Informacja, że po zamknięciu drzwi nie będzie możliwości otwarcia ich od wewnątrz (żeby kogoś nie zatrzasnąć). Czyli do starej funkcji dorzucony komunikat.
[O2] Benzyna + LPG czy Diesel
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
[O2] Benzyna + LPG czy Diesel
Panowie Pytanie
Co wybrać jako nowe auto Benzynę z "dedykowaną" instalacją jak to piszą na innych postach czy diesla.Chodzi o Octavie II wersja 5 drzwiowa nie kombi.
Oba silniki to "stare" sprawdzone jednostki 1.6 mpi i 1.9 tdi.
Konfiguracja auta jest na takim samym poziomie rocznie przejeżdżam ok30 tyś km.
Rożnica cenowa.
PB + Gaz=65700
On=70100
Znalazłem jeszcze coś takiego:
Zamiana benzyny na LPG nie oznacza końca oszczędności. Przyswojenie reguł eco drivingu pozwala obniżyć spalanie o 20% bez względu na rodzaj paliwa.
Proszę o rady!
Dziękuje
-
-
Diesel.
LPG To zawsze ingerencja w silnik (choć na pewno instalacja może być bardzo dobrze wykonana) ale jednak. Po drugie - LPG pali więcej> Po trzecie są droższe przeglądy. Po czwarte na wojażach zagranicznych stacji z LPG trzeba czasami długo szukać. Nie zawsze można zatankować "od ręki" zwłaszcza na pd. Europy (np sjesta dla pracowników - wyjść się nie chce).
Wszystko zależy jednak od tego gdzie głównie chcesz jeździć. Ja, kupując auto ponownie, wybrałbym diesla nawet przy 30 kkm/rok. Łatwiej też je odsprzedać z takim silnikiem w przyszłości.Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE
Komentarz
-
-
Re: Benzyna + LPG czy Diesel
Zamieszczone przez BaaartPLCo wybrać jako nowe auto Benzynę z "dedykowaną" instalacją jak to piszą na innych postach czy diesla.Chodzi o Octavie II wersja 5 drzwiowa nie kombi.
Jesli po roku, dwoch zapragniesz dodatkowych koni (a zapragniesz ), to diesel. No i jesli zdecydujesz sie na samochod z turbo to pamietaj, ze turbinke trzeba szanowac - nie zylowac na zimnym silniku, pozwolic sie wystudzic. Wiele zalezy tez od tego jakie trasy przewaznie jezdzisz jesli krotkie, to znowu minus dla ropniaka - w zimie bedzie ciagle niedogrzany.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez borynajosefPo drugie - LPG pali więcej> Po trzecie są droższe przeglądy. Po czwarte na wojażach zagranicznych stacji z LPG trzeba czasami długo szukać. Nie zawsze można zatankować "od ręki" zwłaszcza na pd. Europy (np sjesta dla pracowników - wyjść się nie chce).
Ekonomia jest na korzyść LPG - niższy koszt 1km, różnica w cenie, potencjalne standardowe naprawy w TDI (turbina, dwumasa). Hałas również jest zdecydowanie mniejszy w benzynie. Niestety często trudno dobrze wyregulować instalację LPG - u mnie od czasu do czasu zaświeca się i gaśnie kontrolka check engine. W jeździe nie przeszkadza - ale denerwuje mnie jak coś się świeci.
TDI na pewno mniej odczuwa obciążenie samochodu, podjazdy pod górkę, itp. Przy wyprzedzaniu mniej trzeba redukować - często nie trzeba wcale. Rzadziej się tankuje diesla, ale więcej wyciąga się z kieszeni na stacji. Zimą w jeździe po mieście (2-3 km) zużycie jest nawet większe niż w benzynie - mój potrzebuje 8km aby złapał jakąś sensowną temperaturę, benzyna 2km. powyzej 10km (zimą) zużycie w TDI zaczyna dynamicznie spadać.
Niestety 30kkm to przebieg, od którego moim zdaniem poważnie należy rozpatrywać TDI, co na pewno nie ułatwi Ci wyboru. A jak poczytasz inne wątki to oprócz argumentów "gaz do zapalniczek", "diesel do traktora" będziesz miał tyle samo za i przeciw do każdego. Nie wiem czy nie rozważyłbym jeszcze 1.4TSI. Koszt paliwa większy niż TDI, ale cisza i dobra dynamika. Różnica w cenie z powodzeniem rekompensuje koszty paliwa na dobrych kilka lat.
