Maicroft, Czym straszę? Na tej trasie którą podałem max 100km/h. Spalanie widać w moim podpisie. Nigdzie mi się nie śpieszy, nie przekraczam 140, jazda płynna daje efekty. W porównaniu do pandy przy tym samym stylu jazdy Yeti pali 1-1,5 więcej.
OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez grajewiakZamieszczone przez MaicroftJa sadze ze w normalnym miescie ten 1.2TSI bedzie palil 8l, a w trasie 5,5-6lPozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez grajewiakA jak u Was (posiadacze 1.2 TSI) z braniem oleju. Ja zrobiłem już prawie 9tyś km i olej na miarce drgnął może o 2-3 mm. Ciekaw jestem jak to jest u Was.
Komentarz
-
Witam wszystkich. Jak już pisałem wcześniej jestem posiadaczem OII1.2 TSI. Teraz po dotarciu sprawdziłem MÓJ samochodzik jak wypada w trasie i w mieście. Chciałem przekonać się ile prawdy jest w tym co piszą rózni użytkownicy na kilku stronach poświęconych właśnie dla silnika 1.2 tsi w O2. Trasa z Warszawy do Olsztyna krajową trasą gdańską i z Olsztyna do Krakowa przez Warszawę. Zatankowałem przed podróżą 99 power. W tresę jechałem z kolegą z pracy plus bagaż na cały tydzień. Trasa wygladała tak: do Olsztyna cały czas 120 - 140 km/h ze zwolnieniami na szare budki lęgowe. Droga do Krakowa podobnie z tym że stałem godzinę w korku przez wawe i jechało więcej tirów które trzeba było wyprzedzać Po dojechaniu do Krakowa zatankowałem samochód do pełna i spalanie wyniosło 5,77litra na 100km. Następnego dnia miałem objazd po Krakowie gdzie zrobiłem 189km, z tym że naprawde próbowałem co potrafi samochodzik. Wynik: 7,92 litra na 100km. Dla zainteresowanych podałem dane dokładne ile faktycznie spala tem samochodzik. Dla porównania moge powiedzieć że wcześniejszy Golf 1,9 TDI przy przeciągnięciu go po wawie spalał 7,5 - 8 litrów w trasie przy takich prędkościach oscylował w granicach 5,8 - 6 litrów. Sądzę że ten silniczek w kwestii spalania wypada podobnie jak diesel jednak nie warto chyba wydawać kilka tysięcy więcej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Darkoskicały czas 120 - 140 km/h ze zwolnieniami na szare budki lęgowe. Droga do Krakowa podobnie z tym że stałem godzinę w korku przez wawe i jechało więcej tirów które trzeba było wyprzedzać
W sumie silnik konstrukcyjnie nastawiony na max. ekonomię, więc jak niektórzy 1.4 TSI schodzą do 5.5 to 1.2 tym bardziej się da, przynajmniej tak mi się wydaje.
Komentarz
-
-
Teraz popróbuje w okolicach wawki pojeżdzić tak normalnie bez mulenia i szalonej jazdy więc sprawdzę jak wyjdzie spalanie. tak na marginesie autko ma przejechane 5900 km. Maksymalnie udało mi się na A4 wycisnąć 200 km/h według wskazania licznika ( navi wskazywała minus 12 km/h) ale nie można było się rozpędzić ( dużo aut i zwężenia). Teraz nie prędko a może nigdy będę miał okazji sprawdzić ile faktycznie wyciągnie. Tak apropo oleju nie ubywa nic.
[ Dodano: Pon 21 Mar, 11 22:22 ]
Rewelacja jeżeli piszecie że diesel może zejść do niskich wartości spalania. Porównując OII do Golfa IV variant 110 KM mogę powiedzieć że dla mnie spalanie na dojazdach do pracy jest prawie identyczne ( różnica 0,2 - 04 litra na 100km na korzyść diesla) nie robi takiego wrażenia przy założeniu że trzeba wydać znacznie więcej. Jeśli ktoś z Was planuje zakup auta z tym silniczkiem mogę Mu powiedzieć że nie żałuję swojego wyboru. A dodam że nie odstaję stylem jazdy od znaczącej większości prawie czterdziestolatków. Decydując się na ten samochód miałem spore dylematy tymbardziej że opisy silnika i jego praca były głownie znane z sugestii innych.
