Witam wszystkich
Jestem od pięciu lat użytkownikiem Skody Octavii 2 z silnikiem 1.6 MPI.W przyszłym roku planuję zmienić na Octavię FL z silnikiem 1.2 TSI, ponieważ 1.6 zdecydowanie za dużo spala jak na dzisiejsze czasy.Czy prawdą jest, że silniki TSI z racji posiadanej turbiny, wymagają za każdym razem odczekania ok 2min. przed zgaszeniem silnika, w celu schłodzenia turbiny.Przyznam,że trochę to uciążliwe
Jak sobie z tym radzicie.
Wpisalem na szybko silniki 1.6 i 1.2 do spritmonitor i wyszly srednie spalania na poziomach
odpowiednio 7,65 i 7,25 litra - wiec zebys sie nie rozczarowal.
Wpisalem na szybko silniki 1.6 i 1.2 do spritmonitor i wyszly srednie spalania na poziomach
odpowiednio 7,65 i 7,25 litra - wiec zebys sie nie rozczarowal.
Ja bym się nie sugerował sprintmotor.de, jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście - chociaż nie wiem, czy sydney bardziej po mieście, czy trasie. Ale w Niemczech drogi są inne i myślę, że średnia spalania ogólnie jest niższa niż na naszych drogach. Ale to moje takie przemyślenia. Szkoda, że na motostat.pl nie ma praktycznie NIKOGO, kto prowadzi dziennik 1.2 TSI. Co do 1.6MPI i 1.4 TSI nadmienię tylko, że Golfem IV Variant z 1.6MPI w 100% miasta (B-stok) spalał ok.9,5L, to teraz w tych samych warunkach 1.4TSI spala ok.8-8.3L. Także jesli 1.2TSI miałby jeszcze trochę mniej spalić niż 1.4TSI, to ja bym się nie zastanawiał nawet. 1.6MPI jest jak najbardziej pożądany, ale jeśli ktoś jest zwolennikiem gazowania auta i robi większe przebiegi - ot takie moje zdanie.
Moja Octavia 1.6 niestety w mieście pali 10l i za nic nie chce mniej.Gazu nie posiadam
A poza miastem brakuje niestety 6 biegu, żeby zejść z obrotów.
Dlatego 1.2 TSI pod tym względem bije 1.6 na łeb.
Zastanawiam się jeszcze nad skrzynią DSG 7, z filmiku poniżej wynika, że przy 140km/h na 7 biegu mamy 3000obr/min Także spalanie musi być niskie.U mnie przy tej prędkości jakieś 4500obr/min na 5 biegu.Często korzystam z autostrady A1 i z obwodnicy Trójmiasta.Różnica w spalaniu na pewno na korzyść TSI nie mówiąc o cichszej pracy silnika przy wysokich prędkościach.Silnik 1.6 nigdy mnie nie zawiódł ale moim zdaniem jego czas już bezpowrotnie minął.Chociaż z racji prostej konstrukcji był bezawaryjny a 1.2 TSI dopiero rok na rynku i czas pokaże jak to z nim będzie.....
Moja Octavia 1.6 niestety w mieście pali 10l i za nic nie chce mniej.Gazu nie posiadam
A poza miastem brakuje niestety 6 biegu, żeby zejść z obrotów.
Dlatego 1.2 TSI pod tym względem bije 1.6 na łeb.
Tylko zeby potem nie bylo, ze nie ostrzegalem IMO przesiadka (zwiazana z wybuleniem sporej kasy) ma sens wtedy gdy: zamieniamy na cos wyraznie lepszego lub gdy zamieniamy na cos istotnie oszczedniejszego. Wg mnie 1.2 w porownaniu do 1.6 nie spelnia zadnego z tych warunkow.
Wpisalem na szybko silniki 1.6 i 1.2 do spritmonitor i wyszly srednie spalania na poziomach
odpowiednio 7,65 i 7,25 litra - wiec zebys sie nie rozczarowal.
Ja bym się nie sugerował sprintmotor.de, jeśli ktoś zamierza jeździć głównie po mieście - chociaż nie wiem, czy sydney[b:53c8ec4ee5][/b:53c8ec4ee5] bardziej po mieście, czy trasie. Ale w Niemczech drogi są inne i myślę, że średnia spalania ogólnie jest niższa niż na naszych drogach.
srednia jest nizsza, ale roznica na poziomie 0.4 litra daje do myslenia
[ Dodano: Nie 28 Lis, 10 17:30 ]
Zamieszczone przez loyd
t271828, sądzę, że 1.2 tsi jest dużo lepszy od 1.6.
Nie jezdzilem 1.2 tsi ale slyszalem juz takie gadki od wielbicieli 1,9 TDI/105 koni (magiczny moment etc.) a potem wsiadlem i ... jechalo tak jak 1.6, zeby mozna bylo poczuc roznice trzeba te 20 koni minimum.
ciągnie od samego dołu. Niewiele niższe splanie, niższe OC, ciszej w kabinie.