Komentarz
-
-
IHMO jest jeden problem. Silnika 1.9TDI praktycznie juz nie kupisz na zamowienie, bo Skoda z niego sie wycofuje i bedzie 1.6TDI w zamian za niego.
Zamieszczone przez rezonNie wiem czy nie rozważyłbym jeszcze 1.4TSI. Koszt paliwa większy niż TDI, ale cisza i dobra dynamika. Różnica w cenie z powodzeniem rekompensuje koszty paliwa na dobrych kilka lat.
A co do LPG. Moja firma kupila takie male toczydelko z LPG. I co na drugi dzien zawitalem w serwisie, cos tam popatrzyli i mowia ze jest dobrze, a auto gasnie, silnik 1.1 pali 10l w trasie itd. No i zaczelo sie jezdzenie od ASO do gazownika, bo jeden nie ma sprzetu i wiedzy, a drugi nie bedzie poprawial w ramach gwarancji po tamtych bo przeciez nie on to montowal. Nie wiem, moze to jakis niefart byl, ale po raz kolejny widze jakie to potem sa kwiatki :roll: O dziwo na benzynie auto jezdzi bez problemu i pali jakos normalniej :szeroki_usmiech No i tankowanie co 250km bo butla mala, dla mnie to oznaczaloby codzienna wizyte lub w najlepszym wypadku co drugi dzien.
Komentarz
-
-
BaaartPL,
ja od dziesięciu lat jeżdżę dieslami i nawet biorąc ekonomię jazdy na gazie nigdy bym się nie przesiadł na benzynę bo zawsze coś tam jest nie tak jak nie świece to dysza albo cewka , a to znowu wilgoć i tak w koło a dobry diesel jest praktycznie bez obsługowy .
Takie moje zadanieDaniel
Komentarz
-
-
Witam
Czytam i dziękuję za odpowiedzi,przyznam że nigdy nie miałem diesla jako samochodu na dłuższy okres jazdy. Co nie oznacza, że nie jeździłem wogóle .
Od kilku dobrych lat jeżdżę silnikami benzynowymi z lpg. Mam na ten temat dobre zdanie dbałem o instalacje regularne serwisy i nie było nigdy problemów. Fakt częste wizyty na stacja paliwowych bo zbiorniki są miałem(tutaj przewagę ma diesel).
Generalnie na chwile obecną jeżdżę astrą 1.4 twinport 90km z gazem 2006r i pod względem spalania jestem zadowolony po mieście ok 10l lpg trasa ok 8l lpg. ma przejechane 160 tys. km , do gazu może dołożyłem jakieś 200 zł nie licząc przeglądów technicznych, które niestety są droższe od normalnego auta.
Dlatego zastanawiam się nad lpg i z tego co mi wiadomo skoda jako jedyna oficjalnie podejmuje sie instalacji w swoim silniku 1.6. mpi.
Fakt jest taki,że diesel droższy w zakupie a potem w odsprzedaży, benzyna tańsza i w zakupie i w odsprzedaży.
dudek_t --> czy Ty jeździsz takim silnikiem o jakim pisze?? Jęśli tak to jak się sprawuje, jak jest z dynamiką elastycznością i ekonomią jazdy??
Pozdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BaaartPL
Dlatego zastanawiam się nad lpg i z tego co mi wiadomo skoda jako jedyna oficjalnie podejmuje sie instalacji w swoim silniku 1.6. mpi.
Fakt jest taki,że diesel droższy w zakupie a potem w odsprzedaży, benzyna tańsza i w zakupie i w odsprzedaży.
czy Ty jeździsz takim silnikiem o jakim pisze?? Jęśli tak to jak się sprawuje, jak jest z dynamiką elastycznością i ekonomią jazdy??
Komentarz
-
-
BaaartPL, kup taki silnik jaki ci pasuje Nikt z nas nie dokona wyboru za ciebie, a może z tego wyniknąć kolejna wojna pt. diesel czy benzyna (kazdy będzie przedstawiał swoje racje, a i tak nikt nikogo do nieczego nie przekona 8) ).
Zamieszczone przez BaaartPLczy Ty jeździsz takim silnikiem o jakim pisze??
Jesli chodzi o sam silnik 1.6 BSE to jest bardzo trwały i bezawaryjny. Nie ma problemu z "braniem" oleju - pomiędzy przeglądami nie trzeba dokonywać dolewek.
