kolejna miska polamana...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorx
    Classic
    • 2004
    • 22

    kolejna miska polamana...

    Zamieszczone przez Jackal
    pozdro dla pasazera szkody
    ehh, no mowie, ze mnie ola juz za kierownik nie chce wpuszczac :szeroki_usmiech
    no, ale i ja wreszcie kogos obtrabilem :!:
    pozdro Jackal :!: :szeroki_usmiech
  • Antoine
    Ambiente
    • 2004
    • 135

    #2
    kolejna miska polamana...

    No i dzis polamalem kolejna miske w Octavii na wydawalo by sie rownym przejezdzie tramwajowym, nawet stalowa plyta nie pomogla...

    ...mozna cos zrobic z tym zawieszeniem w octavii aby bylo sztywniejsze i troche wyzsze?? slyszalem cos ze bilstainy B6 montujecie ale kotre? bo sa 2 rodzaje, i czy sam amorek czy caly komolet ze sprezyna mocowaniami itd?
    Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

    Komentarz

    • KLOCek
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 411

      #3
      Antoine, zaraz, zaraz, masz tą metalową płytę z pakietu na bezdroża i połamałeś miskę?

      Zamieszczone przez Antoine
      ..mozna cos zrobic z tym zawieszeniem w octavii aby bylo sztywniejsze i troche wyzsze??
      tak. podjez do ASO i powiedz, że chcesz "tuleje dystansową amortyzatorów" o numerze 1J0412311 (koszt ~70zł za parę) do tego dojdzie montaż (ja zapłaciłem 140zł). Potem jeszez zrobiłem zbierzność.

      i najważniejsze co to daje: usztywnia Ci przód auta i lekko go podnosi.

      Miałem taki problem po montażu metalowej osłony, że przy jakichkolwiek najmniejszych wybojach ocierałem osłoną. W końcu ona obniża prześwit o 21mm. Po tym zabiegu wszystko jest dokładnie tak, jak powinno

      Komentarz

      • YubY
        Drive
        • 2006
        • 74

        #4
        Popieram kolegę Klocka, też podniosłem sobie przód w ten sposób i jest kolosalna różnica, tylko mi nie kazali robić dodatkowej zbierzności??????
        Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
        President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)

        Komentarz

        • KLOCek
          Rider
          S_OCP Member
          • 2005
          • 411

          #5
          YubY, mi też nie. Ale od razu wyczułem, e coś nie tak. Wróciłem do ASO i oczywiście powiedzieli coś w stylu "zdaje Ci się, bo rośniesz", więc pozostał mi tylko jechać na geometrię. rzeczywiście było co nastawać, ale bardzo niewiele.

          Jeszcze dodam, że to była najmądrzejsza rzecz zmodyfikowana w czeszce

          Komentarz

          • YubY
            Drive
            • 2006
            • 74

            #6
            przejechałem po tej modernizacji 10 tyś i nic nie czuję, a faktem jest bo pidniósł sie ojakieś 20-30 mm, za 5 tyś mam przegląd olejowy, to zlecę im zbierzność

            [ Dodano: Sro 05 Kwi, 06 00:46 ]
            A co do płyty na bezdroża, też mi ją prponowali - cena 2300,00
            Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
            President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)

            Komentarz

            • KLOCek
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 411

              #7
              Zamieszczone przez YubY
              przejechałem po tej modernizacji 10 tyś i nic nie czuję, a faktem jest bo pidniósł sie ojakieś 20-30 mm, za 5 tyś mam przegląd olejowy, to zlecę im zbierzność
              u mnie chyba przy składanie pomylili strony wkładając amorki, gdyż zarzekali się , że to niemożliwe, bo oni nic co ma wpływ na geometrię nie robili.
              Pamiętasz ile zapłaciłeś ?

              Zamieszczone przez YubY
              A co do płyty na bezdroża, też mi ją prponowali - cena 2300,00
              jabyś chciał to myślę, ze mogę Ci załatwić wszystkie części potrzebne do tego za max 1000zł

              Komentarz

              • YubY
                Drive
                • 2006
                • 74

                #8
                tuleje z montażem jakieś 350 zł(za obie strony) a co do płyty, to pomyślę , ale chyba po gwarancji - jeszcze w moim serwisie by zawału dostali.