PS. W najbliższy poniedziałek ( podobno) w Motorze ma ukazać się opis OII z tym silikiem - przynajmniej tak poinformował mnie kumpel.
Komentarz
-
-
Twój kumpel dobrze mówi
Za tydzień w Motor test O2 vs. Jetta. Oba z 1.2 TSI.
Choć pewno o faktycznym spalaniu niewiele będzie.
Zresztą jak czytam, że w końcu drogim aucie jak Jetta są zawiasy chowające się w bagażniku podczas gdy w 2 generacje do tyłu modelu /Bora/ są teleskopy na zewnątrz to sam się zastanawiam czy wcześniejsze auta nie były po prostu lepsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DarkoskiTeraz popróbuje w okolicach wawki pojeżdzić tak normalnie bez mulenia i szalonej jazdy więc sprawdzę jak wyjdzie spalanie. tak na marginesie autko ma przejechane 5900 km. Maksymalnie udało mi się na A4 wycisnąć 200 km/h według wskazania licznika ( navi wskazywała minus 12 km/h) ale nie można było się rozpędzić ( dużo aut i zwężenia). Teraz nie prędko a może nigdy będę miał okazji sprawdzić ile faktycznie wyciągnie. Tak apropo oleju nie ubywa nic.
[ Dodano: Pon 21 Mar, 11 22:22 ]
Rewelacja jeżeli piszecie że diesel może zejść do niskich wartości spalania. Porównując OII do Golfa IV variant 110 KM mogę powiedzieć że dla mnie spalanie na dojazdach do pracy jest prawie identyczne ( różnica 0,2 - 04 litra na 100km na korzyść diesla) nie robi takiego wrażenia przy założeniu że trzeba wydać znacznie więcej. Jeśli ktoś z Was planuje zakup auta z tym silniczkiem mogę Mu powiedzieć że nie żałuję swojego wyboru. A dodam że nie odstaję stylem jazdy od znaczącej większości prawie czterdziestolatków. Decydując się na ten samochód miałem spore dylematy tymbardziej że opisy silnika i jego praca były głownie znane z sugestii innych.
PS. W najbliższy poniedziałek ( podobno) w Motorze ma ukazać się opis OII z tym silikiem - przynajmniej tak poinformował mnie kumpel.Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
Odgrzewam temacik, bo ciężko go już odnaleźć, a powinien być przydatny.
Pierwsze wrażenia z romansu.
Minusy:
-rajdówka to to nie jest ;-)
-wsiada się do niej gorzej niż myślałem (170cm/112kg) zwłaszcza przy podniesionym fotelu kierownica jest trochę za nisko jak dla mnie.
-nie lubię srebrzonego plastiku, ale w mincie jest trochę za szaro
-fotele za wąskie dla tłuściocha
-do bagażnika potrzebny organizer, bo jak przyjdzie coś gonić to po kręgosłupie
Plusy:
-spalanie akceptowalne, a nawet zadowalające
-do miasta silnik idealny (do 90km/h rakietka, potem gorzej)
-za wcześnie sugeruje zmianę z 5 na 6
-cisza! diesle się chowają
-super mruczy od 3000obrotów
-po gwarancji zawirusuję i będzie 1,4 za pół ceny :twisted:
Całościowo jestem zadowolony z silniczka i samochodu. Jeżeli ktoś więcej jeździ po trasie to faktycznie 1,4 będzie wart dopłaty. W mieście 1,2 starcza, a nie jestem na pewno zawalidrogą :twisted:Było:
126p 1980
Polonez Caro 1,5GLE 1991
Fiat Uno 1,4 1995
Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
Toyota Camry 3,0GX V6 1992
Renault Scenic 1,9 dTi 2000
Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)
Jest:
Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez setuniaOdgrzewam temacik, bo ciężko go już odnaleźć, a powinien być przydatny.
Pierwsze wrażenia z romansu.
Minusy:
-rajdówka to to nie jest ;-)
-wsiada się do niej gorzej niż myślałem (170cm/112kg) zwłaszcza przy podniesionym fotelu kierownica jest trochę za nisko jak dla mnie.
