OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • patrykL
    Rider
    • 2009
    • 588

    przestan, nic nie wykonczy.
    Kolego, jezdzij tak, zeby silnik sie nie dlawil, a wszystko wytrzyma, to nie plastik.

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      W mojej "byłej" 1.8T biegi od nowosci byly zmieniane najczesciej kolo 4 tys i na jednej skrzyni, turbinie i silniku przeleciala 240 tys i poszla dalej w polske wiec lepiej wiecej niz mniej :lol:
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • mb1
        Classic
        • 2010
        • 14

        sdss, mam pytanie odnośnie Yeti, jestem na kupnie z takim samym silnikiem jaki posiadasz, napisz proszę jak ten silnik się spisuje w tym aucie i czy z perspektywy czasu nie wybrałbyś silnika 1,4 TSI. U mnie jazda 90 % miasto (żona) ale jak już ja jadę to lubię auto przegonić.

        Komentarz

        • krzysiek83wpr
          Rider
          • 2010
          • 362

          Zamieszczone przez sdss
          Zamieszczone przez AdamB
          Zamieszczone przez loyd
          Widocznie niektórzy muszą do tego mieć komputer.
          Tylko jak ktoś nieświadomy zacznie jeździć jak komputer podpowiada i zacznie ładować 6 bieg przy obrotach 1800 obr/min na 5 biegu i jeszcze jadąc pod wzniesienie to silnik i skrzynie szybko wykończy. A ten "podpowiadacz" tak wyświetla. Każde wciśnięcie pedału gazu i strzałka w górę z biegami.
          To znaczy od ilu obortów moge jeździć na 6?
          Nie każdy ma za_sty słuch ; ). Nie schodź poniżej 1600-1700 i będzie dobrze. W mojej 1.4 - 6tke daję gdy jadę bardzo spokojnie od ok 90km/h, u CIebie będzie podobnie.

          Komentarz

          • sdss
            Rider
            • 2010
            • 353
            • Seat

            Zamieszczone przez mb1
            sdss, mam pytanie odnośnie Yeti, jestem na kupnie z takim samym silnikiem jaki posiadasz, napisz proszę jak ten silnik się spisuje w tym aucie i czy z perspektywy czasu nie wybrałbyś silnika 1,4 TSI. U mnie jazda 90 % miasto (żona) ale jak już ja jadę to lubię auto przegonić.
            Wszystko zależy od funduszy. Różnica jest ale czy warto doplacić?Nie wiem. Zakłądajac że mamy na wersje Ambition plus 3tyś, ja za różnice(1.2TSI a 1.4TSI) czyli 3100zł kupiłbym pakiet Smart i grzane zydle. Jak bym miał plus 5tyś to kupiłbym wersje Experience, a jak jeszcze 3tyś extra to 1.4TSI. Bardziej by mi sie przydały xenony, klima automat i tempomat niż extra 15KM więcej. Z moich obserwacji wynika że silnik 1.2TSI do miejskiej dżungli wystarcza, a na trasie hmm bez szaleństw. POczukaj takiej wersji w salonie zabierz na weekend do domu i sprawdz czy wystarczy.

            Tak to mniejwięcej śmiga.

            Było YETI Jest LEON

            Komentarz

            • mb1
              Classic
              • 2010
              • 14

              Fundusze na większy silnik są, xenony przerabiam w obecnym aucie i szczerze bym teraz takiej kasy nie dopłacił, tempomat też mam w Polsce praktycznie nieużyteczny a na autobahny 1,2 to chyba trochę za mało (tak myślę z doświadczenia, bo mam większy silnik). Pytam bo jeździłem 1,2 tsi, w zasadzie na autostradzie jechała żona pogoniła do 160 i było chyba ok. a na drodze takiej powiatowej jechałem już ja i tez było nieźle, ale nie wiem czy warto dopłacić?

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez mb1
                Fundusze na większy silnik są, xenony przerabiam w obecnym aucie i szczerze bym teraz takiej kasy nie dopłacił, tempomat też mam w Polsce praktycznie nieużyteczny a na autobahny 1,2 to chyba trochę za mało (tak myślę z doświadczenia, bo mam większy silnik). Pytam bo jeździłem 1,2 tsi, w zasadzie na autostradzie jechała żona pogoniła do 160 i było chyba ok. a na drodze takiej powiatowej jechałem już ja i tez było nieźle, ale nie wiem czy warto dopłacić?
                Zawsze warto wziąć większy silnik. Ja wziąłem 1.2TSI, bo zależało mi na DSG. Gdybym brał manual to wolałbym dopłacić do 1.4TSI.
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez _tm_
                  Zawsze warto wziąć większy silnik. Ja wziąłem 1.2TSI, bo zależało mi na DSG. Gdybym brał manual to wolałbym dopłacić do 1.4TSI.
                  Podzielam opinię. Bierz 1.4 TSI a najlepiej 1.8 TSI 4x4

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • mb1
                    Classic
                    • 2010
                    • 14

                    1,8 to już za dużo, 1,4 to max tylko dalej pozostaje dylemat czy dopłacić do climatronica czy do mocniejszego motorka?

