • 2010
    • 261

    #2
    [O2] Benzyna + LPG czy Diesel

    Panowie Pytanie

    Co wybrać jako nowe auto Benzynę z "dedykowaną" instalacją jak to piszą na innych postach czy diesla.Chodzi o Octavie II wersja 5 drzwiowa nie kombi.

    Oba silniki to "stare" sprawdzone jednostki 1.6 mpi i 1.9 tdi.
    Konfiguracja auta jest na takim samym poziomie rocznie przejeżdżam ok30 tyś km.
    Rożnica cenowa.
    PB + Gaz=65700
    On=70100

    Znalazłem jeszcze coś takiego:
    Zamiana benzyny na LPG nie oznacza końca oszczędności. Przyswojenie reguł eco drivingu pozwala obniżyć spalanie o 20% bez względu na rodzaj paliwa.


    Proszę o rady!
    Dziękuje
    Bartek
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=644167#644167

    Komentarz

    • borynajosef
      Drive
      • 2009
      • 65

      #3
      Diesel.

      LPG To zawsze ingerencja w silnik (choć na pewno instalacja może być bardzo dobrze wykonana) ale jednak. Po drugie - LPG pali więcej> Po trzecie są droższe przeglądy. Po czwarte na wojażach zagranicznych stacji z LPG trzeba czasami długo szukać. Nie zawsze można zatankować "od ręki" zwłaszcza na pd. Europy (np sjesta dla pracowników - wyjść się nie chce).

      Wszystko zależy jednak od tego gdzie głównie chcesz jeździć. Ja, kupując auto ponownie, wybrałbym diesla nawet przy 30 kkm/rok. Łatwiej też je odsprzedać z takim silnikiem w przyszłości.
      Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
      Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

      Komentarz

      • t271828
        Elegance
        • 2008
        • 928

        #4
        Re: Benzyna + LPG czy Diesel

        Zamieszczone przez BaaartPL
        Co wybrać jako nowe auto Benzynę z "dedykowaną" instalacją jak to piszą na innych postach czy diesla.Chodzi o Octavie II wersja 5 drzwiowa nie kombi.
        Benzyna+LPG jest tansza w zakupie i eksploatacji ale w dieslu mozna latwo podniesc moc.
        Jesli po roku, dwoch zapragniesz dodatkowych koni (a zapragniesz ), to diesel. No i jesli zdecydujesz sie na samochod z turbo to pamietaj, ze turbinke trzeba szanowac - nie zylowac na zimnym silniku, pozwolic sie wystudzic. Wiele zalezy tez od tego jakie trasy przewaznie jezdzisz jesli krotkie, to znowu minus dla ropniaka - w zimie bedzie ciagle niedogrzany.

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez borynajosef
          Po drugie - LPG pali więcej> Po trzecie są droższe przeglądy. Po czwarte na wojażach zagranicznych stacji z LPG trzeba czasami długo szukać. Nie zawsze można zatankować "od ręki" zwłaszcza na pd. Europy (np sjesta dla pracowników - wyjść się nie chce).
          Po drugie mimo, że pali więcej to wychodzi taniej. Przy wojażach zagranicznych nie miałem problemów z tankowaniem LPG na południ Europy.
          Ekonomia jest na korzyść LPG - niższy koszt 1km, różnica w cenie, potencjalne standardowe naprawy w TDI (turbina, dwumasa). Hałas również jest zdecydowanie mniejszy w benzynie. Niestety często trudno dobrze wyregulować instalację LPG - u mnie od czasu do czasu zaświeca się i gaśnie kontrolka check engine. W jeździe nie przeszkadza - ale denerwuje mnie jak coś się świeci.
          TDI na pewno mniej odczuwa obciążenie samochodu, podjazdy pod górkę, itp. Przy wyprzedzaniu mniej trzeba redukować - często nie trzeba wcale. Rzadziej się tankuje diesla, ale więcej wyciąga się z kieszeni na stacji. Zimą w jeździe po mieście (2-3 km) zużycie jest nawet większe niż w benzynie - mój potrzebuje 8km aby złapał jakąś sensowną temperaturę, benzyna 2km. powyzej 10km (zimą) zużycie w TDI zaczyna dynamicznie spadać.
          Niestety 30kkm to przebieg, od którego moim zdaniem poważnie należy rozpatrywać TDI, co na pewno nie ułatwi Ci wyboru. A jak poczytasz inne wątki to oprócz argumentów "gaz do zapalniczek", "diesel do traktora" będziesz miał tyle samo za i przeciw do każdego. Nie wiem czy nie rozważyłbym jeszcze 1.4TSI. Koszt paliwa większy niż TDI, ale cisza i dobra dynamika. Różnica w cenie z powodzeniem rekompensuje koszty paliwa na dobrych kilka lat.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            IHMO jest jeden problem. Silnika 1.9TDI praktycznie juz nie kupisz na zamowienie, bo Skoda z niego sie wycofuje i bedzie 1.6TDI w zamian za niego.