-nie lubię srebrzonego plastiku, ale w mincie jest trochę za szaro
-fotele za wąskie dla tłuściocha
-do bagażnika potrzebny organizer, bo jak przyjdzie coś gonić to po kręgosłupie
Plusy:
-spalanie akceptowalne, a nawet zadowalające
-do miasta silnik idealny (do 90km/h rakietka, potem gorzej)
-za wcześnie sugeruje zmianę z 5 na 6
-cisza! diesle się chowają
-super mruczy od 3000obrotów
-po gwarancji zawirusuję i będzie 1,4 za pół ceny :twisted:
Całościowo jestem zadowolony z silniczka i samochodu. Jeżeli ktoś więcej jeździ po trasie to faktycznie 1,4 będzie wart dopłaty. W mieście 1,2 starcza, a nie jestem na pewno zawalidrogą :twisted:Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
Witam,
Jeździłem dziś octavią z silnikiem 1.2TSI, z ciekawości bo tak chwalicie ten silnik.
Powiem szczerze, że dla mnie to nie jest rewelacja wręcz przeciwnie mocy brakuje i to sporo, dodatkowo niski moment obrotowy - wyprzedzanie to masakra.
Zaznaczam że to moja opinia i moje wrażenie z jazdy samochodem z tym silnikiem.
Zrobiłem po Warszawie około 80km , jeździłem normalnie bez szaleństw, ale też nie PSJ.
Spalanie jakie wyszło średnie to 9,8l. Wybaczcie ale jak na taki mały silnik to porażka.
Podsumowując - z dobrym dieslem nie ma szans ani w spalaniu , a już tym bardziej w jeździe.
Przysłowiowo zjada go na śniadanie.
Przypominam że to moje odczucia.każdy może mieć inne.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert21Witam,
Jeździłem dziś octavią z silnikiem 1.2TSI, z ciekawości bo tak chwalicie ten silnik.
Powiem szczerze, że dla mnie to nie jest rewelacja wręcz przeciwnie mocy brakuje i to sporo, dodatkowo niski moment obrotowy - wyprzedzanie to masakra.
Zaznaczam że to moja opinia i moje wrażenie z jazdy samochodem z tym silnikiem.
Zrobiłem po Warszawie około 80km , jeździłem normalnie bez szaleństw, ale też nie PSJ.
Spalanie jakie wyszło średnie to 9,8l. Wybaczcie ale jak na taki mały silnik to porażka.
Podsumowując - z dobrym dieslem nie ma szans ani w spalaniu , a już tym bardziej w jeździe.
Przysłowiowo zjada go na śniadanie.
Przypominam że to moje odczucia.każdy może mieć inne.
Pozdrawiam.
Przeca nie tylko 1.2 TSI jest na świecie, jak komuś mało ma 1.4 a albo 1.8
Komentarz
-
-
Jeżeli ktoś chciał żeby 1.2 robiło szał to się pomylił. A takie duże auto nie może w Warszawie palić 7 litrów tak jak podaje producent. Diesel jest drogi , głośny i dymi. Ale szanuję że komuś może się to podobać. Jeżeli chodzi o V max mój dzisiaj poleciał 195 z górki i nie chciał się dalej rozpędzać. W trasie autem zapakowanym do pełna brakuje trochę mocy ale w pozostałych warunkach jest ok...według mnie oczywiście.
Komentarz
-
-
Porównanie pomiędzy 1.2 TSI(pierwsza kolumna) 1.4TSI(druga kolumna) a 1.6 TDI CR 105KM(trzecia kolumna) co prawda dane z cennika Seata Altei.
OSIĄGI
Prędkość maksymalna km/h ----------- ------ 184 -- 194 -- 183
Przyspieszenie 0-100 km/h s -------- -------- 11,3 -- 10,3-- 12,2
Przyspieszenie 0-1000 m ze startu s ---- ---- 33,1 -- 32 -- 33,4
Elastyczność (na V biegu) 80-120 km/h s --- 14,7 -- 13,2 -- 16,4
Komentarz
-
Komentarz