Co do spalania, to jak zwykle zależy od kierowcy i jego spsobu jazdy. Minimalnie udała mi się zejść do 6,2 na trasie (wyłączona klima i jazda z włączonym tempomatem ustawionym na 110 km/h, hamowanie silnikiem). Normalne zużycie paliwa na trasie przy jeżdzie 120-130 km/h z klimą to ok. 6,9 - 7,0 l/100 km. w mieście musisz liczyć ok. 9,8 l/100 km.
Silnik jest wystarczajaco mocny do O II i bardzo fajnie radzi sobie z tym autem. Szczególnie mocny ma dół i ładnie przyśpiesza z niskich obrotów. Nie jest to demon mocy ale spokojnie do O II wystarczy i nie robi z niej jakiegoś muła. Do 160 km/h przyśpiesz bardzo ładnie. Od 160 km/h do prędkosci max. juz torche trzeba poczekać ale licznikowe 195 km/h udało mi sie pojechać. Ogólnie nie ma biedy z tym silnikiem, auto nawet na trasie zbiera się dość ładnie.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
15 lat jeździłem benzynką, 1,6 106KM około 145 Nm/3500obr. Teraz dwa lata jeżdże dieslem i wiem że to jest to. Niby tylko trochę mocniejszy :P 130KM, ale auto dużo cięższe, za to moment obrotowy wg. fabryki 310 niutków i to już poniżej 2kilo obrotów. Dlatego wiem, że żadna benzynka z gazem czy bez nie wchodzi w rachubę już terazMarek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pstrykacz15 lat jeździłem benzynką, 1,6 106KM około 145 Nm/3500obr. Teraz dwa lata jeżdże dieslem i wiem że to jest to. Niby tylko trochę mocniejszy 130KM, ale auto dużo cięższe, za to moment obrotowy wg. fabryki 310 niutków i to już poniżej 2kilo obrotów. Dlatego wiem, że żadna benzynka z gazem czy bez nie wchodzi w rachubę już teraz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pstrykacz15 lat jeździłem benzynką, 1,6 106KM około 145 Nm/3500obr. Teraz dwa lata jeżdże dieslem i wiem że to jest to. Niby tylko trochę mocniejszy :P 130KM, ale auto dużo cięższe, za to moment obrotowy wg. fabryki 310 niutków i to już poniżej 2kilo obrotów. Dlatego wiem, że żadna benzynka z gazem czy bez nie wchodzi w rachubę już teraz
Komentarz
-
-
Podniecanie się 1.9 tedeikiem jest moim zdaniem, z lekka przesadzone.
A ponieważ szkoda zaraz zamknie temat to muszę powiedzieć, że disel jako auto ciężarowo - użytkowe nadaje się do pracy - jak ktoś jeździ bardzo dużo to pewnie się to opłaca.
Ale kupować to do użytku domowego w dobie doładownych benzyn ?.
Kompletny bezsens.
Komentarz
-
-
każdy użytkownik disla będzie chwalić disla a zwolennicy benzyny chwalą benzyniaki . Różnica w cenie nie jest taka duża jak doliczysz montaż porządnej instalacji LPG Dla mnie największym minusem w benzynie + LPG jest butla i awaryjność instalacji . Dlatego jak cie stać na benzynę ale bez LPG to bierz benzynę a za róznice w cenie zrobisz ładnych pere km a jak liczysz się z wydatkami na paliwo to tylko disel . Ja w swojej karierze jeżdziłem benzyniakami i dislami twierdze że disle są bardziej niezawodne chociaż elektronika w jednych i drugich potrafi dać w d.... ale to już urok nowoczesnych aut
Komentarz
-
-
dla jednego bezsens, dla drugiego sens jest
Argumentów pojawiło się tu już milion i od przyszłego użytkownika zależy co wybierze
Poza tym doba turbodoładowanych benzyn zaczęła się całkiem niedawno (jeśli myślisz o TSI) i na opinie trzeba poczekać (w kwestii trwałości)była O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
-
A może seat exeo 1.6mpi :idea:
Ten sam silnik, a ma coś co najbardziej brakuje w o2 FL - 6 bieg
Spalanie niższe przy wyższy prędkościach, a w aucie ciszej...
Wyposażenie w standardzie lepsze a cena coś kolo 60 000zł się zaczyna za podstawowy model - pod koniec roku 2009 jak się orientowałem też wstawiali fabryczny gaz. Koszt instalacji zbliżony do tego co wołają w skodzie 4699zł
:szeroki_usmiech
Komentarz
-
Komentarz