            Zamieszczone przez rezon
            Nie wiem czy nie rozważyłbym jeszcze 1.4TSI. Koszt paliwa większy niż TDI, ale cisza i dobra dynamika. Różnica w cenie z powodzeniem rekompensuje koszty paliwa na dobrych kilka lat.
            Liczylem to, przy moim uzytkowniu i w jezdzie miejskiej jak pokazuja koledzy ten 1.4TSI pali okolo 9-11l. Ten diesel 1.6TDI pali max 7,5l przy tej samej jezdzie (na moim testowym odcinku nie udalo mi sie z niego wykrecic 8l). Wiec w najgorszym wariancie jest to 7zl roznicy na 100km. Tak wiec mamy 9200zl do wyjezdzenia. Tak wiec 3 lata jazdy.


            A co do LPG. Moja firma kupila takie male toczydelko z LPG. I co na drugi dzien zawitalem w serwisie, cos tam popatrzyli i mowia ze jest dobrze, a auto gasnie, silnik 1.1 pali 10l w trasie itd. No i zaczelo sie jezdzenie od ASO do gazownika, bo jeden nie ma sprzetu i wiedzy, a drugi nie bedzie poprawial w ramach gwarancji po tamtych bo przeciez nie on to montowal. Nie wiem, moze to jakis niefart byl, ale po raz kolejny widze jakie to potem sa kwiatki :roll: O dziwo na benzynie auto jezdzi bez problemu i pali jakos normalniej :szeroki_usmiech No i tankowanie co 250km bo butla mala, dla mnie to oznaczaloby codzienna wizyte lub w najlepszym wypadku co drugi dzien.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • dudek_t
              L&K
              • 2008
              • 1421

              #7
              Jeśli Cię stać i ekonomia nie jest najważniejsza - bierz diesla. W przypadku kiedy liczy się kasa, kasa i tylko kasa kup benzynę 1.6 i załóż gaz poza siecią dealerską.

              Komentarz

              • lilo
                RS
                • 2006
                • 4315
                • Mercedes-Benz

                #8
                BaaartPL,

                ja od dziesięciu lat jeżdżę dieslami i nawet biorąc ekonomię jazdy na gazie nigdy bym się nie przesiadł na benzynę bo zawsze coś tam jest nie tak jak nie świece to dysza albo cewka , a to znowu wilgoć i tak w koło a dobry diesel jest praktycznie bez obsługowy .
                Takie moje zadanie
                Daniel

                Komentarz

                • sawic
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 107

                  #9
                  I jeszcze jedna ważna sprawa na korzyść TDI. Tankujesz, ruszasz w trasę i o tankowanie martwisz się za jakieś 1kkm, a gazownikiem co 300km musisz się rozglądać za stacją.

                  Nawet nie wiedziałem jak bardzo może być to irytujące aż przyszło mi pojeździć zgazowanym samochodem trochę.