                    Komentarz

                    • sdss
                      Rider
                      • 2010
                      • 353
                      • Seat

                      Zamieszczone przez mb1
                      Fundusze na większy silnik są, xenony przerabiam w obecnym aucie i szczerze bym teraz takiej kasy nie dopłacił, tempomat też mam w Polsce praktycznie nieużyteczny a na autobahny 1,2 to chyba trochę za mało (tak myślę z doświadczenia, bo mam większy silnik). Pytam bo jeździłem 1,2 tsi, w zasadzie na autostradzie jechała żona pogoniła do 160 i było chyba ok. a na drodze takiej powiatowej jechałem już ja i tez było nieźle, ale nie wiem czy warto dopłacić?
                      Czy ja wiem czy mało na autostrade? Jak masz aspiracje jeździć 160-200KM/h to mało, a jak w okolicy 130-150 to całkiem przyjemnie się jedzie. Nie ma szału, ale też nie ma tragedii. Jak to mówią koni nigdy mało. Ja jak kupowałem było tylko 1.2 albo 1.8 droższe o 19tyś i nic pośrodku. Miałem do wyboru O2 albo Yeti, padło na Yeti.

                      [ Dodano: Wto 12 Paź, 10 22:47 ]
                      Zamieszczone przez mb1
                      1,8 to już za dużo, 1,4 to max tylko dalej pozostaje dylemat czy dopłacić do climatronica czy do mocniejszego motorka?
                      Zapytaj żony. Pakiet Smart jest bardzo ciekawy i do tego grzane fotele.

                      Było YETI Jest LEON

                      Komentarz

                      • mb1
                        Classic
                        • 2010
                        • 14

                        Na polskich autostradach z tempomatem nie pojeździsz, a na niemieckich jak jeździłem swoim 1,9 tdi 115 KM to niekiedy brakowało mu powera, np. jak trzeba było nagle docisnąć coby pasa nie blokować. Ale w sumie nie oto mi chodzi, żonka namawia na 1,2 a ja sam nie wiem. Czy silniki 1,2 i 1,4 mają zmienną geometrię turbiny??

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Zamieszczone przez mb1
                          Na polskich autostradach z tempomatem nie pojeździsz, a na niemieckich jak jeździłem swoim 1,9 tdi 115 KM to niekiedy brakowało mu powera, np. jak trzeba było nagle docisnąć coby pasa nie blokować. Ale w sumie nie oto mi chodzi, żonka namawia na 1,2 a ja sam nie wiem. Czy silniki 1,2 i 1,4 mają zmienną geometrię turbiny??
                          Nie mają. Bierz 1.4 albo 1.2 DSG
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • sdss
                            Rider
                            • 2010
                            • 353
                            • Seat

                            DSG fajna rzecz, 1.2 TSI dużo zyskuje.

                            Było YETI Jest LEON

                            Komentarz

                            • mb1
                              Classic
                              • 2010
                              • 14

                              A czy 1,2 tez zmienną fazę rozrządu jak 1,4?

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                Zamieszczone przez mb1
                                A czy 1,2 tez zmienną fazę rozrządu jak 1,4?
                                Nie
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • Dig Dug
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1306
                                  • Seat

                                  Przy większym obciążeniu te 105 KM w 1,2TSi zacznie puchnąć. W 1,4 TSi zawsze masz zapas. W sumie spróbuj się szarpnąć na to i na to. Ja żałuje, że nie wziąłem mocniejszego silnika i climatronika, a mogłem bo przecież auto na lata.
                                  Była O1 jest F2.

                                  Komentarz

                                  • marcink_1
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 312

                                    Jest jeszcze jeden aspekt. Silnik 1,2 jest całkiwm nowy, a 1,4 już jakiś czas produkują i nie ma z nim większych problemów. Ja mam 1,4 i chyba bym słabszego nie kupił. Przy obciążeniu samochodu 1,4 już to bardzo odczuwa, a co dopiero 1,2.
                                    Jeżeli chodzi o 1,8 to dla mnie już zbyt duża dopłata, większe spalanie i jeszcze kłopoty z rozrządem zdarzające się w silnikach 1,8, nie wspominając już że biorą olej.
                                    Jak dla mnie 1,4 TSI jest optymalny ale każdy niech sobie robi jak uważa.