Jak chce szybko wyprzedzic, to krece silnik wysoko i tyle - poziom halasu to moze byc plus, trzeba by porownac
[ Dodano: Nie 28 Lis, 10 17:41 ]
Zamieszczone przez sdss
1.2 ma skrzynie 6 i turbine obroty 3tyś na budziku 140 , ciągnie od samego dołu. Niewiele niższe splanie, niższe OC, ciszej w kabinie.
t271828, żeby coś o czymś mówić nie wystarcza suche dane, ani opinia kolegi ojca szfagra.
wszystkim sie nie da jezdzic, ale ja przesiadajac sie w przyszlosci z 1.6 nie biore tego silnika pod uwage. A jak ktos chce go kupic, to ostrzegam zeby sie przejechac i porownac.
Jak pisał kolega - jedziesz 120 i masz 2.3 rpm na obrotomierzu (w 1.4 tsi - w 1.2 jest pewnie tak samo).
Napisz ile jest u Ciebie na obrotomierzu przy 120 km/h ?
Nie mam pojecia - IMO ta liczba jest calkowicie nieistotna, licza sie: srednie spalanie uzyskane przez prawdziwych uzytkownikow na dlugich dystansach (od 20 tys. km), halas w dB przy danej predkosci i czas wyprzedzania TIR-a. Zeby nie bylo - uwazam 1,6 za dosc glosny silnik i to mi troche przeszkadza, no i oczywiscie ogolny komfort (ale to nie zalezy od silnika)
Moja Octavia 1.6 niestety w mieście pali 10l i za nic nie chce mniej.Gazu nie posiadam
A poza miastem brakuje niestety 6 biegu, żeby zejść z obrotów.
Dlatego 1.2 TSI pod tym względem bije 1.6 na łeb.
Tylko zeby potem nie bylo, ze nie ostrzegalem IMO przesiadka (zwiazana z wybuleniem sporej kasy) ma sens wtedy gdy: zamieniamy na cos wyraznie lepszego lub gdy zamieniamy na cos istotnie oszczedniejszego. Wg mnie 1.2 w porownaniu do 1.6 nie spelnia zadnego z tych warunkow.
Wydaje mi się jednak,że 50Nm różnicy momentu obrotowego(dane z wykresu z hamowni silnika 1.2 TSI z wątku o YETI) w porównaniu z 1.6 musi mieć swoje przełożenie na wyraznie lepszą elastyczność.Także uważam, że kupno TSI ma jednak sens
Wykres krzywej momentu obrotowego mówi sam za siebie :wink:
Co do spalania-tak jak pisałem wcześniej skoro przy130/ 140km/h jest 3000obr/min(prędkość autostradowa) to spalanie na pewno będzie niższe niż w 1.6(4500obr/min przy 130/140km/h na 5biegu)
W mieście wyjdzie pewnie na remis,bo mam ciężką nogę
Różnica w cenie wg. starego cennika Octavii(teraz 1.6 tylko w Octavi Tour 2) wynosiła tylko 1000zł więcej za 1.2 TSI
Także chyba warto dopłacić i mieć nowoczesny silnik 8)
Zresztą na stronie 6 tego wątku bardzo fajnie i obiektywnie opisał różnice jeden z Forumowiczów.
Wydaje mi się jednak,że 50Nm różnicy momentu obrotowego(dane z wykresu z hamowni silnika 1.2 TSI z wątku o YETI) w porównaniu z 1.6 musi mieć swoje przełożenie na wyraznie lepszą elastyczność. Także uważam, że kupno TSI ma jednak sens
Jazda probna powinna dac Ci dokladniejsze pojecie co zyskasz. Jesli chodzi o ta elastycznosc to powtorze jeszcze raz to samo - jak chce wyprzedzac to redukuje, jesli nie potrzebuje szybko wyprzedzic to nie zalezy mi na tym jak dlugo sie rozpedzam.
Zamieszczone przez sydney
Różnica w cenie wg. starego cennika Octavii(teraz 1.6 tylko w Octavi Tour 2) wynosiła tylko o 1000zł więcej za 1.2 TSI
Po pierwsze rowniez niewielka jest doplata do 1.4 tsi, ktory juz zauwazalnie lepiej jedzie, po drugie 1.6 juz masz a to zmienia postac rzeczy
Co do spalania-tak jak pisałem wcześniej skoro przy130/ 140km/h jest 3000obr/min(prędkość autostradowa) to spalanie na pewno będzie niższe niż w 1.6(4500obr/min przy 130/140km/h na 5biegu)
1.6 BFQ z O1 (pewnie też 1.6 z O2 ) ma przy 140km/h na 5-tym biegu 4000rpm.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
Octavia 2 ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów niż Octavia 1 :!:
Co do jazdy próbnej :wink:
Jest dostępna testówka Yeti 1.2 TSI u dealera Skody w Gdańsku, także jak warunki pogodowe pozwolą nie omieszkam sprawdzić na własnej skórze walory tego silnika
1.4 TSI nie wchodzi w rachubę,wolę dopłacić do DSG 8)
Miałem 1.6 105KM w Roomsterze, a teraz mam 1.2 TSI 105KM w Yeti. Przyjemność z jazdy dużo lepsza w przypadku 1.2 TSI, a spalanie podobne (ponad 10l/100km w mieście).