                  Pzdr

                  Komentarz

                  • BaaartPL
                    Rider
                    • 2010
                    • 261

                    #10
                    Witam

                    Czytam i dziękuję za odpowiedzi,przyznam że nigdy nie miałem diesla jako samochodu na dłuższy okres jazdy. Co nie oznacza, że nie jeździłem wogóle .

                    Od kilku dobrych lat jeżdżę silnikami benzynowymi z lpg. Mam na ten temat dobre zdanie dbałem o instalacje regularne serwisy i nie było nigdy problemów. Fakt częste wizyty na stacja paliwowych bo zbiorniki są miałem(tutaj przewagę ma diesel).
                    Generalnie na chwile obecną jeżdżę astrą 1.4 twinport 90km z gazem 2006r i pod względem spalania jestem zadowolony po mieście ok 10l lpg trasa ok 8l lpg. ma przejechane 160 tys. km , do gazu może dołożyłem jakieś 200 zł nie licząc przeglądów technicznych, które niestety są droższe od normalnego auta.

                    Dlatego zastanawiam się nad lpg i z tego co mi wiadomo skoda jako jedyna oficjalnie podejmuje sie instalacji w swoim silniku 1.6. mpi.
                    Fakt jest taki,że diesel droższy w zakupie a potem w odsprzedaży, benzyna tańsza i w zakupie i w odsprzedaży.


                    dudek_t --> czy Ty jeździsz takim silnikiem o jakim pisze?? Jęśli tak to jak się sprawuje, jak jest z dynamiką elastycznością i ekonomią jazdy??
                    Pozdr
                    Bartek
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=644167#644167

                    Komentarz

                    • czernobyl
                      L&K
                      • 2008
                      • 1276
                      • Octavia III (5E3)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      popieram kolegę dudek_t. argument dodatkowy - koszt sprzęgła w 1.6BFQ/BGU/BSE vs koszt sprzęgła w dieslu - warto wziąć pod uwagę w przypadku zakupu na dłuższy okres czasu

                      OT: można tylko żałować, że silnik 1.8T z O1 przestał być dostępny

                      Komentarz

                      • t271828
                        Elegance
                        • 2008
                        • 928

                        #12
                        Zamieszczone przez BaaartPL

                        Dlatego zastanawiam się nad lpg i z tego co mi wiadomo skoda jako jedyna oficjalnie podejmuje sie instalacji w swoim silniku 1.6. mpi.
                        Fakt jest taki,że diesel droższy w zakupie a potem w odsprzedaży, benzyna tańsza i w zakupie i w odsprzedaży.

                        czy Ty jeździsz takim silnikiem o jakim pisze?? Jęśli tak to jak się sprawuje, jak jest z dynamiką elastycznością i ekonomią jazdy??
                        Jest taki watek na forum gdzie uzytkownicy benz+LPG podaja spalanie, a jezdzi nie najgorzej - jest w miare elastyczny jak to 8V, nie trzeba go ciagnac do nie wiadomo ilu obrotow zeby jakos jechal. Ale to jednak tylko 102 konie i wiecej nie bedzie. Jesli ma byc tanio to IMO to jest najlepszy silnik w ofercie (w polaczeniu z gazem) diesel jak wyzej pisalem ma (znowu IMO) sens tylko z chipem