                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz

                                    • rkb
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 2152
                                      • Rapid Spaceback (NH1)
                                      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                      Dla mnie to jakies robienie problemu z niczego. Miałem 1.8T i teraz mam 1.6, nie mam zadnego problemu z szybka jazda nawet w 4 osoby, wyprzedzaniem itp. Chyba ze ktos jezdzi jak wariat, wyprzedza wszystko co sie da i w dodatku na styk to moze tak gadac.
                                      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        Zamieszczone przez mb1
                                        1,8 to już za dużo
                                        nie opanujesz :?: :diabelski_usmiech
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • mb1
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 14

                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          Zamieszczone przez mb1
                                          1,8 to już za dużo
                                          nie opanujesz :?: :diabelski_usmiech
                                          opanujesz , tylko kaska większa, autem jeździ głównie żonka i jak dla niej to może być 1,2 a ja się obawiam że przy rodzinnym wyjeździe i dopakowanym autku to nie styknie

                                          Komentarz

                                          • golibroda
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 530

                                            Może dla tych kilku rodzinnych (dopakowanych) wyjazdów nie warto brać więcej niż 1.2
                                            Trzeba rozważyć ekonomię kontra wygodę. Przecież te 105 koni nie stanie pod górkę
                                            Hołubiony 1/9 TDI też ma 105 a moment znów nie taki odbiegający :P
                                            Pozdrawiam
                                            Piotr

                                            Komentarz

                                            • _tm_
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 2333
                                              • Superb III (3V3)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Zamieszczone przez golibroda
                                              Przecież te 105 koni nie stanie pod górkę
                                              A w rzeczywistości może mieć więcej:

                                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                              -------------------------------------------------------------------------
                                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                              Komentarz

                                              • TDK
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 24

                                                Sam obecnie jestem na etapie poszukiwań nowego auta i w grę wchodzi również Octavia II. Jeszcze nie wiem z jakim silnikiem czy polować na ostatnie sztuki 1.9TDI czy benzynę. Chociaż dobre opinie o 1.4TSI skłaniają w tę stronę. Silnik 1.2 świetnie wygląda na papierze. Teoretycznie mocy powinno wystarczyć do tego auta. Osobiście jednak boję się sytuacji gdy do auta zapakuje się trzy lub cztery osoby z bagażem i trzeba będzie pojechać gdzieś dalej. Silnik 1.2TSI może po prostu okazać się za słaby aby uciągnąć taką masę, szczególnie jak będzie trzeba wjechać pod jakąś większą górkę czy wykonać manewr wyprzedzania. Kolejne pytanie to jak będzie działało ogrzewanie w zimę, szczególnie jak przyjdą mrozy. Silnik ze względu na swoją małą pojemność i niewielkie (jak miejsce dostępne pod maską) rozmiary może cierpieć na niedogrzanie oraz mieć problem z ogrzaniem kabiny.
                                                Koko dżambo i do przodu!
                                                No i gdzie jest krzyż? Jak wiesz to proszę o informację. Z góry dziękuję.

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  TDK, nie mialbym obaw, ten silnik ma 2 układy chłodzenia i jak mu jest za zimno odcina wode, pierwszy silnik TSI z czyms takim
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  • TDK
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 24

                                                    rkb, w każdym silniku termostat przełącza na mniejszy obieg chłodzenia gdy silnik jest zimny. O systemie o którym piszesz nie słyszałem więc trudno mi się wypowiadać na temat tego rozwiązania. Lecz z autopsji wiem, że niektóre niewielkie silniki mają poważne problemy w zimie z uzyskaniem temperatury pracy. No i chyba ten silnik jest dostępny od niedawna i nie miał jeszcze okazji sprawdzenia się w zimowych warunkach. Więc obecna zima będzie dla niego testem. Cóż jestem człowiekiem, który nie lubi eksperymentować jeżeli chodzi o samochody :diabelski_usmiech . Wybieram zawsze sprawdzone technologie, stąd to moje sceptyczne podejście i obawy co do temperatury pracy. No i pozostaje ciągle problem pracy pod większym obciążeniem. Czy tak mały (jak na masę samochodu) silnik poradzi sobie z tym zadaniem.
                                                    Koko dżambo i do przodu!
                                                    No i gdzie jest krzyż? Jak wiesz to proszę o informację. Z góry dziękuję.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...