                [ Dodano: Sro 05 Kwi, 06 01:14 ]
                za to strasznie siadł mi tył, zrobiłem 40kkm i nie woziłem nic ciężkiego i samochód stoi poziomo, równo poziomo
                Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
                President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Antoine, Po tym jak wiem jest mocowana stalowa plyta, to naprawde trzeba by bylo bardzo mocno przywalic w asfalt, zeby cos ja ruszylo. Do tej pory slyszalem o jednym przypadku rozwalenia tej plyty, ale ktos rajdowo przejezdzal przez przejazd i zostawil przy okazji dwie kolumny McPersona i skrzynie na tym przejezdzie :lol:

                  22mm w gore robia tulejki
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • KLOCek
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 411

                    #10
                    22mm w gore robia tulejki
                    czyli krótko mówiąc prześwit zostaje wyrównany

                    dla Skody za pomysł tych nakładek

                    tuleje z montażem jakieś 350 zł(za obie strony)
                    strasznie drobie ASO. Ja w sumie zapłaciłem 210zł, czyli 140zł różnicy

                    ale to nic jeżeli weźmie się różnice w montażu płyty. Ja w ASO zapłaciłem 1400 czyli różnica wynosi 900 stów.

                    Jakie to ASO ? Będę omijał

                    Komentarz

                    • Emil
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1092

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Antoine, Po tym jak wiem jest mocowana stalowa plyta, to naprawde trzeba by bylo bardzo mocno przywalic w asfalt, zeby cos ja ruszylo. Do tej pory slyszalem o jednym przypadku rozwalenia tej plyty, ale ktos rajdowo przejezdzal przez przejazd i zostawil przy okazji dwie kolumny McPersona i skrzynie na tym przejezdzie :lol:

                      22mm w gore robia tulejki
                      Potwierdzam :twisted:

                      Rozwalić miskę olejową, mając zalozoną plytę ( o ile jest to plyta z zestawu na bezdroża ) to nie lada sztuka :twisted:
                      Wiele razy zdarzalo mi się naprawdę bardzo ostro "przywalić", kilka razy plytę prostowalem ale zawsze miska ocalala.
                      BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
                      CR-V 2,2 i-ctdi
                      Perfectservice by Dobrygrześwawa

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratoRS
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        KLOCek, Ale pamietaj, montujac tulejki i plyte wychodzisz na 0, bo plyta jest troche nizej niz ta plastikowa oslona i wtedy bez tulejek, bedziemy ryc ciagle brzuchem po ziemi
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #13
                          Przy tym wszystkim co opisujecie zawieszenie sie nie usztywnia, czyli podnosi sie a nadal zostaje bujajace i miekkie jak na okrecie :? to jest opcja dramat, bo juz seryjna Octa bez tulejek jest wysoka i prowadzi sie beznadziejnie. Do tego buja sie jak stara łajba :?

                          A na seryjnych amorkach predzej czy pozniej i tak dobijecie plyta, pozostaje tylko pytanie czy uda sie Wam to z takim skutkiem jak Antoine :zlosnik:
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • YubY
                            Drive
                            • 2006
                            • 74

                            #14
                            To już może nie chodzi tak o to bujanie, tylko bez tych tulejek to każdy krawężnik był mój nie wspominając juz o chopkach, a wcale nie przejeżdżam przez nie szybko. tak więc ja jestem zadowolony co do podniesienia przodu autka

                            A co do ASO to było to w Opaczu na Jerozolimskich (Wimar chyba)
                            Octavia Combi Tour Plus 1,9 TDI ASV '05
                            President Harry II Clasic + DV 27 S w dziurce po fm-owej + spliter (ale myslę nad drugą dziurką na fm-ową)

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Ale trzeba przyznac, ze chlopaki z VW poszli po rozum do glowy i w Fabiach i nowych Octaviach juz przerobili te mocowania i miska jest wyzej i tak samo zderzakiem nie ryje sie na kazdym parkingu.
                              Wczoraj postawilem kolo nowej Octy, to ja stoje na rowno z kraweznikiem, a gosc mial jakies 3-4cm wyzej i jeszcze ta czarna pol gumowa listwe z dolu. Pakiet na bezdroza to juz zupelnie brak stresu w OII
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #16
                                Powiem Wam, ze ja w ogole nie mam problemu z miską.
                                Ostatnio przy wymianie oleju wszedlem sobie pod samchód i moja oslona nie jest nawet porysowana.

                                Nalatane mam prawie 140.000 i generalnie spiacym krolewiczem za kierownicą nie jestem.
                                Wiec zawsze, jak wraca ta dyskusja, to jestem zdzwiony, ze Octy mają taki problem i do tego na taką skalę.

                                Nie wiem co o tym myslec...