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #13
                          BaaartPL, kup taki silnik jaki ci pasuje Nikt z nas nie dokona wyboru za ciebie, a może z tego wyniknąć kolejna wojna pt. diesel czy benzyna (kazdy będzie przedstawiał swoje racje, a i tak nikt nikogo do nieczego nie przekona 8) ).
                          Zamieszczone przez BaaartPL
                          czy Ty jeździsz takim silnikiem o jakim pisze??
                          Ja jeźdże O II z 1.6 MPI pod maską, tyle że ja jestem przeciwnikiem gazu wiec nie wkładam tego czegoś do auta.
                          Jesli chodzi o sam silnik 1.6 BSE to jest bardzo trwały i bezawaryjny. Nie ma problemu z "braniem" oleju - pomiędzy przeglądami nie trzeba dokonywać dolewek.
                          Co do spalania, to jak zwykle zależy od kierowcy i jego spsobu jazdy. Minimalnie udała mi się zejść do 6,2 na trasie (wyłączona klima i jazda z włączonym tempomatem ustawionym na 110 km/h, hamowanie silnikiem). Normalne zużycie paliwa na trasie przy jeżdzie 120-130 km/h z klimą to ok. 6,9 - 7,0 l/100 km. w mieście musisz liczyć ok. 9,8 l/100 km.
                          Silnik jest wystarczajaco mocny do O II i bardzo fajnie radzi sobie z tym autem. Szczególnie mocny ma dół i ładnie przyśpiesza z niskich obrotów. Nie jest to demon mocy ale spokojnie do O II wystarczy i nie robi z niej jakiegoś muła. Do 160 km/h przyśpiesz bardzo ładnie. Od 160 km/h do prędkosci max. juz torche trzeba poczekać ale licznikowe 195 km/h udało mi sie pojechać. Ogólnie nie ma biedy z tym silnikiem, auto nawet na trasie zbiera się dość ładnie.
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • BaaartPL
                            Rider
                            • 2010
                            • 261

                            #14
                            No wiadomo, że nikt za mnie nie dokona wyboru ,staram się tylko zebrać jak najwięcej informacji za i przeciw.

                            Pozdr
                            Bartek
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=644167#644167

                            Komentarz

                            • pstryczek
                              RS
                              • 2009
                              • 10778
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              15 lat jeździłem benzynką, 1,6 106KM około 145 Nm/3500obr. Teraz dwa lata jeżdże dieslem i wiem że to jest to. Niby tylko trochę mocniejszy :P 130KM, ale auto dużo cięższe, za to moment obrotowy wg. fabryki 310 niutków i to już poniżej 2kilo obrotów. Dlatego wiem, że żadna benzynka z gazem czy bez nie wchodzi w rachubę już teraz
                              Marek

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez pstrykacz
                                15 lat jeździłem benzynką, 1,6 106KM około 145 Nm/3500obr. Teraz dwa lata jeżdże dieslem i wiem że to jest to. Niby tylko trochę mocniejszy 130KM, ale auto dużo cięższe, za to moment obrotowy wg. fabryki 310 niutków i to już poniżej 2kilo obrotów. Dlatego wiem, że żadna benzynka z gazem czy bez nie wchodzi w rachubę już teraz
                                a ja przejechałem O1 i O2 1.6+LPG łącznie ok. 190kkm, teraz mam 2.0 TDI165KM przejechane 80kkm, i gdybym mniej jeździł, albo więcej w mieście pewnie wróciłbym do benzyny+LPG. Diesel jest fajny ale w trasie, wachlowanie drążkiem zmiany biegów w mieście jest mniej fajne (chyba że ktoś ma DSG - ja nie mam), o nagrzewaniu silnika zimą i pięknym turboklekotaniu nie wspominając. Dzisiaj też wybieram się w trasę 2x500km Octavią 1,6 i nie czuję z tego powodu wielkiego dyskomfortu, ale to już chyba ostatnia trasa nią, bo po powrocie biorę się poważnie za jej sprzedaż.

                                Komentarz

                                • t271828
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 928

                                  #17
                                  Zamieszczone przez pstrykacz
                                  15 lat jeździłem benzynką, 1,6 106KM około 145 Nm/3500obr. Teraz dwa lata jeżdże dieslem i wiem że to jest to. Niby tylko trochę mocniejszy :P 130KM, ale auto dużo cięższe, za to moment obrotowy wg. fabryki 310 niutków i to już poniżej 2kilo obrotów. Dlatego wiem, że żadna benzynka z gazem czy bez nie wchodzi w rachubę już teraz
                                  Porownujesz wolnossacy 106 KM do turbo 130KM i wyciagasz wniosek, ze zadna benzynka juz nie wchodzi w rachube. Przejedz sie chocby 1.8T i potem to powtorz. Ja jezdzilem niedawno 1,9 TDI i nie odczulem roznicy na korzysc w porownaniu do 1,6 MPI a skoro diesel jest drozszy w zakupie, drozszy w eksploatacji i posiada drogie czesci ktore moga sie zepsuc to ja nie widze zadnego powodu zeby wybrac ten silnik (w serii)

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    #18
                                    Podniecanie się 1.9 tedeikiem jest moim zdaniem, z lekka przesadzone.