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Octavia 2 ma inaczej zestopniowaną skrzynię biegów niż Octavia 1 :!:
Co do jazdy próbnej :wink:
Jest dostępna testówka Yeti 1.2 TSI u dealera Skody w Gdańsku, także jak warunki pogodowe pozwolą nie omieszkam sprawdzić na własnej skórze walory tego silnika
1.4 TSI nie wchodzi w rachubę,wolę dopłacić do DSG 8)
Moze to i lepiej bo z tym 1.4 jakies zamieszanie obecnie jest. Ja na odwrot - nie doplacilbym kilku tys. do skrzyni ale dolozylbym do mocniejszego silnika. BTW jesli kupisz to napisz jak wyglada spalanie - tylko najpierw wyjezdzij kilka bakow 1.6 i zmierz rzetelnie ile wychodzi.
Odświeżam trochę temat. Niektórzy z Was jeżdżą już dłuższy czas z silnikiem 1.2 TSI i pewnie mają już dużo więcej km przejechanych od tego czasu jak ostatni post się tu pojawił i pewnie ktoś nowy z tym silnikiem się pojawił :-).
Jak po takim czasie ten silnik się sprawuje, nadal macie takie zachwyty jak na początku, nic się im nie przytrafiło niemiłego, jak spalanie (czy jest zmiana względem tego co było w okresie docierania), jak z olejem i płynem chłodniczym (pytam o ubytki bo w 1.4 TSI wiele osób musiało uzupełniać). Ogólnie o wrażenia z jazdy. Teraz jeżdżę Fabią I z 1.2 12V 64KM na pokładzie i ciekawie mnie jaka różnica będzie względem Fabianki z której jestem zadowolony.
Może ja wtrącę 2 grosze mam Minta 1.6 z fabrycznym gazem poprzednie ujeżdżałem AstręII z motorem 2 DTCI czy jakoś tak 101KM I POWIEM WAM ŻE TO BYŁ DOPIERO MUŁ jak kolega piszę , zjezdziłem pół Chorwacji przez 3 lata bez jazdy o kropelce jak to teraz modne (gaz 1.5-2.0zł.) , komplet na pokładzie 160-170 żaden problem,życzę aby ta suszarka z 1.2TSI chociaż trzy czwarte tego co 1.6 dawała radę. :lol:
Witam. Od jakiegoś czasu obserwuję już wpisy na tej stronie. i nie wiem co sądzić o niektórych wpisach. Od kilku dni jestem już posiadaczem O2 z silnikiem 1.2 TSI Mint. Przez pierwsze 1500 km zalecane jest aby nie przeciążać silnika do czasu ułożenia się wszystkich podzespołów. Obecnie mam przejechane ponad 500 km i zużute ciut mniej niż połoę baku ( wskazanie strzałki). Z osiagów jak narazie jestem zadowolony pomimo że maksymalnie doszedłem do 3200 obrotów podczas wyprzedzania. Autko zbiera się w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu (VW Golfa Variant 110 KM) podobnie. Więc na chwile obecną jestem zadowolony że zakupiłem O2 z tym silnikiem. Jak będę miał więcej doświadczenia i wiedzy z eksploatacji samochodu napiszę. Na razie nie wiem czy faktycznie uda się zejść do 5l na 100km ale coś mi mówi że jeśli będę się sugerował zaleceniami wskaźnika zmiany biegów to coś może wyjść 5.5 litra. Tak przynajmniej piszą na blogach posiadacze tego silnika z nieco większym stażem.
Z tą rakietą 1.2 to też jakoś mnie nie przekonuje 8)
Choć to pewno kwestia subiektywna. Dla mnie np. 1.8 tsi nie robi wrażenia /może tak mają traktorzyści/, choć na papierze 7.8 s do setki powinno dawać kopa co opisałem w odrębnym watku.
No chyba, że testowana była wersja 1.4 DSG, która subiektywnie "polepsza" osiągi tej wersji.
Ja testowałem 1,8 TSI w Superbie i kiedy wcisnąłem gaz przy 80 km/h faktycznie nie miałem wrażenia "rakietowości" dopóki nie spojrzałem na licznik - w kilka sekund było 140 km/h ). A poważnie to prowadzi się normalnie. Dzisiaj jechałem Octavią 1,4 TSI i po prostu normalnie przyspiesza, podobnie jak moja 11-letnia Nubira 2,0 . I pali pewnie z litr czy dwa mniej. I tylko kosztuje 10 razy tyle .
Komentarz