                                BTW: Raz kiedys ostro przywalilem, ale to byl taki uskok w jezdni, ze jakim samochodem bym nie jechal, to nie uratowalbym sie - z tym, ze nic wtedy sie nie stalo.
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  MiKruS, Jak bys kiedys byl przejazdem w BB to daj znac, zobaczysz co to oslona pod silnikiem, a juz szczegolnie zima :twisted:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                    Powiem Wam, ze ja w ogole nie mam problemu z miską...
                                    moze nasze samochody maja taka tolerancje fabryczna, ze jedne stoja kilka cm wyzej niz inne :diabelski_usmiech
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Jackal
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 758

                                      #19
                                      przylaczam sie do mikrusa.... ja nie wiem z czym jest ten problem. :twisted:

                                      Jak do tej pory to nawet nie udalo mi przyrysowac czy obetrzec mojej miski :roll:

                                      [ Dodano: Sro 05 Kwi, 06 13:23 ]
                                      Maicroft, ty wiesh ze jezdzilem po BB i nic zlego ( ani innego ) sie nie dzialo
                                      bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
                                      Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
                                      Perfect service by DobryGrzesWawa

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        Jackal, To zle ulice wybrales. Jest taka ulica ktora nazywa sie Wyzwolenia i konczy sie przejazdem kolejowym am co chwile ktos cos traci. Druga sprawa, teraz jezdzisz na B6 wiec nie buja sie jak lajba
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • Tymon
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2970

                                          #21
                                          Maicroft, eeeeeee tam przesadzasz Luca ma natrzaskane chyba ze 100tyś na niskim zawiasie i tylko zderzaki urywa :lol:
                                          Ja od dziś wchodzę do grona niższych 8)
                                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            mam obnizone zawieszenie o jakies 4 a moze nawet 5 cm i czesto wale plyta o glebe ale do miski jest tak daleko ze naprawde ciezko ja rozwalic ale jak widac mozna :?

                                            jedyny problem ze czasami musialem prostowac plyte i belke :wink:

                                            Komentarz

                                            • Antoine
                                              Ambiente
                                              • 2004
                                              • 135

                                              #23
                                              Zamieszczone przez MisiekWAW
                                              Przy tym wszystkim co opisujecie zawieszenie sie nie usztywnia, czyli podnosi sie a nadal zostaje bujajace i miekkie jak na okrecie :? to jest opcja dramat, bo juz seryjna Octa bez tulejek jest wysoka i prowadzi sie beznadziejnie. Do tego buja sie jak stara łajba :?

                                              A na seryjnych amorkach predzej czy pozniej i tak dobijecie plyta, pozostaje tylko pytanie czy uda sie Wam to z takim skutkiem jak Antoine :zlosnik:

                                              bylem dzis w sklepie i polecali mi jakies KYB z zamiennika od wersji na bezdroza i do tego jakies sprezyny od wersji na bezdroza a jak zapytalem o tulejki to patrzyli jak na wariata. te KYB byly za 600zl/komplet


                                              boje sie ze jak zaloze B6 to auto bedzie bardzo twarde - jezdzilem na takich w SC i normalnie plomby wypadaja :/

                                              [ Dodano: Sro 05 Kwi, 06 17:53 ]
                                              Zamieszczone przez KLOCek
                                              Antoine, zaraz, zaraz, masz tą metalową płytę z pakietu na bezdroża i połamałeś miskę?

                                              Zamieszczone przez Antoine
                                              ..mozna cos zrobic z tym zawieszeniem w octavii aby bylo sztywniejsze i troche wyzsze??
                                              tak. podjez do ASO i powiedz, że chcesz "tuleje dystansową amortyzatorów" o numerze 1J0412311 (koszt ~70zł za parę) do tego dojdzie montaż (ja zapłaciłem 140zł). Potem jeszez zrobiłem zbierzność.

                                              i najważniejsze co to daje: usztywnia Ci przód auta i lekko go podnosi.

                                              Miałem taki problem po montażu metalowej osłony, że przy jakichkolwiek najmniejszych wybojach ocierałem osłoną. W końcu ona obniża prześwit o 21mm. Po tym zabiegu wszystko jest dokładnie tak, jak powinno
                                              gdzie sie ja montuje? wystarcza same tuleje z przodu? po jednej na strone? da sie to zamontowac poza ASO?
                                              Antoine, member of Automobilklub Tomaszowski

                                              Komentarz

                                              • Nexus6
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4847
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Antoine
                                                boje sie ze jak zaloze B6 to auto bedzie bardzo twarde - jezdzilem na takich w SC i normalnie plomby wypadaja :/
                                                sorry, ale po tym tekście zaliczyłem ROTFL'a i oplułem monitor ze śmiechu :diabelski_usmiech

                                                akurat B6 są sensownym zamiennikiem fabrycznej porażki w O1,
                                                tyle że konieczna staje się również wymiana sprężyn, żeby ta cała zmiana miała sens

                                                sam jeżdżę od niedawna na "twardszym" setup'ie i za nic nie zamieniłbym go na standard czy nawet B6 :szeroki_usmiech
                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz

                                                • howard7
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1120

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Nexus6
                                                  akurat B6 są sensownym zamiennikiem fabrycznej porażki w O1,
                                                  Zamieszczone przez Nexus6
                                                  sam jeżdżę od niedawna na "twardszym" setup'ie i za nic nie zamieniłbym go na standard czy nawet B6
                                                  chyba sie troszke zakreciles albo ja nie zrozumialem przeslania
                                                  SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
                                                  Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...