                                    A ponieważ szkoda zaraz zamknie temat to muszę powiedzieć, że disel jako auto ciężarowo - użytkowe nadaje się do pracy - jak ktoś jeździ bardzo dużo to pewnie się to opłaca.

                                    Ale kupować to do użytku domowego w dobie doładownych benzyn ?.

                                    Kompletny bezsens.

                                    Komentarz

                                    • tryton
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 935

                                      #19
                                      każdy użytkownik disla będzie chwalić disla a zwolennicy benzyny chwalą benzyniaki . Różnica w cenie nie jest taka duża jak doliczysz montaż porządnej instalacji LPG Dla mnie największym minusem w benzynie + LPG jest butla i awaryjność instalacji . Dlatego jak cie stać na benzynę ale bez LPG to bierz benzynę a za róznice w cenie zrobisz ładnych pere km a jak liczysz się z wydatkami na paliwo to tylko disel . Ja w swojej karierze jeżdziłem benzyniakami i dislami twierdze że disle są bardziej niezawodne chociaż elektronika w jednych i drugich potrafi dać w d.... ale to już urok nowoczesnych aut

                                      Komentarz

                                      • pleban
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 580

                                        #20
                                        dla jednego bezsens, dla drugiego sens jest
                                        Argumentów pojawiło się tu już milion i od przyszłego użytkownika zależy co wybierze

                                        Poza tym doba turbodoładowanych benzyn zaczęła się całkiem niedawno (jeśli myślisz o TSI) i na opinie trzeba poczekać (w kwestii trwałości)
                                        była O1 1,6 102 KM
                                        była O1 1,9 TDI 90 KM
                                        była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                        był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                        jest Ford Tourneo Courier

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          #21
                                          Zamieszczone przez tryton
                                          twierdze że disle są bardziej niezawodne
                                          Koła dwumasowe, wtryski, EGR'y, pękające głowice ect. to w benzynach wszystko ...??

                                          Komentarz

                                          • tryton
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 935

                                            #22
                                            Koła dwumasowe, wtryski, EGR'y, pękające głowice ect. to w benzynach wszystko ...??
                                            A miałeś takie doświadczenia czy tylko piszesz z lektury i opowieści

                                            Komentarz

                                            • Big
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 6389

                                              #23
                                              Panowie czy łaskawie możecie skonczyć TE PIRDOŁY !!!! Od początku wiedzialem, że to się tak skończy. Niech każdy zostanie przy swoim, bo i tak nikt tu nikogo do niczego nie przekona !!! TEMAT JET DO ZAMKNIĘCIA i tyle.
                                              Czarny Elegance

                                              Komentarz

                                              • kurczak1985
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 300

                                                #24
                                                A może seat exeo 1.6mpi :idea:
                                                Ten sam silnik, a ma coś co najbardziej brakuje w o2 FL - 6 bieg
                                                Spalanie niższe przy wyższy prędkościach, a w aucie ciszej...
                                                Wyposażenie w standardzie lepsze a cena coś kolo 60 000zł się zaczyna za podstawowy model - pod koniec roku 2009 jak się orientowałem też wstawiali fabryczny gaz. Koszt instalacji zbliżony do tego co wołają w skodzie 4699zł
                                                :szeroki_usmiech

                                                Komentarz

                                                • loyd
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2342

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez tryton
                                                  Koła dwumasowe, wtryski, EGR'y, pękające głowice ect. to w benzynach wszystko ...??
                                                  A miałeś takie doświadczenia czy tylko piszesz z lektury i opowieści
                                                  Z opowieści.

                                                  Ale nie słyszałem podobnych opowieści o benzynach.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...